Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorg jij goed voor jezelf?

+36
Mermaid
TwistedAngel
JD
Toet
mzcharlotte
Lady4
bolus26
Parisienne
Mamsie
Primrose
Tinus
Esperanza
VeryCherry
Middleme
Suus
_Lacey_
Antibes
Muurvlindertje
Susan
Blond
VanillaRose
Niekske
Poisongirl
Nora
Zonnetje
sanne-84
Sugarfall
Stuiterbal
Jeanette
Rush
nina
Caro
Tullow
Polly
RYW
Marin
40 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Marin di 31 jan 2012 - 22:39

Zorg jij goed voor jezelf? Neem je op tijd rust? Eet je gezond of juist ongezond? En kom je aan de dagelijkse hoeveelheid beweging? Hoe zorg je dat je je geestelijk rustig voelt en lukt dat? Waarin zorg jij goed voor jezelf? En wat zou beter kunnen? Misschien hebben we nog wat aan elkaars tips!

Ik zorg dat ik elke dag beweeg en buiten kom (maar dat komt door m'n werk), en ik probeer gevarieerd te eten. Dat laatste lukt de laatste tijd niet altijd, maar probeer het zo veel mogelijk. Wel zou ik meer fruit moeten eten. Ik neem wel elke ochtend een glas water met een multivitamine bruistablet en ik slik dagelijks extra vitamine B. Dat werkt volgens mij wel goed. Dat doe ik op aanraden van mensen op 't forum en ik weet niet of het daar aan ligt, maar voel me inderdaad stuk beter deze winter.
Ik probeer er op te letten dat ik genoeg rust neem en genoeg slaap krijg. Omdat ik af en toe hele nachten niet slaap, moet ik de nachten dat ik wél slaap, genoeg rust krijgen. Ik probeer af en toe echt gas terug te nemen en tijd voor mezelf te pakken (zo snak ik al weken naar een lekker bad-moment voor mezelf), maar ik moet nog wel leren gewoon af en toe nee te zeggen, ik neem sommige dingen veel te gretig aan terwijl ik eigenlijk de energie er soms niet voor heb. Dus daarin moet ik beter voor mezelf zorgen en opkomen.

En jij?

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  RYW di 31 jan 2012 - 22:40

Nee, totaal niet. Daar ben ik heel slecht in, ik heb mezelf behoorlijk weggecijferd en dus voorbijgelopen. Maar nu ga ik even lief zijn voor mezelf, heb ik besloten. Zorg jij goed voor jezelf? 561177
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Polly di 31 jan 2012 - 22:42

Nee, eigenlijk niet. Ik eet vaak slecht en ik slaap ook niet genoeg.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Marin di 31 jan 2012 - 22:44

Ja ik moest zelfs een beetje aan je denken terwijl ik dit typte. Vind het echt heel rot voor je. En des te beter dat je daarom aan de bel hebt getrokken. Heel veel sterkte lieve RYW! Jij komt er ook echt wel hoor, en zorg echt dat je die tijd voor jezelf neemt. Nu, maar óók als je weer beter bent. Het is nu volgende week precies een jaar geleden dat ik overspannen raakte, dus sinds ik dit van jou gelezen heb, moet ik veel aan je denken. Sterkte!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Tullow di 31 jan 2012 - 22:45

Ik zorg aardig goed voor mezelf, denk ik. Ik ontbijt sinds kort 's ochtends wel, en ik merk dat ik dan veel minder ga snaaien gedurende de dag. Dus ik eet nu gezonder.
's Avond gezond eten schiet er nog wel eens bij in, omdat ik een aantal avonden per week alleen moet eten. Ik ben écht geen keukenprinses en houd ook niet van koken, dus dan word het al snel een kant-en-klaar maaltijd/pizza/salade etc.
Qua beweging mag ik ook wel iets beter voor mezelf zorgen. Momenteel sport ik niet, maar wil wel (weer) beginnen met hardlopen. Maar ik maak mezelf wijs dat niemand met -8 gaat hardlopen, zodat ik het nog even kan uitstellen. laughcry
Af en toe loop ik mezelf voorbij doordat ik teveel dingen plan, maar dan plan ik een week later gewoon niets, zodat ik even lekker kan bijtanken.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Caro di 31 jan 2012 - 22:46

Ja hoor. Ik sport 4x per week, ik eet zoveel mogelijk gezond. Er gaat echt wel eens een pizza in, maar over het algemeen genoeg groenten en fruit. Daarnaast probeer ik zo natuurlijk mogelijk te eten.

Ik douche iedere dag, zorg goed voor mijn huid, scrub 1x in de week, etc etc.

Ook rust pak ik genoeg. Heb ik ook wel nodig, zeker nu het emotioneel alles zo heftig is. Daarnaast is mijn werk veel, dus daar werk ik soms 's avonds te lang voor door maar het hoort erbij :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  nina di 31 jan 2012 - 22:49

Mijn moeder zegt dat ik wel eens wat liever voor mezelf mag zijn. Ik ben soms heel hard voor mezelf, vraag veel van mezelf. Mijn vriend heeft dit nog erger, die haat het bijv. om met mooi weer in de auto te zitten. Dan wilde hij liever fietsen, ook al is het een paar honderd kilometer.

Ik eet wel gezond. Ben laatste tijd heel goed om mijn eetpatroon en wat ik eet te denken. Want ik wil wel ietsjes afvallen maar niet een streng dieet aan het volgen. Dus ik eet veel groente en weinig suiker. Ik slaap meestal heel lang. Ik ga 22 uur slapen en ga om 8 uur uit bed. Ik vraag me vaak af de laatste tijd of je ook moe wordt van te veel slapen want ik moet wel echt op gang komen. Toch kan ik wel alles gewoon doen. Ik heb een druk leven met 4 dagen werk en een studie, maar het lukt me wel om alles te doen. Ik sport één uur in de week. En ik ben heel blij dat ik dit zo goed volhoud in mijn drukke leven. Eigenlijk zou ik twee uur willen, maar dat komt later wel weer (als ik afgestudeerd ben). Ik heb een hekel aan de hele dag binnen zitten. Het komt wel voor op zondag, maar dan ben ik blij als het maandag is en ik weer buiten stap. Dat klinkt wel raar want natuurlijk kan ik zondags ook naar buiten gaan maar zonder reden en alleen dan gebeurt dat dan niet.
Ik ga gemiddeld één keer per 6 - 8 weken naar de sauna met vriendin/moeder. Dit kost me een hoop geld maar heb ik er echt voorover. Vind het heerlijk! Niet alleen de sauna maar ook gewoon het feit dat je de hele dag niets hoeft en lekker kunt zwemmen, bijkletsen, salades eten (die vind ik dan zó lekker).

Dus op zich zorg ik goed voor mezelf ja!
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Rush di 31 jan 2012 - 22:50

Ik zorg redelijk goed voor mezelf. Ik slaap goed, drink vrijwel geen alcohol en ik rook niet meer. Ik eet qua maaltijden en brood gezond en neem 2 stuks fruit per dag, tegenwoordig ontbijt ik ook en dat voelt erg goed. Ik snoep soms wel iets teveel chocolade en koekjes en ik eet niet genoeg groentes, dat zijn wel mijn minpunten.

Ik probeer genoeg te bewegen en pak in het weekend de fiets als ik naar het dorp ga o.i.d. Op de dagen dat ik niet genoeg beweeg, doe ik wat dingetjes in het huishouden zodat ik toch wat beweging krijg.

Ik doe soms wel teveel dingen voor anders/in huis waardoor ik niet echt toe kom aan tutten, wat ik juist heerlijk vind. Dat zou ik wel vaker moeten doen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Jeanette di 31 jan 2012 - 22:53

Het zou veeeel beter kunnen. Ik ontbijt nooit (ja, heel slecht!), ik rook en moet meer aan beweging doen. Fruit eet ik eigenlijk alleen 's zomers. Verder eet ik wel gezond en drink ik haast nooit alcohol, maar het zou dus nog veel beter kunnen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 23:01

Ja, ik zorg goed voor mezelf, over het algemeen. Tegenwoordig sport ik 4 x per week, ik eet veel fruit, eet gezond, hoewel er ook heus wel eens pizza of friet op het menu staat. Doorgaans snoep ik tussendoor niet. Dit gaat wat op en neer. Soms heb ik periodes dat ik veel snoep, en dat zie ik dan logischerwijs ook terug in mijn gewicht.

Verder zorg ik dat ik voldoende slaap krijg. Ik ben een echte slaapkop en geef daar vaak ook maar gewoon aan toe (dat uit zich in vroeg naar bed gaan, toegeven aan slaap als ik met een boek op de bank zit).

Ik probeer op vrije momenten bewust leuke dingen te doen en mijn momentjes te pakken. Dus niet alleen maar huishoudklusjes doen, maar ook eens lekker skeeleren (of nu schaatsen, hoop ik!), lekker in bad, leuke tv series kijken.. Door dit soort dingen kan ik ontspannen en mijn hoofd leeg maken. Dit werkt trouwens ook goed bij het sporten, vooral bij hardlopen, daar krijg ik echt een 'runnershigh' van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Stuiterbal di 31 jan 2012 - 23:09

Ik zorgde nooit goed voor mezelf. En dan in de context van mezelf aan de kant schuiven voor anderen.
Afgelopen jaar is daar ook nog lichamelijke verwaarlozing bij gekomen om het zo maar te noemen.

Maar nu met behulp van de therapie die ik heb, zie ik in dat ik ook belangrijk ben en eerst goed voor mezelf moet zorgen voor ik ook goed voor een ander kan zorgen.

Buiten mijn eetpatroon, gaat het de goede kant op !
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Sugarfall di 31 jan 2012 - 23:10

Redelijk denk ik, ik drink bijna geen alcohol en ben ook wel gezonder gaan eten sinds een paar maanden, voorheen at ik echt te vaak ongezond, en ook al kwam ik er niet van aan het is gewoon ongezond voor je lichaam, ik merk nu ook dat ik meer energie heb. Daarbij ben ik nog twee keer per week gaan sporten, voel me echt beter in mijn lichaam.

Ik kan nog wel momenten hebben dat ik echt in álle lekkere dingen trek heb, en die ook gewoon neem Wink

Ik ga vaak te laat naar bed, en ben een slechte slaper, ik heb geprobeerd om eerder naar bed te gaan, maar ik val dan toch niet in slaap dus ik probeer het ook maar niet meer. Verder neem ik vaak wel even een momentje voor mezelf, dat ik lekker series online ga kijken of met mijn Ipod op bed, naar buiten, en even alleen ben met muziek, ik voel me daarna vaak heerlijk rustig Very Happy

Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  sanne-84 di 31 jan 2012 - 23:20

qua eten en bewegen zorg ik wel goed voor mezelf. probeer 2-3 x per week te sporten, en eet ook wel gezond.

qua lichaamsverzorging: de 'normale' dingen doe ik wel; dagelijks douchen/tandenpoetsen. make-up eraf halen doe ik regelmatig (niet iedere dag). maar zou me wel wat meer mogen verwennen dmv scrubben/maskertje ed.

en voor de rest moet ik wel beter voor mezelf zorgen.. neem weinig rust, ben vaak bezig, en kan mezelf vaak aan de kant zetten voor anderen.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Zonnetje di 31 jan 2012 - 23:25

Ik zorg wel goed voor mezelf. Ik eet meestal gezond, probeer zo vers mogelijk te eten, genoeg groente en fruit, iedere week 1-2x vis, etc. Ik slaap 7,5 uur per nacht, dat is voor mij genoeg. Drie keer in de week ga ik sporten. Dat vind ik ook heerlijk om mijn hoofd leeg te maken.

Verder zorg ik voor voldoende rust door regelmatig een avondje niks te plannen. Dan ga ik lekker lezen/ muziek luisteren/ forummen/ tv kijken/ een maskertje pakken.

Het enige wat beter zou kunnen, is minder snoepen en chips/nootjes/toastjes eten 's avonds.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Nora di 31 jan 2012 - 23:28

Qua slapen ben ik wel aardig voor mezelf, maar qua sporten en eten niet.
Als me vriend in de buurt is daarentegen weer wel. Dan vind ik het belangrijk dat hij gezond eet en genoeg beweegt en dan doe ik zelf wel mee Zorg jij goed voor jezelf? 561177
Ik ben dus gezonder als er iemand in de buurt is want als ik alleen ben eet ik zo een zak chips leeg.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Poisongirl di 31 jan 2012 - 23:31

Ik zorg goed voor mezelf maar zou beter kunnen. Ik sport namelijk niet. Wel wandel ik een keer of 3 per week, helemaal nu met de kinderwagen. Dan is J.ason ook meteen lekker buiten geweest. Ik let op wat ik eet, al zou het soms wel wat gezonder kunnen, ben namelijk verzot op pizza! haha. Ik probeer snacken zoveel mogelijk te beperken en probeer dan ook vaker tomaatjes, komkommer, wortel ofzo te eten ipv chips of chocolade.

Ik neem regelmatig lekker even tijd voor mezelf, dan ga ik lekker in bad met een boek of inderdaad een lekker saunadagje smile
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 23:54

Het is niet altijd even makkelijk met een baby'tje in huis, maar het lukt me aardig moet ik zeggen. Ik eet genoeg en gezond, we gaan regelmatig lekker wandelen, ik kan douchen als mijn man 's avonds weer thuis is...:P Over een weekje mag ik als het goed is weer rustig aan gaan sporten, daar heb ik ook zin in. Alleen het slapen houdt niet echt over, maar ach, ik ben het van mezelf al gewend om moe te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 1:31

Op dit moment zeg ik mee. Door de medicatie eet ik slecht, slaap redelijk. Heb geen zin meer om te sporten en ben zelfs langzaam aan het roken Embarassed Het maakt me nu ook even niet uit. Eerst mezelf maar een terug vinden en dan hoop ik dat mijn lijf en de rust ook terug komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Niekske wo 1 feb 2012 - 2:05

Redelijk... ik eet best wel gezond, drink weinig, rook niet, sport 2 keer per week (ondanks mijn blessure).

Op ander gebied moet ik beter voor mezelf zorgen. Ik kom vaak over als iemand die haar mannetje wel staat, maar ik kan enorm onzeker zijn en vooral op mijn werk eist dat vaak zijn tol. Ik durf gewoon niet van me af te bijten en voor mezelf op te komen tegenover mijn baas, waardoor ik mezelf vaak voorbij loop en me gewoon niet prettig voel bij alles wat ik 'moet doen'.

Verder ben ik heel slecht in plannen, wat vaak voor heel veel stress zorgt in mijn hoofd. Als we in het weekend naar de markt moeten en nog ergens heen, kan ik al helemaal in de stress schieten. Mijn vriend kan er gelukkig goed mee omgaan en weet me ook rustig te krijgen, maar ik zou willen dat het allemaal vanzelf wat relaxter ging.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  VanillaRose wo 1 feb 2012 - 3:18

Ik zou beter voor mezelf kunnen zorgen. Ik eet redelijk gezond, met ontbijt en lunch. Met avondeten kan het beter, woon alleen en eet vaak iets makkelijks als mijn vriend niet bij me komt eten. Dus ong. 3 keer per week word het pizza/soep/diepvriesmaaltijd/pasta.
Rust zou beter kunnen, ben de laatste tijd erg vaak moe en kan me tot weinig dingen zetten. Slaap ook niet veel omdat ik te laat naar bed ga en vroeg op moet. gemiddeld 6,5 uur per nacht. Eerder naar bed gaan werkt bij mij niet omdat ik altijd nog even dit wil doen, of dat of iets wil zien op tv/internet. Ik gun mezelf dus niet genoeg rust. Als ik wel vrij ben kan ik ook nooit uitslapen omdat ik van mezelf altijd iets moet.
Sporten wil ik wel gaan doen, wil van het voorjaar gaan hardlopen, nu is de smoes nog dat het te koud/donker is Very Happy.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Rush wo 1 feb 2012 - 3:19

Wat is er mis met pasta? Neutral
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 3:20

Rush schreef:Wat is er mis met pasta? Neutral

Het bevat enorm veel koolhydraten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  VanillaRose wo 1 feb 2012 - 3:21

op zich niets maar als je zoals ik al weinig groenten eet door de weeks, zou een groentemaaltijd beter zijn dan pasta met saus, snap je.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Rush wo 1 feb 2012 - 3:22

Pippa schreef:
Rush schreef:Wat is er mis met pasta? Neutral

Het bevat enorm veel koolhydraten.
Ja, dat weet ik.

Maar het staat er alsof het enorm slecht is, net als soep. Wanneer je dat regelmatig eet, dat je dan slecht voor jezelf zorgt.

Dan zorg ik gigantisch slecht voor mezelf ben ik bang.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Rush wo 1 feb 2012 - 3:22

VanillaRose schreef:op zich niets maar als je zoals ik al weinig groenten eet door de weeks, zou een groentemaaltijd beter zijn dan pasta met saus, snap je.
Oh, doe je er geen groentes door?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum