Cupcakes!
+76
Viva
Raindrop
Caribbeanlover
Lejow
ikkemama
Sam
Sazzle
Cheesegirl
Poubelle
Printje
Pien
Flower_L
norah
Japie
Daan87
MissD
SoGood
Marin
woezel
Lenster
ShallY
duckie
JustMeDaan
Angela_1986
girli
-Ieniemienie-
Blue flower
Prosecco
Xanna
Elsje
Bazinga
poppetje
Summerlovin
Rose
_Femme
lyke
Schaapke
Sarah1985
Tazz
Ibbeltje
Pussycat
ixis
GeKKiE
sanskie
xxjojootjexx
aardbeitje
*Purple*
TukTuk
Roos
SarahKey
Roza
Stoplicht
NoName88
Caroow
vlinder-19
_Muppit
Minx
TGR
Penny Blossom
Curious
Macelka
Jerry
Highway
Mida4you
Rovine
sawasdee
Inge
Arwyn
Paper Crown
smurfie
Ooh La La!
Rebecca
FruttiTutti
sanne-84
applestar
flower
80 plaatsers
Pagina 21 van 35
Pagina 21 van 35 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 28 ... 35
Re: Cupcakes!
ook ik heb een vraagje, wil een poging gaan doen tot de oreo cupcakes maar nu staat in het recept vanille extract. (zowel bij de cupcakes als bij de topping) Moet er dit echt in of kan ik er dit uitlaten, want ik vind het sonde om een heel flesje te kopen terwijl ik het verder nooit gebruik.
Gast- Gast
Ik ga zometeen boodschappen halen voor twee soorten cupcakes weer uit het boek van Rudolph van Veen: de Champagnecupcake en de Apple Crumble. De Apple Crumble is een volkorencupcake!
Hopelijk heb ik vanmiddag nog genoeg tijd en anders ben ik morgen gelukkig de hele dag vrij dus heb ik tijd zat om te gaan bakken
Hopelijk heb ik vanmiddag nog genoeg tijd en anders ben ik morgen gelukkig de hele dag vrij dus heb ik tijd zat om te gaan bakken
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Lejow schreef:Als het korrelig smaakt heb je de botercreme niet goed genoeg gemixt.
Ik zeef de poedersuiker nooit.
Welke boter heb je gebruikt?
Gewoon roomboter. Ik had hier juist gelezen dat je het dient te zeven, maar misschien hoort het wel te smaken zoals ik het proefde. Heb lang zat gemixed dacht ik zo. Op foto's oogt het mooier niet korrelig.
Vind je die topping ook zo gek dat er bloem in moet? Bloem vind ik voor als je iets nog moet bakken wat nu het geval niet is. Die cremecheese topping klinkt wel lekker iig.
volgens het recept wordt de bloem wel gekookt, dus dat is dat niet zo vreemd, dan is het niet meer 'rauw'.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Lily schreef:ook ik heb een vraagje, wil een poging gaan doen tot de oreo cupcakes maar nu staat in het recept vanille extract. (zowel bij de cupcakes als bij de topping) Moet er dit echt in of kan ik er dit uitlaten, want ik vind het sonde om een heel flesje te kopen terwijl ik het verder nooit gebruik.
ow en moeten de cupcakes echt in zo`n bakvorm want die heb ik niet en als ze anders inzakken ga ik die het weekend wel een halen en bak ik ze het weekend.
Gast- Gast
Ipv vanille extract zou ik dan het merg van een vanillestokje toevoegen!
En een bakvorm is echt een must ja, ik heb een siliconen en vind die heel erg fijn in gebruik!
En een bakvorm is echt een must ja, ik heb een siliconen en vind die heel erg fijn in gebruik!
Gast- Gast
Highway, is blijf het raar vinden bloem in de topping.
Lejow, in m'n receptenboekje staat bij elke recept dat de poedersuiker gezeefd moet worden dus als ik dat niet doe word het denk ik nog korreliger.
Ik wil om het marsepein uit te rollen gewoon de houten deegroller gebruiken omdat ik het zonde vind om een speciale te kopen die voor cc's zijn. Kan toch wel?
Zag ook een smoother oid waarme je de marsepein/fondant nog gladder kan maken, maar met een deegroller moet dan alleen tch genoeg zijn?
Lejow, in m'n receptenboekje staat bij elke recept dat de poedersuiker gezeefd moet worden dus als ik dat niet doe word het denk ik nog korreliger.
Ik wil om het marsepein uit te rollen gewoon de houten deegroller gebruiken omdat ik het zonde vind om een speciale te kopen die voor cc's zijn. Kan toch wel?
Zag ook een smoother oid waarme je de marsepein/fondant nog gladder kan maken, maar met een deegroller moet dan alleen tch genoeg zijn?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Nee, een smoother gebruik je om je marsepein goed glad rond een taart te krijgen.
Met de deegroller (ik gebruik ook een houten), rol je het plat, dan leg je het over de taart heen en om dan alle lucht enzo er goed onder vandaan te krijgen 'strijk' je er overheen met de smoother.
En ik zeef poedersuiker nooit, dat is alleen om te voorkomen dat er klontjes komen denk ik.
Maar als het goed gemixt is zijn die klontjes ook weg.
Waardoor het korrelig smaakt weet ik niet, het hoort in ieder geval niet.
Met de deegroller (ik gebruik ook een houten), rol je het plat, dan leg je het over de taart heen en om dan alle lucht enzo er goed onder vandaan te krijgen 'strijk' je er overheen met de smoother.
En ik zeef poedersuiker nooit, dat is alleen om te voorkomen dat er klontjes komen denk ik.
Maar als het goed gemixt is zijn die klontjes ook weg.
Waardoor het korrelig smaakt weet ik niet, het hoort in ieder geval niet.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Misschien heb ik het ervaren als korrelig en dat het waarschijnlijk gewoon zo hoorde. Denk dat ik voor de zekerheid die roomkaas topping maar ga maken, maar ik hoop niet dat het korrelig wordt aangezien er ook poedersuiker in moet en lijkt me erg lekker. Alhoewel het misschien even vreemd smaakt omdat het zoet is gemaakt.
De overige botercreme die in die vriezer ligt gooi ik maar weg.
Dacht dat zo roller was om het nog gladder te maken ook voor cc's.
Ik hoop dat het lukt en ook mocht ik glazuur maken dat het nu wel hard word.
De overige botercreme die in die vriezer ligt gooi ik maar weg.
Dacht dat zo roller was om het nog gladder te maken ook voor cc's.
Ik hoop dat het lukt en ook mocht ik glazuur maken dat het nu wel hard word.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Highway, is blijf het raar vinden bloem in de topping.
Ik denk dat de bloem gebruikt wordt om de topping te binden, ik gebruik bloem ook wel eens om een sausje in te binden, beetje tzelfde idee denk ik.
Een roux heet dat dat ken ik idd en is eigenlijk hetzelfde als dit geval. Wie weet is de topping dan juist lekker alleen klinkt het zo gek, het idee.
Caribbeanlover- Ratel
Zo vind ik toppings met roomkaas een raar idee...
Lejow- Lady Post-a-lot
Daar houd je niet van net als melk? Ach als de roomkaas zoet word gemaakt, denk aan monchoutaart kan het best lekker zijn vind ik.
Caribbeanlover- Ratel
Jawel, op brood, met komkommer, sla, paprika enzo.
Maar ik zie de combi kaas en cupcakes gewoon echt niet
Maar ik zie de combi kaas en cupcakes gewoon echt niet
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow, ik mix niet met zo mixer waar je 2 van die mixers/kloppers in moet steken, maar met een waar ik een garde in steek. Het kan toch niet daar aan liggen dat de botercreme wellicht niet goed is geklopt?
Ik las dat het lekkerste/beste is om op de dag zelf de cc's te maken en te versieren. Morgen neem ik ze mee, maar vandaag wil ik ze al bakken zodat dat weer tijd scheelt.
Kan toch wel en zo anders smaken de cc's toch niet?
Ik ga maar een klein beetje fondant en marsepein gebruiken. Dat verpak ik in folie en doe het dan in een luchtdichte bak in de voorraadkast. Hoe lang kan je het dan bewaren?
Maakt het uit of je de fondant eerst doet en dan marsepein of kan het door elkaar?
Toppings kan je toch ook best een dag van te voren maken of is dat niet zo goed mbt de smaak ofzo?
Ik las dat het lekkerste/beste is om op de dag zelf de cc's te maken en te versieren. Morgen neem ik ze mee, maar vandaag wil ik ze al bakken zodat dat weer tijd scheelt.
Kan toch wel en zo anders smaken de cc's toch niet?
Ik ga maar een klein beetje fondant en marsepein gebruiken. Dat verpak ik in folie en doe het dan in een luchtdichte bak in de voorraadkast. Hoe lang kan je het dan bewaren?
Maakt het uit of je de fondant eerst doet en dan marsepein of kan het door elkaar?
Toppings kan je toch ook best een dag van te voren maken of is dat niet zo goed mbt de smaak ofzo?
Laatst aangepast door Caribbeanlover op do 19 apr 2012 - 20:45; in totaal 1 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
Ik heb ook een mixer met 1 garde erin, dus dat is t probleem niet.
Welk recept heb je gebruikt?
Je kunt de cc's prima bakken vandaag, je kunt ze makkelijk 4 dagen bewaren.
Welk recept heb je gebruikt?
Je kunt de cc's prima bakken vandaag, je kunt ze makkelijk 4 dagen bewaren.
Lejow- Lady Post-a-lot
Het recept uit een cc's boekje van de Xenos. Zal zo ff kijken, want zit nu boven nl en het ligt beneden.
Caribbeanlover- Ratel
Wat bedoel je met fondant eerst en dan marsepein?
Als je het luchtdicht bewaart is het houdbaar tot de datum die op de verpakking staat.
Ook toeven bewaar ik max 4 dgn. Doet niets af aan de smaak.
Als je het luchtdicht bewaart is het houdbaar tot de datum die op de verpakking staat.
Ook toeven bewaar ik max 4 dgn. Doet niets af aan de smaak.
Lejow- Lady Post-a-lot
Nou als ik eerst fondant op de cc doe als 1e laag, dan een grote bloem van marsepein en daarna nog 2 bloemen van marsepein, maar dan kleinere bloemen dus van groot naar klein. Ik bedoel laagjes waarmee je de vormpjes op de cc's maakt. Dat kunnen ook sterren ed zijn.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Nou als ik eerst fondant op de cc doe als 1e laag, dan een grote bloem van marsepein en daarna nog 2 bloemen van marsepein, maar dan kleinere bloemen dus van groot naar klein. Ik bedoel laagjes waarmee je de vormpjes op de cc's maakt. Dat kunnen ook sterren ed zijn.
Dat kan toch? Ik zou wel opletten dat het niet te dik wordt.
Gast- Gast
zou dat wel lekker worden? Combi van Fondant en marsepein?
Ikzelf zou 't denk ik een overdaad aan structuur/textuur/smaak/zoetheid vinden om dat te combineren
Ikzelf zou 't denk ik een overdaad aan structuur/textuur/smaak/zoetheid vinden om dat te combineren
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:zou dat wel lekker worden? Combi van Fondant en marsepein?
Als het niet teveel is, is het wel lekker. Ik heb fondant en marsepein ook wel is gemengd gebruikt en dat is op zich wel lekker hoor. Maar teveel laagjes zal den ik erggggggggg zoet worden en dan heeft het cakeje weinig meerwaarde denk ik.
Gast- Gast
Marsefond heb je dan
En inderdaad, als je veel laagjes gebruikt, moet je het heel heel goed uitrollen, anders krijg je echt een grote hap marsepein/fondant.
En tuurlijk kun je dat beide gebruiken, het is maar net wat je lekker vind.
Al zou ik zelf kiezen voor of marsepein, of fondant.
En inderdaad, als je veel laagjes gebruikt, moet je het heel heel goed uitrollen, anders krijg je echt een grote hap marsepein/fondant.
En tuurlijk kun je dat beide gebruiken, het is maar net wat je lekker vind.
Al zou ik zelf kiezen voor of marsepein, of fondant.
Lejow- Lady Post-a-lot
Dit is het recept van botercreme uit m'n boekje.
140 gr boter
280 gr poedersuiker gezeefd
2 eetl melk
voedingsstof
Ik heb zonet roomkaas gekocht, want wil wel eens weten hoe dat smaakt in combi met suiker. Heb een pak muffinmix gekocht die ik denk ik straks ga gebruiken. Vraag me alleen af of die echt zo bol eruit komen of dat ze gewoon op cc's lijken/smaken.
Zo dikke laag marsepein/fondant wilde ik sowieso niet doen, is zo mierzoet idd.
140 gr boter
280 gr poedersuiker gezeefd
2 eetl melk
voedingsstof
Ik heb zonet roomkaas gekocht, want wil wel eens weten hoe dat smaakt in combi met suiker. Heb een pak muffinmix gekocht die ik denk ik straks ga gebruiken. Vraag me alleen af of die echt zo bol eruit komen of dat ze gewoon op cc's lijken/smaken.
Zo dikke laag marsepein/fondant wilde ik sowieso niet doen, is zo mierzoet idd.
Caribbeanlover- Ratel
http://www.cupcakerecepten.nl/basisrecept-frosting
Bij deze het frosting recept. Botercreme kan je toch ook frosting noemen? Frosting is volgens mij gewoon een andere naam voor bedekking ofzo.
Bij deze het frosting recept. Botercreme kan je toch ook frosting noemen? Frosting is volgens mij gewoon een andere naam voor bedekking ofzo.
Caribbeanlover- Ratel
Pagina 21 van 35 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 28 ... 35
Pagina 21 van 35
Permissies van dit forum: