Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

+5
*Noosa
TukTuk
MissBlunt
dharma
Bacio
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:54

Twijfelen leer je wel af tijdens zo'n reis ';-) (ik spreek uit ervaring!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk vr 27 jan 2012 - 4:20

Cimic schreef:Even een kleine update van mijn kant. In eerste instantie deedt mijn vriend een beetje moeilijk over het backpacken eergister toch nog een goed gesprek gehad en het kwam er op neer dat hij het geen fijn idee vondt om mij in een vreemd land achter te laten met het idee dat als mij wat zou gebeuren dat hij niet gelijk naar me toe kan komen! Op zich heel begrijpelijk, maar gezien mijn leger kennis mag ik ook hopen dat hij moet weten dat ik mijn mannetje daar wel sta. smile

We hebben besloten, maar nog niks gepland of vastgezet dat we samen een maandje gaan backpacken. Sowieso omdat mijn vriend reizen ook leuk vindt. In eerste instantie stond Amerkia weer in de planning, maar we gaan ook eens kijken voor Thailand en omgeving. Dat ik vrijwillerswerk wil ga doen staat ook nog steeds in de planning, maar daar wil ik dan nog even overleggen. Dan zou ik graag een maandje erbij willen plakken. Het lijkt me leuk om lessen te gaan geven omdat ik hier al ervaring mee heb. Maar om iets in de zorg te gaan doen lijkt me ook geweldig! Ik wil bewust ook niet maanden weg zijn ivm ons huis en de kat. + omdat ik Medikinet en Ritalin slik en dit wil blijven doen omdat het een positief effect heeft.

Ik zou dan alleen een goede regeling moeten vinden voor deze medicijnen omdat ik niet graag opgepakt wil worden. Weet iemand toevallig hoe moeilijk ze hiermee omgaan? Als ze echt moeilijk doen dan laat ik het wel thuis?

Ik ben erg blij dat ik er nogmaals met mijn vriend over gesproken heb. En ja op dit moment ben ik in gevecht om Cimic weer terug te vinden. En ook al zijn er dingen in onze relatie gebeurd ik wil mijn vriend nog een kans geven. Helemaal omdat er nog degelijk gevoel is en omdat hij ontzettend zijn best doet. Lees dat sommige het een goed idee vinden om te gaan. Om mezelf weer te vinden. Z'n gevoel heb ik ook, maar omdat ik een twijfelkont ben en af en toe last heb van de medicatie maakt dit het niet makkelijker op. Bovendien hebben mijn vriend ook nog het probleem dat onze werkgeven ook nog moeilijk doet. (bezuiniging)

Maar goed zo ver is het nog niet. Ik kijk hoe het loopt, kwa relatie, kwa werk en mijn geestelijke toestand. De plannen zijn er en stiekem verheug ik me hierop. Vind het spannend! Dank jullie wel voor de tips! Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 561177

Wat fijn dat jullie iig gepraat hebben! Hopelijk ga je toch alsnog ook het vrijwilligerswerk doen Wink

Over die medicijnen, je moet gewoon even informatie inwinnen bij de ambassade, je moet bepaalde papieren opsturen en dergelijke, en dan kan je dus toestemming krijgen om die medicijnen in te voeren.
Op veel fora lees je ook wel dat ze het gewoon mee nemen en niet aangeven, maar ik zou zeker het risico niet nemen..
Maar alleen een doktersverklaring is in ieder geval niet voldoende, je moet sowieso formulieren opsturen die moeten ondertekend worden door de Inspectie van Volksgezondheid(in NL), vervolgens moeten die ook nog naar het ministerie van buitenlandse zaken, om de documenten te laten legaliseren . Verder moet je dus formulieren uit Thailand geloof ik invullen en toestemming krijgen bij de ambassade.

Voor Amerika geldt het volgende:


Medicine/Narcotics

Narcotics and dangerous drugs are prohibited entry. There are severe civil and/or criminal penalties if imported. Concerta and Ritalin are approved medicines. Declare all medications to Customs when entering the United States.

A traveler requiring prescribed medicines (e.g. cough medicine, diuretics, heart drugs, tranquilizers, sleeping pills, antidepressants, stimulants, diabetes medication etc.) should:

Have all drugs, medicines, and similar products properly identified
Carry only such quantity as would normally be used by an individual having the health problem requiring the drugs or medicines in your possession
Have either a current prescription or written statement from your personal physician that the medicine is being used under a doctor's direction and that it is necessary for your physical well-being while traveling. The doctor’s note should state the name and the exact quantity of the medicine you are bringing into the U.S.
Carry all medication in your hand luggage (including needles for diabetics) also in case of loss of luggage
It is recommended to ask for a medical passport from your pharmacy/physician.

Medication can be sent by post if the prescription or doctor's letter is included. A notation should be placed on the outside of the parcel stating, for example, "DOCTOR'S LETTER ATTACHED."

Not all medicines are approved by the Food and Drug Administration (FDA) or allowed into the United States.
More information, including a list of approved medicines, can be found in the FDA Orange Book.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 10:13

AngelNyn schreef:
Liz schreef:
MissBlunt schreef:Realiseer je wel dat je je onzekerheid en vragen mee neemt op reis. Als je terugkomt gaat je leven weer verder. Maar het klinkt leuk, je reis.

Dat is niet waar. Juist door alleen op reis te gaan leer je ontzettend veel over jezelf, leer je vertrouwen op jezelf en kom je jezelf ongetwijfeld tegen. Ik was echt een ander persoon toen ik terug kwam, alleen reizen heeft me zoveel goed gedaan.
+1!

+2. Heb mezelf zo goed leren kennen. Het gat daarna toen ik terug was, ervaarde ik wel als zwaar. Maar daar trek je jezelf wel weer uit. De ervaring is zo goed, ik raad het iedereen aan. (ik heb trouwens niet gebackpackt, wel op een vaste plaats gezeten in een ander land)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 22:35

Jolee schreef:
AngelNyn schreef:
Liz schreef:
MissBlunt schreef:Realiseer je wel dat je je onzekerheid en vragen mee neemt op reis. Als je terugkomt gaat je leven weer verder. Maar het klinkt leuk, je reis.

Dat is niet waar. Juist door alleen op reis te gaan leer je ontzettend veel over jezelf, leer je vertrouwen op jezelf en kom je jezelf ongetwijfeld tegen. Ik was echt een ander persoon toen ik terug kwam, alleen reizen heeft me zoveel goed gedaan.
+1!

+2. Heb mezelf zo goed leren kennen. Het gat daarna toen ik terug was, ervaarde ik wel als zwaar. Maar daar trek je jezelf wel weer uit. De ervaring is zo goed, ik raad het iedereen aan. (ik heb trouwens niet gebackpackt, wel op een vaste plaats gezeten in een ander land)


Jullie zijn goed bezig! smile .....met overhalen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk vr 27 jan 2012 - 22:42

Cimic schreef:
Jolee schreef:
AngelNyn schreef:
Liz schreef:
MissBlunt schreef:Realiseer je wel dat je je onzekerheid en vragen mee neemt op reis. Als je terugkomt gaat je leven weer verder. Maar het klinkt leuk, je reis.

Dat is niet waar. Juist door alleen op reis te gaan leer je ontzettend veel over jezelf, leer je vertrouwen op jezelf en kom je jezelf ongetwijfeld tegen. Ik was echt een ander persoon toen ik terug kwam, alleen reizen heeft me zoveel goed gedaan.
+1!

+2. Heb mezelf zo goed leren kennen. Het gat daarna toen ik terug was, ervaarde ik wel als zwaar. Maar daar trek je jezelf wel weer uit. De ervaring is zo goed, ik raad het iedereen aan. (ik heb trouwens niet gebackpackt, wel op een vaste plaats gezeten in een ander land)


Jullie zijn goed bezig! smile .....met overhalen :P

Uiteindelijk moet jij natuurlijk zelf de keuze maken Wink Maar ik heb juist destijds gekozen voor die reis omdat ik niet gelukkig was en gewoon heel iets anders wilde. Ok, ik was dan wel samen met mijn vriend, maar ondanks dat ben ik toch een ander persoon geworden.
En de afgelopen dagen heb ik besloten dat ik er ALLES aan ga doen om een buitenlandse stage in de wacht te slepen smile Heb allerlei taalcursussen gedownload, en ongeacht of mijn vriend wel of niet mee kan, ik wil gewoon gaan! Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 22:43

Dat is zo! Soms vervelend hoor om een twijfelkont te zijn.

Maar wat gaaf AngelNyn!! cheers Zal voor je duimen. Dat is zekers een mooie ervaring en erg goed voor je CV Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 561177. Hoe lang ben je vanplan om te gaan? Weer in Azie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk za 28 jan 2012 - 23:03

Cimic schreef:Dat is zo! Soms vervelend hoor om een twijfelkont te zijn.

Maar wat gaaf AngelNyn!! cheers Zal voor je duimen. Dat is zekers een mooie ervaring en erg goed voor je CV Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 561177. Hoe lang ben je vanplan om te gaan? Weer in Azie?


Ohja van die twijfels ken ik hoor! Laughing Je had mij destijds moeten zien toen ik graag wilde stoppen met mijn studie en wilde reizen, maar het niet tegen mijn vriend durfde te zeggen, omdat hij ook weer zou gaan studeren dat jaar en wilde zijn plannen niet in de war gooien.. Pff ben weken aan het twijfelen geweest, tranen er om gelaten.. Tot het hoge woord er toch uit kwam, had zelf al bedacht van "nouja dan ga ik wel in mijn eentje 2 weken door europa trekken", maarja toen bleek hij precies hetzelfde gevoel te hebben maar wilde niks zeggen omdat ik met mijn studie bezig was Laughing

En thanks! Ik wil graag in Thailand mijn stage gaan doen smile Ik doe het niet zo zeer om het mooi op mijn CV te laten staan, want dan kan ik beter naar een land waar ze voorop lopen kwa techniek. Dat was mijn andere keus, naar Amerika bij een militair revalidatie centrum stage gaan lopen, de nieuwste technieken en producten die je daar als eerste voorbij komen, knieën van 100.000 dollar per stuk etc, omdat geld daar geen rol speelt. Maar ik zou zelf niet zo snel alleen naar Amerika durven, plus dat ik na mijn opleiding graag ook in Thailand wil gaan werken voor een aantal jaar.
Dus ik doe het echt voor de ervaringen daar, om uiteindelijk ook connecties te hebben en eventueel zelf iets op te zetten daar.
De stage duurt 4 tot 5 maanden, maar weet niet hoe het gaat als je een buitenlandse stage doet.

Maarja eerst dit jaar maar doorkomen nog, dan begin volgend studiejaar (september dit jaar), alvast mijn aanvraag indienen (normaal is dat in januari van het 2de studiejaar, nu ga ik het dus aan het begin doen van het 2de studiejaar), omdat ik buiten Europa wil, en wil er liever op tijd bij zijn en hopen dat ik door de goede voorbereiding en mijn enthousiasme toestemming krijg.. Er mogen maar een beperkt aantal studenten naar het buitenland, heeft ook met de beurzen te maken, maarja de maximale beurs die je kan krijgen is 1000 euro geloof ik, dat is de Erasmus beurs, of een beurs van de school zelf, 600 euro.. Nouja veel geld opzich, maar ik wil desnoods ook wel zonder beurs gaan.
En dan is het de bedoeling dat ik het laatste half jaar van mijn 3e studiejaar die stage ga doen..
Dus nu over 2 jaar precies.. Wil verder zelf nu al beginnen met een Thaise taalcursus gewoon thuis, en wil kijken naar de mogelijkheden om iets van een TEFL certificaat te halen voor Engels, zodat ik dat iig vast heb.

Maarja de kans blijft heel groot hoor dat het niet lukt! Maar ik wil er in ieder geval ALLES aan doen wat ik zelf kan (goede cijfers halen etc, goede voorbereiding, mijn 'sollicitatiegesprek" perfect voorbereiden etc) . Ik heb in mijn leven altijd zo vaak de kantjes er van af gelopen, puur omdat ik door onzekerheid faalangst had en daarom maar niks deed, liever bij voorbaad al het voor mezelf verpesten dan alle energie er in te steken en de kans te lopen alsnog te falen.. Maar ik heb bij dit echt die knop om gezet, zodat ik mezelf in ieder geval niks kwalijk kan nemen als het niet lukt.

De medicijnen werken ook eindelijk! Nog niet voldoende (maar ik ga niet meer verhogen, omdat ik toen hele erge bijwerkingen kreeg), maar ik heb voor het eerst in mijn leven de afgelopen 2 weken echt gestudeerd! Mijn kamer is netjes, ik kan het bij houden (ook nog niet perfect, maar al stuk beter dan voorheen), ik voel me een stuk beter..

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Polly zo 29 jan 2012 - 12:57

Angel Nyn, gewoon gaan!! Hartstikke goed dat je er zo enthousiast mee aan de slag gaat. Tsja, de mooiste dingen in het leven komen normaal gesproken niet gewoon aanwaaien smile
Die Erasmus beurs denk ik dat je alvast moet vergeten, want die is alleen voor binnen Europa. Hopelijk kun je ergens anders nog wat geld loskrijgen, en anders heb je in 2 jaar tijd vast wel de mogelijkheid om het geld bij elkaar te schrapen... Het moet gewoon! Very Happy
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? - Pagina 2 Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum