Cupcakes!
+76
Viva
Raindrop
Caribbeanlover
Lejow
ikkemama
Sam
Sazzle
Cheesegirl
Poubelle
Printje
Pien
Flower_L
norah
Japie
Daan87
MissD
SoGood
Marin
woezel
Lenster
ShallY
duckie
JustMeDaan
Angela_1986
girli
-Ieniemienie-
Blue flower
Prosecco
Xanna
Elsje
Bazinga
poppetje
Summerlovin
Rose
_Femme
lyke
Schaapke
Sarah1985
Tazz
Ibbeltje
Pussycat
ixis
GeKKiE
sanskie
xxjojootjexx
aardbeitje
*Purple*
TukTuk
Roos
SarahKey
Roza
Stoplicht
NoName88
Caroow
vlinder-19
_Muppit
Minx
TGR
Penny Blossom
Curious
Macelka
Jerry
Highway
Mida4you
Rovine
sawasdee
Inge
Arwyn
Paper Crown
smurfie
Ooh La La!
Rebecca
FruttiTutti
sanne-84
applestar
flower
80 plaatsers
Pagina 22 van 35
Pagina 22 van 35 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 28 ... 35
Re: Cupcakes!
Muffins worden echt hoog als het goed is.
Botercreme maak ik gewoon 1:1
Dus als ik 250 gram boter pak, pak ik ook 250 gram poedersuiker.
Botercreme maak ik gewoon 1:1
Dus als ik 250 gram boter pak, pak ik ook 250 gram poedersuiker.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Is het dan niet erg zoet- Ik houd me recept aan, ga ervan uit dat dat klopt.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Caribbeanlover schreef:Is het dan niet erg zoet- Ik houd me recept aan, ga ervan uit dat dat klopt.
Er zijn meerdere recepten voor botercréme. Weke je gebruikt hangt af van wat jij leker/prettig vind.
Botercréme is meestal wel erg zoet. In verhouding bevat die van jouw zelfs meer suiker!
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10
Hehe applaus voor mezelf de cc's zijn eindelijk gelukt, maar wat zijn het een kleine kutdingetjes zeg, ik houd van lekker groot.
Heb ook alvast creme cheese topping gemaakt en het is echt lekker, beter dan die botercreme waarbij ik het idee heb een hap boter te eten. Denk dat ik ze allemaal vandaag al ga versieren, dat scheelt weer voor morgen.
Had geen zin om de hoeveelheden door 2 of meer te delen dus heb alles in 1x gemaakt. Ik wil denk ik de helft of 1/4 gebruiken aangezien ik maar 12 cc's heb en ze niet allemaal met die creme wil maken.
De rest vries ik in en hopelijk kan dat gewoon en is het nog steeds lekker als ik het ontdooi aangezien men roomkaas niet zo snel zal invriezen denk ik toch?!
Heb ook alvast creme cheese topping gemaakt en het is echt lekker, beter dan die botercreme waarbij ik het idee heb een hap boter te eten. Denk dat ik ze allemaal vandaag al ga versieren, dat scheelt weer voor morgen.
Had geen zin om de hoeveelheden door 2 of meer te delen dus heb alles in 1x gemaakt. Ik wil denk ik de helft of 1/4 gebruiken aangezien ik maar 12 cc's heb en ze niet allemaal met die creme wil maken.
De rest vries ik in en hopelijk kan dat gewoon en is het nog steeds lekker als ik het ontdooi aangezien men roomkaas niet zo snel zal invriezen denk ik toch?!
Caribbeanlover- Ratel
Ik wil voor mijn verjaardag eigenlijk cupcakes maken met een ganache toef, rocky roads en petit fours. Is dat leuk?
Maar wat zal ik dan tussen die petit fours doen?
Maar wat zal ik dan tussen die petit fours doen?
Gast- Gast
CBL heb je nu de gewone gemaakt of van die mini`s? Ik heb ook een keer van die mini`s gemaakt maar ik vond het al een hels karwei om ze mooi te versieren/bekleden met marsepein.
Wat zijn trouwens jullie ervaringen met van die siliconenvormen? Ik heb die namelijk 1 voor van die minicupcakes maar ik krijg `m met geen mogelijkheid meer schoon.
Wat zijn trouwens jullie ervaringen met van die siliconenvormen? Ik heb die namelijk 1 voor van die minicupcakes maar ik krijg `m met geen mogelijkheid meer schoon.
Gast- Gast
Silliconen vormen vind ik echt verschrikkelijk.
Sowieso met uit de oven halen. Ik gebruik ze voor caramel shortcakes.
Kun je de rondjes als t ware niet binneste buiten duwen dan in de vaatwasser?
Werkt bij mij goed.
Sowieso met uit de oven halen. Ik gebruik ze voor caramel shortcakes.
Kun je de rondjes als t ware niet binneste buiten duwen dan in de vaatwasser?
Werkt bij mij goed.
Gast- Gast
heb `m met heet water afgewassen en hij is al enkele keren de vaatwasser ingeweest maar ik vind het een drama. Inderdaad ook met uit de oven halen. Ga vanavond eens kijken voor een vorm voor grote cupcakes maar geloof dat je niet zo`n 'ijzeren' hebt voor mini cupcakes.
Gast- Gast
achja, zo vaak gebruik ik `m toch niet dan stap ik maar over op cakes en koekjes
Gast- Gast
Lily schreef:heb `m met heet water afgewassen en hij is al enkele keren de vaatwasser ingeweest maar ik vind het een drama. Inderdaad ook met uit de oven halen. Ga vanavond eens kijken voor een vorm voor grote cupcakes maar geloof dat je niet zo`n 'ijzeren' hebt voor mini cupcakes.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/cupcakes-muffins-cupcake-overig-wilton-recipe-right-mini-muffin-p-1062.html
een tientje, dus nieteens zo heel duur!
nouwja, ik bak zelden cupcakes dus dan vind ik het een beetje zonde. Zit nu in m`n cakefase en die mislukken al haha.
Gast- Gast
Lily schreef:CBL heb je nu de gewone gemaakt of van die mini`s? Ik heb ook een keer van die mini`s gemaakt maar ik vond het al een hels karwei om ze mooi te versieren/bekleden met marsepein.
Heb voor zover de normale maat. Heb papieren vormpjes van Xenos, in het rood, groen en paars. Ook heb ik het bakblik met 12 vormpjes erin daar gekocht en volgens mij is dat de standaard maat.
Caribbeanlover- Ratel
Ik heb de silicone bakvormen voor m'n Cupcakes en heb er geen problemen mee! Word gewoon schoon in de vaatwasser en in en uit de oven gaat ook prima als je de punten goed vast pakt. En ik krijg de cakejes lekker makkelijk uit de vorm!
Gast- Gast
Chipp schreef:Het past precies CBL!
Ik zou voor een ijzeren gaan, die is steviger en voor eventueel vervoeren makkelijker. Je kan het dan ook met één hand uit de oven pakken, een siliconen buigt dan en dan valen je cc's eruit.
Papiertjes gebruiken is wel slim, anders plakken je cakejes aan het blik.
Lily, zo plaat heb ik, zijn dus geen mini's alhoewel ik ze wel te klein vind.
Caribbeanlover- Ratel
Ik heb 1 pakje fondant en 2 marsepein van V&D en was opzich goed uit te rollen. Las hier dat de marsepein van de Xenos niet lekker was, maar over het uitrollen las ik niks. Wat een klotespul is dat zeg, plakt aan de deegroller ondanks dat ik poedersuiker heb gebruikt.
Trouwens, domme vraag, maar moet je die toef van buiten naar binnen doen of andersom?
Ik dacht van buiten naar binnen omdat je de toef als laatste wil doen omdat je die mooi wilt hebben.
Trouwens, domme vraag, maar moet je die toef van buiten naar binnen doen of andersom?
Ik dacht van buiten naar binnen omdat je de toef als laatste wil doen omdat je die mooi wilt hebben.
Caribbeanlover- Ratel
Aha dus ik ben niet zo dom ;)
Caribbeanlover- Ratel
CBL: Frosting is Glazuur, dus niet helemaal hetzelfde als botercreme
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wil voor m'n verjaardag graag cupcakes met 'n toef maar hou zelf helemaal niet van boter dus botercreme is bij mij niet favoriet. Nu zag ik ergens een recept waar ze slagroom kloppen met kloppudding (Saroma) en daar 'n toef van spuiten.
Ik had nog 'n bekertje slagroom staan dus net even geprobeerd en 't smaakt goed! Tevens maar geprobeerd om toeven te spuiten en dat ging beter dan ik had verwacht De toeven heb ik op 'n bord gespoten, ze staan nu in de koelkast zodat ik kan kijken of ze niet inzakken.
Om de cupcakes niet te hoog maar ook niet te laag te krijgen moet je ze voor 2/3 vullen toch?
Ik had nog 'n bekertje slagroom staan dus net even geprobeerd en 't smaakt goed! Tevens maar geprobeerd om toeven te spuiten en dat ging beter dan ik had verwacht De toeven heb ik op 'n bord gespoten, ze staan nu in de koelkast zodat ik kan kijken of ze niet inzakken.
Om de cupcakes niet te hoog maar ook niet te laag te krijgen moet je ze voor 2/3 vullen toch?
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Angela_1986 schreef:Ik wil voor m'n verjaardag graag cupcakes met 'n toef maar hou zelf helemaal niet van boter dus botercreme is bij mij niet favoriet. Nu zag ik ergens een recept waar ze slagroom kloppen met kloppudding (Saroma) en daar 'n toef van spuiten.
Ik doe altijd 30 tot 35 gr. Dan blijven ze net onder de rand, wat ik mooi vind voor toeven.
Gast- Gast
Ik heb ook weer even geknutseld
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Ah Lyke die zijn leuk!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Die cream cheese is lekker, maar toeven zakken in en dus is het niet nodig om dat met een spuitzak erop te doen. Dus voortaan gewoon met een lepel.Wat een mislukking en dat terwijl het op het voorbeeld gewoon mooie toeven zijn. Ik heb het recept aangehouden.
Caribbeanlover- Ratel
Angela_1986 schreef:Ik wil voor m'n verjaardag graag cupcakes met 'n toef maar hou zelf helemaal niet van boter dus botercreme is bij mij niet favoriet. Nu zag ik ergens een recept waar ze slagroom kloppen met kloppudding (Saroma) en daar 'n toef van spuiten.
Ik had nog 'n bekertje slagroom staan dus net even geprobeerd en 't smaakt goed! Tevens maar geprobeerd om toeven te spuiten en dat ging beter dan ik had verwacht :cheers: De toeven heb ik op 'n bord gespoten, ze staan nu in de koelkast zodat ik kan kijken of ze niet inzakken.
Je kan ook slagroomversteviger gebruiken.
Caribbeanlover- Ratel
Pagina 22 van 35 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 28 ... 35
Pagina 22 van 35
Permissies van dit forum: