Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

+5
*Noosa
TukTuk
MissBlunt
dharma
Bacio
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 22:35

Ik krijg het niet uit mijn hoofd gezet....backpacken. Het liefs door Thailand, Cambodja, Vietnam. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Het zal sowieso niet op korte termijn zijn maar aan het einde van dit jaar.

Dus een aantal vraagjes: 1, Wat zal het kostenplaatje zijn voor ongeveer 2 a 3 maanden. 2, Is alleen reizen beter of kan ik beter een reisgenootje zoeken aangezien het de eerste keer is? 3, Ik zoek een goede betrouwbare site voor informatie en tips. 4, Vrijwilligers werk is zeker welkom, liefs met dieren of kinderen. 4, Wat moet ik echt meenemen? 5, Hoe moeilijk doet men daar over medicijnen?

Heb vast nog meer vragen maar kom er even niet op. Ik vind het erg spannend zit al zo lang met dit idee in mijn hoofd helemaal omdat ik dit alleen wil doen ondanks dat ik een relatie heb. Zijn hier trouwens meer meiden die hier voor gekozen hebben om de partner thuis te laten? Of is dit nu erg raar? Ik wil heel graag iets doen waarbij ik mensen of dieren kan helpen die het minder hebben + dat deze landen mij ontzettend trekken. En het stukje vrijheid, rust en onafhankelijk waar ik erg naar snak. Ik kom nu misschien over als een labiel, onzeker persoon met heel veel vragen Embarassed . Ik hoop dat het echt beter gaat en dat ik dit jaar dan mooi kan afsluiten smile

Als er mensen tips of ideeen hebben zou dat heel tof zijn! Alvast bedankt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Bacio za 21 jan 2012 - 22:45

Leuk! Spannend! Ik ben er zelf ook geweest. Ik zou alleen gaan als ik jou was. Reizen in deze landen is erg makkelijk. Ik zou in Thailand beginnen (=het makkelijkst). Medicijnen zijn heel makkelijk te verkrijgen, je hebt nergens een recept voor nodig en vooral in Thailand kunnen apotheken je goed adviseren.

In alle landen kun je heel makkelijk leraar worden voor een periode (wel minstens 2 maanden volgens mij). In cambodja heb je ook veel korte projecten.
Cambodja vond ik t heftigste land, dus dat zou ik als laatste doen.

Wat moet je echt meenemen? Ik had antibiotica bij me voor voedsel vergiftigingen. Dat is daar ook gewoon verkrijgbaar, eigenlijk is alles daar verkrijgbaar. (en vaak beter/sterker), Alleen in sommige delen spreken ze slecht Engels, dus laadde ik in Thailand veel medicijnen in en die nam ik dan mee naar de andere landen. (zeer sterk muggenspul bijv). Verder had ik vrij weinig bij me.
Ik zou het boek South asia on a shoestring (lonely planet) kopen. Daar staat alles in wat je moet weten en als je onderweg bedenkt nog naar een ander land te willen staan die er ook in.
Tip voor Vietnam: Easyriders! Vanuit Dalat kun je achterop de motor door het land. Is echt fantastisch.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  dharma za 21 jan 2012 - 23:04

Ik ga in juli dit jaar ook voor het eerst alleen backpacken.
Ik ga ook naar Zuidoost-Azië en heb mijn ticket paar weken geleden geboekt.
Ik ga eerst een maand alleen naar Maleisië en Vietnam dan komt mijn vriend een maand en reizen we samen door Thailand en daarna reis ik nog een maand alleen door Cambodja. Ik vind het ook heel spannend maar hoor inderdaad dat het goed te doen is.
Ik regel ook alleen de eerste 3-4 dagen een hostel in Kuala Lumpur en daarna zie ik het wel, heb alleen de grote lijnen gepland. En met spullen vooral niet teveel meenemen want je kunt daar het meeste kopen.

Ik heb als begroting ongeveer 1000 euro per maand voor daar, maar ik ga dan ook alleen maar reizen en geen vrijwilligerswerk doen.
Mijn broer is een half jaar geweest en daarvan 3 maanden gereisd en 3maanden les gegeven via Aiesec, hij was ongeveer 4500 euro kwijt aan alles.

Veel plezier met de voorbereiding!
Verder lees ik hier ook mee voor handige tips Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? 561177
dharma
dharma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 68
Registratiedatum : 11-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  MissBlunt za 21 jan 2012 - 23:13

Realiseer je wel dat je je onzekerheid en vragen mee neemt op reis. Als je terugkomt gaat je leven weer verder. Maar het klinkt leuk, je reis.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk za 21 jan 2012 - 23:20

Cimic schreef:Ik krijg het niet uit mijn hoofd gezet....backpacken. Het liefs door Thailand, Cambodja, Vietnam. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Het zal sowieso niet op korte termijn zijn maar aan het einde van dit jaar.

Dus een aantal vraagjes: 1, Wat zal het kostenplaatje zijn voor ongeveer 2 a 3 maanden. 2, Is alleen reizen beter of kan ik beter een reisgenootje zoeken aangezien het de eerste keer is? 3, Ik zoek een goede betrouwbare site voor informatie en tips. 4, Vrijwilligers werk is zeker welkom, liefs met dieren of kinderen. 4, Wat moet ik echt meenemen? 5, Hoe moeilijk doet men daar over medicijnen?

Heb vast nog meer vragen maar kom er even niet op. Ik vind het erg spannend zit al zo lang met dit idee in mijn hoofd helemaal omdat ik dit alleen wil doen ondanks dat ik een relatie heb. Zijn hier trouwens meer meiden die hier voor gekozen hebben om de partner thuis te laten? Of is dit nu erg raar? Ik wil heel graag iets doen waarbij ik mensen of dieren kan helpen die het minder hebben + dat deze landen mij ontzettend trekken. En het stukje vrijheid, rust en onafhankelijk waar ik erg naar snak. Ik kom nu misschien over als een labiel, onzeker persoon met heel veel vragen Embarassed . Ik hoop dat het echt beter gaat en dat ik dit jaar dan mooi kan afsluiten smile

Als er mensen tips of ideeen hebben zou dat heel tof zijn! Alvast bedankt smile

Kostenplaatje:
Ticket: +/- 700 euro retour, 3 maanden rondreizen in je eentje, ligt aan je eisen, maar zo'n 1500 tot 2000 euro.
Als je vrijwilligerswerk gaat doen is het vaak wel duurder heb ik het idee, omdat je vaak veel moet betalen voor het vrijwilligerswerk. Maar ik weet misschien wel een mooi project nog in India, dat gaat niet via een organisatie volgens mij.
Er is een Nederlandse oefentherapeute die 4 jaar geleden haar praktijk heeft opgezegd om een aantal maanden in India in een weeshuis voor gehandicapte kinderen te gaan werken als vrijwilliger. Uiteindelijk waren de omstandigheden daar zo erg (kinderen werden mishandeld en misbruikt door de vorige eigenaar), dat ze heeft besloten dat weeshuis over te nemen, ondanks de vele tegenstand die ze kreeg. Ze heeft een stichting opgericht, en nu 4 jaar later is het haar gelukt te verhuizen naar een heel nieuw pand etc. Sinds zij daar zit zijn de kinderen zoveel gelukkiger, en het is ZO mooi wat zij bereikt heeft. De kinderen hebben daar een dagbesteding etc, en wonen daar ook permanent.
Voorheen kwamen de vrijwilligers via een organisatie maar daar zijn heel veel problemen mee geweest, dus dat doet ze niet meer. Maar ze heeft nog steeds hulp nodig. Als je wilt kan ik haar weblog wel mailen? Dan kan je er wat over lezen etc.

Medicijnen daar is wel heel tricky, voor de ritalin moet je een aanvraag doen om toestemming te krijgen om ze mee te nemen, want het wordt daar gewoon als drugs gezien. Dat moet je dus zeker goed geregeld hebben.

Wat je echt moet mee nemen zou ik tegen die tijd gewoon even kijken, sowieso een goede backpack, lichtgewicht handdoeken, wereldstekker etc etc.

Ik zou trouwens als je in Thailand enzo gaat backpacken, het zeker gewoon in je eentje doen en niet via een organisatie. Er zijn zoveel backpackers daar, je vind snel genoeg mensen om mee samen te reizen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk za 21 jan 2012 - 23:20

MissBlunt schreef:Realiseer je wel dat je je onzekerheid en vragen mee neemt op reis. Als je terugkomt gaat je leven weer verder. Maar het klinkt leuk, je reis.

Ja maar tijdens zo'n reis kan je wel een hoop dingen voor jezelf op een rijtje zetten.. Het heeft mij iig wel veel veranderd smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 23:28

MissBlunt schreef:Realiseer je wel dat je je onzekerheid en vragen mee neemt op reis. Als je terugkomt gaat je leven weer verder. Maar het klinkt leuk, je reis.

Ik ben niet dom, ik besef me dit maar al te goed! Het gaat nu minder op het gebied van alles, maar ik hoop ook dat ik over een maandje of 10 toch heel anders in mijn schoenen sta. Dat de oude Cimic weer naar boven komt. Daarom ga ik geen overhaaste dingen doen. Op dit gebied ben ik een denker. En mocht ik me dan ook niet goed voelen dan stel ik de reis uit. Als ik z'n reis maak wil ik stabiel in het leven staan en met een gerust hart kunnen vertrekken. Dit is iets wat ik al jaren wil, maar nu nog meer omdat ik het gevoel heb aan een ketting vast te zitten. Het klinkt misschien bizar voor andere mensen maar wil graag rust, vrijheid en onafhankelijkheid, iets doen waarvan ik weet dat ik spijt ga krijgen als ik het niet doe. Daarom ga ik geen overhaaste beslissing maken. Ik weet dat 2012 voor mij een moeilijk jaar gaat worden, maar hoe mooi zou het zijn als ik het jaar mooi kan afsluiten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 23:36

AngelNyn, ik hoopte al dat je zou reageren smile Hmm voor de Ritalin was er al bang voor. Ga een medisch paspoort aanvragen omdat de planning voor Amerika er ook nog is. Wanneer was je trouwens daar? Had je toen ook al medicatie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk za 21 jan 2012 - 23:48

Cimic schreef:AngelNyn, ik hoopte al dat je zou reageren smile Hmm voor de Ritalin was er al bang voor. Ga een medisch paspoort aanvragen omdat de planning voor Amerika er ook nog is. Wanneer was je trouwens daar? Had je toen ook al medicatie?

Aan alleen een medisch paspoort heb je niet voldoende, sowieso voor thailand niet, voor amerika weet ik niet. Je moet toestemming vragen bij de ambassade om die pillen het land in mee te mogen nemen.
En zo is dat dan voor ieder land denk ik in Azië waar je heen wilt. Ik zou dat goed uitzoeken, want het is in feite gewoon drugs en mocht je er mee gepakt worden zonder de juiste papieren kan je opgepakt worden en in de cel belanden.
Je zou ook kunnen overwegen om geen ritalin mee te nemen, je gewoon goed afvragen wat er dit momenten de pluspunten zijn en of je dat ook persee nodig hebt op reis.

Ik ben er 3,5 jaar geleden geweest, toen slikte ik nog geen medicatie dus heb die rompslomp niet hoeven doorlopen toen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 0:47

Lijkt me heel erg gaaf, die reis! Een vriendin van mij is net terug van 3/4 maanden rondreizen en was rond de €3000 kwijt.

Als ik er ooit geld voor zou hebben had ik het ook wel gewild. Maar goed, met kinderen is dat eigenlijk niet meer te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk zo 22 jan 2012 - 1:05

Jolicious schreef:Lijkt me heel erg gaaf, die reis! Een vriendin van mij is net terug van 3/4 maanden rondreizen en was rond de €3000 kwijt.

Als ik er ooit geld voor zou hebben had ik het ook wel gewild. Maar goed, met kinderen is dat eigenlijk niet meer te doen.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar de ouders van mijn oppaskindjes zijn vorig jaar met hun kinderen een rondreis gaan maken door het westen van Amerika. Hadden een camper gehuurd, de jongste kon echt net lopen toen, was 1,5, de oudste was 5 geloof ik. En ze hebben een geweldige tijd gehad, en zeker omdat ze een camper gehuurd hadden en dus altijd alles bij de hand hadden, ging het perfect met de kinderen er bij.
Natuurlijk moet je een beetje je dagprogramma aanpassen, maar onmogelijk is het dus zeker niet!

Ik denk dat Azië ook wel goed te doen is, je kan er ook een auto huren, al zou je denk ik meer geld kwijt zijn omdat je toch sneller op een hotel aangewezen bent, omdat hostels alleen 1 of 2 persoonskamers vaak hebben.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  *Noosa zo 22 jan 2012 - 4:51

Cimic schreef:
Dus een aantal vraagjes: 1, Wat zal het kostenplaatje zijn voor ongeveer 2 a 3 maanden. 2, Is alleen reizen beter of kan ik beter een reisgenootje zoeken aangezien het de eerste keer is? 3, Ik zoek een goede betrouwbare site voor informatie en tips. 4, Vrijwilligers werk is zeker welkom, liefs met dieren of kinderen. 4, Wat moet ik echt meenemen? 5, Hoe moeilijk doet men daar over medicijnen?

1. Ticket is ongeveer tussen de 600 en 700 euro. Ik ben afgelopen zomer in Thailand en Cambodja geweest en voor 4 weken was ik 800 euro kwijt. 4 jaar geleden was ik voor 6,5 week Thailand en Maleisie geloof ik 1400 kwijt. Het ligt er voornamelijk aan hoe basic je je accommodatie wilt en of je veel local food eet omdat dat gewoon goedkoper is.

2. Dat is ook een beetje persoonlijk. Thailand is een makkelijk land om te beginnen met backpacken dus wat dat betreft kan je makkelijk alleen gaan. Alleen is wel alleen en je zal best wel eens moeilijke momenten hebben die je dan niet direct met iemand kan delen, zelfde geld voor de leuke dingen die je mee maakt. Als je samen met iemand dezelfde dingen beleefd dan begrijpt diegene je, voor het thuisfront is het altijd lastiger te begrijpen want zij zitten niet in die wereld. Ik ben afgelopen zomer alleen geweest. Ik maak niet makkelijk contact en daarom was het voor mij ook best lastig. Tuurlijk maakte ik wel eens een praatje met mensen maar ben helaas geen mensen tegen gekomen om een stukje mee samen te reizen. In Azie vind ik het 'lastig' dat je daar niet veel hostels ziet. In een hostel zit je met meerdere op een kamer en heb je gemeenschappelijke ruimtes waar je makkelijker contact maakt. Heb afgelopen zomer altijd een kamer voor mij alleen gehad in een guest house oid zonder gemeenschappelijke ruimte, daardoor vond ik het lastiger om contact te maken met mensen. Voordeel van alleen gaan is wel dat je echt kan doen wat je zelf wilt en met niemand rekening hoeft te houden smile Ik heb best moeilijke momenten gehad, ook omdat ik Cambodja niet leuk vond. Ik zeg niet dat ik nooit meer alleen naar Azie zou gaan, maar ik zou er zelf dan wel goed over nadenken om nog een keer alleen te gaan.

3. thailandvoorbeginners.nl en reiswijzer forum kan je veel info vandaan halen.

4. Ik heb een meeneemlijst die ik je eventueel wel zou kunnen mailen.

5. Met paracetamol, diarreeremmer en dat soort dingen heb ik geen problemen gehad om dat mee te nemen vanuit NL.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Nora ma 23 jan 2012 - 10:33

Mocht je nog vrijwilligerswerk in Thailand willen doen dan weten ik nog wel een adresje waar erg leuke en vriendelijk mensen werken.
Heb het twee jaar terug in de zomer twee weken gedaan. Ging Engelse les geven op een basisschool en heb met gehandicapte kinderen daar spelletjes mogen doen, liedjes zingen. Erg dankbaar werk. Je krijgt dan ook echt de locals mee, wat ik een erg gave ervaring vond:)
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Liz ma 23 jan 2012 - 10:44

MissBlunt schreef:Realiseer je wel dat je je onzekerheid en vragen mee neemt op reis. Als je terugkomt gaat je leven weer verder. Maar het klinkt leuk, je reis.

Dat is niet waar. Juist door alleen op reis te gaan leer je ontzettend veel over jezelf, leer je vertrouwen op jezelf en kom je jezelf ongetwijfeld tegen. Ik was echt een ander persoon toen ik terug kwam, alleen reizen heeft me zoveel goed gedaan.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk ma 23 jan 2012 - 21:38

Liz schreef:
MissBlunt schreef:Realiseer je wel dat je je onzekerheid en vragen mee neemt op reis. Als je terugkomt gaat je leven weer verder. Maar het klinkt leuk, je reis.

Dat is niet waar. Juist door alleen op reis te gaan leer je ontzettend veel over jezelf, leer je vertrouwen op jezelf en kom je jezelf ongetwijfeld tegen. Ik was echt een ander persoon toen ik terug kwam, alleen reizen heeft me zoveel goed gedaan.
+1!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk ma 23 jan 2012 - 22:17

Mocht je trouwens interesse hebben in dat vrijwilligerswerk in India:

Dit is de site van de stichting:
http://www.japthi.nl
En hier de link naar de pagina over vrijwilligerswerk:
http://www.japthi.nl/helpen/contact

Dit is haar persoonlijke webblog:
http://maartjevdbrand.waarbenjij.nu/
Hier kan je vanaf het allereerste moment dat ze daar was alles terug lezen.

En hier nog een filmpje die laatst gemaakt is:

https://www.youtube.com/watch?v=12JUqo0Ktyc

En hier kan je een reportage van LLINK zien, die jaren geleden is gemaakt, toen zij net aan kwam:
http://player.omroep.nl/?aflID=6058799
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 1:58

Dank jullie wel, hier heb ik zeker wat aan! Wil het nog steeds graag doen, alleen nu doet mijn vriend moeilijk Embarassed Hij vindt het namelijk raar dat ik na 5 jaar alleen op vakantie wil, begrijpelijk gezien mijn hele situatie! Maar hopelijk lossen we dit samen op. Wil hier echt geen ruzie over maken.

Nogmaals het zal niet op korte termijn zijn, maar echt het einde van het jaar. Wil eerst een goed plan op paper zetten Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk di 24 jan 2012 - 2:31

Cimic schreef:Dank jullie wel, hier heb ik zeker wat aan! Wil het nog steeds graag doen, alleen nu doet mijn vriend moeilijk Embarassed Hij vindt het namelijk raar dat ik na 5 jaar alleen op vakantie wil, begrijpelijk gezien mijn hele situatie! Maar hopelijk lossen we dit samen op. Wil hier echt geen ruzie over maken.

Nogmaals het zal niet op korte termijn zijn, maar echt het einde van het jaar. Wil eerst een goed plan op paper zetten Very Happy

Balen dat je vriend moeilijk doet! Hoop echt dat jullie hier uit komen.. Ik weet hoe moeilijk het is, (bij mij is de situatie net andersom alleen), maar probeer toch je hart te volgen! Hopelijk ziet hij ook in dat hij juist je hierdoor niet kwijt raakt, maar je alleen jezelf maar terug kan vinden, hierdoor kan groeien, ervaringen opdoen!

Is het anders niet een idee dat hij ook zelf op reis gaat? En desnoods de laatste week of 2 weken samen komen en samen nog verder reizen ?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 2:45

Nou hier precies hetzelfde verhaal:

Ik ben 8,5 jaar samen met mijn aanstaande. Ik ben 7 weken geleden begonnen in Thailand. Toen was mijn broer mee voor de eerste 2 weken. Toen is hij naar huis gegaan en ik ben inmiddels 5 weken alleen. Ik vond het fijn dat hij de eerste tijd mee was, maar ik denk dat ik het ook makkelijk zonder hem gered had. Ik ben weggegaan in een periode waarin ik heel niet goed in mijn vel zat. Dit was uiteraard niet zo gepland van te voren, maar het gaat nu heel goed me me. Het reizen gaan me zo makkelijk af! En dat is niet voor iedereen weggelegt.
Over 2 weken komt mijn vriend mij ophalen en hebben we nog samen twee weken vakantie. Lijkt me een mooie afsluiter. Ook omdat we goed bij kunnen praten ipv dat ik op zaterdag thuis kom en hij op maandag weer moet werken.

Ik heb pas 2 dagen gehad dat ik me alleen voelde, en alleen is bij mij niet eenzaam. Echt heeeel moeilijk heb ik het (nog) niet gehad.

Mijn ticket was 800 euro. Ik geef 200 euro per week gemiddeld uit. En dan leef ik gewoon. Ik denk dat AngelNyn minder kwijt was, omdat zij samen met haar partner was en dan kies je (naar mijn idee) toch sneller voor een dorm of hostel of iets wat iets goedkoper is (en wellicht minder veilig voor mijn gevoel als ik alleen zou zijn), omdat je je twijfels en 'klagen' kunt delen met iemand? En samen sta je sterk? Ik kan het mis hebben hoor!

Ik kies er zelf voor om een eigen badkamer te hebben. De ene keer is dat 10 euro per nacht en de andere keer 5 euro. Bij toeval heb ik telkens kamers met gratis WiFi op de kamer, dus ik heb elke dag wel contact met mijn vriend.
Ik geef geen geld uit aan drank of sigaretten en ik leef van de straatstalletjes. Maar af en toe koop ik ook een (veel te duur ;-)) ijsje of zo. Die straatstalletjes zijn er veel in Thailand en Laos, maar in Cambodja wat minder.


Mijn uitgaven zijn gemiddeld per dag en daar zit alles in: eten, drinken, souvernirtjes, vervoer, kamer, SIM-kaart + beltegoed van het land, kopieen van Lonely Planets, etc.
In Thailand gaf ik zo'n 10-15 euro per dag uit
In verhouding was Cambodja het duurste. Daar gaf ik 15-25 euro per dag uit.
Tot nu toe geef ik in Laos (waar ik nu ben) tussen de 10 en 20 euro uit per dag.

Je ziet dus dat het in Cambodja en Laos erg schommelt. Ik hou per dag mijn uitgaven bij, dus als je wil kan ik weleens voor je kijken (als ik terug ben) en uitrekenen wat ik nou uitgaf gemiddeld aan alleen puur eten, drinken en accomodatie.

Ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld. Er was één kamer waar ik me niet helemaal prettig voelde, maar daar kon ik iets voor de deur schuiven en dat loste het ook weer op.

Ik ben geen ervaren backpacker (misschien mag ik mezelf nu wel zo noemen...) en alles valt me 1000% mee!

Ik heb naalden bij me, omdat ik mezelf moet injecteren elke 3 weken. Daar is nog niks over gezegd terwijl ik inmiddels 3 keer gevlogen heb (A'dam-Bangkok, Bangkok-Siem Reap, Phnom-Penh - Vientiane).

In de shoestring staat echt heeeel weinig info. Ik heb de Lonely Planet van Thailand in NL gekocht en in Bangkok kopieen van Laos en Cambodja.
Ik heb thuis nog een nieuwe, echte, Lonely Planet liggen van Maleisië...dus als je die wil overnemen? Ik was van plan daar heen te gaan...maar uiteindelijk voor gekozen om niet te doen. Lang, blank en blond..ik vond mezelf te opvallend. En Maleisie is ook best duur wat ik begrepen heb. Dus mijn plannen waren verandert. En ze veranderen nog elke dag, heerlijk!

Als je nog vragen hebt....stel ze gerust! Je kunt via PM mijn weblog krijgen als je wil!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk wo 25 jan 2012 - 2:53

Jip83 schreef:Nou hier precies hetzelfde verhaal:

Ik ben 8,5 jaar samen met mijn aanstaande. Ik ben 7 weken geleden begonnen in Thailand. Toen was mijn broer mee voor de eerste 2 weken. Toen is hij naar huis gegaan en ik ben inmiddels 5 weken alleen. Ik vond het fijn dat hij de eerste tijd mee was, maar ik denk dat ik het ook makkelijk zonder hem gered had. Ik ben weggegaan in een periode waarin ik heel niet goed in mijn vel zat. Dit was uiteraard niet zo gepland van te voren, maar het gaat nu heel goed me me. Het reizen gaan me zo makkelijk af! En dat is niet voor iedereen weggelegt.
Over 2 weken komt mijn vriend mij ophalen en hebben we nog samen twee weken vakantie. Lijkt me een mooie afsluiter. Ook omdat we goed bij kunnen praten ipv dat ik op zaterdag thuis kom en hij op maandag weer moet werken.

Ik heb pas 2 dagen gehad dat ik me alleen voelde, en alleen is bij mij niet eenzaam. Echt heeeel moeilijk heb ik het (nog) niet gehad.

Mijn ticket was 800 euro. Ik geef 200 euro per week gemiddeld uit. En dan leef ik gewoon. Ik denk dat AngelNyn minder kwijt was, omdat zij samen met haar partner was en dan kies je (naar mijn idee) toch sneller voor een dorm of hostel of iets wat iets goedkoper is (en wellicht minder veilig voor mijn gevoel als ik alleen zou zijn), omdat je je twijfels en 'klagen' kunt delen met iemand? En samen sta je sterk? Ik kan het mis hebben hoor!

Ik kies er zelf voor om een eigen badkamer te hebben. De ene keer is dat 10 euro per nacht en de andere keer 5 euro. Bij toeval heb ik telkens kamers met gratis WiFi op de kamer, dus ik heb elke dag wel contact met mijn vriend.
Ik geef geen geld uit aan drank of sigaretten en ik leef van de straatstalletjes. Maar af en toe koop ik ook een (veel te duur ;-)) ijsje of zo. Die straatstalletjes zijn er veel in Thailand en Laos, maar in Cambodja wat minder.


Mijn uitgaven zijn gemiddeld per dag en daar zit alles in: eten, drinken, souvernirtjes, vervoer, kamer, SIM-kaart + beltegoed van het land, kopieen van Lonely Planets, etc.
In Thailand gaf ik zo'n 10-15 euro per dag uit
In verhouding was Cambodja het duurste. Daar gaf ik 15-25 euro per dag uit.
Tot nu toe geef ik in Laos (waar ik nu ben) tussen de 10 en 20 euro uit per dag.

Je ziet dus dat het in Cambodja en Laos erg schommelt. Ik hou per dag mijn uitgaven bij, dus als je wil kan ik weleens voor je kijken (als ik terug ben) en uitrekenen wat ik nou uitgaf gemiddeld aan alleen puur eten, drinken en accomodatie.

Ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld. Er was één kamer waar ik me niet helemaal prettig voelde, maar daar kon ik iets voor de deur schuiven en dat loste het ook weer op.

Ik ben geen ervaren backpacker (misschien mag ik mezelf nu wel zo noemen...) en alles valt me 1000% mee!

Ik heb naalden bij me, omdat ik mezelf moet injecteren elke 3 weken. Daar is nog niks over gezegd terwijl ik inmiddels 3 keer gevlogen heb (A'dam-Bangkok, Bangkok-Siem Reap, Phnom-Penh - Vientiane).

In de shoestring staat echt heeeel weinig info. Ik heb de Lonely Planet van Thailand in NL gekocht en in Bangkok kopieen van Laos en Cambodja.
Ik heb thuis nog een nieuwe, echte, Lonely Planet liggen van Maleisië...dus als je die wil overnemen? Ik was van plan daar heen te gaan...maar uiteindelijk voor gekozen om niet te doen. Lang, blank en blond..ik vond mezelf te opvallend. En Maleisie is ook best duur wat ik begrepen heb. Dus mijn plannen waren verandert. En ze veranderen nog elke dag, heerlijk!

Als je nog vragen hebt....stel ze gerust! Je kunt via PM mijn weblog krijgen als je wil!

Dorms ben ik niet tegen gekomen eigenlijk in Azië, maar wij zochten inderdaad wel goedkope hostels gewoon. Vaak is een 1 persoonskamer niet eens zo heel veel goedkoper dan een 2 persoonskamer, dus je bent in verhouding altijd duurder uit met 1 persoon. We hadden ook niet vaak een eigen badkamer smile Voor ons was het meer puur vanwege het geld, we vonden het zonde om veel geld aan een slaapplek uit te geven. Ik zou me verder in mijn eentje even veilig op zulke kamers voelen, maar ik zou misschien soms wel meer kijken naar een gezelligere/betere kamer, met zijn 2en heb je elkaar nog, en in je eentje op een kamer die niet zo schoon etc is, is dan toch minder.

Wij waren gemiddeld 20/25 euro per dag kwijt met 2 personen, maar dat is inmiddels wel 4 jaar geleden natuurlijk, de euro is op dit moment iets minder waard, dus daar zit ook een verschil in smile

Overigs wat je zegt over die naalden, volgens mij boeit dat ze inderdaad niet. Wij hebben vanuit Amerika een samuraizwaard mee genomen, vlijmscherp en een meter lang, is niks over gezegd destijds, backpacks zijn niet eens geopend!

Overigs snap ik niet zo goed wat je bedoelt met Maleisie, dat je daar neit zo heen durft? Ok er zijn meer moslims, maar ik heb toch geen enkel moment daar last van gehad hoor! En zo heel veel duurder is het ook niet, daar waren we 25 tot 30 europ per dag denk ik kwijt met 2 personen smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 2:59

AngelNyn schreef:


Overigs snap ik niet zo goed wat je bedoelt met Maleisie, dat je daar neit zo heen durft? Ok er zijn meer moslims, maar ik heb toch geen enkel moment daar last van gehad hoor! En zo heel veel duurder is het ook niet, daar waren we 25 tot 30 europ per dag denk ik kwijt met 2 personen Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? 561177

Nou...na 1 week alleen zou ik naar Maleisië doortrekken. Ik weet niet of je hebt gelezen wat in de LP daarover staat...maar vrouwen ALLEEN worden nogal eens lastig gevallen. En toen bedacht ik me dat ik me dan niet prettig zou voelen daar. Jij was niet alleen ;-)

En idd ik zoek liever een iets gezelligere kamer dan zo'n hok wat ik vorige week had (overigens met bedbugs...dus ik was er ook snel weer uit. Voor dezelfde prijs had ik in een ander guesthouse en prive badkamer en een goede kamer. Maar ik heb ook wel hokjes genomen met gedeelde badkamer, maar dan was (of misschien is nog steeds...) het voor 1 nachtje.

Ik vind 200euro per week niet slecht trouwens hoor! Het kan natuurlijk goedkoper, maar wat ik al zei..ik wil echt niet het goedkoopste van het goedkoopste als dat er goor uitziet. Sommige (dyhard) backpackers interesseert dat niks... Of die eten maar 1 maal per dag zodat ze wel hun biertjes kunnen drinken... Dat doe ik niet, ik heb per slot van rekening ook gewoon vakantie. En ik denk dat het ook scheelt of je 10 maanden gaat of 10 weken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  TukTuk wo 25 jan 2012 - 3:13

Jip83 schreef:
AngelNyn schreef:


Overigs snap ik niet zo goed wat je bedoelt met Maleisie, dat je daar neit zo heen durft? Ok er zijn meer moslims, maar ik heb toch geen enkel moment daar last van gehad hoor! En zo heel veel duurder is het ook niet, daar waren we 25 tot 30 europ per dag denk ik kwijt met 2 personen Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? 561177

Nou...na 1 week alleen zou ik naar Maleisië doortrekken. Ik weet niet of je hebt gelezen wat in de LP daarover staat...maar vrouwen ALLEEN worden nogal eens lastig gevallen. En toen bedacht ik me dat ik me dan niet prettig zou voelen daar. Jij was niet alleen ;-)

En idd ik zoek liever een iets gezelligere kamer dan zo'n hok wat ik vorige week had (overigens met bedbugs...dus ik was er ook snel weer uit. Voor dezelfde prijs had ik in een ander guesthouse en prive badkamer en een goede kamer. Maar ik heb ook wel hokjes genomen met gedeelde badkamer, maar dan was (of misschien is nog steeds...) het voor 1 nachtje.

Ik vind 200euro per week niet slecht trouwens hoor! Het kan natuurlijk goedkoper, maar wat ik al zei..ik wil echt niet het goedkoopste van het goedkoopste als dat er goor uitziet. Sommige (dyhard) backpackers interesseert dat niks... Of die eten maar 1 maal per dag zodat ze wel hun biertjes kunnen drinken... Dat doe ik niet, ik heb per slot van rekening ook gewoon vakantie. En ik denk dat het ook scheelt of je 10 maanden gaat of 10 weken!

Ah nee dat heb ik niet gelezen smile Maar het ligt er denk ik ook aan welke gedeelte van Maleisië je bent? Ik was echt niet dag en nacht alleen maar samen met mijn vriend Wink Liep ook wel eens zelf even naar een dorpje etc, en heb het zelf iig nooit ervaren maar het is misschien anders als je ook echt volledig alleen reist en je kan beter het zekere voor het onzekere nemen uiteraard!

Ja wij hebben 2 of 3x echt een verschrikkelijke kamer gehad..waarvan 1x in Kuala Lumpur, paste net een klein 2 persoonsbed in, het stonk er naar kattenpis, spijlen voor de ramen, en de badkamer was zo ontiegelijk vies, wc spoelde niet door enzo.. Ja daar had ik inderdaad ook niet graag alleen gezeten! :P
Bedbugs lijken me verschrikkelijk.. We hebben ze gelukkig nooit gehad!
Ja het is vaak goed zoeken naar de goedkoopste kamer, soms zie je aan het einde van de straat een beter hostel/guesthouse en ook nog eens goedkoper.

En 200 euro per week is zeker niet slecht! En ik snap die gasten ook niet die dan inderdaad verder niet eten om maar de kunnen zuipen.. Mijn vriend en ik drinken totaal niet, dus scheelde ook wel op ons budget Wink
Wij gingen wel iedere avond eten in een restaurantje, omdat mijn vriend echt niet tegen spicy eten kan, dus heb je bij een eetstalletje niet vaak genoeg keus, plus dat we het ook wel relaxt vonden echt ergens te zitten.
Overdag aten we waar we op dat moment zin in hadden, ik haalde vaak wat bij een stalletje, of we haalden wat bij de 7-eleven of een soort pannenkoek ofzo ergens. Op eten hebben wij nooit bezuinigd, en gingen zo nu en dan ook bij een pizzaria eten bijvoorbeeld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Polly wo 25 jan 2012 - 12:03

Heb me als vrouw alleen in Maleisië nog geen moment onveilig gevoeld, echt niet. Ik heb er een half jaar gewoond en me nog geen moment ongemakkelijk gevoeld. Dat wilde ik alleen even melden smile
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Ruby do 26 jan 2012 - 11:54

Ik heb in november 2009 5 weken door Vietnam gereisd. Eerst een week met iemand samen, de laatste 4 weken alleen. De 2de dag dat ik alleen was had ik mijn dieptepunt bereikt, ik dacht toen echt wat doe ik hier. Na een flinke huilbui op me bed heb ik mezelf weer herpakt en daarna is het allemaal goed gegaan.

Na thuiskomt en alles uitgerekend te hebben kwam ik op gemiddeld 25 á 30 euro per dag uit, de ene dag is het 15 euro en de andere dag is het 40 euro. Ik heb toen ik daar was niets gelaten en heb ook niet echt low budget gedaan. Ik ging vaak in restuarants eten. Excursies boekte ik gewoon bij het hostel, ik had geen zin om erop uit te gaan om te kijken wat het goedkoopst was. Hotels/hostels moesten bij mij schoon zijn en dan betaalde ik ook liever wat meer. Doordat ik dus maar 5 weken reisde geef je denk ik het geld toch wat makkelijker uit.

Ik heb 2x in een dorm geslapen. Het voordeel hiervan vond ik dat je toch iets makkelijker contact maakt (ik maak niet zo heel makkelijk contact).

Op www.wereldwijzer.nl kun je veel informatie vinden wat betreft het reizen. Als je het te eng vind om alleen te beginnen dan kun je ook via deze pagina een reisgenoot zoeken. Zo heb ik dat toen ook gedaan. Ik wilde graag de eerste dagen niet alleen alles ontdekken. Na een week zijn we ieder onze eigen weg gegaan.

Ruby
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 5
Registratiedatum : 21-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:10

Even een kleine update van mijn kant. In eerste instantie deedt mijn vriend een beetje moeilijk over het backpacken eergister toch nog een goed gesprek gehad en het kwam er op neer dat hij het geen fijn idee vondt om mij in een vreemd land achter te laten met het idee dat als mij wat zou gebeuren dat hij niet gelijk naar me toe kan komen! Op zich heel begrijpelijk, maar gezien mijn leger kennis mag ik ook hopen dat hij moet weten dat ik mijn mannetje daar wel sta. smile

We hebben besloten, maar nog niks gepland of vastgezet dat we samen een maandje gaan backpacken. Sowieso omdat mijn vriend reizen ook leuk vindt. In eerste instantie stond Amerkia weer in de planning, maar we gaan ook eens kijken voor Thailand en omgeving. Dat ik vrijwillerswerk wil ga doen staat ook nog steeds in de planning, maar daar wil ik dan nog even overleggen. Dan zou ik graag een maandje erbij willen plakken. Het lijkt me leuk om lessen te gaan geven omdat ik hier al ervaring mee heb. Maar om iets in de zorg te gaan doen lijkt me ook geweldig! Ik wil bewust ook niet maanden weg zijn ivm ons huis en de kat. + omdat ik Medikinet en Ritalin slik en dit wil blijven doen omdat het een positief effect heeft.

Ik zou dan alleen een goede regeling moeten vinden voor deze medicijnen omdat ik niet graag opgepakt wil worden. Weet iemand toevallig hoe moeilijk ze hiermee omgaan? Als ze echt moeilijk doen dan laat ik het wel thuis?

Ik ben erg blij dat ik er nogmaals met mijn vriend over gesproken heb. En ja op dit moment ben ik in gevecht om Cimic weer terug te vinden. En ook al zijn er dingen in onze relatie gebeurd ik wil mijn vriend nog een kans geven. Helemaal omdat er nog degelijk gevoel is en omdat hij ontzettend zijn best doet. Lees dat sommige het een goed idee vinden om te gaan. Om mezelf weer te vinden. Z'n gevoel heb ik ook, maar omdat ik een twijfelkont ben en af en toe last heb van de medicatie maakt dit het niet makkelijker op. Bovendien hebben mijn vriend ook nog het probleem dat onze werkgeven ook nog moeilijk doet. (bezuiniging)

Maar goed zo ver is het nog niet. Ik kijk hoe het loopt, kwa relatie, kwa werk en mijn geestelijke toestand. De plannen zijn er en stiekem verheug ik me hierop. Vind het spannend! Dank jullie wel voor de tips! Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen? Empty Re: Backpacken, ik wil het doorzetten + een aantal vragen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum