Cupcakes!
+76
Viva
Raindrop
Caribbeanlover
Lejow
ikkemama
Sam
Sazzle
Cheesegirl
Poubelle
Printje
Pien
Flower_L
norah
Japie
Daan87
MissD
SoGood
Marin
woezel
Lenster
ShallY
duckie
JustMeDaan
Angela_1986
girli
-Ieniemienie-
Blue flower
Prosecco
Xanna
Elsje
Bazinga
poppetje
Summerlovin
Rose
_Femme
lyke
Schaapke
Sarah1985
Tazz
Ibbeltje
Pussycat
ixis
GeKKiE
sanskie
xxjojootjexx
aardbeitje
*Purple*
TukTuk
Roos
SarahKey
Roza
Stoplicht
NoName88
Caroow
vlinder-19
_Muppit
Minx
TGR
Penny Blossom
Curious
Macelka
Jerry
Highway
Mida4you
Rovine
sawasdee
Inge
Arwyn
Paper Crown
smurfie
Ooh La La!
Rebecca
FruttiTutti
sanne-84
applestar
flower
80 plaatsers
Pagina 17 van 35
Pagina 17 van 35 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 26 ... 35
Re: Cupcakes!
Ik heb voor het eerst cupcakes versierd voor de paasbrunch. Ik ben helemaal trots, vind ze erg goed gelukt.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10
High way, dank je voor de tips. Had chococc's gemaakt in grote papieren cups en ze zijn mislukt. Heb nu in kleinere vormpjes waar ik aluminiumfolie omheen heb gedaan ter versteviging naturel cc's gemaakt en die zijn wel goed gelukt.
Papieren vormpjes is niks voor mij. Ga zo matje kopen van siliconen met vormpjes erin, een metalen of gewoon siliconen vormpjes. Het nadeel is alleen dat die zo klein zijn en dat er voor een grote variant niks is alleen papieren vormpjes.
Papieren vormpjes is niks voor mij. Ga zo matje kopen van siliconen met vormpjes erin, een metalen of gewoon siliconen vormpjes. Het nadeel is alleen dat die zo klein zijn en dat er voor een grote variant niks is alleen papieren vormpjes.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Oh wat een leuke CC's van pasen!
CBL hoezo zijn papieren vormpjes niks voor jou?
CBL hoezo zijn papieren vormpjes niks voor jou?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
leuk BF!!!
CBL, waarom vind je papieren vormpjes niks?
CBL, waarom vind je papieren vormpjes niks?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ze zakken in en ze lijken nu net als koekjes. Papieren vormpjes is niks voor mij, neem liever het zekere voor het onzekere met het gevolg dat de met papieren de volgende keer weer zo inzakken.
Caribbeanlover- Ratel
Daarom moet je ook een muffin bakvorm gebruiken.
De papiertjes in de bakvorm en daar het beslag in.
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Daarom moet je ook een muffin bakvorm gebruiken.
Zo doe ik het ook, dan kan er eigenlijk niks mis gaan met de papieren vormpjes naar mijn idee.
Blue flower schreef:Ik heb voor het eerst cupcakes versierd voor de paasbrunch. Ik ben helemaal trots, vind ze erg goed gelukt.
Leuk!!
CBL, ik plak fondant op een cupcake ook wel eens vast met chocopasta ofzo, als ik maar weinig nodig heb en geen zin heb om iets plakkerigs te gaan mixen.
Ibbeltje schreef:Lejow schreef:Daarom moet je ook een muffin bakvorm gebruiken.
Zo doe ik het ook, dan kan er eigenlijk niks mis gaan met de papieren vormpjes naar mijn idee.
Dan snap ik het wel.
Lejow, wist niet dat jij zo plaat met vormpjes gebruikte waar je vervolgens die papiertje in doet.
Dacht eigenlijk dat iedereen ze zo los op de bakplaat zette en vroeger lukte me moeder dat altijd wel, echt gek.
Caribbeanlover- Ratel
Dat kan alleen bij hele stevige caisses CBL, maar die zijn bijna niet meer te krijgen en ook onhandig bij het eten van de cc's (die pel je er niet zo makkelijk af). Ik zou een metalen kopen als ik jou was, je hebt ook van die blauwe van kunststof maar die zijn toch wat onhandiger in het gebruik en met afwassen
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Caissis, wat is dat? Vroeger lukte me moeder het wel. Hoe kan dat dan? M'n man zei dat ik zo siliconenmat moet kopen en jij zegt een metalen, nou weet ik het niet meer haha. Heb gezien dat die gaten/vormen van die platen ongeacht het materiaal vrij klein zijn van doorsnede en zelfs de kleine papieren vormpjes zijn daar misschien te groot voor.
Is het een idee om het beslag direct in zulke platen te doen of is het echt belangrijk dat je ze eerst ook nog in papier doet.
De 1e had ik vandaag in cups van 6 cm en die zijn dus uitgelopen. Dus 2e keer gedaan, maar kwam er later achter dat ik er boter vergeten er in was te doen.....................DOM!
Nu heb ik van de 1e er 5 versierd met alleen botercreme omdat ik het zonde vond om de marsepein en fondant voor die mislukte aan te breken.
Die hele 2e lading heb ik weggegooid.
Je kan wel merken dat ik echt een mongool erin ben.
Die botercreme toeven zijn zo groot en dan heb je zoveel in een hap ermee in je mond, niet echt lekker vind ik.
Die uitsteekvormpjes moet je eerst schoonmaken staat erop de verpakking. Waarom eigenlijk en zonder kan het ook toch wel?
Ik vond die cups in de siliconen en metalenplaten vrij klein of het leek zo en ligt het aan mij :P
Is het een idee om het beslag direct in zulke platen te doen of is het echt belangrijk dat je ze eerst ook nog in papier doet.
De 1e had ik vandaag in cups van 6 cm en die zijn dus uitgelopen. Dus 2e keer gedaan, maar kwam er later achter dat ik er boter vergeten er in was te doen.....................DOM!
Nu heb ik van de 1e er 5 versierd met alleen botercreme omdat ik het zonde vond om de marsepein en fondant voor die mislukte aan te breken.
Die hele 2e lading heb ik weggegooid.
Je kan wel merken dat ik echt een mongool erin ben.
Die botercreme toeven zijn zo groot en dan heb je zoveel in een hap ermee in je mond, niet echt lekker vind ik.
Die uitsteekvormpjes moet je eerst schoonmaken staat erop de verpakking. Waarom eigenlijk en zonder kan het ook toch wel?
Ik vond die cups in de siliconen en metalenplaten vrij klein of het leek zo en ligt het aan mij :P
Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 8 apr 2012 - 8:32; in totaal 1 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
De gaten zijn best groot hoor en de papieren vormpjes passen er naar mijn weten gewoon goed in.
En of je het er zo in kan doen geen idee. Ik vind het praktischer met.
En of je het er zo in kan doen geen idee. Ik vind het praktischer met.
Het past precies CBL!
Ik zou voor een ijzeren gaan, die is steviger en voor eventueel vervoeren makkelijker. Je kan het dan ook met één hand uit de oven pakken, een siliconen buigt dan en dan valen je cc's eruit.
Papiertjes gebruiken is wel slim, anders plakken je cakejes aan het blik.
Ik zou voor een ijzeren gaan, die is steviger en voor eventueel vervoeren makkelijker. Je kan het dan ook met één hand uit de oven pakken, een siliconen buigt dan en dan valen je cc's eruit.
Papiertjes gebruiken is wel slim, anders plakken je cakejes aan het blik.
Gast- Gast
Volgens mij zijn Caisses cupcakevormpjes.
En inderdaad, eerst de papiertjes in het bakblik, past precies. En dan het beslag in de papieren vormpjes doen!
En inderdaad, eerst de papiertjes in het bakblik, past precies. En dan het beslag in de papieren vormpjes doen!
Lejow- Lady Post-a-lot
He dank je. Ja ziet er best goed uit zo en die metalen die ga ik kopen.
Neem zo papieren vormpje mee zodat ik kan passen in de winkel gewoon voor de zekerheid.
Jammer dat die platen er niet zijn voor grote vormpjes. Of kan ik die van 6 cm doorsnede er ook wel in doen ipv de standaard 5 cm maat?
Waar heb je die gekocht?
Neem zo papieren vormpje mee zodat ik kan passen in de winkel gewoon voor de zekerheid.
Jammer dat die platen er niet zijn voor grote vormpjes. Of kan ik die van 6 cm doorsnede er ook wel in doen ipv de standaard 5 cm maat?
Waar heb je die gekocht?
Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 8 apr 2012 - 8:35; in totaal 1 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
Lejow schreef:Volgens mij zijn Caisses cupcakevormpjes.
Thanks, voel me echt zo mislukte domme doos die geen eens cc's kan maken. Iedereen wel en ik niet ik ben jaloers op jullie!
Caribbeanlover- Ratel
Deze is van internet Je kan ze overal kopen, Hema, Xenos, AH, VD, taartwinkel en nog veel meer plekken.Caribbeanlover schreef:He dank je. Ja ziet er best goed uit zo en die metalen die ga ik kopen.
Waar heb je die gekocht?
Gast- Gast
Bij de Xenos heb ik er idd een gezien, maar die was wat donkerder van kleur en de cups leken kleiner, zal wel gezichtsbedrog zijn.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Bij de Xenos heb ik er idd een gezien, maar die was wat donkerder van kleur en de cups leken kleiner, zal wel gezichtsbedrog zijn.
Donkerder van kleur maakt niet uit. Bij de Xenos wel even goed op de maat letten, ik heb de mini daar gehaald, die is inderdaad kleiner dan de standaard minivorm. Ik weet niet hoe het zit met deze maat.
Gast- Gast
Chipp schreef:Caribbeanlover schreef:Bij de Xenos heb ik er idd een gezien, maar die was wat donkerder van kleur en de cups leken kleiner, zal wel gezichtsbedrog zijn.
Donkerder van kleur maakt niet uit. Bij de Xenos wel even goed op de maat letten, ik heb de mini daar gehaald, die is inderdaad kleiner dan de standaard minivorm. Ik weet niet hoe het zit met deze maat.
Ik weet dat de kleur er niet toe doet, maar ik wil graag weten waar jij hem heb gekocht vandaar. Dus dan had ik toch gelijk (denk ik), want die plaat bij Xenos vond ik wel erg klein.
Of bedoel je die versie voor ini mini cc's zoals ze wel eens petit fours genoemd kunnen worden? Dat vind ik echt niks, zo klein, zo gepriegel.
Wat vreemd vind ik dat ze in dat boekje over cc's die ik bij Xenos heb gekocht het bijna nooit erover hebben dat je de papiertjes in een vorm moet doen, maar ik heb het iig 1x wel gelezen.
Ik heb de botercreme ingevroren omdat ik het zonde vond om weg te gooien zeker na al het geklooi. Is dat verstandig?
Caribbeanlover- Ratel
Ikea heeft ook die bakblikken.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Mijne komt bij de AH vandaan.
Bij de Xenos heb ik inderdaad de mini, voor éénhapscakejes.
Invrieen kan prima! Goed idee, inderdaad zonde om weg te gooien.
Bij de Xenos heb ik inderdaad de mini, voor éénhapscakejes.
Invrieen kan prima! Goed idee, inderdaad zonde om weg te gooien.
Gast- Gast
Leuk zeg! Wat voor toefen had je?
Ik ben er denk ik uit wat voor smaken ik ga maken voor m'n verjaardag. Vanille speculaas (grote favoriet bij m'n vriend),vanille wortel cc met monchou/witte chocolade toef en een Dame Blanche cupcake (choco cc met een stukje chocola er in met witte choco toef).
Ik ben er denk ik uit wat voor smaken ik ga maken voor m'n verjaardag. Vanille speculaas (grote favoriet bij m'n vriend),
Laatst aangepast door Arwyn op ma 9 apr 2012 - 3:21; in totaal 1 keer bewerkt
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Dat zijn er een hoop Applestar!
Leuk!
Mooie toeven ook.
Leuk!
Mooie toeven ook.
Lejow- Lady Post-a-lot