Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorg jij goed voor jezelf?

+36
Mermaid
TwistedAngel
JD
Toet
mzcharlotte
Lady4
bolus26
Parisienne
Mamsie
Primrose
Tinus
Esperanza
VeryCherry
Middleme
Suus
_Lacey_
Antibes
Muurvlindertje
Susan
Blond
VanillaRose
Niekske
Poisongirl
Nora
Zonnetje
sanne-84
Sugarfall
Stuiterbal
Jeanette
Rush
nina
Caro
Tullow
Polly
RYW
Marin
40 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 3:24

Ja, en nee. Opzich wel, ik eet voldoende groente, voldoende fruit & probeer genoeg per dag te eten. Ik fiets elke dag minimaal een half uur, en loop de godganse dag op mijn werk, 16 afdelingen + trappen. Maar ik sport verder niet momenteel, en eet soms nog iets te gemakkelijk/slecht. Ik ga nu met revalideren leren hoe ik beter/anders kan bewegen, dus hoop daar baat bij te krijgen.

Verder zorg ik goed voor mezelf en mijn lichaam. Neem mijn rust waar het nodig is (zou nog wel iets meer mogen), en slaap over het algemeen voldoende.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  VanillaRose wo 1 feb 2012 - 3:31

Rush schreef:
VanillaRose schreef:op zich niets maar als je zoals ik al weinig groenten eet door de weeks, zou een groentemaaltijd beter zijn dan pasta met saus, snap je.
Oh, doe je er geen groentes door?

Niet altijd nee, op zich valt het ook wel mee hoor eet 4 van de zeven dagen wel gezond haha met groenten enzo. Maar de andere dagen weleens soep of pasta, het is niet superslecht maar ja, het kan beter zeg maar.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 3:36

VanillaRose schreef:
Rush schreef:
VanillaRose schreef:op zich niets maar als je zoals ik al weinig groenten eet door de weeks, zou een groentemaaltijd beter zijn dan pasta met saus, snap je.
Oh, doe je er geen groentes door?

Niet altijd nee, op zich valt het ook wel mee hoor eet 4 van de zeven dagen wel gezond haha met groenten enzo. Maar de andere dagen weleens soep of pasta, het is niet superslecht maar ja, het kan beter zeg maar.

Als je soep bomvol groente gooit, en beetje gehakt bv. kun je dat rustig eten hoor smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Rush wo 1 feb 2012 - 3:37

Ja daarom. Nou eten wij sowieso alleen maar rijst of pasta, maar wel met groente erdoor.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 3:40

Rush schreef:Ja daarom. Nou eten wij sowieso alleen maar rijst of pasta, maar wel met groente erdoor.

Ja, en als je gewoon veel groente en niet (te) veel pasta eet, is dat sowieso niet ongezond. En als je dan ook nog volkorenpasta eet, zou het het beste zijn. Ik vind pasta heerlijk, maar eet het max. 1x per week, rijst lust ik niet Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Marin wo 1 feb 2012 - 3:42

Ik ben ook echt gek op pasta! Ik probeer het wel te minderen of idd volkoren te eten, maar ik vind gewone normale pasta met een beetje parmezaan er over echt het allerlekkerste wat er is!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Rush wo 1 feb 2012 - 3:43

Pippa schreef:
Rush schreef:Ja daarom. Nou eten wij sowieso alleen maar rijst of pasta, maar wel met groente erdoor.

Ja, en als je gewoon veel groente en niet (te) veel pasta eet, is dat sowieso niet ongezond. En als je dan ook nog volkorenpasta eet, zou het het beste zijn. Ik vind pasta heerlijk, maar eet het max. 1x per week, rijst lust ik niet Sad
Ohhhhhh zonde, wij eten meer dan de helft van de week rijst, echt heerlijk!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 5:19

Op het moment niet. Ik denk altijd aan alles en iedereen, Ik denk veel te weinig aan mezelf en daar ga ik verandering in brengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Blond wo 1 feb 2012 - 5:28

Pff.. Ja en nee. Ja, want ik sport wekelijks, ik slaap voldoende. Nee want ik beweeg met die weer echt geen 30 minuten per dag, eet niet echt gezond (meestal wit brood, 's middags nog wat snoep, en vaak cruesli in de kwark/yoghurt en ook wekelijks wel uit eten).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 6:17

Voor mij ook ja en nee.
Ik eet bij vlagen gezond, probeer het koolhydraatarm eten weer op te pakken maar wilt niet echt lukken.
Ook schiet sporten er te vaak bij in. Ren de laatste tijd vaak van m'n werk naar een afspraak waardoor gezond eten er dan bij inschiet, en ik vaak alleen wat crackers of een bamisoepje eet. En overdag snaai ik af en toe nog wat snoep naar binnen. Wel eet ik alles volkoren en mager als ik thuis kook. Ik eet vaak wel 1 x in de week buiten de deur.
Maargoed, ik hoop dat er over 2 weken 's avonds wat meer regelmaat in zit waardoor ik weer gewoon gezond ga koken en meer ga sporten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Susan wo 1 feb 2012 - 6:20

Ik eet heel bewust (en ook nog lekker) en ik sport twee keer per week, maar ontspannen en dingen doen die ik leuk vind, die doe ik niet genoeg, denk ik. Ik probeer wel steeds meer manieren te vinden om dat toch wel te kunnen doen.

Ik slaap momenteel vaak ook te weinig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Muurvlindertje wo 1 feb 2012 - 7:02

Nee, ik ben een zelfdestructief persoon.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 7:24

Even de balans opmaken:

Eten: Ik eet veel brood, ruime hoeveelheid groenten en aardappelen. Qua fruit zit ik ook echt wel heel goed. Meestal wel meer dan 2 stuks fruit. Dus +.
Wel eet ik erg veel snoep, frisdrank en alcohol. Dus -.

Beweging: Ik rijd 5 keer per week paard, loop veel en ben veel buiten. Dus +.

Ontspanning: Ik kan steeds beter omgaan met stress, probeer me niet meer zo druk te maken om de dag van morgen. Dat gaat me redelijk goed af. Sinds ik mijn paard heb, ben ik veel relaxter en heb ik een goede uitlaatklep. Dus toch wel +!

Dat valt best te overzien! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Antibes wo 1 feb 2012 - 7:26

Nee, ik zou gezonder kunnen eten. Ik sport niet regelmatig genoeg. Ik slaap verschrikkelijk slecht en ik stress veel te veel. Groot gebrek aan rust, reinheid en regelmaat hier. Ach, hoort een klein beetje bij het studentenleven. Ik hoop dat met name slaat/stress/regelmaat een stuk beter wordt als ik straks stage moet lopen.

Het enige dat ik wel goed doe is dat ik niet rook en niet (te) veel alcohol drink.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 7:29

Nope.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  _Lacey_ wo 1 feb 2012 - 7:41

Qua eten wel. Ik eet gezond, snoep zelden tot nooit en drink veel water.
Sporten doe ik niet, dus dat levert een minuutje op.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Suus wo 1 feb 2012 - 9:30

Qua eten doe ik mijn best. Ik probeer weinig te snoepen (gaat me eigenlijk best goed af) en gezonde maaltijden te bereiden. Alleen de twee stuks fruit red ik niet elke dag, maar ook daar zit verbetering in. Eerder haalde ik twee stuks per week niet eens, nu eet ik in ieder geval dagelijks fruit.

Bewegen gaat goed, ik sport drie keer per week en doe verder bijna alles op de fiets.

Ik rook niet en drink nog maar af en toe te veel Wink

Ik slaap meestal wel 8 uur per nacht, heb regelmatig werk en dat doet me wel goed.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 9:38

Zorg jij goed voor jezelf? Gemiddeld, denk ik.

Neem je op tijd rust? Nee, ik kan dat moeilijk. Al moet ik zeggen dat nu ik de laatste weekenden tijd doorbreng met B. hij wel die uitwerking heeft. Met hem kan ik wel heerlijk luieren. Zelf vind ik dat moeilijk, ik ben altijd wel met iets bezig en als ik besluit thuis te blijven dan vertrek ik vaak toch nog op het laatste moment om toch iets te gaan doen en veels te laat weer thuis te komen. Ik slaap zeker wel te weinig maar als ik eenmaal wakker ben dan ratelt mijn hoofd gelijk zo erg wat ik allemaal kan gaan doen... Dan moet ik gewoon opstaan.

Eet je gezond of juist ongezond? Ups en downs. Zit nu een beetje in een down al gaat het sinds maandag weer iets beter. Ik eet te weinig fruit en drink te weinig maar dat is al zo lang, ik betwijfel of ik dat ooit goed kan krijgen.

En kom je aan de dagelijkse hoeveelheid beweging? Ja maar van mezelf ben ik erg lui. Ik krijg de beweging vanwege mijn werk.

Hoe zorg je dat je je geestelijk rustig voelt en lukt dat? Ik vind het lastig deze maanden met al die toetsen en examens. Ik kan daar zo slecht tegen, voel me echt een zombie al komt dat misschien niet over voor mensen om me heen. Maar over het algemeen probeer ik me niet te druk te maken over dingen (hiermee, leren voor mijn werk, kan ik het dan alleen niet) en vooral leuke dingen te doen.

Waarin zorg jij goed voor jezelf? Door me niet te druk te maken, proberen gezond met mijn lijf om te gaan, niet te veel drinken, niet te veel vreterijen etc.

En wat zou beter kunnen? Meer rust, fruit en drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 10:52

Ik ben het typische voorbeeld van een 'verwende doos'. Waar ik geen zin in heb, doe ik niet. Als ik moe ben, dan ga ik even slapen. Als ik iets niet lust, dan eet ik het niet. etc.

Maar zorg ik goed voor mezelf? Nee. Door mijn houding mis ik in mijn leven belangrijke bouwstoffen. Mis ik een dag- en nachtritme. Mis ik discipline. En beweging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 11:18

Ik ben goed in rustmomenten inbouwen voor mezelf, zelfs nu ik twee kinderen heb en het behoorlijk druk is.

Ik eet meer dan genoeg groente, meer dan 200 gram per dag. Fruit daarentegen eet ik bijna nooit, ik geloof drie keer of zo de afgelopen maand. Voor de rest eet ik gevarieerd, alleen ik eet ook veel ongezonde dingen: chocolade en koekjes.

Ik beweeg niet in de zin van sporten, maar ik ben wel druk omdat ik twee kinderen heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Middleme wo 1 feb 2012 - 11:20

Meestal niet. Maak me te vaak en te veel (onnodig) zorgen om iers schoolgerelateerds. Ben te veelmet school bezig, tmoet voor mn gevoel altijd beter. Ook wil ik graag dingen voor anderen doen, waardoor ik mezelf wegcijfer...

Slapen gaat best goed, al zou ik vaak langer kunnen/willen slapen.

Eten: woon thuis dus bet gezond. Wel te veel snoep.. Fruit zou ik ook vaker kunnen eten, maar heb meetal wel naar stage (2dagen per week) 2stuks fruit mee.

Bewegen: zou meer kunnen fietsen. Verder sport ik 2 tot3 keer per week.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  VeryCherry wo 1 feb 2012 - 11:28

Nee, eigenlijk niet de laatste tijd.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Esperanza wo 1 feb 2012 - 22:55

Ja en nee

Eten: Over het algemeen eet ik redelijk gezond, zo af en toe een pizza, maar dat is het dan ook wel. Op dagen dat ik vrij ben en geen afspraken heb, gaat het wat minder goed. Ik ontbijt of lunch dan met koekjes, om te compenseren eet ik minder, maar dan krijg ik weer trek en eet ik meer ongezonde dingen. Ik ben nu 2 maanden bezig om dit niet meer te doen, maar helaas gaat het zo af en toe nog wel eens mis. Verder heb ik als ik werk nog wel eens de neiging om te weinig te eten, omdat ik het gewoonweg vergeet. Fruit eet ik ook te weinig. Op wat minpunten na, eet ik al met al redelijk gezond.

Beweging: Ik heb sinds een paar weken een auto en daardoor beweeg ik veel minder. Daarvoor met de fiets naar het station en dan nog een poosje lopen naar m'n werk. Dat valt nu weg. Ik kan er niet veel anders van maken dat ik sinds een paar weken veel te weinig beweging krijg. Wat dat betreft moet ik mezelf echt een schop onder m'n kont geven!

Rust: Wat betreft rust nemen, zorg ik aan de ene kant heel goed voor mezelf. Ik ga op tijd naar bed, ik spreek in de avonden weinig tot niets af omdat ik dat niet trek. In het weekend spreek ik wel af, maar veel minder dan voorheen, ook in het weekend moet ik voor genoeg tijd voor mezelf zorgen en dat doe ik dan ook. Verder werk ik 32-40 uur en ik merk eigenlijk dat ik dat door omstandigheden niet aan kan, maar toch ga ik er mee door. Dus hier ook weer een combinatie van wel en niet.

Geestelijke rust: Zoals ik hierboven ook al noemde zorg ik wel voor genoeg rust in m'n leven (op het werken na dan), maar ik voel me vaak heel erg onrustig. Wat mij helpt is het lezen van een boek of een serie kijken. Verder ben ik wel heel erg bezig met m'n geestelijk gesteldheid, dus wat dat betreft ben ik er goed mee bezig.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Tinus do 2 feb 2012 - 0:10

Ik mag wel beter voor mezelf zorgen. Zeker wat betreft eten en beweging. Ik ben een slechte eter, en ik sport niet. Gelukkig heb ik een baan waarbij ik veel moet lopen, maar dat telt natuurlijk niet. Ik heb vaak hoofdpijn, soms weinig energie en ben snel moe. Komt ook door de stress situatie op het werk met alle druk die erbij komt kijken.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Primrose vr 3 feb 2012 - 8:58

Nope, nooit gedaan en dat gaat op korte termijn ook niet gebeuren denk ik. Ik slaap weinig en slecht, eet onregelmatig en ongezond, drink (te) regelmatig de laatste tijd, en sport helemaal niet. Maar ach, ik leef smile
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorg jij goed voor jezelf? - Pagina 2 Empty Re: Zorg jij goed voor jezelf?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum