Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: overgewicht en verzekeringspremie

+7
Atelier Madame
Herfstblaadjes
Sarah1985
Joli86
Stitch
Rovine
girli
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Stelling: overgewicht en verzekeringspremie - Pagina 2 Empty Re: Stelling: overgewicht en verzekeringspremie

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 7:36

Herfstblaadjes schreef:
Zusje schreef:
Herfstblaadjes schreef:Trouwens er werd eerder iets genoemd over het invullen van een formulier voor de tandarts. De tandarts wil dit weten ivm geven van verdoving (hoeveelheid gaat volgens mij op lengte en gewicht) en medicijngebruik is ook wel belangrijk aangezien er soms ook wel gesneden wordt in je mond. Roken heeft invloed op je gebit en sommige medicijnen ook, dus zo gek is dat allemaal niet.

Op zich niet gek, wellicht wel dat daar het logo van haar zorgverzekeraar boven staat. Ik zou het ook niet hebben ingevuld. Lijkt me sterk dat een tandarts een formulier ingevuld wil hebben of je rookt of niet. Dat ziet hij zo ook wel, neem ik aan. Als je dingen hebt die van invloed zijn bij de tandarts dan geef je dat toch door? Ik moet dat ook doen met bepaalde dingen. Wordt niet altijd even serieus genomen maar ach, ik heb het in ieder geval doorgegeven dus als ik doodbloed is het hun schuld :P.

Wat heeft haar zorgverzekering eraan te weten of ze rookt of hoe zwaar ze is? (tenzij de premie dan hoger zou zijn, maar dat is nog niet het geval Wink)En waarom zouden ze daar dan op zo een omslachtige manier via een formulier bij de tandarts achter proberen te komen? Zo kun je overal wel wat achter zoeken.

Ik zou me gewoon afvragen waar het goed voor is dat ze het WEL weten. Ik ga niet onnodig veel persoonlijke informatie over mezelf neerleggen bij een zorgverzekeraar. Je weet nooit of en wanneer het tegen je gebruikt wordt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: overgewicht en verzekeringspremie - Pagina 2 Empty Re: Stelling: overgewicht en verzekeringspremie

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 8:06

Van mij mogen ze het invoeren als ik ene gezond gewicht heb, reden temeer om dat gezonde gewicht te behouden :P

Gast
Gast

Bericht  Herfstblaadjes vr 3 feb 2012 - 8:06

Zusje schreef:
Herfstblaadjes schreef:
Zusje schreef:
Herfstblaadjes schreef:Trouwens er werd eerder iets genoemd over het invullen van een formulier voor de tandarts. De tandarts wil dit weten ivm geven van verdoving (hoeveelheid gaat volgens mij op lengte en gewicht) en medicijngebruik is ook wel belangrijk aangezien er soms ook wel gesneden wordt in je mond. Roken heeft invloed op je gebit en sommige medicijnen ook, dus zo gek is dat allemaal niet.

Op zich niet gek, wellicht wel dat daar het logo van haar zorgverzekeraar boven staat. Ik zou het ook niet hebben ingevuld. Lijkt me sterk dat een tandarts een formulier ingevuld wil hebben of je rookt of niet. Dat ziet hij zo ook wel, neem ik aan. Als je dingen hebt die van invloed zijn bij de tandarts dan geef je dat toch door? Ik moet dat ook doen met bepaalde dingen. Wordt niet altijd even serieus genomen maar ach, ik heb het in ieder geval doorgegeven dus als ik doodbloed is het hun schuld :P.

Wat heeft haar zorgverzekering eraan te weten of ze rookt of hoe zwaar ze is? (tenzij de premie dan hoger zou zijn, maar dat is nog niet het geval Wink)En waarom zouden ze daar dan op zo een omslachtige manier via een formulier bij de tandarts achter proberen te komen? Zo kun je overal wel wat achter zoeken.

Ik zou me gewoon afvragen waar het goed voor is dat ze het WEL weten. Ik ga niet onnodig veel persoonlijke informatie over mezelf neerleggen bij een zorgverzekeraar. Je weet nooit of en wanneer het tegen je gebruikt wordt.

Nee, maar volgens mij ging dit niet over haar zorgverzekeraar, maar de tandarts.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Bericht  Susan vr 3 feb 2012 - 10:36

Smikkell schreef:
Susan schreef:Ze kunnen beter sportschoolabonnementen (deels) vergoeden (al vind ik dan wel dat die mogelijkheid er voor iedereen moet zijn, ik zou het niet eerlijk vinden als slanke mensen gewoon de volle mep moeten betalen en dikkere mensen een deel vergoed krijgen).
Voor slanke mensen is gezond eten en sporten net zo belangrijk. Niet alle slanke mensen zijn, leven en eten ook gezond.

Daarom moet die vergoeding ook voor iedereen gelden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Alex vr 3 feb 2012 - 10:45

Susan schreef:
Smikkell schreef:
Susan schreef:Ze kunnen beter sportschoolabonnementen (deels) vergoeden (al vind ik dan wel dat die mogelijkheid er voor iedereen moet zijn, ik zou het niet eerlijk vinden als slanke mensen gewoon de volle mep moeten betalen en dikkere mensen een deel vergoed krijgen).
Voor slanke mensen is gezond eten en sporten net zo belangrijk. Niet alle slanke mensen zijn, leven en eten ook gezond.

Eens.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Jeanette vr 3 feb 2012 - 10:52

Smikkell schreef:Dan wil ik wel dat mensen die niet twee keer per dag hun tanden poetsen ook meer moeten betalen. En mensen die zonder helm en gordel rijden. En mensen die sporten en zo meer blessures oplopen etc.

+1

Mee eens. Zo kun je bezig blijven natuurlijk. Ieder individueel is verschillend en heeft andere 'problemen'. Hoe ze daar dan een mouw aan willen passen..
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  girli vr 3 feb 2012 - 11:04

Jeanette schreef:
Smikkell schreef:Dan wil ik wel dat mensen die niet twee keer per dag hun tanden poetsen ook meer moeten betalen. En mensen die zonder helm en gordel rijden. En mensen die sporten en zo meer blessures oplopen etc.

+1

Mee eens. Zo kun je bezig blijven natuurlijk. Ieder individueel is verschillend en heeft andere 'problemen'. Hoe ze daar dan een mouw aan willen passen..
Dat vind ik ook een belangrijk argument ja. Los van het feit dat ze dit nooit rond krijgen, er zijn zoveel dingen die mensen zelf doen waardoor ze meer risico lopen dat ik het ook niet eerlijk vind om alleen mensen met overgewicht meer te laten betalen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 11:20

Herfstblaadjes schreef:Nee, maar volgens mij ging dit niet over haar zorgverzekeraar, maar de tandarts.

Het ging om het feit dat er ook een logo op dat formulier stond van haar zorgverzekeraar...

Gast
Gast

Bericht  Herfstblaadjes vr 3 feb 2012 - 23:53

Zusje schreef:
Herfstblaadjes schreef:Nee, maar volgens mij ging dit niet over haar zorgverzekeraar, maar de tandarts.

Het ging om het feit dat er ook een logo op dat formulier stond van haar zorgverzekeraar...

Er stond een logo op van een verzekeringsmaatschappij, niet de hare zei ze.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 1:13

Ik vind dat het probleem bij de kern aangepakt moet worden en dat ze niet mensen moeten straffen d.m.v. hogere premie omdat ze obesitas/alcoholist/verslaafd zijn. Bied dan aanvullende modules aan voor dit soort problemen die mensen optioneel dus kunnen toevoegen om hierin hulp te krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 7:58

Jolee schreef:Ik vind dat het probleem bij de kern aangepakt moet worden en dat ze niet mensen moeten straffen d.m.v. hogere premie omdat ze obesitas/alcoholist/verslaafd zijn. Bied dan aanvullende modules aan voor dit soort problemen die mensen optioneel dus kunnen toevoegen om hierin hulp te krijgen.

Precies.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je za 4 feb 2012 - 8:23

Susan schreef:

Dan kan je het net zo goed niet doen en betaalt iedereen gewoon voor zichzelf.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: