Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat maakt jouw leven

+18
Merai
Zininzon
Guus
Sophiee
Sjaantje
Printje
Sugarfall
RYW
Sorella
TGR
Rush
Lady4
mzcharlotte
Antibes
Zora
Bolleke
SoGood
Ibbeltje
22 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat maakt jouw leven - Pagina 3 Empty Re: Wat maakt jouw leven

Bericht  Sugarfall za 21 jan 2012 - 8:13

Dolcis_ schreef:Ik vind het soms ontzettend moeilijk om blij te zijn. Ben vaak zo zoekende naar andere leukere dingen.

Dat heb ik ook, ik denk vaak pas achteraf ''Oh, toen voelde ik me echt blij/gelukkig'' of ''Oh acteraf gezien was dat echt een leuk moment!'' Het viel me laatst op dat ik er op het moment zelf wel moeite mee kan hebben. Zal wel een periode zijn, want hiervoor heb ik er nooit echt last van gehad.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Zora za 21 jan 2012 - 8:27

Antibes schreef:
PrinsesBo schreef:Antibes,
Net of het 'not done' is om blij te worden van de gewone dingen in t leven. Ik ben heel blij met kleine dingen en dat maakt mijn leven fantastisch.
Als iemand dat niet zo kan zien, vind ik dat sneu voor diegene.
Andere visie..

Helemaal niet not done, alleen totaal niet hoe ik in het leven sta. Maar ik ben dan ook bijzonder nuchter. Ik vind het prima om een normaal leven te hebben, met af en toe leuke momenten. Ik verkeer niet in de illusie dat mijn leven 'zó leuk' is. Dat hoeft van mij ook niet, mijn leven is gewoon normaal.

Schattig, hoe aangevallen je je voelt.. smile Of moet ik zeggen sneu?

+1. Ik vind het ook prima, en hoef me al helemaal niet continu te beseffen hoe leuk iets is, of hoe geweldig dit of dat aspect mijn leven maakt. Ik geniet van kleine dingetjes, vind veel dingen leuk om te doen, maar dat maakt mijn leven niet specialer dan dat van een ander, of leuker dan op het moment dat ik dat ene dingetje niet aan het doen was.

Antibes zegt ook helemaal niet dat ze niet blij wordt van kleine dingen, maar zij en ik dus geven aan dat dat niet dingen zijn die ons leven zó leuk maken. Gewoon leuk, op dat moment. Best gek om dat sneu te noemen. Zeker als het mij helemaal niet zoveel kan schelen dat ik het zo zie Very Happy

Kortom: ik ben ook gewoon heel nuchter. Soms beland ik wel eens in zo'n crisis van is dit het nou, en moet ik niet wat gelukkiger worden, maar vaak komt ik dan meteen in zo'n nuchtere staat waarin ik tegen mezelf kan zeggen: ja dus? Dit is nu je leven, en dit zijn de keuzes die je nu hebt gemaakt. Prima toch? Moet er aan iemand verantwoord worden? Als ik er echt niet tevreden mee was, had ik het dan niet veranderd? Ik kan voor mezelf nu zeggen tevreden te zijn met mijn leven.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  RYW za 21 jan 2012 - 8:31

Neeeee Zora, je leven moet groots en meeslepend zijn! Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Antibes za 21 jan 2012 - 8:50

RYW schreef:Neeeee Zora, je leven moet groots en meeslepend zijn! Wink

Dat ben ik zelf al, my life just can't keep up! Cool
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 8:57

Soms geniet ik ervan om, om negen uur al op de markt of in een winkel te staan en soms geniet ik ervan als ik in de ijzige kou mijn km's afleg. Soms geniet ik van lekker koken en van gtst om 20.00u en dan geniet ik weer van een goed gesprek met en goede vriend of vriendin. Ik geniet amper op het moment zelf en geniet ook niet van het genieten, maar geniet er achteraf wel van dat ik sommige dingen dus waardig genoeg vind om van te genieten. angel

Gast
Gast

Bericht  Printje za 21 jan 2012 - 9:13

Met stip op 1 mijn zoontje, hij maakt al mijn dagen net wat mooier, uiteraard ook mijn man, mijn werk met mijn lieve kleuters en het contact dat ik heb met mijn familie/vrienden en collega's.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Sjaantje za 21 jan 2012 - 9:16

Dolcis_ schreef:Wat maakt jouw leven zo leuk voor jou?
Ja, dat vraag ik me ook wel eens af!
Er zijn heus wel dingen waar ik plezier uit haal, mijn nichtje staat met stip op nr. 1 en mijn vrijwilligerswerk geeft me ook veel voldoening. Maar toch vraag ik me met grote regelmaat af of mijn leven nou wel echt zo leuk is...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 9:20

Mijn 3 mannen maken mijn leven in elk geval de moeite waard!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 10:01

Ik ben altijd zoekende geweest, totdat ik mijn vriend tegenkwam.
Toen ik mijn vriend tegen ben gekomen werd mijn leven met elke stap die we namen (samenwonen, huis kopen, zwanger, kindje) een stukje leuker. En nu met de komst van de kleine denk ik dat ik het ultieme geluk heb gevonden. Laten we zeggen dat mijn leven nu leuker is dan het ooit is geweest.

Gast
Gast

Bericht  TGR za 21 jan 2012 - 10:09

Parel schreef:Ik ben altijd zoekende geweest, totdat ik mijn vriend tegenkwam.
Toen ik mijn vriend tegen ben gekomen werd mijn leven met elke stap die we namen (samenwonen, huis kopen, zwanger, kindje) een stukje leuker. En nu met de komst van de kleine denk ik dat ik het ultieme geluk heb gevonden. Laten we zeggen dat mijn leven nu leuker is dan het ooit is geweest.
maar als je vriend nu ineens wegvalt door welke reden dan ook? Je vriend is de reden dat jij een leuk leven hebt, dat is wat ik lees.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 10:11

TGR schreef:
maar als je vriend nu ineens wegvalt door welke reden dan ook? Je vriend is de reden dat jij een leuk leven hebt, dat is wat ik lees.

Nee, ze zegt dat het leuker werd, niet dat het niet leuk was of is zonder hem.

Gast
Gast

Bericht  TGR za 21 jan 2012 - 10:13

Pippa schreef:
TGR schreef:

ze was zoekende. Ik vind het altijd eng als andere mensen een invulling van je leven zijn. Alsof je incompleet bent zonder of minder interessant.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 10:14

Ik voel me ook gelukkiger en leuker mét mijn vriend, maar dat betekent natuurlijk niet dat mijn leven eerst niet leuk was. Maar er is, mede door hem, wel veel veranderd, wat het stukken beter voor me maakt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 10:14

Ik vermaak me over het algemeen wel. Uiteraard zijn mijn kinderen heel belangrijk in mijn leven maar tegelijkertijd maken zij ook dat mijn leven ook wel eens niet leuk is.
Mijn leven is niet een feest maar over het algemeen heb ik het best naar mijn zin met een feestje op zijn tijd.
Ik ben best tevreden met mijn man, huis kinderen, dieren, familie en vrienden.

Gast
Gast

Bericht  Zora za 21 jan 2012 - 11:00

RYW schreef:Neeeee Zora, je leven moet groots en meeslepend zijn! Wink

Ohja, shit! Men, ik moet NU nog even iets gaan doen! Heb nog een uur zodat deze dag geen total waste is Very Happy

Serieus, soms fantaseer ik wel eens dat stel, er is iets van een hemel. Met een hemelpoort en alles. Zouden dan alleen de mensen die echt allemaal geweldige dingen hebben gedaan in hun leven, althans, die dat zo voelen, naar binnen mogen? Zo zie ik het een beetje. Ik hoef geen verantwoording af te leggen, nooit, over hoe ik mijn leven indeel en of ik wel alles haal uit wat er nu mogelijk is. Gelukkig niet; ik word iebelig van die gedachte.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 12:03

RYW schreef:Mijn leven is leuk op de momenten dat ik in staat ben om mijn zegeningen te tellen en te zien hoe goed ik het eigenlijk voor elkaar heb. Maar het is voornamelijk flink ruk als ik me concentreer op alles dat is misgegaan. Dus ja, het is een kwestie van perceptie smile

+1.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 20:56

Sunprincess schreef:Ik vermaak me over het algemeen wel. Uiteraard zijn mijn kinderen heel belangrijk in mijn leven maar tegelijkertijd maken zij ook dat mijn leven ook wel eens niet leuk is.
Mijn leven is niet een feest maar over het algemeen heb ik het best naar mijn zin met een feestje op zijn tijd.

Wat ontzettend eerlijk van je!

Ik ben zo vaak een ontevreden mens. En net als Sugerfall denk ik vaak achteraf pas: oh dat was best leuk! Wat een fijn moment was dat.
Ik denk dat ik een stuk tevredener(?) ben als k die dingen op dat moment besef. Op vakantie kon ik wel heel erg genieten van de rust. Van de mooie omgeving, dat geeft op dat moment een soort rust over je heen, het gevoel dat het goed is.
Doordat ik minder geniet van dingen op het moment, ben ik best vaak ontevreden. En ontevreden zijn kost energie.

Door het ontevreden gevoel ben ik steeds op zoek, op zoek naar iets waar ik van geniet. Iets wat ik leuk/fijn vind. Dingen die mijn leven leuk maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 22:08

Mijn leven is niet groots en meeslepend en toch denk ik elke dag wel een keer wat is mijn leven toch leuk.
Dat kan om verschillende dingen zijn, groot of klein. Dat kan zijn als ik thuis kom en mijn vriend onverwacht lekker voor me aan het koken is, als ik met mijn vriendinnen ben en we goede gesprekken voeren of juist slap ouwehoeren, als ik in mijn hoofd ons nieuwe huis aan het inrichten ben, als mijn ouders blij zijn als ik onverwachts binnen stap, als ik iets cadeau krijg wat ik heel graag wilde hebben, of als ik het zelf koop omdat ik er hard voor gewerkt heb, als ik een tentamen haal.

Maar dat wil niet zeggen dat er geen dingen zijn die niet leuk zijn. Tuurlijk zijn die er, maar ik ben overwegend heel blij met mijn leven. En soms een dag even niet omdat de mindere dingen dan de overhand nemen, maar over het algemeen besef ik me heel goed dat ik me gelukkig mag prijzen en dat ben ik ook oprecht. Mijn leven hoeft daar niet groots of meeslepend voor te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 22:13

Pippa schreef:Ik voel me ook gelukkiger en leuker mét mijn vriend, maar dat betekent natuurlijk niet dat mijn leven eerst niet leuk was. Maar er is, mede door hem, wel veel veranderd, wat het stukken beter voor me maakt.

Eens. Als mijn man mijn leven niet leuker zou maken, zou ik weinig reden zien een relatie met hem aan te houden eerlijk gezegd.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 23:08

Uhhhhhhhhhhhhhhh, ik heb werkelijk nu even geen idee! Hmmm misschien de rust die ik voor mezelf probeer te creeren? Proberen positief denken? Het zoeken naar een praatpaal? Merk nu dat hier voornamelijk behoefte aan heb. Zal ik anders over een half jaar een update plaatsen. :P

Gast
Gast

Bericht  Sophiee za 21 jan 2012 - 23:50

Precies op dit moment; het zachte getrappel van ons meisje in mn buik dat ik sinds eergister voel smile.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 1:01

TGR schreef:
Pippa schreef:
TGR schreef:

ze was zoekende. Ik vind het altijd eng als andere mensen een invulling van je leven zijn. Alsof je incompleet bent zonder of minder interessant.

Ik denk dat je het gewoon kan opvatten als een aanvulling. Met elke stap werd het leuker, die zin moet je ook lezen en niet gelijk denken dat ze het als een invulling bedoelt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 1:15

Dolcis_ schreef:
Sunprincess schreef:Ik vermaak me over het algemeen wel. Uiteraard zijn mijn kinderen heel belangrijk in mijn leven maar tegelijkertijd maken zij ook dat mijn leven ook wel eens niet leuk is.

Dat is toch gewoon zo??

Ze zijn het mooiste wat me is overkomen maar ze geven ook de grootste zorg in mijn leven.
Met mijn kinderen is ook mijn grootste angst en grootste zorg geboren.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 1:22

Sunprincess schreef:
Dolcis_ schreef:

Dat is toch gewoon zo??

Ze zijn het mooiste wat me is overkomen maar ze geven ook de grootste zorg in mijn leven.
Met mijn kinderen is ook mijn grootste angst en grootste zorg geboren.
Erg herkenbaar inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 22 jan 2012 - 6:20

Pippa schreef:Ik voel me ook gelukkiger en leuker mét mijn vriend, maar dat betekent natuurlijk niet dat mijn leven eerst niet leuk was. Maar er is, mede door hem, wel veel veranderd, wat het stukken beter voor me maakt.

Het zou wat zijn als je leven er een stuk kutter op geworden is sinds je je vriend kent Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud