Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis)

+37
tweeling
Plien84
-Ieniemienie-
RYW
Zeester
JD
Bacio
Laced
Annie24
Zininzon
piene1983
Zonnetje
Bloom
Roodkapje
Didi
Enelya
Curious
Alex
Catwoman79
Shisha
Snack a Jack
blondje1313
Ooh La La!
Paper Crown
Rumble
SarahKey
Novalee
NoName88
Lady4
Lilou
Highway
Sarah1985
Muppetje
Lejow
miss piggy
Tsjip
Vanilla Queen
41 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis) Empty Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis)

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:36

En voor wat voor bedrag ongeveer?

Wij zijn aan het huizenshoppen, maar merk dat het erg verschilt per regio. Nou ben ik wel benieuwd hoe dat bij medeforummers is.. Dus is het nieuwbouw of bestaande bouw uit welk bouwjaar ongeveer? Wat heb je er dan voor aan vierkante meters? Eengezinswoning, appartement, vrijstaand etc?

Laatst aangepast door Jolicious op wo 11 jan 2012 - 7:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis) Empty Re: Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis)

Bericht  Vanilla Queen wo 11 jan 2012 - 7:39

bedoel je koophuis? Ik huur smile
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis) Empty Re: Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis)

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:40

Koophuis inderdaad, heb even de titel aangepast.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:41

Ik heb een hoekhuis in een dorp in de buurt van Eindhoven. Ik heb 3 slaapkamers en een zolder met vaste trap. Ik heb geloof ik 135m2 maar dat weet ik niet zeker. Mijn tuin is 6x13 meter. Mijn huis kostte 215.000.

Edit: het bouwjaar is 1982 en toen ik het kocht was het al helemaal voorzien van nieuwe kozijnen, dubbel glas en een nieuwe keuken.

Gast
Gast

Bericht  Tsjip wo 11 jan 2012 - 7:44

Nu huren we nog maar we zijn bezig met het kopen van een huis.

Even gekopieerd van de site van de makelaar:

Type: Woning - Hoekwoning - Eengezinswoning
Prijs: € 120.000,00 k.k.
Bouwjaar: 1957
Perceelsopp.:330 m²
Bewoonbare opp.:82 m²
Inhoud:285 m³
Aantal kamers:4
Aantal slaapkamers:3
Aantal badkamers:1
Woonlagen: 3
Tuin: Ja, Zijtuin, Voor- en achtertuin
Oriëntatie tuin:Oost

Nu kopen wij het huis met 25% korting en het was een voormalige huurwoning. Normaal gesproken beginnen de prijzen van deze huizen in onze woonplaats minimaal bij 180.000 euro. (En dat is nog erg weinig)

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  miss piggy wo 11 jan 2012 - 7:48

wij hebben een 2 onder 1 kap met garage in zuid-oost brabant

oppervlakte weet ik niet precies maar het is 450 m3 ongeveer we hebben het 3 jaar geleden gekocht voor 240.000

ruime woonkamer met erker en aanbouw achter tuin is 6,5 bij 8 meter

3 slaapkamers en vaste trap naar de zolder en daarboven nog een vlizotrap dus alles wordt benut.

bouwjaar is 1994
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 7:48

Type: Woning - - Eengezinswoning
Prijs: € 200.000
Bouwjaar: 1971
Perceelsopp.:95 m² perceelopp.
Bewoonbare opp.: 116 m²
Aantal kamers:4
Aantal slaapkamers:3
Woonlagen: 3
Tuin: Ja, achtertuin
Oriëntatie tuin:Zuiden
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 7:50

miss piggy schreef:wij hebben een 2 onder 1 kap met garage in zuid-oost brabant

oppervlakte weet ik niet precies maar het is 450 m3 ongeveer we hebben het 3 jaar geleden gekocht voor 240.000

3 slaapkamers en vaste trap naar de zolder en daarboven nog een vlizotrap dus alles wordt benut.

bouwjaar is 1994

Om in te wonen? Dat is echt heel heel groot!!!

Wij hebben ons huis trouwens van mijn schoonvader overgekocht, dus ook niet echt een reële prijs. Dezelfde huizen gaan weg tussen de 219 en 245 ongeveer.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:53

Lejow, ze heeft het wel over m3 he. Niet over m2 Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:53

Ik (oh eigenlijk klinkt dat veel leuker dan wij :P) heb een vijfkamer-appartement (4 slaapkamers) op de vierde verdieping in een flatcomplex. Originele prijs is 155.000 kk, maar we hebben hem destijds met een bepaalde constructie met 40% korting kunnen kopen.

Gast
Gast

Bericht  miss piggy wo 11 jan 2012 - 7:57

[quote="Lejow"]
miss piggy schreef:wij hebben een 2 onder 1 kap met garage in zuid-oost brabant

bouwjaar is 1994

Om in te wonen? Dat is echt heel heel groot!!!

het is de inhoud incl garage dus zo megagroot is het niet de woonkamer is ongeveer 45 m2

Laatst aangepast door miss piggy op wo 11 jan 2012 - 7:58; in totaal 1 keer bewerkt
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:57

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht een tussenwoning, hebben een tuin op het zuid-westen, hebben een woonoppervlakte van ca 135 m2. Het komt er op neer dat we 225.000 kwijt zijn, hypotheek ligt lager, maar zit eigen geld in.

Edit: hebben straks 4 slaapkamers en dan nog een halve zolder over als berghok, wasruimte enzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:59

Is dat een startersproject Doedel?

Gast
Gast

Bericht  Muppetje wo 11 jan 2012 - 8:03

Wij hebben een tussenwoning, in de randstad. 115m2 woonoppervlakte. 3 slaapkamers, grote zolder, behoorlijke tuin. Wij hebben 252.500 betaald

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:09

Jolicious schreef:Is dat een startersproject Doedel?

Nee, daar komen wij niet voor in aanmerking ook.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 8:22

Jolicious schreef:Lejow, ze heeft het wel over m3 he. Niet over m2 Wink

Ennnnnnnnnnn voor de derde keer vandaag
Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis) Images?q=tbn:ANd9GcTLLTvO3FroxyGK7RaY679AXhcVhJcARspUJZ3ejsmEaEDZIadg5CPlQg

Soms heb je van die dagen laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:24

Doedel schreef:

Oké, dan zal het de omgeving zijn. Ik vond het al zoveel vierkante meters voor 225.000 euro. Meestal is er hier dan sprake van een startersproject.

Baal er wel een beetje van dat ze net dit jaar en het afgelopen jaar gestopt zijn met starterswoningen hier. Daarvoor flink aan het bouwen, maar nu is het gemeentegeld op. Shit.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:32

Jolicious schreef:
Doedel schreef:

Oké, dan zal het de omgeving zijn. Ik vond het al zoveel vierkante meters voor 225.000 euro. Meestal is er hier dan sprake van een startersproject.

Baal er wel een beetje van dat ze net dit jaar en het afgelopen jaar gestopt zijn met starterswoningen hier. Daarvoor flink aan het bouwen, maar nu is het gemeentegeld op. Shit.

Ja hier mag je niet meer inkomen hebben dan als ik het goed zeg 32.000 per jaar, dus tja dan houdt het gewoon op + dat je in die huizen niet mag aanbouwen en dat hebben we nu wel gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:34

Joh, meen je dat? Voor dat inkomen kan je uberhaupt geen hypotheek krijgen volgens mij.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:42

Jolicious schreef:Joh, meen je dat? Voor dat inkomen kan je uberhaupt geen hypotheek krijgen volgens mij.

Ja hier is dat wel zo bij die starterswoningen + en dan zou je ook in aanmerking komen voor de starterslening bij de gemeente, maar wij hebben ons daar niet eens meer in verdiept.
Maar er zitten voor en nadelen aan nieuwbouw, voordelen, je kunt het zelf naar je eigen zin maken meteen en nadelen toch wel dat je alles nog moet doen. Je keuken, je badkamer, vloeren, muren, toilet, tuin, gordijnen en toebehoren. Ik denk ook dat ik eind van de rit niet wil weten hoeveel geld er in is gegaan!

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 wo 11 jan 2012 - 8:58

Prijs: € 122.000
Bouwjaar: jaren 70
Perceelsopp.:geen idee.
Bewoonbare opp.: ook geen idee
Aantal kamers:
Aantal slaapkamers:3 en een grote walk in closet
Woonlagen: 3 met losse trap na de zolder
Tuin: Ja, achtertuin
Oriëntatie tuin:Zuiden een mini tuintje van 8 bij 4 ofzo
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 9:22

Doedel schreef:
Jolicious schreef:Joh, meen je dat? Voor dat inkomen kan je uberhaupt geen hypotheek krijgen volgens mij.

Ja hier is dat wel zo bij die starterswoningen + en dan zou je ook in aanmerking komen voor de starterslening bij de gemeente, maar wij hebben ons daar niet eens meer in verdiept.
Maar er zitten voor en nadelen aan nieuwbouw, voordelen, je kunt het zelf naar je eigen zin maken meteen en nadelen toch wel dat je alles nog moet doen. Je keuken, je badkamer, vloeren, muren, toilet, tuin, gordijnen en toebehoren. Ik denk ook dat ik eind van de rit niet wil weten hoeveel geld er in is gegaan!

Ja, dat zal inderdaad wel!

Maar een nieuwbouwhuis is zo heerlijk geisoleerd.. Ik heb altijd bij mijn ouders in een nieuwbouwhuis gewoond en dat mis ik nu echt. Ons huis is slecht geisoleerd en het is in de winter overal zo koud.

Gast
Gast

Bericht  Highway wo 11 jan 2012 - 9:30

We hebben net een nieuwbouwhuis gekocht, wordt nog gebouwd. Het is +- 130m2 na uitbouw. Het kostte 183.000 euro; met uitbouw/dakkapel en allerlei opties komen we op een totaal bedrag van +-215.000
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 9:31

Type: Woning : Nieuwbouw appartement
Prijs: *
Bouwjaar: 2010
Perceelsopp.: ?
Bewoonbare opp. : 111 m²
Aantal kamers: 2 slaapkamers, 2 kleine bergingen, woonkamer + keuken, badkamer en toilet
Aantal slaapkamers: 2
Aantal badkamers: 1
Woonlagen: 1
Tuin: nee wel een balkon van 2 bij 7 meter
Oriëntatie tuin: geen idee

Verder hebben we een parkeergarage met een vaste parkeerplaats en een berging in de parkeergarage

Laatst aangepast door Razz_ op wo 11 jan 2012 - 23:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 9:37

Jolicious schreef:
Doedel schreef:

Ja, dat zal inderdaad wel!

Maar een nieuwbouwhuis is zo heerlijk geisoleerd.. Ik heb altijd bij mijn ouders in een nieuwbouwhuis gewoond en dat mis ik nu echt. Ons huis is slecht geisoleerd en het is in de winter overal zo koud.

Ja dat is absoluut waar, ik heb nu zelfs overdag al een paar keer de verwarming niet eens aan gehad!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: