Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het spel der huizenjacht

+26
Pompoen
ShallY
Bimbam
Travelgurly
SparklingEyes
ixis
ellibre
Ibbeltje
kajaka88
Snoes
Puggle
PiP
Dennenappel
Stuiterbal
Paper Crown
Susan
Mees
-Ieniemienie-
Champagne
Zeester
Coccinelle
Zininzon
Zonnetje
Kqip
Lien
Novalee
30 plaatsers

Pagina 1 van 29 1, 2, 3 ... 15 ... 29  Volgende

Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 7:00

Hoe is dat bij jullie gegaan? Heb je je huis voor veel minder kunnen krijgen?

Wij hebben vanmiddag een bod gedaan op een huis wat we zien zitten, leuke eengezinswoning vlakbij het centrum. Het grappige is dat de makelaar meteen reageerde met dat het bod wel veel te laag was (is het niet) en dat een ander huis in dezelfde straat voor zoveel meer is verkocht (wat ook niet waar is, ik ken die mensen toevallig). En dat hij er van op zou kijken als de verkopende partij uberhaupt een tegenbod zou willen doen. Goed, dacht ik. Dat zal dan nog wel even duren voordat ze wat van zich laten horen. Nog geen uur later gebeld door de makelaar met een tegenbod. En weer dat het echt te laag was en dat wij toch echt wel flink moesten stijgen etc. Zeker omdat we er snel in zouden willen (heeft volgens mij niks te maken met de prijs smile)

Ik heb al heel wat verhalen gehoord van anderen ook, maar ik krijg echt het idee dat die hele huizenjacht 1 groot blufspel is Laughing . Hoe hebben jullie dat ervaren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 7:03

Bluffen! En vooral niet te hoog inzetten, hard to get spelen.

Spannend trouwens,hoop dat t wat wordt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 7:09

Hebben jullie in deze plaats op een huis geboden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 7:10

Jeps!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 7:13

leuk!!! Welke straat+nr? (of beginletter) dan zoek ik 'm ff op op funda.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Novalee vr 20 jan 2012 - 7:19

*


Laatst aangepast door Novalee op vr 16 maa 2012 - 8:57; in totaal 1 keer bewerkt
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 7:20

Hoe langer mensen in hun huis "moeten" zitten, hoe meer zij kunnen aflossen op hun hypotheek en hoe sneller ze een lager bod zullen aanvaarden. Dat is eigenlijk de logica achter het bluffen, althans, dat is mij verteld destijds.

Met het huis waar ik nu in woon heb ik ook ontzettend gebluft. Kreeg van de makelaar zelfs te horen, dat als ik serieus was, dat ik de vraagprijs moest bieden. Heb hem toen gezegd dat wanneer dat het geval is, hij dat erbij had moeten zetten dat het een vast bedrag was en dat als hij een huis wil verkopen, dat hij mijn bieding gewoon kon overbrengen aan de tegenpartij. Eigenlijk wilde ik het huis voor 5000 euro minder dan de vraagprijs, maar dat is maar 2500 geworden. Maar het is wel een leuk spelletje om te spelen. Het spel der huizenjacht 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien vr 20 jan 2012 - 7:23

Ik ben ook aan het kijken naar een appartement! En net wat ze zeggen het is een groot blufspel! Het appartement wat ik op het oog heb heeft en beetje een vreemde VVE wat mij niet helemaal duidelijk is. Daar wil ik dus gewoon meer duidelijkheid over. Nu mag ik een vergadering van de VVE bijwonen om daar mijn vragen te stellen! Helemaal fijn natuurlijk.

Ik merk gewoon dat de makelaar het kwijt wil en het liefst zsm. Ik heb geen haast, woon nog thuis dus alle tijd. Maar ik kreeg al een mail dat ik een bod kon doen onder voorbehoud van financiering en een deugdelijke VVE maar nee hoor ik laat ze nog mooi even wachten. Eerst eens kijken op welke termijn die vergadering op de planning staat!

Het staat trouwens te koop voor €119.00 en ik dacht een bod te gaan doen van €100.000,ben bang dat ze me anders neit serieus nemen, wat zeggen jullie?
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 7:24

Lien, ik heb 17.500 lager geboden dan de vraagprijs. Dus wat jij wilt bieden, lijkt me leuk om mee te beginnen. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien vr 20 jan 2012 - 7:27

Ja, dat leek mij ook! Er zit een oud cv ketel in (13 jaar) dus daar is wel wat op te halen denk ik. Daarnaast is er een vriend van mijn vader meegeweest die heel veel renovatiewerkzaamheden heeft gedaan en die zegt dat het op sommige plekken slordig is afgewerkt, daar moet ik ook gewoon mee bluffen. Gewoon zeggen er moet een andere badkamer in want die is niet netjes afgewerkt. De buis van de afzuiger gaat de hele keuken door dus daar moet ik ook wat mee doen.

Hebben jullie een aankoopmakelaar gehad of zelf de onderhandelingen gedaan?
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Kqip vr 20 jan 2012 - 7:30

Wij hadden in september het huis wat we nu gekocht hebben al op het oog. Op dat moment konden we hem zoiezo nog niet krijgen ivm geen vast contract en te weinig brutoloon. Een maand later kreeg mijn vriend een vast contract en een klap bruto loon erbij. Op dat moment konden wij gerichter gaan kijken en waren zij inmiddels 20.000 gezakt. Wij hebben ons eerste bod erg laag ingeschoten en kregen een tegenbod wat 3000 onder de vraagprijs zat. Wij hebben toen na 2 dagen een eindbod gedaan, waarin we ze 24 uur de tijd gaven akkoord te gaan (Was bluf, want wij wilden best wel meer betalen). Wederom laag ingeschoten. Binnen 10 minuten was ons bod geaccepteerd.

Makelaars roepen standaard dat je te laag zit met je bod. Ik zou mezelf zeker niet gek laten maken door dat soort uitspraken. En stel je zelf een maximum bedrag wat je wilt bieden.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 7:31

Ik heb het 'altijd' zonder aankoopmakelaar gedaan. Heb in mijn leven nu twee huizen gekocht. Als het allemaal zo slordig is afgewerkt, zou ik zelfs nog wat lager gaan zitten, dan de 110.000. Maar dat ben ik, vind het heerlijk om te spelen. Het spel der huizenjacht 166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 7:49

Lien schreef:
Het staat trouwens te koop voor €119.00 en ik dacht een bod te gaan doen van €100.000,ben bang dat ze me anders neit serieus nemen, wat zeggen jullie?

Dan hebben zij wel heel veel winst Het spel der huizenjacht 827601

Nee, hier ook geen aankoopmakelaar maar een vader die er veel verstand van heeft :P

Wij zijn begonnen met €12.500 onder de vraagprijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Zonnetje vr 20 jan 2012 - 7:55

Mijn vriend en ik hebben ook flink lager geboden dan de vraagprijs (eerste bod was 25.000 onder de vraagprijs), ook al zei de makelaar dat het huis al heel scherp geprijsd was. Wij hadden geen aankoopmakelaar. Mijn vriend heeft de onderhandelingen gedaan en had steeds tussendoor overleg met mij. Ik vond het wel een spannend spel, maar ben blij dat mijn vriend het zo goed (en ook wel hard) gespeeld heeft, want we hebben het huis nu voor een stuk minder dan het te koop stond, terwijl het pas 6 weken te koop stond en er andere geïnteresseerden waren.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Zininzon vr 20 jan 2012 - 8:07

Inderdaad bluffen!
Ik had ook geen aankoopmakelaar, maar wel iemand met een beetje verstand ervan gevraagd naar een richtprijs en 1e bodprijs.

Vraagprijs was 164.000 en ik heb het gekocht voor 158.000. Mijn openingsbod was volgens mij 148.500
In de brochure stond bijv dat er laminaat in de woonkamer lag, dat was ook zo, maar er zat een flink gat in. Dat heb ik gebruikt als punt in de onderhandeling, evenals het lekke dakraam op zolder en de verrotte kozijnen aan de achterkant.
Ook ontdekte ik dat ik de verkopend makelaar ergens in de verte kende en tijdens het doen van mijn 2e bod heb ik gevraagd of hij [huppeldepup] was, waarna we een heel leuk gesprek(je) hebben gehad over onze familie. Ik heb echt geprobeerd het een beetje persoonlijk te maken.
Uiteindelijk heeft hij na de verbouwing mij een uitgebreide taxatie gratis gedaan om te bepalen hoeveel winst ik had gemaakt, haha.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Coccinelle vr 20 jan 2012 - 8:24

Inderdaad gewoon laag beginnen met bieden. Zeker in deze tijden zijn mensen misschien nog wel sneller geneigd te zakken, helemaal als ze zelf al een ander huis hebben gekocht. Hoelang staat het huis al te koop? Wij hebben ons huis uiteindelijk voor €15000,- minder als de vraagprijs gekocht, stond wel al een jaar te koop en de bewoners hadden al een ander huis.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Zeester vr 20 jan 2012 - 9:55

Gewoon bluffen. Het is een leuk spel, maar ook een zenuwslopend spel. Onze onderhandeling heeft uiteindelijk 3 weken geduurd. Eigelijk is er nooit een tegenbod gedaan. Ons eerste bod was ver onder de vraagprijs. De makelaar zei precies hetzelfde. Uiteindelijk hebben we het huis voor 40.000 onder de vraagprijs gekregen. Denk ik een combinatie geweest van een slechte markt, een vrouw die graag van het huis af wou en onze poot stijf houden. We zijn er erg blij mee! Over 2 weekjes krijgen we de sleutel. Succes met jullie huizenjacht!
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien vr 20 jan 2012 - 12:07

Een vriend van goede vrienden van ons heeft een eigen makelaarskantoor. Dus die wilde wel wat advies geven gratis, dat is altijd mooi meegenomen. Ik denk dat ik dan inderdaad ook maar geen aankoopmakelaar neem. Het is wel gelijk weer veel geld wat je daaraan kwijt bent.

Ja ik vind het ook allemaal zo spannend haha! Nooit gedacht dat ik in mijn eentje een huisje zou durven kopen, maar nu heb ik zoiets van kom maar op!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 13:08

Ik heb het weleens echt meegemaakt dat de tegenpartij niet wilde onderhandelen omdat ze ons bod te laag vonden. Een week later werden we gebeld dat er meerdere bieders waren en dat ze in zee gingen met de hoogste bieder. Ik heb toen bedankt en wilde daar niet aan mee doen.

Met mijn huidige woning en de woning die ik hiervoor met mijn ex had was geen onderhandeling mogelijk. Ze komen uit de verhuur en hebben een vaste prijs. Ik weet dat mijn buurman er toch wel nog iet af heeft gekregen maar goed, dan praat je over zo'n klein bedrag... Daar kan ik niet van wakker liggen. In mijn geval was het dus niet echt onderhandelen of bluffen maar gewoon zeggen 'ik doe het'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 3:55

Het is en blijft een spelletje. Wij hebben ons huis gekocht voor 10.000 euro onder de vraagprijs. De vorige bewoonster had het huis te koop gezet, maar hoefde er eigenlijk niet meteen van af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne zo 22 jan 2012 - 0:12

Wij zitten ook midden in de onderhandelingen. Ik ben benieuwd hoe lang deze bij jullie duurde?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  -Ieniemienie- zo 22 jan 2012 - 1:48

Ja het is echt 1 groot spel haha!
Het huis van ons stond al 3jr te koop. DUs we hadden zoizo geluk.
Maar we hebben er 27500 vanaf kunnen krijgen.
We hadden na even onderhandeling een eindbod gedaan. Dus dan kunnen ze niet verder zakken.
Toch proberen maar we bleven volhouden. Uiteindelijk zijn ze overstag gegaan en hebben w ehet gekregen voor wat we wilde!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien zo 22 jan 2012 - 2:29

Als het al drie jaar te koop staat dan moet je ook zo ongeveer wel denk ik!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Mees zo 22 jan 2012 - 20:32

Wij gaan vandaag een bod doen en gaan een heel stuk (30000) onder de vraagprijs zitten. Het staat al 3jaar te koop en de huidige bewoners hebben al een flinke tijd een nieuw huis. Ook moet er nog wel het een en ander aan gebeuren over een tijdje en dat willen we graag meenemen in de prijs. Vindt het echt super spannend!
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne ma 23 jan 2012 - 5:17

Mees schreef:Wij gaan vandaag een bod doen en gaan een heel stuk (30000) onder de vraagprijs zitten. Het staat al 3jaar te koop en de huidige bewoners hebben al een flinke tijd een nieuw huis. Ook moet er nog wel het een en ander aan gebeuren over een tijdje en dat willen we graag meenemen in de prijs. Vindt het echt super spannend!
Oh spannend! Veel succes.. Very Happy
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 29 1, 2, 3 ... 15 ... 29  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum