Hoeveel komt er bij jullie samen binnen aan salaris?
+28
TukTuk
Tiara
rianne287
TNMN
Eliesje
nina
Snoes
Arwyn
Marsy28
flower
GeKKiE
maiadebij
Linda
SarahKey
Sarah1985
Lejow
Star007
Laced
Zwerver
Theeleut
Aziraphale
Zonnetje
Thunder
Rush
Parisienne
NoName88
girli
Tesss
32 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Hoeveel komt er bij jullie samen binnen aan salaris?
Eliesje schreef:Anniej_S schreef:Hier komt +- 2000 per maand binnen..en moet zeggen dat we het net redden, kunnen er helaas net niet, soms wel, van sparen. Maar het is te doen zo. Overigens krijgt mijn man niet per maand maar per 4 weken uitbetaald. Zou hij per maand uitbetaald krijgen zou het wel meer zijn.
Ik werk 21uur (thuiszorg) en manlief 40 (supermarkt).
Een maand heeft toch vier weken? Of zie ik dat verkeerd
Wij wonen allebei nog thuis, maar als we samen gingen wonen hebben wij ook rond de 2800,-
Ik spaar nu ook nog elke maand 200 euro, en mijn vriend is ook aan het sparen.
We willen dit jaar nog gaan samenwonen, maar dat lukt zat
Als je per maand krijgt betaald, krijg je het 12x per jaar en per 4weken 13x per jaar..
Maar hoe het verder zit geen idee...maar tis qua verhouding per 4 weken of per maand wel een verschil van 200 euro!
Gast- Gast
O, ik krijg ook per 4 weken betaald inderdaad, maar had het naar een maand salaris uitgerekend, dus 12 betalingen ipv 13, dat hebben we dus per maand te besteden.
Gast- Gast
Hier komt rond de 1000£ per maand binnen. Daar gaat 750£ vaste lasten af (dat is inclusief boodschappen), dus veel kunnen we niet sparen helaas. We studeren beide nog, ik werk part time en krijg stufi (mijn vriend krijgt een leningbedrag per maand). Mijn vriend is in mei afgestuurd dus dan kan hij naar een full time baan zoeken.
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10
Bij ons komt er ongeveer **** euro netto aan salaris binnen. Hier zitten nog geen toeslagen bij. Ik heb het alleen over ons netto loon. Ik weet niet precies wat we per maand aan hypotheek, zorgtoeslag, etc. krijgen. Ik weet het alleen van mezelf en voor de rest houdt mijn vriend alles bij.
Niet quoten aub.
Niet quoten aub.
Laatst aangepast door _Liv op ma 30 jan 2012 - 8:33; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Krijgen julklie met dat bedrag nog zorgtoeslag dan??
Die krijg je toch toch al niet als je de helft van jullie inkomen hebt, of minder zelf.
Wij krijgen 'm niet, hoeft ook niet natuurlijk..
Die krijg je toch toch al niet als je de helft van jullie inkomen hebt, of minder zelf.
Wij krijgen 'm niet, hoeft ook niet natuurlijk..
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Weg.
Laatst aangepast door _Liv op ma 30 jan 2012 - 8:20; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ohh apart van elkaar. Hmm, ik werk zelf niet en heb dus geen inkomen, maar krijg ook niks. Hoe zit dat eigenlijk dan?? Mijn man verdient ook te veel om dat te krijgen.
Theeleut- Prater
Weg.
Laatst aangepast door _Liv op ma 30 jan 2012 - 8:24; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik snap je. Hier het zelfde verhaal eigenlijk. Ook mijn man werkt voor zich zelf, geen ZZPer dan. Ook alles apart van elkaar. Ook ik ben niet aansprakelijk voor het bedrijf.
Mja, ach ben gewoon nieuwsgierig hoor. We zitten er gelukkig niet om verlegen dus ik zal er ook niet achteraan zitten.
Mja, ach ben gewoon nieuwsgierig hoor. We zitten er gelukkig niet om verlegen dus ik zal er ook niet achteraan zitten.
Theeleut- Prater
maar als je samen op 1 adres woont ben je toch toeslagenpartner? Dus dan heb jij toch ook geen recht op zorgtoeslag? Of zie ik dat niet goed
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
rianne287 schreef:maar als je samen op 1 adres woont ben je toch toeslagenpartner? Dus dan heb jij toch ook geen recht op zorgtoeslag? Of zie ik dat niet goed
Volgens mij ook ja
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Weg.
Laatst aangepast door _Liv op ma 30 jan 2012 - 8:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
aanitaa schreef:rianne287 schreef:maar als je samen op 1 adres woont ben je toch toeslagenpartner? Dus dan heb jij toch ook geen recht op zorgtoeslag? Of zie ik dat niet goed
Volgens mij ook ja
Klopt inderdaad.. Dus lijkt me dat je dan onterecht die toeslag krijgt (heeft mijn zus ook gehad, kon alles gaan terug betalen omdat het voor de BD schijnbaar te moeilijk was om stop te zetten.. heeft ze wel 20x over gebeld)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Dat dacht ik dus ook, vandaar mijn verbazing daarover.aanitaa schreef:rianne287 schreef:maar als je samen op 1 adres woont ben je toch toeslagenpartner? Dus dan heb jij toch ook geen recht op zorgtoeslag? Of zie ik dat niet goed
Volgens mij ook ja
Edit: Al is het maar 12 euro, ik zou er inderdaad wel rekening mee houden dat het misschien teruggevorderd wordt. Wij moesten ook altijd alles terug betalen toen we het nog kregen. We hebben het stop gezet en hadden zoiets van we zien einde van het jaar wel of we iets krijgen of niet. Iedere keer terug betalen vonden we zo irritant.
Laatst aangepast door Theeleut op ma 30 jan 2012 - 8:30; in totaal 1 keer bewerkt
Theeleut- Prater
_Liv, volgens mij mag je helemaal geen ZT ontvangen. Jullie zijn elkaars toeslagpartner als je meer dan 6 mnd een gezamenlijk huishouden voert, ongeacht op welke rekening het loon binnenkomt.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik begin helemaal door jullie te twijfelen en heb net even op mijn bankrekening gekeken en ik krijg gewoon die 12 euro zorgtoeslag. Ik snap er ook niks van.
Gast- Gast
Hoelang ontvang je dat dan al?
Want anders is er idd kans dat je het terug moet betalen.
Je kan op www.toeslagen.nl een berekening maken, dan zie je of je er wel of geen recht op hebt
Even stukje gekopieerd:
Als u een partner hebt, mag uw inkomen samen niet hoger zijn dan € 51.691 per jaar.
Want anders is er idd kans dat je het terug moet betalen.
Je kan op www.toeslagen.nl een berekening maken, dan zie je of je er wel of geen recht op hebt
Even stukje gekopieerd:
Als u een partner hebt, mag uw inkomen samen niet hoger zijn dan € 51.691 per jaar.
Laatst aangepast door AngelNyn op ma 30 jan 2012 - 8:33; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
Ik geloof jullie ook, hoor. Het is niet dat ik jullie niet geloof. Ik heb er zelf gewoon weinig verstand van en heb vorige maand met de belastingdienst gebeld over een aantal zaken waaronder de zorgtoeslag. Mijn vriend en ik dachten ook dat ik er geen recht op zou hebben en we hebben weinig zin om straks alles terug te betalen, maar ze zeiden dat ik er wel recht op had. Ik snap er nu nog minder van, haha!
Gast- Gast
_Liv schreef:Ik geloof jullie ook, hoor. Het is niet dat ik jullie niet geloof. Ik heb er zelf gewoon weinig verstand van en heb vorige maand met de belastingdienst gebeld over een aantal zaken waaronder de zorgtoeslag. Mijn vriend en ik dachten ook dat ik er geen recht op zou hebben en we hebben weinig zin om straks alles terug te betalen, maar ze zeiden dat ik er wel recht op had. Ik snap er nu nog minder van, haha!
Ja dat zeiden ze bij mijn zus ook 3 jaar lang.. en toch ieder jaar kon ze alles terug betalen, en als ze dan een maand later weer doodleuk opnieuw toeslag kreeg, en ze er over belde, konden ze het niet stopzetten..
TukTuk- Ratel
Uhm.. Ik krijg al een aantal jaar zorgtoeslag. In augustus 2010 kreeg ik een "echte" baan, dus heb ik naar de belastingdienst gebeld om m'n bruto jaarinkomen te veranderen. We woonden toen nog niet samen. Toen we gingen samen wonen in oktober heb ik weer de belastingdienst gebeld om dit door te geven. Ze zouden dit verwerken. Afgelopen augustus heb ik weer gebeld, omdat m'n bruto jaarinkomen omhoog was gegaan en afgelopen december heb ik weer gebeld met een aantal vragen. Ik wil het gewoon goed geregeld hebben. Ondertussen heb ik altijd zorgtoeslag gehad. Vorig jaar heb ik niks terug hoeven betalen.
Gast- Gast
Er komt bij ons met toeslagen en al 2700 euro binnen. Ik heb een bijbaantje en mijn vriend werkt fulltime. Dit is dan al met toeslagen en al.
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
_Liv schreef:Uhm.. Ik krijg al een aantal jaar zorgtoeslag. In augustus 2010 kreeg ik een "echte" baan, dus heb ik naar de belastingdienst gebeld om m'n bruto jaarinkomen te veranderen. We woonden toen nog niet samen. Toen we gingen samen wonen in oktober heb ik weer de belastingdienst gebeld om dit door te geven. Ze zouden dit verwerken. Afgelopen augustus heb ik weer gebeld, omdat m'n bruto jaarinkomen omhoog was gegaan en afgelopen december heb ik weer gebeld met een aantal vragen. Ik wil het gewoon goed geregeld hebben. Ondertussen heb ik altijd zorgtoeslag gehad. Vorig jaar heb ik niks terug hoeven betalen.
Staan jullie wel als toeslagpartners geregistreerd?
TukTuk- Ratel
Volgens mij wel. Ik begin nu echt aan alles te twijfelen, haha! Mijn vriend is niet thuis, maar zal het nog eens navragen.
Gast- Gast
Ongeveer 2800 netto, excl toeslagen. Mijn vriend werkt fulltime, ik tussen de 20 en 24 uren per week.
Het inkomen van mijn vriend gaat binnenkort weer omhoog, dat is wel lekker. Ik overweeg trouwens om tijdelijk te stoppen met werken dus in dat geval zou het inkomen wel weer iets omlaag gaan, maar hebben we ook veel minder kosten (zoals kinderopvang, benzine voor mijn auto en dan zou ik mijn auto ook weg doen)
Het inkomen van mijn vriend gaat binnenkort weer omhoog, dat is wel lekker. Ik overweeg trouwens om tijdelijk te stoppen met werken dus in dat geval zou het inkomen wel weer iets omlaag gaan, maar hebben we ook veel minder kosten (zoals kinderopvang, benzine voor mijn auto en dan zou ik mijn auto ook weg doen)
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
ik werk 34 uur pw, mijn vriend 40 uur pw, en er komt bij ons samen zo'n 2800 euro binnen.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel geld halen jullie samen binnen aan salaris?
» Hoeveel komt er bij jullie binnen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» hoeveel % van je salaris betaal je aan hypotheek?
» Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris)
» Hoeveel komt er bij jullie binnen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» hoeveel % van je salaris betaal je aan hypotheek?
» Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris)
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: