Wat halen jullie in huis voor visite?
+7
Happydobby
Melis_je
Sterre
Monte
girli
Sarah1985
ShallY
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat halen jullie in huis voor visite?
Nu krijgen we aanstaande zondag weer bezoek en nu weet ik niet wat ik in huis moet halen.
Ik heb wel chips en nootjes en misschien dat ik nog iets kan kopen voor op een toastje maar hebben jullie meestal ook wel taart/cake of een lekkere koek?
Zo blijf je toch taarten bakken (niet dat ik het erg vind hoor,vind het altijd wel leuk) Het is alleen meer dat ik straks weer met taart over zit.
Deze visite komt trouwens een hele middag want ze komen van ver. Dus ja, zal ik ook weer broodjes moeten kopen enz?
Hoe doen jullie dat als je visite krijgt?
(we wonen nog niet zo lang samen dus moet dit allemaal nog ff 'leren')
Ik heb wel chips en nootjes en misschien dat ik nog iets kan kopen voor op een toastje maar hebben jullie meestal ook wel taart/cake of een lekkere koek?
Zo blijf je toch taarten bakken (niet dat ik het erg vind hoor,vind het altijd wel leuk) Het is alleen meer dat ik straks weer met taart over zit.
Deze visite komt trouwens een hele middag want ze komen van ver. Dus ja, zal ik ook weer broodjes moeten kopen enz?
Hoe doen jullie dat als je visite krijgt?
(we wonen nog niet zo lang samen dus moet dit allemaal nog ff 'leren')
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat halen jullie in huis voor visite?
ze komen gewoon op visite, Als wij gewoon visite krijgen koop ik een lekkere koek of een taartje. En zat wat chips op tafel. Als ze van ver komen zou je soep en broodje kunnen doen maar mischien willen ze ook wel weer vroeg na huis omdat ze nog moeten reizen
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Als de visite van ver komt, spreek ik altijd iets af. Dan bied in aan of ze willen lunchen en dan geven ze zelf wel aan of ze dat willen of niet. Verder haal ik vaak iets van luxe koeken en wat chips, maar niet te uitgebreid.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ligt eraan wie er komt, en wat ze lekker vinden. Voor een verjaardag halen we altijd wel ruim in huis, maar voor 'gewoon' visite kopen we misschien een paar dingetjes, verder niet. Iets wat ze graag drinken, iets voor bij de koffie (gewoon een koekje vind ik ook al zat) en iets voor bij het fris of de wijn oid. Maar ik maak het nooit te gek. Eén zakje zoutjes, of één pakje (melba)toastjes met twee of drie smeerseltjes is meer dan zat.
Gast- Gast
Ligt aan de visite. Ik vraag ze wat ze het liefste drinken en als ze dan zeggen dat ze alles drinken, geef ik ze nog de optie om te kiezen tussen cola en cola en dan hoor ik meestal wel wat ze wel willen drinken.
Voor de meeste vrienden haal ik een zakje chips in huis. Voor anderen zelfs een toastje met. Och, het is echt afhankelijk van de persoon, de vorm van visite.
Voor de meeste vrienden haal ik een zakje chips in huis. Voor anderen zelfs een toastje met. Och, het is echt afhankelijk van de persoon, de vorm van visite.
Gast- Gast
Als ze van ver komen zou ik wel iets willen hebben om aan te bieden. Bijvoorbeeld soep met stokbrood en wat salades (ei/tonijn/zal) /filet american/kaasjes etc. En dan nog een zak chips erbij, koekjes voor bij de koffie en klaar. Hele taarten bakken hoeft echt niet steeds met visite hoor. Voor een verjaardag is dat natuurlijk wel leuk, maar kun je ook halen als je dat makkelijk vindt.
Als er gewoon wat vrienden komen dan haal ik een flesje wijn en wat chips ofzo. Niet te moeilijk in elk geval.
Als er gewoon wat vrienden komen dan haal ik een flesje wijn en wat chips ofzo. Niet te moeilijk in elk geval.
Laatst aangepast door Noa op ma 30 mei 2011 - 7:43; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Het ligt eraan of ze thuis al hebben gegeten en daarna nog gaan eten. Zo ja dan zou ik niet perse broodjes doen. Maar een paar kadetjes in huis halen met gewoon wat ''normaal'' beleg(kaas, jam, hagelslag) is nooit verspilling lijkt me, dat kun je zelf ook nog eten als het niet op komt. Bij gewoon visite zou ik een taartje/cake/gebakje of lekkere koeken doen(hoeft dus niet altijd een taart, kunt ook bijv. gevulde koeken e.d. doen). En dan een tijdje na de taart wat borrelhapjes als toastjes met salade, borrelnootjes, chips o.i.d. En dan koffie,thee bij de taart en wat fris voor bij de ''borrel''
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Het zijn mijn broer en schoonzusje en een vriendin en haar vriend.
Ik zal ze van de week wel eens bellen om te vragen hoelaat ze komen en of ze hier nog een broodje willen eten.
En dan bekijk ik wel even wat ik koop. In ieder geval bedankt voor de reacties!
Ik wou eigenlijk komkommer met iets erop doen als hapje maar laat ik maar iets anders verzinnen. [strike]
Ik zal ze van de week wel eens bellen om te vragen hoelaat ze komen en of ze hier nog een broodje willen eten.
En dan bekijk ik wel even wat ik koop. In ieder geval bedankt voor de reacties!
Ik wou eigenlijk komkommer met iets erop doen als hapje maar laat ik maar iets anders verzinnen. [strike]
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Voor 'gewoon' bezoek, middagje vriendinnen, zorg ik voor een nootje/knabbeltje/chipje en afhankelijk van welke vriendinnen; chocolade of m&ms.
Verder heb ik altijd wel een koekje in huis en een nootje eigenlijk...
Verder heb ik altijd wel een koekje in huis en een nootje eigenlijk...
Gast- Gast
In jouw geval zou ik wel een taart kopen, of gebakjes.
Komen er vrienden op visite (nooit op een zondag, saai! haha) haal ik vaak een wijntje, en bijvoorbeeld toastjes in huis. En bier voor de mannen.
Komen er vrienden op visite (nooit op een zondag, saai! haha) haal ik vaak een wijntje, en bijvoorbeeld toastjes in huis. En bier voor de mannen.
Gast- Gast
Tip: Cake met zelfgemaakte slagroom en daar bovenop aardbeien en wat suiker, mjammmmmmm
Gast- Gast
Ik bak meestal zelf wat. Als ik niet veel visite krijg, bak ik iets kleins als cupcakes of koekjes, of een taart die ik in kan vriezen.
Verder zorg ik dat ik genoeg drinken en eten in huis heb.
Verder zorg ik dat ik genoeg drinken en eten in huis heb.
Gast- Gast
Of Luikse wafels met daarop wat warme kersen en slagroom, of verse aardbeien en slagroom. Zoiets koop of maak ik als er familie langskomt.
Andere 'visite' zijn vaak gewoon vrienden, en die komen meestal 's avonds eten en wat drinken. Dan zorg ik dat we wijn/bier in huis hebben en chips of nootjes.
Andere 'visite' zijn vaak gewoon vrienden, en die komen meestal 's avonds eten en wat drinken. Dan zorg ik dat we wijn/bier in huis hebben en chips of nootjes.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Als ze er (ook) rond lunchtijd zijn: afbakbroodjes met sla en franse kaas en ander beleg waarvan ik weet dat ze het lekker vinden. En vers fruit/salade. Als ik niet weet of ze 's avonds mee-eten, koop ik het wel en als je niet mee-eten, gaat het in de vriezer. Qua hapjes iets zouts en iets zoets.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Als wij familie/vrienden van ver op bezoek krijgen dan koken wij altijd. (mijn vriend is hindoestaans en bij hun krijg je altijd eten)
Je kan ook soep maken en broodjes.
Je kan ook soep maken en broodjes.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zorg ook altijd dat mijn visite goed te eten krijgt.
Gisteren had ik bijvoorbeeld mensen en dat was wel wat specialer dan 'gewoon' visite, maar toen had ik koffie met gebak (soesjes voor de kids), 2 soorten chips, toastjes met 2 salades en brie, olijven (chips en spekkies voor de kids) en nog een keer een chocolaatje (ijsje voor de kids).
Meestal heb ik wel behoorlijk wat schaaltjes op tafel staan, ook tomaat, komkommer, druiven enzo.
Gisteren had ik bijvoorbeeld mensen en dat was wel wat specialer dan 'gewoon' visite, maar toen had ik koffie met gebak (soesjes voor de kids), 2 soorten chips, toastjes met 2 salades en brie, olijven (chips en spekkies voor de kids) en nog een keer een chocolaatje (ijsje voor de kids).
Meestal heb ik wel behoorlijk wat schaaltjes op tafel staan, ook tomaat, komkommer, druiven enzo.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Vaak spreken we voor de lunch af, dus dan haal ik lekker turks brood en beleg of iets dergelijks. Of ik bak broodjes af en dan dingen als notenkoek en zo. Als mensen hier heen komen, willen ze toch vaak de stad in (woon in centrum). Opa en oma vinden het leuk om naar tuincentra in de buurt te gaan en vervolgens samen aan de tuin bezig te zijn. Vaak haal ik dus gewoon verpakt lekkers zoals koeken ofzo, ik weet nooit of we veel thuis zullen zijn. Of bolussen bij de bakker hier dichtbij.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Angel Blue Eyes schreef:Ligt aan de visite. Ik vraag ze wat ze het liefste drinken en als ze dan zeggen dat ze alles drinken, geef ik ze nog de optie om te kiezen tussen cola en cola en dan hoor ik meestal wel wat ze wel willen drinken.
Nou doe maar cola dan hé?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Als mijn schoonzus met haar man en zoontje komt, haal ik altijd best veel in huis... En wordt er ook veel gegeten. Maak dan een hapjesschaal met allemaal zoutjes en toastjes der bij.... Zij wonen ook 120km verder op. Maar als mijn zussen met man en kinderen komen dan heb ik eingelijk niet zoveel in huis....
Gister kwam een oom en tante eventjes aan.... Had niks bijzonders in huis. Zelf geen koffiemelk! Hahaha!
Gister kwam een oom en tante eventjes aan.... Had niks bijzonders in huis. Zelf geen koffiemelk! Hahaha!
Janine- Fluisteraar
- Aantal berichten : 14
Punten : 24
Registratiedatum : 25-01-11
Als mijn schoonzus met haar gezin komt zorg ik altijd dat ik broodjes en soep in huis heb. Ze wonen in een andere provincie en blijven meestal ook lang. Als we gewoon een avondje visite krijgen heb ik meestal toastjes met brie en 2 verschillende salade's staan, stukjes wraps met zalm en wat chips en nootjes. En als alleen m'n beste vriendin komt alleen een bak chips of een schaaltje borrelnootjes
Gast- Gast
Zorg er gewoon voor dat je wat blikken soep in huis hebt en wat afbakbrood en bijvoorbeeld kruidenboter of kipkerrie, dan zit je altijd goed qua lunch/avondeten.
Voor overdag zou ik wat grote koeken halen, wat chocolaatjes en chips en nootjes. Eventueel wat hapjes, zoals schijfjes ananas, kaas, komkommer (twijfel ), etc.
Dat moet genoeg zijn toch?
Voor overdag zou ik wat grote koeken halen, wat chocolaatjes en chips en nootjes. Eventueel wat hapjes, zoals schijfjes ananas, kaas, komkommer (twijfel ), etc.
Dat moet genoeg zijn toch?
Gast- Gast
Maple schreef:Ligt eraan wie er komt, en wat ze lekker vinden. Voor een verjaardag halen we altijd wel ruim in huis, maar voor 'gewoon' visite kopen we misschien een paar dingetjes, verder niet. Iets wat ze graag drinken, iets voor bij de koffie (gewoon een koekje vind ik ook al zat) en iets voor bij het fris of de wijn oid. Maar ik maak het nooit te gek. Eén zakje zoutjes, of één pakje (melba)toastjes met twee of drie smeerseltjes is meer dan zat.
Zo doen wij het ook meestal. Niet te veel poespas.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Maken jullie de stoep voor je huis sneeuwvrij?
» Versieren jullie je huis ook een beetje voor Sinterklaas?
» Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis)
» Wat nog meer in huis te halen? (Pup)
» Maken jullie de stoep voor je huis sneeuwvrij?
» Versieren jullie je huis ook een beetje voor Sinterklaas?
» Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis)
» Wat nog meer in huis te halen? (Pup)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: