Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het spel der huizenjacht

+26
Pompoen
ShallY
Bimbam
Travelgurly
SparklingEyes
ixis
ellibre
Ibbeltje
kajaka88
Snoes
Puggle
PiP
Dennenappel
Stuiterbal
Paper Crown
Susan
Mees
-Ieniemienie-
Champagne
Zeester
Coccinelle
Zininzon
Zonnetje
Kqip
Lien
Novalee
30 plaatsers

Pagina 20 van 29 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 24 ... 29  Volgende

Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 27 apr 2012 - 3:46

Oh dan kan het via internet ook. Ik heb een formulier voorlopige teruggave 2012 aangevraagd. De adviseur heeft deze voor ons ingevuld en wij moeten het ondertekenen en opsturen naar de belastingdienst. De woz enzo zijn hierop ingevuld.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  ixis vr 27 apr 2012 - 3:57

Carrie schreef:
Champagne schreef:
Carrie schreef:
Champagne schreef:Hoe is het met iedereen? Wij hebben vandaag de belastingpapieren ontvangen voor de rente aftrek.. Zo ondertekenen en opsturen. Volgens mij hebben we op tijd een hypotheek afgesloten.. Het wordt er volgend jaar echt niet beter op.

Ja daar probeer ik dus een beetje achter te komen, of we net op tijd zijn! Want wij hebben 50% aflossingsvrij, en een spaarhypotheek. Offerte en voorlopig koopcontract is al getekend, maar 1 juni zitten we pas bij de notaris.

Vanaf welke datum gaat die nieuwe regeling in dat er geen hypotheekrente aftrek is voor aflossingsvrije hypotheken, weet iemand dat?
Het geldt voor hypotheken vanaf 2013. Wij hebben ook de helft spaar en de helft aflossingsvrij.

Ja heb het net ook gevonden, gelukkig maar! We konden het wel betalen, maar zouden er flink op achteruit gaan qua financien. Ben weer opgelucht smile

+1 Ook wij hebben nu gekozen voor een deel bankspaar en deel aflossingsvrij om iets meer bestedingsruimte over te laten om 'lekker te kunnen leven'. Ben blij dat deze optie er tot 1-1-2013 nog is!

Wij hebben alleen nog niets gehoord van de hypotheekofferte, zou deze week zijn maar die is nu om. Bij contact opnemen hetzelfde verhaal als wat ik meer hoor. Erg druk bij de notaris. Gelukkig blijft de overdrachtsbelasting nu 2% maar wil het gewoon geregeld hebben.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien vr 27 apr 2012 - 6:31

Maar de overdrachtsbelasting blijft wel 2% en dat geeft mij weer een beetje meer lucht, ook al konden ze mij verzekeren dat het op tijd rond was...je weet het maar nooit. Het zou je ineens maar 4% meer gaan kosten! Dan had ik ook aflossingsvrij in de hypotheek moeten stoppen. Dat heb ik nu niet, helemaal banksparen. Qua financiën ging dat goed omdat ik niet de maximaal mogelijke hypotheek neem zeg maar.
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 10:52

Champagne schreef:Oh dan kan het via internet ook. Ik heb een formulier voorlopige teruggave 2012 aangevraagd. De adviseur heeft deze voor ons ingevuld en wij moeten het ondertekenen en opsturen naar de belastingdienst. De woz enzo zijn hierop ingevuld.

Ah zo. Ja, dat kan je ook allemaal digitaal doen en met je digi D ondertekenen. Nu snap ik het :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne ma 30 apr 2012 - 7:18

Moeten jullie ook nog zoveel regelen? Ben nu op zoek naar een verhuisbusje.. Je moet gewoon bijna overal €500 borg betalen. :shock:Hoe regelen jullie de verhuizing?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien ma 30 apr 2012 - 9:11

Ik ben nog niet bezig met de verhuizing Champagne, het voordeel is dat ik nu nog thuis woon dus dat ik veel dingen nieuw heb en ga laten bezorgen;)
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Mees ma 30 apr 2012 - 11:11

Over iets minder dan 13uur krijgen we de sleutel!! Heb er zin in, maar ook wel spannend.
Nadat we de sleutel hebben, gaan we ff een momentje voor onszelf nemen in het huis en daarna gaan we meteen beginnen met afplakken en schilderen.

Wij gaan voor het verhuizen zelf met aanhanger rijden en de peetoom van mijn vriend komt helpen met de trailer. Verder willen we iedere keer dat we er naar toe gaan al wat spullen meenemen.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne ma 30 apr 2012 - 18:50

Ooh spannend! Wat leuk! Wanneer willen jullie gaan verhuizen?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Snoes ma 30 apr 2012 - 20:50

Spannend Mees, veel plezier straks!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Mees ma 30 apr 2012 - 21:14

Eigenlijk wilden we het laatste weekend van mei gaan verhuizen, maar dan ben ik op Pinkpop. Nu proberen we dus het weekend ervoor, redden we dat niet, wordt het het weekend na Pinkpop. We hebben de huur van ons huis per 6 juni opgezecht dus dan moeten we in ieder geval over zijn.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien di 1 mei 2012 - 5:23

Spannend Mees!

Ik ga morgen de hypotheekofferte tekenen!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne di 1 mei 2012 - 5:35

Mees, hoe is de overdracht gegaan? Was het spannend? En hebben jullie van te voren nog een inspectie gedaan? Waar moet je dan allemaal opletten?
Veel plezier in jullie nieuwe huis!! smile
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  ixis wo 2 mei 2012 - 19:15

Mees hoe was de overdracht? Al druk bezig in je nieuwe huisje?

Hier word ik toch wel een beetje zenuwachtig. Nog steeds niets gehoord m.b.t. de hypotheek. Maar mij is de routing niet helemaal duidelijk. Want onze hypotheekman moet eerst nog iets van de notaris krijgen (officiële hypotheekakte neem ik aan) die wij dan moeten tekenen, en dan pas wordt het opgestuurd? En dan moet het dus nog bij de bank in behandeling? Of gaat het eerst naar de bank dat de notaris het dan weer naar onze hypotheekman stuurt?
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Mees wo 2 mei 2012 - 20:01

De overdracht was goed gegaan. Alles in huis zag er nog net zo uit als toen wij het de laatste keer hadden gezien. Ik vond het wel heel spannend (het is natuurlijk ook niet niks), maar achteraf gezien, stelt het eigenlijk niet zo veel voor haha!

Nou, ik ga weer een dag hard aan het werk smile.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien do 3 mei 2012 - 1:47

Leuk Mees!

Spannend Ixis, ik weet ook niet helemaal hoe dat werkt, maar het komt vast goed!

Ik heb gisteren de hypotheekofferte getekend en all stukken aan kunnen leveren dus nu gaan ze het opsturen naar de bank! Spannend allemaal!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne do 3 mei 2012 - 4:51

ixis schreef:Mees hoe was de overdracht? Al druk bezig in je nieuwe huisje?

Hier word ik toch wel een beetje zenuwachtig. Nog steeds niets gehoord m.b.t. de hypotheek. Maar mij is de routing niet helemaal duidelijk. Want onze hypotheekman moet eerst nog iets van de notaris krijgen (officiële hypotheekakte neem ik aan) die wij dan moeten tekenen, en dan pas wordt het opgestuurd? En dan moet het dus nog bij de bank in behandeling? Of gaat het eerst naar de bank dat de notaris het dan weer naar onze hypotheekman stuurt?
Bij ons ging het zo, tekenen offerte, na 4 dagen akkoord van de bank, de bank stuurt alles naar de notaris, de notaris mailt dat alle stukken binnen zijn. Hebben jullie de offerte al wel getekend?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne do 3 mei 2012 - 4:52

Mees schreef:De overdracht was goed gegaan. Alles in huis zag er nog net zo uit als toen wij het de laatste keer hadden gezien. Ik vond het wel heel spannend (het is natuurlijk ook niet niks), maar achteraf gezien, stelt het eigenlijk niet zo veel voor haha!

Nou, ik ga weer een dag hard aan het werk smile.
Wat leuk! Hebben jullie de champagne nog open getrokken haha Wink ik wil ook de sleutel!! Nog 6,5 week smile.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:22

Champagne schreef:
Mees schreef:De overdracht was goed gegaan. Alles in huis zag er nog net zo uit als toen wij het de laatste keer hadden gezien. Ik vond het wel heel spannend (het is natuurlijk ook niet niks), maar achteraf gezien, stelt het eigenlijk niet zo veel voor haha!

Nou, ik ga weer een dag hard aan het werk smile.
Wat leuk! Hebben jullie de champagne nog open getrokken haha Wink ik wil ook de sleutel!! Nog 6,5 week smile.

Leuk Mees! Wij hebben de champagne nog niet open getrokken/gekocht. Alles gaat naar het huis haha. Maar, op 1 juni wanneer we de sleutel krijgen gaat de champagne in ons nieuwe huis zeker open! Nog een paar weken tot 1 juni, heb er erg veel zin in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 9:22

Lien schreef:Leuk Mees!

Spannend Ixis, ik weet ook niet helemaal hoe dat werkt, maar het komt vast goed!

Ik heb gisteren de hypotheekofferte getekend en all stukken aan kunnen leveren dus nu gaan ze het opsturen naar de bank! Spannend allemaal!

Heel spannend! Zal vast wel goed komen allemaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 4 mei 2012 - 20:25

Carrie, voor jullie gaat het ook al snel.. Nog 3 weken! Alles al geregeld voor de verhuizing? Er komt zoveel bij kijken..
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Travelgurly vr 4 mei 2012 - 23:05

Wat leuk nieuws allemaal.

k post hier niet veel maar lees wel mee.

Wij gaan waarschijnlijk vande week voor het eerst bieden op een huis.

Ben zo druk in mijn hoofd met overal te kijken bij banken,offertes afspraken, papieren verzamelen etc. Soms snap ik nergens wat van en soms denk ik oh ja:D .

Wij hebben ons droomhuis gevonden. Hebben beide flink wat eigen spaargeld dus hoeven geen maximale hypotheek, en betalen kostenkoper zo gelijk met ons spaargeld. Maar....ik vind het spannend! ben zo' n twijfel kont! het huis is super! 5kamers, vloerverwarming, aan de rand van de stad, dichtbij natuurlijk (we love that) verder de tuin is niet super maar wel goed. heb het HELE huis al ingedeeld in mijn hoofd.....:shock: hahaha erggg. Alleen ind ewoonakmer is apart dus ben ik met de indeling nog niet uit. Nette buurt en kidnvriendelijk. IK WIL HET. alleen alles regelen en doen....aaarg krij daar nu al pijn in mijn buik van. En zoveel mogelijkheden in de toekostm nog, van balkon maken tot extra slaapkamer met dakkapel etc. Moet ermee ophouden...straks hebben we het niet hahaha kan natuurlijk ook.

hebben jullie een aankoopmakelaar? en een hypotheek adviseur in de arm genomen?

Of hebben jullie als zelf gedaan en langs meerdere banken etc geweest?


Laatst aangepast door Travelgurly op vr 4 mei 2012 - 23:07; in totaal 1 keer bewerkt
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Travelgurly vr 4 mei 2012 - 23:06

En mees: helemaal happy?

Lien: hyptoheek offerte getekend? wanneer krijg je de sleutel?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 4 mei 2012 - 23:13

Spannend Travelgurly, weet precies wat je bedoelt haha! Wij hebben geen aankoopmakelaar en hebben de onderhandelingen dus zelf gedaan. Uiteraard hadden wij wel een hyotheekadviseur van een onafhankelijk bureau waardoor we voor ons gevoel een goede keuze hebben kunnen maken uit de diverse aanbieders. Lees je goed in, op internet is veel informatie te vinden. Hebben jullie een aankoopmakelaar? Of willen jullie de onderhandelingen ook zelf gaan doen? Spannend hoor!
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  ixis za 5 mei 2012 - 7:20

Carrie schreef:
Lien schreef:Leuk Mees!

Spannend Ixis, ik weet ook niet helemaal hoe dat werkt, maar het komt vast goed!

Ik heb gisteren de hypotheekofferte getekend en all stukken aan kunnen leveren dus nu gaan ze het opsturen naar de bank! Spannend allemaal!

Heel spannend! Zal vast wel goed komen allemaal.

We hebben gister de hypotheekofferte getekend smile nu dus alleen nog het officiële akkoord en dan is het allemaal rond smile
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 9:02

Champagne schreef:Carrie, voor jullie gaat het ook al snel.. Nog 3 weken! Alles al geregeld voor de verhuizing? Er komt zoveel bij kijken..

Hmm de meeste meubels zijn gekocht, het huurhuis is opgezegd per een bepaalde datum (weet niet welke, mijn vriend regelt dat, vind het niet zo boeiend, haha) de verhuisdozen moeten nog gekocht worden en dan inpakken. En er moet vast meer gebeuren Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 20 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 20 van 29 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 24 ... 29  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum