Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel komt er bij jullie binnen?

+3
Thunder
Mamsie
Lejow
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Lejow do 30 dec 2010 - 10:15

Aangezien we toch wel bezig zijn om in 2011 voor een kindje te gaan ben ik me vast aan het oriënteren.
Als het zover mag komen, zou ik 3 dagen willen gaan werken (in het onderwijs) en mijn vriend gewoon fulltime.
Alleen breng ik momenteel het meeste salaris binnen, omdat mijn vriend met bijna 21 jaar nog in de jeugdschalen zit. Hij gaat dus wel erg veel omhoog per jaar, maar het is nu nog geen meesterlijk salaris.
Er zal bij mij dus best wat af gaan, en ik vraag me af of we het dan gaan redden (ik weet natuurlijk ook niet precies wat ik over zou houden, dat is iets wat ik na mijn vakantie eens wil uitzoeken).

Nu is mijn vraag, hoeveel komt er bij jullie binnen aan salaris, en red je het daar (makkelijk) mee?
Ik zal denk ik met 3 dagen werken op 1200 euro uitkomen, en mijn vriend verdient dan rond de 1000 euro (netto beide). Dat zal dus 2200 euro zijn...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Mamsie do 30 dec 2010 - 10:19

Dat ligt natuurlijk ook aan je lasten maar met 2200 netto kan je het prima redden lijkt mij.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 10:21

Mijn zusje doet het met een heel stuk minder, nog geen 2000,00 per maand en heeft ook een kleine!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 10:22

Dat zegt toch vrij weinig? Het gaat m.i. meer om wat je over houdt in de maand. Als je 150 euro per maand over houdt van die 2200 euro voor boodschappen en andere extra dingen lijkt me het vrij krap, maar als je daar 800 euro van overhoudt, lijkt me dat vrij ruim. Bij ons komt er een stuk minder binnen (hoewel het nu met alle toeslagen waar we nu ineens recht op hebben best mee valt), maar wij hebben maar weinig vaste lasten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Thunder do 30 dec 2010 - 10:22

Lijkt mij een prima bedrag hoor Lejow.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  maiadebij do 30 dec 2010 - 10:24

Daar kan je het volgens mij prima mee redden hoor! Wij hebben samen 2700 euro zonder overwerk maar hebben dan ook bijv 2 auto's en kunnen nog lekker sparen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Lejow do 30 dec 2010 - 10:33

De hypotheek is 770 euro netto (ongeveer, het is nog even afwachten wat we precies terugkrijgen van de belasting, aangezien dit natuurlijk de eerste maand is dat we hier wonen).
Mijn verzekering is 130, die van mijn vriend is al van zijn salaris af.
159 euro aan energie
En dan natuurlijk nog benzine / boodschappen / internet / mobiele telefoons enz
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Lejow do 30 dec 2010 - 10:34

Ja wellicht is dat een handigere vraag.

Nou ja eigenlijk weet ik het ook wel hoor.. Het bedrag dat we nu overhouden om te sparen, is groter dan wat ik er op achteruit zou gaan in salaris. Dat betekent dus dat we dan 'overhouden'. Al komen er kosten voor het kleintje bij, maar natuurlijk ook weer toeslagen enzo.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 10:40

Mij lijkt 2200 euro best krap om met zijn 3en van rond te komen. Ik weet dat heel veel mensen dit doen, maar ik ben misschien nu wat meer financiele ruimte gewend. Mijn vriend en ik willen er toch wel voor zorgen dat we rond de 2800 euro binnen proberen te laten komen, als we straks een kleine hebben. Nu zit het meestal rond de 3400.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 10:41

Als je wilt weten of dat gaat lukken zou ik alle vaste lasten op een rijtje zetten, de vaste lasten voor een baby (wij hebben dat op €100 per maand staan voor luiers, kleertjes, voeding en geld sparen voor haar) en dan kijken hoeveel je over houdt om te sparen voor bijv. onvoorziene uitgaven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 10:42

Razz88 schreef:Mij lijkt 2200 euro best krap om met zijn 3en van rond te komen. Ik weet dat heel veel mensen dit doen, maar ik ben misschien nu wat meer financiele ruimte gewend. Mijn vriend en ik willen er toch wel voor zorgen dat we rond de 2800 euro binnen proberen te laten komen, als we straks een kleine hebben. Nu zit het meestal rond de 3400.

als je vaste lasten rond de 1350 euro liggen, is 2200 euro om van rond te komen best riant hoor :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Lejow do 30 dec 2010 - 10:49

Kijk het is natuurlijk wel zo dat mijn vriend de komende 2 jaar sowieso nog heel snel stijgt in salaris.
Maar als jullie het op 100 euro hebben staan in de maand ('kosten' voor een kindje), dan zou het zeker wel moeten lukken.

En ach, zolang het krap is, is het haalbaar toch smile

En kindertoeslag enzo, is dat afhankelijk van je inkomen? En dan heb je ook nog kinderopvangtoeslag enzo..
Pffoe haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 10:52

Lejow schreef:Kijk het is natuurlijk wel zo dat mijn vriend de komende 2 jaar sowieso nog heel snel stijgt in salaris.
Maar als jullie het op 100 euro hebben staan in de maand ('kosten' voor een kindje), dan zou het zeker wel moeten lukken.

En ach, zolang het krap is, is het haalbaar toch smile

En kindertoeslag enzo, is dat afhankelijk van je inkomen? En dan heb je ook nog kinderopvangtoeslag enzo..
Pffoe haha
Kinderbijslag is een vast bedrag. Kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag afhankelijk van je inkomsten

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Lejow do 30 dec 2010 - 10:58

Ok, Kinderbijslag is 200 euro per kwartaal zie ik..

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 10:59

Ik vond 2200 euro wel wat krap om van rond te komen met z'n 3en, maar wij hielden ook niet zoveel over na de vaste lasten. Het is niet onmogelijk hoor, maar echt sparen enzo kan je ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 11:04

Het ligt er echt helemaal aan wat je vaste lasten zijn of dat genoeg is of niet. Als je een tophypotheek hebt en je bent daar al ruim 1000 euro per maand aan kwijt, is het geen vetpot, maar wel als je maar 500 euro aan wonen kwijt bent per maand. Mijn ervaring is wel dat een kind de eerste tijd bijzonder weinig kost, mijn dochter kostte het eerste jaar zo'n 120 euro per maand inclusief alles. Dat wordt natuurlijk duurder wanneer er dingen gaan spelen als school, hobby's etcetera.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 11:10

Weet je wat het is Lejow, het is gewoon niet anders. Je gaat er naar leven ook. Het betekent anders dat je nog langer moet wachten en dat wil je niet. Met 2200 euro is best rond te komen, ook al is het geen vetpot. Als je kinderbijslag krijgt en andere toeslagen, die je ongetwijfeld krijgt met dat inkomen, zal je misschien rond de 2400/2500 zitten. Nou dat is prima te doen.
Misschien dat je voor nu al kunt gaan leven van het bedrag wat je straks binnen krijgt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 11:14

Twellie schreef:Het ligt er echt helemaal aan wat je vaste lasten zijn of dat genoeg is of niet. Als je een tophypotheek hebt en je bent daar al ruim 1000 euro per maand aan kwijt, is het geen vetpot, maar wel als je maar 500 euro aan wonen kwijt bent per maand. Mijn ervaring is wel dat een kind de eerste tijd bijzonder weinig kost, mijn dochter kostte het eerste jaar zo'n 120 euro per maand inclusief alles. Dat wordt natuurlijk duurder wanneer er dingen gaan spelen als school, hobby's etcetera.

Ik denk dat ik het eerste jaar niet eens aan de 120 euro per maand kwam. Wat ik nu vooral heel duur vind is de kinderopvang, maar aan kleding, schoenen etcetera ben ik nog steeds niet veel kwijt. Ik koop veel in de uitverkoop. Veel winterkleding nu bijvoorbeeld en ook al een maat of 2 maten vooruit. Zomerkleding net zo, als het uitverkoop is is het net lekker warm. Schoenen? Heb laatst 2 paar schoenen voor 52 euro gekocht, een maat 23 (hij heeft nu 22) en een maat 24. Allebei goede kwaliteit, waren beiden flink afgeprijsd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 20:59

Wij zitten er wel wat boven maar hebben wel meer aan vaste lasten denk ik.
En wij kunnen in sommige maanden nog zelfs een paar honderd euro sparen.
In andere maanden zijn het maar wat tientjes maar wij kunnen echt prima rond komen hoor.
En voor onze dochter sparen we ook maandelijks.

Er zit geen maand bij waarin we het "krap" hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 3:26


Gezamelijke rekening ;
Hypotheek 955
Verzekeringen 350
Wegenbelasting 50
Energie 160
Water 40
Internet e.d. 50
Totaal excl. 1605 euro – 280 euro hypotheek terug
Totaal incl. 1325 euro
Inkomsten 1600 euro

Los potje maandelijks (van de 18de tot de 18de)

Boodschappen 400 (echt alles, van de kattenspullen tot af en toe een truitje of een etentje)

Wij hebben allebei nog een eigen rekening, en mijn vriend houdt gem. 500 a 600 euro over zelf.
Daar betaald ie eigen kleding enzo van, en mijn rekening spaar ik maandelijks 125 euro op. Dat, samen met nog wat andere vaste lasten voor mezelf zoals mobiele kosten, maakt mijn salaris op.

Samen hebben we net 3000 euro te besteden. Ik zal minder gaan werken, waarschijnlijk 200 euro minder verdienen, maar vriend stijgt de komende jaren nog.

Wat we overhouden op de gezamelijke rekening sparen we. Dit is ongeveer 200 euro pm.
En dan sparen we dus zelf nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 3:27

tamm86 schreef:
Gezamelijke rekening ;
Hypotheek 955
Verzekeringen 350
Wegenbelasting 50
Energie 160
Water 40
Internet e.d. 50
Totaal excl. 1605 euro – 280 euro hypotheek terug
Totaal incl. 1325 euro
Inkomsten 1600 euro

Los potje maandelijks (van de 18de tot de 18de)

Boodschappen 400 (echt alles, van de kattenspullen tot af en toe een truitje of een etentje)

Wij hebben allebei nog een eigen rekening, en mijn vriend houdt gem. 500 a 600 euro over zelf.
Daar betaald ie eigen kleding enzo van, en mijn rekening spaar ik maandelijks 125 euro op. Dat, samen met nog wat andere vaste lasten voor mezelf zoals mobiele kosten, maakt mijn salaris op.

Samen hebben we net 3000 euro te besteden. Ik zal minder gaan werken, waarschijnlijk 200 euro minder verdienen, maar vriend stijgt de komende jaren nog.

Wat we overhouden op de gezamelijke rekening sparen we. Dit is ongeveer 200 euro pm.
En dan sparen we dus zelf nog.

Ik vind het btw nog steeds pittig hoor!
Ben steeds aan het rekenen!
Vooral nu we een huis hebben gekocht is het ff wennen ..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 3:37

Liva schreef:Weet je wat het is Lejow, het is gewoon niet anders. Je gaat er naar leven ook. Het betekent anders dat je nog langer moet wachten en dat wil je niet. Met 2200 euro is best rond te komen, ook al is het geen vetpot. Als je kinderbijslag krijgt en andere toeslagen, die je ongetwijfeld krijgt met dat inkomen, zal je misschien rond de 2400/2500 zitten. Nou dat is prima te doen.
Misschien dat je voor nu al kunt gaan leven van het bedrag wat je straks binnen krijgt.

Hier sluit ik me bij aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Dikkie_Dik vr 31 dec 2010 - 3:58

Toen wij voor een kleine gingen hebben we al onze inkomsten en uitgaven in een kasboek gezet.
Of het inkomen wat jullie hebben veel is ligt er natuurlijk maar net aan wat jullie uitgaven zijn zoals al eerder staat genoemd. Wij hebben zelf ook een woning met een soortgelijke hypotheek, daarnaast komen nog de gemeentelijke heffingen, waterschapsbelasting, autoverzekering(en), brandstof, UPC, zorgverzekering, telefoonrekening enz.
Wij krijgen netto zo'n 3300 euro binnen en kunnen daar goed van leven.

Op http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/ kan je een proefberekening maken van wat jullie terug kunnen krijgen als je straks een kleintje hebt. Waarschijnlijk hebben jullie recht op zorgtoeslag, kindgebonden budget en natuurlijk kinderopvangtoeslag. Daarnaast krijg je als werkende moeder ook nog de combinatiekorting http://www.tipswerkendeouders.nl/Hele-gezin/Belastingtips/inkomensafhankelijke-combinatiekorting-iack-2010-voor-werkende-ouders.html
Dikkie_Dik
Dikkie_Dik
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 65
Punten : 65
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Tinkie vr 31 dec 2010 - 4:11

Wij zitten op zo'n 2000 netto met 2 kinderen. Het houdt niet over maar we redden ons wel.
Tinkie
Tinkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 113
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  PapillonRose vr 31 dec 2010 - 4:49

Volgens mij moet 2200 prima te doen zijn (ligt wel aan je lasten en wat je gewend bent). Zelf heb ik ongeveer 1400 euro inclusief toeslagen en dat is voor mij en mijn dochtertje samen. Daar kan ik prima van rondkomen, ik hoef niet op een houtje te bijten en mijn dochtertje komt niets tekort. Maargoed, dit is tijdelijk want als ik straks na het verlof aan de slag ga verandert dat inkomen weer en zal ik het ruimer hebben.
Mijn vaste lasten zijn overigens niet zo gek hoog, dus dat scheelt inderdaad een stuk. Mijn woonlasten (huurwoning) zijn niet erg hoog, daar komt het voornamelijk door denk ik.
Voor mijn dochtertje ga ik uit van 150 euro per maand, wat ik overhoud spaar ik. Dat sparen lukt tot nu toe prima, want aan de 150 kom ik in elk geval de afgelopen twee maanden niet.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel komt er bij jullie binnen? Empty Re: Hoeveel komt er bij jullie binnen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum