Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speen

+13
Linda
Liadan
Rouge
Annie24
Tania
Darius
Printje
Wennes
Susan
sheila123
Jazzlyn
meisjesmama
RiLiJu
17 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Speen Empty Speen

Bericht  RiLiJu vr 20 jan 2012 - 9:16

Mijn zoontje(negen maanden) heeft vanaf dat hij een week was, altijd een speen nodig om in slaap te vallen.
Het 'probleem' is alleen dat hij echt alleen maar de bibispeen van 0 tot 6 maanden wil pakken. Ik heb al een aantal keren de speen van 6-12 maanden en zelfs nu van 12-18 maanden geprobeerd, maar die spuugt hij meteen uit en zet het dan gelijk op een schreeuwen, terwijl hij met de 0-6 maanden speen gelijk gaat slapen.
Zou het een ramp zijn als hij gewoon deze speen houdt? en is er echt een belangrijke reden dat ze als ze ouder worden een andere speen moeten? Ik kan er namelijk weinig informatie over vinden op internet.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 9:17

Heeft dat niet met de tandjes te maken? Dat ze de 0 - 6 maanden makkelijker stuk bijten als ze tandjes krijgen? Even heel logisch gedacht hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  meisjesmama vr 20 jan 2012 - 9:18

Heeft het ook niet te maken met de ontwikkeling in de mond? De tongspier enz?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Jazzlyn vr 20 jan 2012 - 9:20

mijn zoontje wilde dat ook nooit, nouja pech dan. Nu met bijna 2 zit hij sinds een maand of 4 op de juiste leeftijd speen.. Vanaf 0 tot 6 gelijk naar de 12 tot 36. Komt vaak vanzelf goed.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  sheila123 vr 20 jan 2012 - 9:23

Mijn oudste dochter heeft nu de 6-12 maanden speen van Bibi en degene die erna komt accepteerde ze niet maar ja toen was ze al een jaar... Denk niet dat het veel uitmaakt alleen is de 0-6 maanden speen veel zachter dus mss dat hij die wel sneller kapot bijt...?
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Susan vr 20 jan 2012 - 9:24

Ik heb eigenlijk geen idee waar dat voor is. Ik dacht altijd dat het gewoon prettiger was als ze ouder werden, dat een te kleine speen gewoon te weinig 'bite' had.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 9:37

Het gaat er echt alleen maar om dat de speen niet in zijn geheel in de mond kan belanden. Dus als je dat even goed uittest en dat nog lang niet kan, kun je gerust een kleinere speen blijven gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Wennes vr 20 jan 2012 - 9:42

Het heeft te maken met de mond/spierontwikkeling.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  RiLiJu vr 20 jan 2012 - 9:44

Ik laat het dan maar gewoon bij deze speen. Hij krijgt hem wel gedeeltelijk in zijn mond, maar dat lukt hem denk ik ook wel met de grotere speen, in principe is de grote van 'de ombouw' even groot, dus dat zou dan met alle spenen van dit merk kunnen?!
Kapot bijten zal hem ook nog wel niet lukken, want er is nog geen tand te bekennen;) haha.
En de mondmotoriek is inderdaad wel een goede. Toch kan ik er weinig over vinden op sites van logopedisten. Wel dat in het algemeen een speen natuurlijk niet zo goed is, maar niets over verkeerde maten oid.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  RiLiJu vr 20 jan 2012 - 9:46

Wennes schreef:Het heeft te maken met de mond/spierontwikkeling.

Weet je ook wat de verschillende of verkeerde maten dan nog weer voor extra invloed kunnen hebben?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Printje vr 20 jan 2012 - 9:46

Het heeft idd met de mondmotoriek te maken, ik haal bij mijn kleuters de kinderen die heel lang een speen gehad hebben er zo tussenuit. Allemaal hebben ze een andere stand vd mond en praten ze vaak een stuk slechter.



Ik ben persoonlijk heel blij dat ons zoontje nooit een speentje wilde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Wennes vr 20 jan 2012 - 9:51

RiLiJu schreef:
Wennes schreef:Het heeft te maken met de mond/spierontwikkeling.

Weet je ook wat de verschillende of verkeerde maten dan nog weer voor extra invloed kunnen hebben?

De mond groeit zeg maar en de speen niet. Als je een te kleine of te grote speen neemt dan ontwikkelt de mond zich niet zo zoals het natuurlijk bedoeld is. Hierdoor kunnen er problemen ontstaan met de taal/spraak en evt eten/slikken.

Ik zou de speen van 0-6 maanden niet meer geven en de opvolger aan blijven bieden. Je kindje kiest er dan voor om of die speen te pakken of niks te nemen. Je hebt er misschien wel wat geduld bij nodig.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  RiLiJu vr 20 jan 2012 - 9:52

Printje schreef:Het heeft idd met de mondmotoriek te maken, ik haal bij mijn kleuters de kinderen die heel lang een speen gehad hebben er zo tussenuit. Allemaal hebben ze een andere stand vd mond en praten ze vaak een stuk slechter.



Ik ben persoonlijk heel blij dat ons zoontje nooit een speentje wilde.

Onze dochter heeft het gelukkig ook beide niet (gedaan). Die haalde haar zuigbehoefte wel uit mijn borst, haha.
Ik hoop deze keer de speen met de borstvoeding weer te compenseren. Dat schijnt juist weer heel goed voor de mondmotoriek te zijn, maar goed, hij gaat dus echt niet slapen zonder speen. Ik geef het hem zo min mogelijk en alleen bij het slapen( als hij erg veel kwijlt, ook wel eens tussendoor )

RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Printje vr 20 jan 2012 - 9:56

RiLiJu schreef:
Printje schreef:Het heeft idd met de mondmotoriek te maken, ik haal bij mijn kleuters de kinderen die heel lang een speen gehad hebben er zo tussenuit. Allemaal hebben ze een andere stand vd mond en praten ze vaak een stuk slechter.



Ik ben persoonlijk heel blij dat ons zoontje nooit een speentje wilde.

Onze dochter heeft het gelukkig ook beide niet (gedaan). Die haalde haar zuigbehoefte wel uit mijn borst, haha.
Ik hoop deze keer de speen met de borstvoeding weer te compenseren. Dat schijnt juist weer heel goed voor de mondmotoriek te zijn, maar goed, hij gaat dus echt niet slapen zonder speen. Ik geef het hem zo min mogelijk en alleen bij het slapen( als hij erg veel kwijlt, ook wel eens tussendoor )


Ik doelde niet op je zoontje hoor maar je merkt gewoon wanneer kinderen echt heel lang een speen krijgen. Goed van je dat je het alleen bij het slapen geeft!!

Een tweede krijgt hier wederom geen speen, als ik die verhalen hoor over het afleren ervan..pff lijkt me erg pittig. Ons mannetje heeft trouwens ook vrijwel niet geduimd, die heeft dan weer echt zijn knuffel nodig om in slaap te vallen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  RiLiJu vr 20 jan 2012 - 9:58

Wennes schreef:
RiLiJu schreef:
Wennes schreef:Het heeft te maken met de mond/spierontwikkeling.

Weet je ook wat de verschillende of verkeerde maten dan nog weer voor extra invloed kunnen hebben?

De mond groeit zeg maar en de speen niet. Als je een te kleine of te grote speen neemt dan ontwikkelt de mond zich niet zo zoals het natuurlijk bedoeld is. Hierdoor kunnen er problemen ontstaan met de taal/spraak en evt eten/slikken.

Ik zou de speen van 0-6 maanden niet meer geven en de opvolger aan blijven bieden. Je kindje kiest er dan voor om of die speen te pakken of niks te nemen. Je hebt er misschien wel wat geduld bij nodig.


Dankjewel voor de info. Mag ik ook vragen waar je deze informatie weg hebt?


Printje: Dat snap ik;) Ik wil alleen nu niet dat zijn juf straks aan zijn spraak of mond kan zien/merken dat hij lang een speen heeft gehad, haha!
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Printje vr 20 jan 2012 - 10:00

hahahha het ziet er ook best stom uit:oops: Echt van die fiepmondjes hebben ze dan, de meeste kinderen krijgen hiervoor ook logo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Susan vr 20 jan 2012 - 10:05

Lijkt me erg fijn als de juf het mondje van je kind er 'best stom' uit vindt zien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Printje vr 20 jan 2012 - 10:08

Susan schreef:Lijkt me erg fijn als de juf het mondje van je kind er 'best stom' uit vindt zien.



zo zeg ik het uiteraard niet tegen de ouders; maar we melden uiteraard wel dat het ons opvalt dat de mondspieren niet goed ontwikkeld zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 10:08

Printje schreef:hahahha het ziet er ook best stom uit:oops: Echt van die fiepmondjes hebben ze dan, de meeste kinderen krijgen hiervoor ook logo.
Ik weet wat je bedoelt, maar ik denk wel dat je nu onbewust alle speenkinderen over één kam scheert. Kindjes die al vrij snel de speen alleen bij het slapen/ziek zijn krijgen hebben die fiepmond waar jij het over hebt bij lange na niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Darius vr 20 jan 2012 - 10:10

Tja, als voormalig juf haalde ik ook de kindjes eruit die lang een speen hebben gehad. En als je dat 'best stom' vind, dan kan dat. Ook als juf zijnde mag je dat vinden.

Sterker nog, ik heb op twee scholen stage gelopen waar de leerkrachten flink konden roddelen over kapsels, kledingcombi's en gewoon knappe kinderen die later de meisjes voor het uitzoeken hebben.


Laatst aangepast door Darius op vr 20 jan 2012 - 10:11; in totaal 1 keer bewerkt
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  RiLiJu vr 20 jan 2012 - 10:10

Printje schreef:hahahha het ziet er ook best stom uit:oops: Echt van die fiepmondjes hebben ze dan, de meeste kinderen krijgen hiervoor ook logo.

Haha, dat geloof ik best! Dat zijn al twee redenen in één zin, om er elke keer even bij stil te staan of hij hem wel echt nodig heeft op dat moment. Wink
Bij het slapen heeft hij dat, bij het kwijlen is er een iets minder grote noodzaak voor hem. Voor mij natuurlijk wel, ik vind doorweekte shirtjes echt vies en een half zwembad in zijn speelgoedkist is natuurlijk ook niet echt fris angel
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Susan vr 20 jan 2012 - 10:11

Darius schreef:Tja, als voormalig juf haalde ik ook de kindjes eruit die lang een speen hebben gehad. Het ziet er niet heel erg intelligent uit. En als je dat 'best stom' vind, dan kan dat. Ook als juf zijnde mag je dat vinden.

Sterker nog, ik heb op twee scholen stage gelopen waar de leerkrachten flink konden roddelen over kapsels, kledingcombi's en gewoon knappe kinderen die later de meisjes voor het uitzoeken hebben.

Tja, het mag inderdaad. Ik vind het niet echt leuk overkomen en als mede-forummer mag ik dat ook vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Printje vr 20 jan 2012 - 10:12

Maple schreef:
Printje schreef:hahahha het ziet er ook best stom uit:oops: Echt van die fiepmondjes hebben ze dan, de meeste kinderen krijgen hiervoor ook logo.
Ik weet wat je bedoelt, maar ik denk wel dat je nu onbewust alle speenkinderen over één kam scheert. Kindjes die al vrij snel de speen alleen bij het slapen/ziek zijn krijgen hebben die fiepmond waar jij het over hebt bij lange na niet.

Nee ik heb het idd over echte extreme gevallen maar die heb ik ieder jaar toch weer eentje in de klas. Daar zie je gewoon direct aan dat dat kindje echt heel erg lang een fiepje heeft gehad. Bovendien merk je het enorm aan de spraak( bij dus de extreme gevallen) en je ziet het gewoon echt heel erg goed aan de mond/lippen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Darius vr 20 jan 2012 - 10:14

Susan schreef:
Darius schreef:Tja, als voormalig juf haalde ik ook de kindjes eruit die lang een speen hebben gehad. Het ziet er niet heel erg intelligent uit. En als je dat 'best stom' vind, dan kan dat. Ook als juf zijnde mag je dat vinden.

Sterker nog, ik heb op twee scholen stage gelopen waar de leerkrachten flink konden roddelen over kapsels, kledingcombi's en gewoon knappe kinderen die later de meisjes voor het uitzoeken hebben.

Tja, het mag inderdaad. Ik vind het niet echt leuk overkomen en als mede-forummer mag ik dat ook vinden.

Het komt niet leuk op je over, maar komt dat omdat Printje een juf is? Of had je dat ook gevonden als Pien of Stofzuiger het had gezegd?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Printje vr 20 jan 2012 - 10:14

Susan schreef:
Darius schreef:Tja, als voormalig juf haalde ik ook de kindjes eruit die lang een speen hebben gehad. Het ziet er niet heel erg intelligent uit. En als je dat 'best stom' vind, dan kan dat. Ook als juf zijnde mag je dat vinden.

Sterker nog, ik heb op twee scholen stage gelopen waar de leerkrachten flink konden roddelen over kapsels, kledingcombi's en gewoon knappe kinderen die later de meisjes voor het uitzoeken hebben.

Tja, het mag inderdaad. Ik vind het niet echt leuk overkomen en als mede-forummer mag ik dat ook vinden.

Ik zeg toch verder helemaal niets over het kind zelf? Stom was misschien het verkeerde woord maar het ziet er gewoon echt opvallend uit, het valt echt meteen op, ook bij andere ouders/juffen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen Empty Re: Speen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum