Wat maakt jouw leven
+18
Merai
Zininzon
Guus
Sophiee
Sjaantje
Printje
Sugarfall
RYW
Sorella
TGR
Rush
Lady4
mzcharlotte
Antibes
Zora
Bolleke
SoGood
Ibbeltje
22 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wat maakt jouw leven
Ik begrijp je wel . Ik kan best genieten van kleine dingen maar als iemand me een dergelijke vraag stelt zou ik daar toch over na moeten denken. Ik denk dat ik erg spontaan ben, soms rare beslissingen maak of gekke dingen doe en daardoor mijn leven vol verassingen komt te zitten. Dat is over het algemeen wat het leuk maakt voor mij.
Gast- Gast
Mijn werk, collega's, vrienden, vriendinnen, geld, mijn eigen huis, kleding, schoenen, mijn auto, alchohol op zijn tijd, feestjes, familie en mijn kleine neefje, lente, zomerse dagen op het strand of terras, bbqen met vrienden, etc!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Antibes,
Net of het 'not done' is om blij te worden van de gewone dingen in t leven. Ik ben heel blij met kleine dingen en dat maakt mijn leven fantastisch.
Als iemand dat niet zo kan zien, vind ik dat sneu voor diegene.
Andere visie..
Net of het 'not done' is om blij te worden van de gewone dingen in t leven. Ik ben heel blij met kleine dingen en dat maakt mijn leven fantastisch.
Andere visie..
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Antibes,
Andere visie..
Helemaal niet not done, alleen totaal niet hoe ik in het leven sta. Maar ik ben dan ook bijzonder nuchter. Ik vind het prima om een normaal leven te hebben, met af en toe leuke momenten. Ik verkeer niet in de illusie dat mijn leven 'zó leuk' is. Dat hoeft van mij ook niet, mijn leven is gewoon normaal.
Schattig, hoe aangevallen je je voelt.. Of moet ik zeggen sneu?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Als ik me echt aangevallen zou voelen reageerde ik wel anders.. Sneu he?
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Als ik me echt aangevallen zou voelen reageerde ik wel anders.. Sneu he?
Oh, is dat je meest sympathieke zelf? Wauw, ik kan je plezier in het leven echt proeven inderdaad.
Antibes- Ratel
Ik zeg trouwens niet dat mijn leven 'zo geweldig leuk' is, maar dat dat wel de dingen zijn die het leven voor mij leuk maken. Elk huisje heeft zn kruisje...
'Wie het kleine niet eert...' Zeggen ze wel eens toch?
Gast- Gast
Antibes schreef:PrinsesBo schreef:Als ik me echt aangevallen zou voelen reageerde ik wel anders.. Sneu he?
Oh, is dat je meest sympathieke zelf? Wauw, ik kan je plezier in het leven echt proeven inderdaad.
Smaakt lekker he?
Gast- Gast
Wat mij echt blij maakt in het leven; ijskoud winterweer, m`n neefjes, stom ouwehoeren met m`n vriend, m`n werk en daarbij m`n leuke collega`s en het fijne salaris, shoppen, glossybox, cadeautjes, feestjes, relaxte zomers met terrasjes en bbq`s, op de bank met een mok thee en een fijn tijdschrift of leuke tv programma, m`n idiote kat .
M`n gezondheid, m`n vriend, m`n moeder/familie, m`n werkgever, de verandering van seizoenen en vrijheid zijn de factoren die bovenstaande mogelijk maken en daar ben ik dus ook wel blij mee, ja.
Eigenlijk ben ik gewoon sowieso erg blij met m`n leven. En ondanks dat geld niet gelukkig maakt, maakt het m`n leven wel een stuk makkelijker. Dus misschien ben ik nog wel het meest blij met m`n baas
M`n gezondheid, m`n vriend, m`n moeder/familie, m`n werkgever, de verandering van seizoenen en vrijheid zijn de factoren die bovenstaande mogelijk maken en daar ben ik dus ook wel blij mee, ja.
Eigenlijk ben ik gewoon sowieso erg blij met m`n leven. En ondanks dat geld niet gelukkig maakt, maakt het m`n leven wel een stuk makkelijker. Dus misschien ben ik nog wel het meest blij met m`n baas
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
PrinsesBo schreef:Antibes schreef:PrinsesBo schreef:Als ik me echt aangevallen zou voelen reageerde ik wel anders.. Sneu he?
Smaakt lekker he?
Antibes- Ratel
PrinsesBo schreef:Ik zeg trouwens niet dat mijn leven 'zo geweldig leuk' is, maar dat dat wel de dingen zijn die het leven voor mij leuk maken. Elk huisje heeft zn kruisje...
't Zijn de kleine dingen die het doen idd, de kleine genietmomentjes. Maar die kleine genietmomentjes creëren voor mij nog niet het ultieme, totale levensgeluk. Want ik geniet volop van alle kleine dingen om me heen op het moment, maar gelukkig... mwa, nee, momenteel niet echt. Maar dat komt wel weer.
Maargoed, los van mij dan... ik denk dat dat een beetje is wat Antibes bedoelt.
Gast- Gast
Hmm.. dat is kennelijk het verschil tussen mensen dan.
Ik ben zeer dankbaar dat ik wél ontzettend kan genieten van de dingen die ik belangrijk acht. En wanneer ik me minder gelukkig voel, bedenk ik me weer even welke mooie en goede dingen ik in mijn leven heb. Daardoor houd ik het staande.
Ik ben zeer dankbaar dat ik wél ontzettend kan genieten van de dingen die ik belangrijk acht. En wanneer ik me minder gelukkig voel, bedenk ik me weer even welke mooie en goede dingen ik in mijn leven heb. Daardoor houd ik het staande.
Gast- Gast
Youandi schreef:Hmm.. dat is kennelijk het verschil tussen mensen dan.
Het wil niet zeggen dat ik uit die kleine dingen geen positieve energie haal. Ik zie het zo, ik word blij van kleine dingen, daar geniet ik van en haal ik positieve energie uit. Maar het veroorzaakt geen blijvend gevoel van geluk. Net zoiets als blikjes red bull ofzo, die kleine genietbomentjes zijn de blikjes red bull die je even een boost geven, maar wil je blijvend, dag in dag uit energie hebben dan heb je daar toch iets anders voor nodig dan een blikje red bull.
Eh. Kromme vergelijking maar ik hoop dat hij duidelijk is :-)
Gast- Gast
Maple schreef:Youandi schreef:Hmm.. dat is kennelijk het verschil tussen mensen dan.
Het wil niet zeggen dat ik uit die kleine dingen geen positieve energie haal. Ik zie het zo, ik word blij van kleine dingen, daar geniet ik van en haal ik positieve energie uit. Maar het veroorzaakt geen blijvend gevoel van geluk. Net zoiets als blikjes red bull ofzo, die kleine genietbomentjes zijn de blikjes red bull die je even een boost geven, maar wil je blijvend, dag in dag uit energie hebben dan heb je daar toch iets anders voor nodig dan een blikje red bull.
Eh. Kromme vergelijking maar ik hoop dat hij duidelijk is :-)
Dat doet mijn vriend
Gast- Gast
Ik ben een heel erg ontevreden mens. Ik ben zelden blij met kleine dingen en ik heb echt een hekel aan mensen die zeggen dat geluk in kleine dingen zit, want dat vind ik zelf niet en dat ik het blijkbaar wel zo moet ervaren vind ik bijzonder irritant.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Antibes schreef:Tuurlijk, maar als de vraag is "wat maakt jouw leven zo leuk". Dan neem ik aan iets bijzonders, iets dat je leven kleur geeft. De liefde van je leven of je passie of je schaterlach van je kindje.
De meeste dingen die hier genoemd worden waardeer ik echt wel, maar ik vind het ook een beetje overdone om daaraan op te hangen hoe geweldig leuk je leven is.
Gewoon een andere visie.
Mijn opmerking was voor bovenstaande bedoeld.
De dingen die ikzelf heb genoemd, zijn zaken die mijn leven kleur geven en die voor mij zéér bijzonder zijn. Voor mij zijn dit zeker geen kleine dingen, maar zaken van essentiële waarde voor mijn geluk. Dat het overdone wordt genoemd, vind ik jammer.
Geluk zit voor mij niet in kleine dingen. De kleine geluksmomentjes komen er nog eens bovenop.
Gast- Gast
Die 'kleine dingetjes' zijn eigenlijk heel grote dingen als ze zo gelukkig maken.
Gast- Gast
Eigenlijk denk ik dat het er vooral mee samenhangt hoe je de vraag opvat. Als je mij vraagt "wat maakt jouw leven zó leuk", dan vat ik dat op als "wat maakt mijn leven leuker dan gemiddeld". Wat maakt jouw leven leuk, zou voor mij al een heel andere vraag zijn geweest.
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Eigenlijk denk ik dat het er vooral mee samenhangt hoe je de vraag opvat. Als je mij vraagt "wat maakt jouw leven zó leuk", dan vat ik dat op als "wat maakt mijn leven leuker dan gemiddeld". Wat maakt jouw leven leuk, zou voor mij al een heel andere vraag zijn geweest.
En daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb hem als 'Wat maakt jouw leven leuk' opgevat.
Gast- Gast
Youandi schreef:Antibes schreef:Eigenlijk denk ik dat het er vooral mee samenhangt hoe je de vraag opvat. Als je mij vraagt "wat maakt jouw leven zó leuk", dan vat ik dat op als "wat maakt mijn leven leuker dan gemiddeld". Wat maakt jouw leven leuk, zou voor mij al een heel andere vraag zijn geweest.
En daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb hem als 'Wat maakt jouw leven leuk' opgevat.
Klopt..
Ik heb m net als Youandi opgevat.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Geen idee.
+1
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Youandi schreef:Antibes schreef:Eigenlijk denk ik dat het er vooral mee samenhangt hoe je de vraag opvat. Als je mij vraagt "wat maakt jouw leven zó leuk", dan vat ik dat op als "wat maakt mijn leven leuker dan gemiddeld". Wat maakt jouw leven leuk, zou voor mij al een heel andere vraag zijn geweest.
Daarom kon ik ook geen antwoord geven. Want mijn leven is niet zó leuk. Maar ik heb wel dingen waar ik enorm van kan genieten en waardoor deze leuk is.
Gast- Gast
Mijn leven is leuk op de momenten dat ik in staat ben om mijn zegeningen te tellen en te zien hoe goed ik het eigenlijk voor elkaar heb. Maar het is voornamelijk flink ruk als ik me concentreer op alles dat is misgegaan. Dus ja, het is een kwestie van perceptie
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zou beter kunnen in jouw leven/Maakt jou ongelukkig?
» Wat maakt jou gelukkig in je leven?
» Jouw leven op dit moment
» Wat maakt iemand in jouw ogen "mooi"?
» NAV Wat maakt jouw boos/chagerijnig vandaag?
» Wat maakt jou gelukkig in je leven?
» Jouw leven op dit moment
» Wat maakt iemand in jouw ogen "mooi"?
» NAV Wat maakt jouw boos/chagerijnig vandaag?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: