Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel komt er bij jullie samen binnen aan salaris?

+28
TukTuk
Tiara
rianne287
TNMN
Eliesje
nina
Snoes
Arwyn
Marsy28
flower
GeKKiE
maiadebij
Linda
SarahKey
Sarah1985
Lejow
Star007
Laced
Zwerver
Theeleut
Aziraphale
Zonnetje
Thunder
Rush
Parisienne
NoName88
girli
Tesss
32 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie samen binnen aan salaris? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie samen binnen aan salaris?

Bericht  Zwerver za 28 jan 2012 - 7:24

1200 euro studiefinanciering :P
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie samen binnen aan salaris? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie samen binnen aan salaris?

Bericht  Laced za 28 jan 2012 - 7:25

Jeetje theeleut, wat een inkomen! Mag ik vragen wat voor werk je man doet?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Star007 za 28 jan 2012 - 7:35

Ons maandinkomen ( allebei fulltime werken en belasting teruggave) was rond de 3400 euro. Ik ga na mijn verlof 25 uur werken en dan zullen we rond de 2900/3000 binnen krijgen. Het is goed te doen met de kleine er bij. Ik kan nu gewoon wat minder shoppen en moet iets meer opletten op wat ik allemaal in het winkelkarretje gooi.

Laatst aangepast door Star007 op za 28 jan 2012 - 7:44; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Lejow za 28 jan 2012 - 7:42

Nu nog 3100/3200 euro, we werken beide fulltime.

Straks ga ik parttime werken, dan zal het een stuk minder worden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sarah1985 za 28 jan 2012 - 8:17

Zn 5500 maar meer als de helft ervan is voor bedrijf van mijn man. We sparen 500 per maand
Wij krijgen geen toeslagen terug of ander belastinggeld we moeten alleen maar aan de belasting betalen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 8:21

Ongeveer 3300, vriend werkt fulltime, ik studeer (studiefinanciering) en belastingsteruggave! Vanaf volgende maand (huis word verkocht) zullen we ongeveer 3100 euro hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 8:29

Ongeveer * euro. Mijn man werkt fulltime en ik werk 16 uur per week. Dit bedrag is incl. belastingstteruggave en het bedrag wat we van de hypotheek terug krijgen

Laatst aangepast door Razz_ op za 28 jan 2012 - 21:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 9:04

Jolicious schreef:Parel , ik vind het anders best een ruim inkomen wat jullie hebben.

Wij zitten rond de €2800.

Ja, dat is het waarschijnlijk ook wel.
Maar het scheelt ook waar je woont (wij randstad) en hoe je leeft natuurlijk.
Wij houden echt vrij weinig over, maarja, we hebben dan ook 2 auto's.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 9:08

Ja, je gaat ook wel naar je inkomen leven natuurlijk. Is bij ons ook altijd zo geweest. Al probeer ik nu wel zo'n 300/400 euro te sparen nu we wat meer te besteden hebben en kies er dan voor om bijv geen 2e auto te hebben of wat minder kleding te kopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 9:11

Jolicious schreef:Ja, je gaat ook wel naar je inkomen leven natuurlijk. Is bij ons ook altijd zo geweest. Al probeer ik nu wel zo'n 300/400 euro te sparen nu we wat meer te besteden hebben en kies er dan voor om bijv geen 2e auto te hebben of wat minder kleding te kopen.

Wij hebben die 2de auto echt nodig.
Kleding kopen doen we al minimaal, en voor die kleine hebben we nog veel bonnen.
Je moet niet denken dat we niks meer kunnen doen hoor, maar we spelen graag op safe.
Alleen 400 euro sparen? Ik zou niet weten waar ik dat vandaan moet halen, we hebben op een heleboel al bezuinigd. Maar we redden het prima, mogen écht niet klagen.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey za 28 jan 2012 - 10:18

Het is ook maar wat je wensen zijn. Ik ben al blij met een warm huis, elke dag lekker en gezond eten op tafel, kleren aan je lijf en gezelligheid van elkaar.
Ik hoef niet elke week een keer uit eten of 3 keer per jaar op vakantie.
Of merkkleding dragen om mij gelukkig te voelen.

Wij hebben hier zo'n 2100 euro als ik niet extra werk. (en dat kan straks met de kleine nauwelijks meer dus we gaan hier vanuit) Nu hebben we een hoge hypotheek dus best vrij hoge maandlasten. Maar heb liever een hoge hypotheek, wij zien dat als een spaarpot voor de toekomst, dan elke maand geld weggooien voor huur. Wat ook elk jaar omhoog gaat.
Maar we redden het tot nu toe prima en kunnen ook 'gewoon' sparen.
Het word straks wel krapper met kinderopvangkosten en kosten van de kleine erbij. Maar heb ook zoiets, onze ouders hadden het ook nooit ruim en het is ook goed gekomen.
Ben liever wat meer thuis dan meer geld. Want wanneer is het dan genoeg. Waar is dan je grens.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Linda za 28 jan 2012 - 10:31

Ik denk iets van € 2800,- netto, ik heb net een nieuwe baan en weet nog niet wat ik netto exact verdien. Man werkt 30 uur (4 dagen) en ik werk 24 uur (3 dagen). We hebben geen kosten voor kinderopvang aangezien onze dochter 2 dagen naar oma gaat. Wij hebben er beiden bewust voor gekozen om minder te gaan werken. Quality time met elkaar is ook erg kostbaar. Voorheen werkte man 40 uur en ik 36, toen verdienden we ruim € 600,- meer dan nu. En we hadden toen ook een huis wat een heel stuk goedkoper was. Maar we redden het prima zo. Kunnen niet heel veel sparen, maar dat hoeft van mij ook niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 10:32

SarahKey schreef:Ben liever wat meer thuis dan meer geld. Want wanneer is het dan genoeg. Waar is dan je grens.

+1, ik werk nu 2 dagen en de rest ben ik bij onze zoon. We komen makkelijk zo rond in de maand en doen ook nog af en toe iets leuks. Dan is het goed toch?

Gast
Gast

Bericht  SarahKey za 28 jan 2012 - 10:47

Razz_ schreef:
SarahKey schreef:Ben liever wat meer thuis dan meer geld. Want wanneer is het dan genoeg. Waar is dan je grens.

+1, ik werk nu 2 dagen en de rest ben ik bij onze zoon. We komen makkelijk zo rond in de maand en doen ook nog af en toe iets leuks. Dan is het goed toch?

Vind ik wel. En leuke dingen hoeft ook niet veel geld te kosten.

Mijn man heeft een collega die op zaterdag 'bijbeunt' en ook geregeld elke avond.
Want ' dan hebben we straks wel een eigen caravan'.
Ja en dan heb je er 1 en geen tijd om er van te genieten, want op zondag wil je dan wel aandacht aan je gezin geven en voor de rest werk je. Is die caravan er, heeft hij wel weer andere plannen.
Mijn man zegt dan wel eens: ik ben liever meer bij mijn gezin.
En ik geef hem groot gelijk. Voor je het weet zijn je kinderen groot.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  maiadebij za 28 jan 2012 - 11:06

Samen verdienen we 2800 euro netto daarbij nog 300 euro hypotheekrenteaftrek. Mijn man werkt vaak over en dit levert dan ongeveer 400/500 euro op.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 13:51

Ik vind beide belangrijk. Ik vind het fijn om tijd door te brengen met mijn gezin, maar ik vind het ook fijn om geen geldzorgen te hebben en leuke dingen te kunnen doen. We hebben een tijd gehad dat we echt zuinig moesten leven en dat was gewoon niet leuk. Sus als ik dan een dag extra moet werken, dan doe ik dat.

Rejoy, ik weet zo niet wat voor vaste lasten we hebben in totaal. Ik zal morgen eens kijken.

Gast
Gast

Bericht  Theeleut za 28 jan 2012 - 20:26

Laced schreef:Jeetje theeleut, wat een inkomen! Mag ik vragen wat voor werk je man doet?
Mijn man heeft een eigen bedrijf en kan zich zelf maandelijks een bedrag uitkeren. Eigenlijk een bruto bedrag, want de helft ervan is voor de belasting, onkosten bedrijf, auto, benzinepas en een stukje investering in het bedrijf zelf. Het eerder genoemde bedrag is wat daarvan overblijft.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Theeleut za 28 jan 2012 - 20:38

Ik merk ook dat je op den duur gaat leven naar inkomen. Wij hebben het echt met veeeeeeel minder moeten doen toen de 1e geboren werd, denk dat we toen iets van €2200 aan inkomen hadden. En ook daar kwamen wij altijd mee rond, gingen op vakantie, konden een beetje sparen enz.
Maar nu zijn we groter gaan wonen in een dorp waar de huizen prijzen veel hoger liggen, een tweede auto, rianter kunnen uitgeven aan boodschappen, meer sparen en ik werk momenteel niet.

Ja, dat kost meer geld. Ik vond het altijd lastig geld uit te geven, want ik ben de zuinige van ons twee. Ik rem hem wat af en hij zegt mij dat ik me zelf ook eens moet kietelen.

Mocht het ineens minder gaan met het inkomen dan kunnen wij dat ook wel dealen denk ik. We proberen nu al de hypotheekteruggaaf niet meer maandelijks te doen, je weet maar nooit als het wegvalt ooit. Auto extra de deur uit en ik ga dan werken. Het huis is nu al totaal verbouwt dus die kosten hebben we voorlopig niet meer. Maar hopelijk gaat dat niet gebeuren, want eerlijk is eerlijk we leven zo een stuk zorgelozer en dat zeggen we elkaar ook vaak zat, dat we toch boffen. Dat zijn we ons echt heel erg bewust.

Respect voor allen die nog net rondkomen!
Toch niet normaal dat alles maar duurder en duurder wordt, ik wordt soms echt boos als ik iets nog omreken met de guldentijd (weet het, dat moet ik nietmeer doen) belacelijk prijzen voor bepaalde etenswaren.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 20:52

Parel schreef:
Jolicious schreef:Ja, je gaat ook wel naar je inkomen leven natuurlijk. Is bij ons ook altijd zo geweest. Al probeer ik nu wel zo'n 300/400 euro te sparen nu we wat meer te besteden hebben en kies er dan voor om bijv geen 2e auto te hebben of wat minder kleding te kopen.

Wij hebben die 2de auto echt nodig.
Kleding kopen doen we al minimaal, en voor die kleine hebben we nog veel bonnen.
Je moet niet denken dat we niks meer kunnen doen hoor, maar we spelen graag op safe.
Alleen 400 euro sparen? Ik zou niet weten waar ik dat vandaan moet halen, we hebben op een heleboel al bezuinigd. Maar we redden het prima, mogen écht niet klagen.

Ja, maar dat zeg ik: je gaat leven naar wat je hebt. Hadden jullie €600 minder gehad, had je waarschijnlijk die 2e auto de deur uit gedaan. En was je waarschijnlijk goedkoper gaan wonen. Dan had je geen keus gehad en had je het ook wel gered. Vorig jaar verdienden wij samen rond de €2300 en toen spaarden we hooguit €100. Maar dat was dan wel zuinig leven, niet zomaar iets kopen bij de h&m, als de auto kuren had konden we die maand geen leuke dingen doen etc. Nu kunnen we met iets meer kijken naar een koopwoning, daar was toen echt geen sprake van.

Omdat ik de afgelopen jaren echt wel heb gemerkt dat je gaat leven naar wat je hebt, spaar ik nu expres een vast bedrag en hou ik me dus voor dat we netto minder te besteden hebben zeg maar. Het zit gewoon bij de vaste lasten in. Ik ben geen gigantische shopper maar kan nu wel gewoon wat leuke kleren kopen in de maand zonder daar over na te hoeven denken. En wellicht kunnen we op deze manier ook een keer op vakantie in de zomer, dat hebben we ook jaren niet gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Linda za 28 jan 2012 - 21:39

Jolicious schreef:Ik vind beide belangrijk. Ik vind het fijn om tijd door te brengen met mijn gezin, maar ik vind het ook fijn om geen geldzorgen te hebben en leuke dingen te kunnen doen. We hebben een tijd gehad dat we echt zuinig moesten leven en dat was gewoon niet leuk. Sus als ik dan een dag extra moet werken, dan doe ik dat.

Ja, dat vind ik ook hoor. Met veel minder inkomen dan nu zouden we best rond kunnen komen, maar dan moet ik wel heel erg goed op de uitgaven letten en dat heb ik er niet voor over. Ik wil gewoon boodschappen kunnen doen zonder uit te hoeven rekenen of we daar geld voor hebben en gewoon af en toe eens een biefstukje eten enzo.

Ik ben wel heel blij dat mijn man ook minder is gaan werken, ik vind het super om te zien hoe de band is met onze dochter. Die dag die ze samen doorbrengen hebben ze ontzettend veel lol. En dat vind ik dan wel weer belangrijker dan een goed gevulde spaarpot.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  GeKKiE za 28 jan 2012 - 21:43

Bij ons komt er voor 2 fulltimers € 3500 binnen.
Daar zit nog geen belastingteruggave bij.
Daar is wel al de leaseauto met tankpas van mijn vriend vanaf.
Dat is zo ideaal en scheelt een hoop per maand....
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840

Bericht  flower za 28 jan 2012 - 23:00

Bij ons komt er rond de 3400 euro binnen

Mijn vriend werkt 32 uur en ik full time
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Marsy28 za 28 jan 2012 - 23:17

Ik heb 4 banen waarvan 1 vast en 1 zwart, andere 2 nul uren.
Ik krijg ongeveer maandelijks 1200 binnen.
Mijn vriend krijgt nog geld zijn van zijn ouders ivm studie. Dit is 800 euro en hij werkt 1 a 2 keer per week voor ongeveer 60 euro. Dus samen 2000 euro. Huur, gwl, verzekeringen is 1000.
Dan nog eten etc. Wij kunnen helaas (nog) niks sparen maar dat komt nog wel..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 23:27

Zo'n €2300 netto. Ik studeer nog en werk maar 5 uur in de week, mijn man heeft een fulltime baan.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn za 28 jan 2012 - 23:44

Zo, wat een bedragen..
Ik heb 2 baantjes, de ene is invalwerk en dus erg onzeker. In het slechtste geval krijg ik per maand maar ongeveer 100,-, als ik een paar dagen in kan vallen iig iets meer. Als ik echt een maand niet zou kunnen invallen, hebben wij die maand samen maar iets van 1400,- en daar kunnen we gewoon van rondkomen. Hoeft er niet eens iets van de spaarrekening af.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: