Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Backpacken - Australie

3 plaatsers

Ga naar beneden

Backpacken - Australie  Empty Backpacken - Australie

Bericht  Sweety1387 do 10 feb 2011 - 7:49

Heej meiden!

Ik wil dit jaar voor een half jaar vertrekken naar Australie om daar te gaan 'bakcpacken'. Nu ben in op internet aan het speuren, hoe ik het liefst op reis wil. Ik wil alleen vertekken vanuit Nederland maar het liefst wel met een georganiseerde groepsvlucht, zodat je daar al meteen mensen leert kennen.

Nu kwam ik op de website 'australianbackpackers' terecht. Deze site sprak me heel erg aan. Zijn er meiden die hun reis via deze site hebben geboekt? En toevallig ook de backpackersjumbo hebben gedaan of van plan zijn deze te boeken? (Dit is een georganiseerde vlucht met een hele groep die ook wil gaan reizen door Australie. Met een soort van introductie week en hulp bij werk zoeken, rekening openen enz) Ik wil heel graag weten of het een goede organisatie is en of alles goed geregeld was.

Ook alle andere tips over Australie zijn welkom. Een andere goede organisatie? Hoe jou australie reis is verlopen? Wat ik echt niet moet missen als ik naar Australie ga? Kom maar op met de verhalen!

Sweety1387
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 13
Registratiedatum : 10-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken - Australie  Empty Re: Backpacken - Australie

Bericht  Marsy28 do 10 feb 2011 - 23:44

Ik zeg dit elke keer als ik iemand hoor praten over georganiseerde reizen, waarom?
Als je een ticket boekt naar Australie, laten we zeggen een grote stad, en je zoekt online naar een leuk hostel (makkelijk te vinden) en je gaat daar heen, checkt in, dan heb je een half uur later nieuwe vrienden gemaakt.
Dan kun je rustig gaan kijken wat er te doen is en misschien hebben je nieuwe vrienden wel net een auto gekocht (en geloof me, dat gebeurt constant) en ze zoeken nog mensen die mee willen rijden naar het noorden..
Sterker nog: elk hostel heeft een prikbord waar mensen elkaar zoeken om met elkaar te reizen. Voordeel is dat je telkens nieuwe mensen leert kennen (nee is niet eng) en je helemaal vrij bent om te doen en te laten wat je wilt.

Ik snap niet waarom je dan met iets georganiseerds mee wil gaan. Australie is een backpackerland en het is zo overzichtelijk. Dan zit je constant met dezelfde mensen opgescheept en je route is uitgestippeld. Misschien besluit je wel om een paar weken ergens te werken (staat ook op de prikbords) voor ervaring en wat extra geld.

Ik ben er een half jaar geweest en zo van mijn vrijheid genoten, allemaal spontane dingen. Mijn facebook loopt over van de nieuwe vrienden met wie ik allemaal nog in contact ben, over de hele wereld. Dus als je nog andere vragen hebt... Wink
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken - Australie  Empty Re: Backpacken - Australie

Bericht  Sweety1387 vr 11 feb 2011 - 0:16

Marsy28 schreef:Ik zeg dit elke keer als ik iemand hoor praten over georganiseerde reizen, waarom?
Als je een ticket boekt naar Australie, laten we zeggen een grote stad, en je zoekt online naar een leuk hostel (makkelijk te vinden) en je gaat daar heen, checkt in, dan heb je een half uur later nieuwe vrienden gemaakt.
Dan kun je rustig gaan kijken wat er te doen is en misschien hebben je nieuwe vrienden wel net een auto gekocht (en geloof me, dat gebeurt constant) en ze zoeken nog mensen die mee willen rijden naar het noorden..
Sterker nog: elk hostel heeft een prikbord waar mensen elkaar zoeken om met elkaar te reizen. Voordeel is dat je telkens nieuwe mensen leert kennen (nee is niet eng) en je helemaal vrij bent om te doen en te laten wat je wilt.

Ik snap niet waarom je dan met iets georganiseerds mee wil gaan. Australie is een backpackerland en het is zo overzichtelijk. Dan zit je constant met dezelfde mensen opgescheept en je route is uitgestippeld. Misschien besluit je wel om een paar weken ergens te werken (staat ook op de prikbords) voor ervaring en wat extra geld.

Ik ben er een half jaar geweest en zo van mijn vrijheid genoten, allemaal spontane dingen. Mijn facebook loopt over van de nieuwe vrienden met wie ik allemaal nog in contact ben, over de hele wereld. Dus als je nog andere vragen hebt... Wink

Super bedankt voor je reactie!! Waarom ik een georganiseerde groepsvlucht wil is omdat dit mijn eerste rondreis alleen wordt. Ik hoor een hoop verhalen maar weet zelf niet wat ik moet verwachten van de backpackers mentaliteit. Ik denk er zelf ook nog wel overna om helemaal zelfstandig te gaan.. maar vind dat toch wel heel spannend. Ook ben ik niet super goed in engels en lijkt het me daarom lastig om alles zelfstandig te regelen. Zoals ik al zei heb ik hier nog geen ervaring in.. jij wel zo te lezen smile Jij adviseerd mij dus eigelijk om geen geld uit te geven aan een georganiseerdevlucht mar het heft in eigen hand te nemen? Vind jij dat dan nooit spannend?

Het is niet zo dat ik via www.australianbackpackers.nl een uitgestippelde reis wil maken. Ik heb nu gekeken naar een georganiseerde vlucht met daarna een week waarin je geholpen wordt om alles te regelen wat betreft sofunummers, hoe werk zoeken. Daarna zou ik zelf verder willen reizen met eventueel mensen die ik daar ben tegen gekomen.

Ben jij vanaf je eerste reis meteen alles zelfstandig gaan regelen? Waar heb je allemaal al rond gereist? Ben ik we benieuwd naar!!

liefs

Sweety1387
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 13
Registratiedatum : 10-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken - Australie  Empty Re: Backpacken - Australie

Bericht  *Rainbow vr 11 feb 2011 - 0:34

Ik ben het eens met Marsy, snap ook nooit waarom jongeren (deels) georganiseerd gaan. Oke, ik snap wel dat het eng is om alleen te gaan en dat het via Australian Backpackers een veiliger gevoel geeft omdat het je eerste reis is. Maar ookal boek je via hun alleen een ticket en starterspakket, het is sowieso duurder dan wanneer jij zelf ergens een ticket boekt.
Wat je gaat doen is sowieso spannend, de hele reis staat in het teken van nieuwe ervaringen en misschien wel angsten overwinnen, dan kan dat er zelf heen vliegen toch ook nog wel bij?! Ben het ook eens wat Marsy zegt over zelf erheen gaan, een hostel zoeken en daar mensen tegen komen; zo makkelijk gaat het echt!
Wat ook altijd nog kan is hier alvast een reisgenoot zoeken? Of ga anders naar een open dag van AB en wie weet ontmoet je daar wel een reisgenoot? (Al zal dat dan vast ook iemand zijn die liever zijn ticket via AB boekt en niet zelf :P )

Ik heb zelf alles gezien tussen Cairns en Melbourne + Tasmanie. Hoogtepunten zijn toch wel alle tours die ik heb gedaan: Cape Tribulation/ Daintree forest, Whitsundays, Fraser Island, Tasmanie. Tuurlijk zijn de gewone plaatsen ook mooi, leuk en gezellig hoor maar die dingen vond ik gewoon de hoogtepunten van mijn reis.

Als je wat wilt weten vraag je het maar Wink
*Rainbow
*Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 93
Registratiedatum : 23-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken - Australie  Empty Re: Backpacken - Australie

Bericht  Marsy28 vr 11 feb 2011 - 16:47

Tuurlijk is het spannend maar dat is voor iedereen zo! Maar iedereen zit in hetzelfde schuitje en dus maak je binnen no time contact. En als je engels niet zo goed is helpen handen en voeten en eventueel andere reizigers wel. Je hebt werkelijk geen inschatting van hoeveel backpackers je tegenkomt. Tot vervelens aan toe. Ik was er op een gegeven moment echt klaar mee, telkens dezelfde vraag: where are you from? Etc etc.

Ik heb veel gereisd maar ook langer in het buitenland gewoond. In totaal heb ik 7,5 jaar in het buitenland gewoond. Afrika, Spanje, Oostenrijk, Australie en verder heel Europa.

Gewoon kijken wat je wilt zien, een beginplek zoeken waar je goedkoop heen kunt vliegen (Perth, Sydney, Melbourne) en daar een hostel boeken online voor de eerste halve week, zodat je dan je taxfilenumber kunt aanvragen (als je gaat werken, spreekt voor zich als je daar bent) en eventueel een bankrekening. Ook kun je dan even rustig op de prikborden enzo kijken wat en wanneer je iets wilt. Boek een open ticket of een ticket waar je kunt omboeken zodat je eventueel vanuit een andere stad terug kunt vliegen.
Echt waar, doe niet zo'n georganiseerde reis. Als je daar bent en je merkt hoe makkelijk het is, krijg je spijt.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpacken - Australie  Empty Re: Backpacken - Australie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum