Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorg jij goed voor jezelf?

+36
Mermaid
TwistedAngel
JD
Toet
mzcharlotte
Lady4
bolus26
Parisienne
Mamsie
Primrose
Tinus
Esperanza
VeryCherry
Middleme
Suus
_Lacey_
Antibes
Muurvlindertje
Susan
Blond
VanillaRose
Niekske
Poisongirl
Nora
Zonnetje
sanne-84
Sugarfall
Stuiterbal
Jeanette
Rush
nina
Caro
Tullow
Polly
RYW
Marin
40 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Mamsie vr 3 feb 2012 - 9:14

Niet echt tegenwoordig. Ik vergeet aan mezelf te denken en dat is echt slecht! Gelukkig eten we wel gezond maar verder..
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Parisienne vr 3 feb 2012 - 12:12

Eigenlijk zorg ik niet goed voor mezelf. Het ergste is op het gebied van eten.. ik begin meestal pas halverwege de middag wat te eten. 's Avonds eten we altijd wel gezond en eet ik genoeg, maar later op de avond eet ik alleen maar ongezonde dingen. Ik krijg te weinig vitaminen binnen, slaap slecht (al heeft dat te maken met het slechte slapen van N.) en ik sport niet. Ik ben veel te mager (ondanks het ongezonde eten 's avonds laat) en daar baal ik van! Het erge is dat ik dit allemaal heel goed besef, alleen er iets aan doen... tsja...
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  bolus26 vr 3 feb 2012 - 22:06

Eten: Over het algemeen eet ik redelijk gezond, maar soms heb ik wel es snaaibuien.ik heb overgewicht dus let wel streng op maar af en toe gaat het wel es mis!

Beweging: Ik sport 3 keer per week als alles volgens de plannign loopt.I kprobeer echt minimaal 2 keer te gaan. Nu n dewinter beweeg ik minder maar met mooier weer ga ik weer meer fietsen en wandelen!

Rust: Door de weeks moet ik eigenlijk wat vroeger naar bed gaan. Ik probeer ervoor te zorgen dar dat ik 1 week per dag geen afspraken ofzo heb. dan doe ik wat huishoudelijke klusjes,lees een boek of kijk gewoon waar ik dan zin in heb (afsprekene o.i.d.)

Geestelijke rust: Gaat steeds beter maar is nog een beetje wankel/aandachtspunt. Ben vorig jaar overspannen geweest en t gaat echt veel beter.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Lady4 vr 3 feb 2012 - 22:42

Eten/drinken: De laatste weken eet ik erg gezond en regelmatig. Dit komt omdat ik een soort dieet volg, om wat kilo's af te vallen. Principe hiervan is dat je méér eet, regelmatiger en gezonder. Ik ben inderdaad al twee kilo kwijt en ik eet nu veel meer fruit en groenten en minder pasta en rijst etc. Verder drink ik geen koffie, eigenlijk alleen maar thee en water. En wat alcohol op zijn tijd, minder gezond natuurlijk.

Beweging: Ik probeer twee keer per week een uurtje te spinnen, maar door mijn onregelmatige werk lukt dit lang niet altijd. Ik woon nu dicht bij mijn werk en dicht bij de stad, dus grote afstanden fietsen of wandelen doe ik ook niet echt. Ik ga in het voorjaar een racefiets aanschaffen en hoop dan wat meer buitentochtjes te maken.

Rust: Hier sta ik wat dubbel in. Ik kan goed uitslapen en doe regelmatig even een powernap op de bank 's middags. Ik kan me op een vrije dag soms best neergeven op de bank met een goed boek of een leuke dvd serie. Aan de andere kant werk ik ontzettend onregelmatig, waardoor mijn bioritme altijd verstoord is. Ik ben dan ook vaak moe. Ik ben echt een avondmens en ga daardoor ook vaak (te) laat slapen.

Geestelijk rust: Hier heb ik denk ik wel een aardige balans in gevonden. Ik kan piekeren, denk veel na over dingen, maar kan het op een gegeven moment ook redelijk los laten. Ik praat altijd veel over wat mij dwarszit, dat scheelt soms ook .
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  mzcharlotte vr 3 feb 2012 - 22:57

Anderen vinden van niet en eigenlijk ben ik het wel met ze eens. Ik werk veel en hard en ben eigenlijk altijd bereikbaar, ik gun mezelf te weinig tijd voor uiterlijke verzorging (wbt cremetjes, bodylotion, gezichtsmasker en andere verwennerijtjes, ik douche natuurlijk wel gewoon haha) en ik slaap slecht. Ik slaap wel in, maar ik droom veel en actief. Erg vermoeiend.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Toet za 4 feb 2012 - 0:31

Nee, ik zorg niet zo goed voor mijzelf. Ik eet ongezond, ik sport te weinig, ik rook, ik drink alcohol (sowieso twee keer in de week) ik slaap onregelmatig...

Geestelijk zorg ik wel goed voor mezelf, ik heb voor mezelf gekozen en dmv therapie sta ik nu een stuk prettiger in het leven. Ik kan goed voor mezelf opkomen en doe geen dingen meer tegen mijn wil in.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 0:32

Zorg jij goed voor jezelf? Nee Neem je op tijd rust? Dat probeer ik wel Eet je gezond of juist ongezond? Ik eet veel te weinig en als ik eet is het vaak niet zo gezond En kom je aan de dagelijkse hoeveelheid beweging? Nee alleen als ik werk maar ik veel meters op een dag Hoe zorg je dat je je geestelijk rustig voelt en lukt dat? Niet altijd, ik probeer me wel minstens 1x per dag te ontspannen door gewoon lekker tv te kijken, stukje te wandelen, forummen enz Waarin zorg jij goed voor jezelf? Ik kom 9 van de 10 keer aan 8 uur slaap per dag en dat heb ik gewoon echt nodig En wat zou beter kunnen? meer beweging en meer en gezonder gaan eten

Sinds 2 weken ben ik echt aan het opletten wat is eet en beweeg op een dag. Iedere dag gaat het een stukje beter maar ik het kan nog veeeeel beter

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 0:34

mzcharlotte schreef:Anderen vinden van niet en eigenlijk ben ik het wel met ze eens. Ik werk veel en hard en ben eigenlijk altijd bereikbaar, ik gun mezelf te weinig tijd voor uiterlijke verzorging (wbt cremetjes, bodylotion, gezichtsmasker en andere verwennerijtjes, ik douche natuurlijk wel gewoon haha) en ik slaap slecht. Ik slaap wel in, maar ik droom veel en actief. Erg vermoeiend.

Dat heb ik ook heel erg. Alleen heb ik ook moeite met inslapen doordat ik meteen ga dromen. Als ik de volgende ochtend wakker wordt kan ik me nog vaak herinneren wat ik oa heb gedroomd die nacht

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  nina za 4 feb 2012 - 0:40

Lady4 schreef:
Beweging: Ik probeer twee keer per week een uurtje te spinnen, maar door mijn onregelmatige werk lukt dit lang niet altijd. Ik woon nu dicht bij mijn werk en dicht bij de stad, dus grote afstanden fietsen of wandelen doe ik ook niet echt. Ik ga in het voorjaar een racefiets aanschaffen en hoop dan wat meer buitentochtjes te maken.
Leuk! We kunnen samen wel eens fietsen. :-)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  JD za 4 feb 2012 - 13:29

nee eigenlijk niet.... Embarassed
als ik thuiskom na een lange dag werken en alleen eet dan is het vaak iets snels en makkelijks (en vaak ongezond). Ik sport niet, en ga te laat naar m'n bed. Beweging heb ik gelukkig wel vanwege de hond....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  TwistedAngel za 4 feb 2012 - 22:24

JaneDoe schreef:nee eigenlijk niet.... Embarassed
als ik thuiskom na een lange dag werken en alleen eet dan is het vaak iets snels en makkelijks (en vaak ongezond). Ik sport niet, en ga te laat naar m'n bed. Beweging heb ik gelukkig wel vanwege de hond....

+1 (behalve de hond dan, beweeg ook nog eens veel te weinig)
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Mermaid za 4 feb 2012 - 23:13

Qua beweging zou het wel beter kunnen.
Eten blijft hopelijk goed gaan nu vriend weg is. Vind het altijd moeilijk om mezelf te motiveren als ik alleen voor mezelf moet koken. Slaat eigenlijk nergens op want ik vind het juist heel leuk om te koken.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  girli zo 5 feb 2012 - 0:04

Nee. Wel ben ik een poging aan het doen om het te verbeteren.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 23:52



Nope. Ik ben een chaoot en een sloddervos, ook met mezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  loura di 7 feb 2012 - 4:35

Mja redelijk, qua voeding sowieso wel. Ik eet in grote lijnen wel gezond. Af en toe wat minder zoals vandaag maar meestal eet ik wel veel groenten en gevarieerd. Beweging doe ik te weinig aan. Ik sport niet, ik zit alleen regelmatig op de fiets als het weer het toe laat dan! Slapen doe ik wel echt veel want ik heb echt veel slaap nodig. Als ik ochtenddienst heb gehad (half 6 wekker) dan merk ik echt dat ik kapot ben rond een uur of 4 smiddags en dan moet ik vaak ook even een uurtje slapen. Terwijl ik dan vaak in de avond al zeker om half 10 in bed lig.

Ik kan gezonder leven door ook te gaan sporten en misschien minder wijn te drinken maar voor de rest ben ik denk ik wel goed bezig smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Bliss di 7 feb 2012 - 7:33

Mwah, ja en nee. Mijn grootste probleem is eten en dan met name vreetbuien die zo nu en dan de kop op steken. Ik ben de afgelopen maanden 10-11 kilo afgevallen en toen ging het echt goed, maar nu is t weer ff wat minder.
Ik probeer doorgaans wel genoeg groente enzo te eten, maar het gaat met ups en downs. Een pizza of een patatje gaat er af en toe ook wel in. Fruit eet ik genoeg, meestal wel 2-3 stuks per dag.

Bewegen gaat ook ok, ik fiets altijd naar mn werk (ook al is t maar tien minuten) en ik sport in principe drie keer per week, hoewel het er de laatste weken nog wel eens bij in schiet. Ik moet dus weer ff mn motivatie terug zien te vinden, want ik wil nog zeker vijf kilo kwijt!! (ik ben wel aan t daten en heb daardoor in bed wel weer meer beweging angel)

Qua rust probeer ik goed voor mezelf te zorgen. Ik ben chronisch vermoeid en móét wel op tijd naar bed doordeweeks, anders word ik heel snel ziek(jes). Toch ben ik de laatste tijd veel avonden druk en heb ik te weinig tijd voor mezelf. Ik slaap wel genoeg, maar zoals hier al eerder werd genoemd droom ik dan ook altijd heel veel en word ik nooit uitgerust wakker.

Roken doe ik af en toe eens en drinken meestal alleen als ik uitga, hooguit eens per week, maar soms ook minder.

Over het algemeen zorg ik dus redelijk voor mezelf, maar het kan zeker beter. Ik heb alleen weinig discipline en vind het moeilijk om een bepaalde leefstijl lang vol te houden. In elk geval zit ik een stuk beter in mn vel nu ik die kilo's kwijt ben en hoop echt dat ik de knop weer om kan zetten om er nog meer kwijt te raken!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  mii_joyce zo 11 maa 2012 - 11:06

Hier ga ik momenteel maar niet op reageren, is een grote, dikke vette NEE Cry Embarassed
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 3 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum