Hoeveel komt er bij jullie samen binnen aan salaris?
+28
TukTuk
Tiara
rianne287
TNMN
Eliesje
nina
Snoes
Arwyn
Marsy28
flower
GeKKiE
maiadebij
Linda
SarahKey
Sarah1985
Lejow
Star007
Laced
Zwerver
Theeleut
Aziraphale
Zonnetje
Thunder
Rush
Parisienne
NoName88
girli
Tesss
32 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Hoeveel komt er bij jullie samen binnen aan salaris?
Wij hebben samen netto * euro, waarvoor we beiden fulltime werken (38u/week)
Daarnaast werkt mijn vriend heel veel over, waardoor er elke maand nog zo'n * euro extra bijkomt.
Nu komt er maandelijks dus iets van een * euro binnen. Als we kinderen krijgen, zal dat wel wat minder zijn omdat ik dan ook minder zal gaan werken en mijn vriend dan ook minder overuren zal maken.
Dit is zonder toeslagen of hypotheekteruggave.
Daarnaast werkt mijn vriend heel veel over, waardoor er elke maand nog zo'n * euro extra bijkomt.
Nu komt er maandelijks dus iets van een * euro binnen. Als we kinderen krijgen, zal dat wel wat minder zijn omdat ik dan ook minder zal gaan werken en mijn vriend dan ook minder overuren zal maken.
Dit is zonder toeslagen of hypotheekteruggave.
Laatst aangepast door Snoes op ma 30 jan 2012 - 8:26; in totaal 1 keer bewerkt
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
.
Laatst aangepast door Pippa op do 2 feb 2012 - 6:35; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Jullie verdienen wel echt veel allemaal hoor als ik dit zo lees. Vooral als de man over uren maakt, wij hebben hier de ervaring als mijn man overwerkt hij laat de uren uit betalen dat hij daar in verhouding erg weinig van overhoudt omdat er per uur de helft belasting vanaf gaat. Dus wij vinden het sonde om dit uit te laten betalen.
Wij hebben samen ongeveer 3500 euro sinds januari gemiddeld. Mijn man brengt een dikke 1600 euro binnen en ik als ik full time werk (wat niet altijd zo is want dit scheelt per maand) een kleine 1500 euro. hypotheek teruggave 310 en zorgtoeslag 57 per maand.
(Nu vraag ik me af hebben wij eigenlijk nog wel recht op zorgtoeslag met dit bedrag)
Wij hebben samen ongeveer 3500 euro sinds januari gemiddeld. Mijn man brengt een dikke 1600 euro binnen en ik als ik full time werk (wat niet altijd zo is want dit scheelt per maand) een kleine 1500 euro. hypotheek teruggave 310 en zorgtoeslag 57 per maand.
(Nu vraag ik me af hebben wij eigenlijk nog wel recht op zorgtoeslag met dit bedrag)
Tesss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 125
Punten : 194
Registratiedatum : 26-11-11
Dat kun je toch zo berekenen via toeslagen.nl? Wij hebben geen recht op zorgtoeslag en hebben dus minder dan jullie.
Klopt inderdaad van die overuren. Daarom laat mijn man zijn overuren ook niet uit betalen, ondanks dat hij elke week wel 50 uur maakt. Hij neemt er vakantie voor op.
Klopt inderdaad van die overuren. Daarom laat mijn man zijn overuren ook niet uit betalen, ondanks dat hij elke week wel 50 uur maakt. Hij neemt er vakantie voor op.
Gast- Gast
Tesss schreef:Jullie verdienen wel echt veel allemaal hoor als ik dit zo lees. Vooral als de man over uren maakt, wij hebben hier de ervaring als mijn man overwerkt hij laat de uren uit betalen dat hij daar in verhouding erg weinig van overhoudt omdat er per uur de helft belasting vanaf gaat. Dus wij vinden het sonde om dit uit te laten betalen.
Ik denk het eigenlijk niet, wij hebben ook nergens recht op.
Gast- Gast
Mijn vriend laat zijn overuren in het zwart uitbetalen, dus geen belastingen erop. Als dat niet het geval was, zou hij ook niet zoveel overuren maken hoor (hij werkt gemiddeld 60 à 70 uur per week) Hij werkt voor een kleine zelfstandige, dus die vindt dat allemaal prima. Kan me voorstellen dat dat in grote bedrijven niet zo gemakkelijk gaat.Tesss schreef:Jullie verdienen wel echt veel allemaal hoor als ik dit zo lees. Vooral als de man over uren maakt, wij hebben hier de ervaring als mijn man overwerkt hij laat de uren uit betalen dat hij daar in verhouding erg weinig van overhoudt omdat er per uur de helft belasting vanaf gaat. Dus wij vinden het sonde om dit uit te laten betalen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Misschien dat ons toetsingsinkomen lager is dan. Ik zal het eens gaan berekenen
edit: berekend wij hebben er recht op geeft hij aan. Ik denk dat het inderdaad met een toetsings inkomen te maken heeft wat een stuk lager ligt geen idee hoe dit kan.
edit: berekend wij hebben er recht op geeft hij aan. Ik denk dat het inderdaad met een toetsings inkomen te maken heeft wat een stuk lager ligt geen idee hoe dit kan.
Tesss- Fluisteraar
Snoes schreef:Mijn vriend laat zijn overuren in het zwart uitbetalen, dus geen belastingen erop. Als dat niet het geval was, zou hij ook niet zoveel overuren maken hoor (hij werkt gemiddeld 60 à 70 uur per week) Hij werkt voor een kleine zelfstandige, dus die vindt dat allemaal prima. Kan me voorstellen dat dat in grote bedrijven niet zo gemakkelijk gaat.Tesss schreef:Jullie verdienen wel echt veel allemaal hoor als ik dit zo lees. Vooral als de man over uren maakt, wij hebben hier de ervaring als mijn man overwerkt hij laat de uren uit betalen dat hij daar in verhouding erg weinig van overhoudt omdat er per uur de helft belasting vanaf gaat. Dus wij vinden het sonde om dit uit te laten betalen.
Dat is lekker snoes! Bij ons kan het helaas alleen in het wit.
Tesss- Fluisteraar
Ik zou daar wel serieus naar kijken, je zorgtoeslag. Mijn vriend moest een paar honderd euro terugbetalen omdat hij teveel had ontvangen.
Laatst aangepast door Jolee op za 4 feb 2012 - 0:59; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Jolee schreef:Ik zou daar wel serieus naar kijken, je zorgtoeslag. Mijn vriend moest een paar honderd euro terugbetalen omdat hij teveel had ontvangen.
Ik studeer nog, even voor mezelf berekend want ik woon op kamers; er komt incl studiefinanciering, toeslag en bijbaan, zo'n 1100 a 1200 euro binnen. Best veel als ik er zo over nadenk. Ik kan alleen niet zo goed met geld omgaan. Ik houd ook niks bij, geen idee wat ik aan boodschappen betaal.
Ik heb het net berekend en het klopt echt. Ik heb nog grof geschat ook.
1200 euro is inderdaad best veel voor een jong meisje alleen heb je goed voor elkaar hoor.
Tesss- Fluisteraar
*
Laatst aangepast door Jolee op za 4 feb 2012 - 1:00; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Tesss schreef:Misschien dat ons toetsingsinkomen lager is dan. Ik zal het eens gaan berekenen
Hoe bedoel je, toetsingsinkomen dat een stuk lager ligt? Je verdient toch per maand wat je verdient? Overuren is ook gewoon inkomen wat bij je bruto jaarinkomen op komt?
Gast- Gast
nee die kan een stuk lager liggen hoe dat kan geen idee maar ze berekenen het op je verzamelinkomen/toetsingsinkomen en niet op je daadwerkelijke inkomen.
Tesss- Fluisteraar
Tesss schreef:nee die kan een stuk lager liggen hoe dat kan geen idee maar ze berekenen het op je verzamelinkomen/toetsingsinkomen en niet op je daadwerkelijke inkomen.
Huh? Nou dat is hier nog nooit gebeurd hoor. Of heb je het dan over hypotheekrenteaftrek die niet mee genomen wordt?
Gast- Gast
Daarom zet ik mn toetsingsinkomen altijd hoger dan het daadwerkelijke inkomen. Dan krijg ik ook geen shit met terugbetalen e.d. In een gunstig geval krijg ik dan nog wat terug.Tesss schreef:nee die kan een stuk lager liggen hoe dat kan geen idee maar ze berekenen het op je verzamelinkomen/toetsingsinkomen en niet op je daadwerkelijke inkomen.
Het VD berekend mn toetsingsinkomen ook altijd veel lager en dan bel ik erachteraan.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Tesss schreef:nee die kan een stuk lager liggen hoe dat kan geen idee maar ze berekenen het op je verzamelinkomen/toetsingsinkomen en niet op je daadwerkelijke inkomen.
Dat doen ze wel hoor?
Je toetsingsinkomen is je daadwerkelijke inkomen?
Dat wat er nu op mijn jaaropgave staat is mijn toetsingsinkomen, en is ook het geld dat ik vorig jaar gekregen heb.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Dit heeft inderdaad met je rente van je hypotheek te maken + andere aftrekposten in ons geval scholing.
Ja maar rush jij hebt geen koophuis? dan is het een ander verhaal en wel hetzelfde bedrag.
Gisele kan dit goed uitleggen geloof ik.
Ja maar rush jij hebt geen koophuis? dan is het een ander verhaal en wel hetzelfde bedrag.
Gisele kan dit goed uitleggen geloof ik.
Laatst aangepast door Tesss op zo 29 jan 2012 - 6:06; in totaal 1 keer bewerkt
Tesss- Fluisteraar
Lejow schreef:Tesss schreef:nee die kan een stuk lager liggen hoe dat kan geen idee maar ze berekenen het op je verzamelinkomen/toetsingsinkomen en niet op je daadwerkelijke inkomen.
Dat doen ze wel hoor?
Je toetsingsinkomen is je daadwerkelijke inkomen? Die kan een stuk lager liggen.
Dat wat er nu op mijn jaaropgave staat is mijn toetsingsinkomen, en is ook het geld dat ik vorig jaar gekregen heb.
Tesss- Fluisteraar
Je haalt nu twee dingen door elkaar
Je hebt je toetsingsinkomen, dat is wat je zwart op wit op je rekening krijgt en wat er aan het einde van het jaar op je jaaropgave hebt staan.
En je hebt je verzamelinkomen, dat is het inkomen waar allerlei dingen vanaf getrokken zijn, zoals inderdaad de hypotheekrente.
Je hebt je toetsingsinkomen, dat is wat je zwart op wit op je rekening krijgt en wat er aan het einde van het jaar op je jaaropgave hebt staan.
En je hebt je verzamelinkomen, dat is het inkomen waar allerlei dingen vanaf getrokken zijn, zoals inderdaad de hypotheekrente.
Lejow- Lady Post-a-lot
Hier komt +- 2000 per maand binnen..en moet zeggen dat we het net redden, kunnen er helaas net niet, soms wel, van sparen. Maar het is te doen zo. Overigens krijgt mijn man niet per maand maar per 4 weken uitbetaald. Zou hij per maand uitbetaald krijgen zou het wel meer zijn.
Ik werk 21uur (thuiszorg) en manlief 40 (supermarkt).
Gast- Gast
Wij verdienen samen €3500 netto.
Hiervan zijn we 1800 euro kwijt aan vaste laten en de rest houden we over.
Hiervan zijn we 1800 euro kwijt aan vaste laten en de rest houden we over.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Anniej_S schreef:Hier komt +- 2000 per maand binnen..en moet zeggen dat we het net redden, kunnen er helaas net niet, soms wel, van sparen. Maar het is te doen zo. Overigens krijgt mijn man niet per maand maar per 4 weken uitbetaald. Zou hij per maand uitbetaald krijgen zou het wel meer zijn.
Een maand heeft toch vier weken? Of zie ik dat verkeerd
Wij wonen allebei nog thuis, maar als we samen gingen wonen hebben wij ook rond de 2800,-
Ik spaar nu ook nog elke maand 200 euro, en mijn vriend is ook aan het sparen.
We willen dit jaar nog gaan samenwonen, maar dat lukt zat
Eliesje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 404
Punten : 448
Registratiedatum : 24-11-10
Eliesje schreef:Anniej_S schreef:Hier komt +- 2000 per maand binnen..en moet zeggen dat we het net redden, kunnen er helaas net niet, soms wel, van sparen. Maar het is te doen zo. Overigens krijgt mijn man niet per maand maar per 4 weken uitbetaald. Zou hij per maand uitbetaald krijgen zou het wel meer zijn.
Wij wonen allebei nog thuis, maar als we samen gingen wonen hebben wij ook rond de 2800,-
Nee tuurlijk niet. 4 weken zijn 28 dagen.. een maand duurt er van 28 tot 31 ?
Normaal krijg je je salaris elke maand op een vaste dag, als je het om de 4 weken krijgt, krijg je het steeds op een andere datum.
Lejow- Lady Post-a-lot
Eliesje schreef:Anniej_S schreef:Hier komt +- 2000 per maand binnen..en moet zeggen dat we het net redden, kunnen er helaas net niet, soms wel, van sparen. Maar het is te doen zo. Overigens krijgt mijn man niet per maand maar per 4 weken uitbetaald. Zou hij per maand uitbetaald krijgen zou het wel meer zijn.
als je per 4 weken uitbetaald krijgt, krijg je één keer vaker per jaar uitbetaald. Een maand heeft 4,nogwat weken, rond de 30/31 dagen en dat is meer dan de 28 dagen van 4 weken precies
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel geld halen jullie samen binnen aan salaris?
» Hoeveel komt er bij jullie binnen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» hoeveel % van je salaris betaal je aan hypotheek?
» Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris)
» Hoeveel komt er bij jullie binnen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» hoeveel % van je salaris betaal je aan hypotheek?
» Wat betalen jullie aan huur? (en hoeveel % van salaris)
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: