Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het spel der huizenjacht

+26
Pompoen
ShallY
Bimbam
Travelgurly
SparklingEyes
ixis
ellibre
Ibbeltje
kajaka88
Snoes
Puggle
PiP
Dennenappel
Stuiterbal
Paper Crown
Susan
Mees
-Ieniemienie-
Champagne
Zeester
Coccinelle
Zininzon
Zonnetje
Kqip
Lien
Novalee
30 plaatsers

Pagina 19 van 29 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 24 ... 29  Volgende

Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 23:10

Wat leuk, gefeliciteerd meiden! Ik volg door drukte niet alles meer, maar goed om te kezen dat er weer wat contracten getekend gaan worden en sleutels uitgegeven gaan worden!

Wij zijn druk bezig onze oude woning in goede staat op te leveren. De woningbouw hier vraagt echt belachelijke prijzen voor als zij iets moeten herstellen. Denk aan een spinnenweb weghalen op 1 kamer: €5. Echt absurde prijzen. Dus dit weekend moeten we hard aan de poets, willen we het bedrag dat we moeten betalen binnen de perken houden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien vr 20 apr 2012 - 0:24

Hahaha €5 voor een spinnenweb? Dan wil ik daar wel schoonmaakster worden:D Maar succes ermee, ik zou dan ook goed aan de poets gaan!

Mijn voorlopig koopcontract is getekend:D Zo blij! Volgende week woensdag de hypotheekofferte tekenen en dan moet het goedkomen! Nu had de makelaar het er weer over dat de overdrachtsbelasting misschien zelfs naar 0% gaat....nou ja dat zien we dan maar!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  ixis vr 20 apr 2012 - 3:21

Wat fijn Lien dat je ook het koopcontract hebt getekend. Zo komt het stap voor stap steeds dichterbij he Very Happy Ja met de overdrachtsbelasting weet je het gewoon niet. Wij hebben 2 weken voor 1 juli de overdracht gepland staan, zodat we in ieder geval voor een eventuele verhoging zitten.

Oh dat is dan al helemaal snel Mees! Maarja als je de sleutel hebt dan wil je er natuurlijk ook liefst zo snel mogelijk in kunnen. Scheelt dat er niet zo heel veel hoeft te gebeuren. Dat is bij ons ook niet. En dingen als verven dat doe je toch altijd wel.

Jolicous, hoe gaat het met klussen?
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien vr 20 apr 2012 - 3:42

ixis schreef:Wat fijn Lien dat je ook het koopcontract hebt getekend. Zo komt het stap voor stap steeds dichterbij he Very Happy Ja met de overdrachtsbelasting weet je het gewoon niet. Wij hebben 2 weken voor 1 juli de overdracht gepland staan, zodat we in ieder geval voor een eventuele verhoging zitten.

Oh dat is dan al helemaal snel Mees! Maarja als je de sleutel hebt dan wil je er natuurlijk ook liefst zo snel mogelijk in kunnen. Scheelt dat er niet zo heel veel hoeft te gebeuren. Dat is bij ons ook niet. En dingen als verven dat doe je toch altijd wel.

Jolicous, hoe gaat het met klussen?

Ja heerlijk is het! Ik heb ook de overdracht op 29 juni staan nu dus voor een eventuele verhoging! Ik ga het risico niet lopen dat het me ineens 4% meer kost haha!

Ik ben vanmiddag mijn uitzet aan het uitzoeken, zo leuk om te zien wat ik allemaal al hebt! Ik krijg er helemaal zin in! Ook heb ik een tafeltje geschilderd en dat is nu klaar! Nu mn kastje nog afmaken haha! Leuk leuk leuk!

Hebben jullie al spullen of moeten jullie ook nog veel kopen?
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  ixis za 21 apr 2012 - 2:11

Ja is het ook! Wat je dan toch al allemaal bij elkaar verzameld hebt hè van uitzet. Wij moeten nog al onze meubels kopen, de kleinere uitzet dingetjes hebben we zo goed als bij elkaar. Ik zou niet eens meer precies weten wat we nu precies wel al hebben en wat nog niet. Dus het uitzoeken van de uitzet moet ik ook maar eens gaan doen!
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne za 21 apr 2012 - 23:06

Wij hebbeb gisteren nieuwe meubels gekocht. smile jammer genoeg is de levertijd 12 wkn ipv 9 waardoor we straks nog 3 wkn op onze nieuwe spullen moeten wachten. Hoop dat ze het eerder kunnen leveren, iemand ervaring met levertijden? Is het er vaak al eerder?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien zo 22 apr 2012 - 4:22

ixis schreef:Ja is het ook! Wat je dan toch al allemaal bij elkaar verzameld hebt hè van uitzet. Wij moeten nog al onze meubels kopen, de kleinere uitzet dingetjes hebben we zo goed als bij elkaar. Ik zou niet eens meer precies weten wat we nu precies wel al hebben en wat nog niet. Dus het uitzoeken van de uitzet moet ik ook maar eens gaan doen!

Is erg leuk om te doen hoor! IK moet ook de meubels nog en ik moet ook een keuken uit gaan zoeken! Helemaal leuk:D Maar ook wel lastig. Al weet ik wel heel goed wat ik mooi vind.
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Bimbam zo 22 apr 2012 - 17:20

Wij krijgen komende vrijdag de sleutel van ons huis, eindelijk! Ik heb er zo'n zin in.

Ik vond wel dat het allemaal ontzettend lang duurde voordat het rond was, vooral de hypotheek. Ik begreep dat het druk was bij de bank, maar ik kreeg toch wel een beetje de zenuwen toen het nog maar een week of 2 tot de sleuteloverdracht was en de hypotheek nog niet rond was. Gelukkig is het goed gekomen!
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne zo 22 apr 2012 - 18:05

Oh spannend! Moeten jullie nog veel doen in het huis of valt het mee? Wij moeten nog 8 weken wachten.. Wink
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Mees zo 22 apr 2012 - 22:28

Bimbam schreef:Wij krijgen komende vrijdag de sleutel van ons huis, eindelijk! Ik heb er zo'n zin in.

Ik vond wel dat het allemaal ontzettend lang duurde voordat het rond was, vooral de hypotheek. Ik begreep dat het druk was bij de bank, maar ik kreeg toch wel een beetje de zenuwen toen het nog maar een week of 2 tot de sleuteloverdracht was en de hypotheek nog niet rond was. Gelukkig is het goed gekomen!

Dat klinkt heel bekend..echt zenuwslopend!

Wij krijgen morgen over een week de sleutel. Heb er echt heel veel zin in!!!
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien ma 23 apr 2012 - 6:28

Leuk! Ik wil ook de sleutel haha!

Ik heb geen idee of het lang gaat duren bij de bank. De offerte was er binnen een dag dus dat was snel! Ik hoop dat het verder ook zo snel gaat!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Bimbam ma 23 apr 2012 - 18:06

Champagne schreef:Oh spannend! Moeten jullie nog veel doen in het huis of valt het mee? Wij moeten nog 8 weken wachten.. Wink

Nee, heel weinig eigenlijk. Alleen onze slaapkamer, daar zit nu autobehang op dus dat moet eraf, en we willen er graag vloerbedekking in. En er zit een soort inloopkast in, die gaan we er ook uitslopen. Verder was het huis heel netjes, misschien dat we beneden nog een muur gaan sausen maar meer hoeft er niet te gebeuren.

En jullie?
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne di 24 apr 2012 - 5:59

Bimbam schreef:
Champagne schreef:Oh spannend! Moeten jullie nog veel doen in het huis of valt het mee? Wij moeten nog 8 weken wachten.. Wink

Nee, heel weinig eigenlijk. Alleen onze slaapkamer, daar zit nu autobehang op dus dat moet eraf, en we willen er graag vloerbedekking in. En er zit een soort inloopkast in, die gaan we er ook uitslopen. Verder was het huis heel netjes, misschien dat we beneden nog een muur gaan sausen maar meer hoeft er niet te gebeuren.

En jullie?
Oh dat is fijn! Wij hoeven alleen te schilderen dus gaan na een paar dagen helemaal over. Heb er zo'n zin in. smile
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  ixis di 24 apr 2012 - 23:37

Oh leuk en spannend Bimbam! nog maar 2 dagen!

Wij gaan deze week de officiële hypotheek offerte tekenen. Hoelang duurde het bij jullie voordat de hypotheek toen rond was? Ik hoor ook al overal dat het druk is, dus heb geen idee waar ik rekening mee moet houden?
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne wo 25 apr 2012 - 0:25

Bij ons uiteindelijk 4 dagen na insturen laatste stuk. Ze zeiden dat het 10 werkdagen zou duren maar het was dus veel eerder. Gelukkig! Hebben jullie het taxatierapport ook al?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  ixis wo 25 apr 2012 - 0:34

Champagne schreef:Bij ons uiteindelijk 4 dagen na insturen laatste stuk. Ze zeiden dat het 10 werkdagen zou duren maar het was dus veel eerder. Gelukkig! Hebben jullie het taxatierapport ook al?

Ja de taxatie is afgelopen week geweest en het rapport hebben we ontvangen. Volgens mij is alles wel zover compleet, en kan het dus (nadat de handtekening erop staat) in één keer worden opgestuurd.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne wo 25 apr 2012 - 0:54

Dan zal het vrij snel helemaal rond zijn! smile
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne do 26 apr 2012 - 19:29

Hoe is het met iedereen? Wij hebben vandaag de belastingpapieren ontvangen voor de rente aftrek.. Zo ondertekenen en opsturen. Volgens mij hebben we op tijd een hypotheek afgesloten.. Het wordt er volgend jaar echt niet beter op.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 20:23

Champagne schreef:Hoe is het met iedereen? Wij hebben vandaag de belastingpapieren ontvangen voor de rente aftrek.. Zo ondertekenen en opsturen. Volgens mij hebben we op tijd een hypotheek afgesloten.. Het wordt er volgend jaar echt niet beter op.

Ja daar probeer ik dus een beetje achter te komen, of we net op tijd zijn! Want wij hebben 50% aflossingsvrij, en een spaarhypotheek. Offerte en voorlopig koopcontract is al getekend, maar 1 juni zitten we pas bij de notaris.

Vanaf welke datum gaat die nieuwe regeling in dat er geen hypotheekrente aftrek is voor aflossingsvrije hypotheken, weet iemand dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 21:07

Champagne schreef:Hoe is het met iedereen? Wij hebben vandaag de belastingpapieren ontvangen voor de rente aftrek.. Zo ondertekenen en opsturen. Volgens mij hebben we op tijd een hypotheek afgesloten.. Het wordt er volgend jaar echt niet beter op.

Waar gaat dit toch over? Ik heb nooit wat hoeven ondertekenen voor de belastingdienst...?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 21:10

Jolicious schreef:
Champagne schreef:Hoe is het met iedereen? Wij hebben vandaag de belastingpapieren ontvangen voor de rente aftrek.. Zo ondertekenen en opsturen. Volgens mij hebben we op tijd een hypotheek afgesloten.. Het wordt er volgend jaar echt niet beter op.

Waar gaat dit toch over? Ik heb nooit wat hoeven ondertekenen voor de belastingdienst...?

Ja dat hebben wij ook ontvangen. Ik geloof dat wij moesten tekenen om de belastingteruggave in te laten gaan. Wij hebben zo vroeg getekend dat we eind mei de 1e termijn al terug krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne do 26 apr 2012 - 22:12

Carrie schreef:
Champagne schreef:Hoe is het met iedereen? Wij hebben vandaag de belastingpapieren ontvangen voor de rente aftrek.. Zo ondertekenen en opsturen. Volgens mij hebben we op tijd een hypotheek afgesloten.. Het wordt er volgend jaar echt niet beter op.

Ja daar probeer ik dus een beetje achter te komen, of we net op tijd zijn! Want wij hebben 50% aflossingsvrij, en een spaarhypotheek. Offerte en voorlopig koopcontract is al getekend, maar 1 juni zitten we pas bij de notaris.

Vanaf welke datum gaat die nieuwe regeling in dat er geen hypotheekrente aftrek is voor aflossingsvrije hypotheken, weet iemand dat?
Het geldt voor hypotheken vanaf 2013. Wij hebben ook de helft spaar en de helft aflossingsvrij.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne do 26 apr 2012 - 22:14

Jolicious schreef:
Champagne schreef:Hoe is het met iedereen? Wij hebben vandaag de belastingpapieren ontvangen voor de rente aftrek.. Zo ondertekenen en opsturen. Volgens mij hebben we op tijd een hypotheek afgesloten.. Het wordt er volgend jaar echt niet beter op.

Waar gaat dit toch over? Ik heb nooit wat hoeven ondertekenen voor de belastingdienst...?
Om de hypotheekrente teruggave te ontvangen elke maand moet je de voorlopige aanslag 2012 invullen. De hypotheker heeft het voor ons ingevuld en wij moeten het ondertekenen en opsturen. Hoe hebben jullie het dan geregeld?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 23:44

Champagne schreef:
Carrie schreef:
Champagne schreef:Hoe is het met iedereen? Wij hebben vandaag de belastingpapieren ontvangen voor de rente aftrek.. Zo ondertekenen en opsturen. Volgens mij hebben we op tijd een hypotheek afgesloten.. Het wordt er volgend jaar echt niet beter op.

Ja daar probeer ik dus een beetje achter te komen, of we net op tijd zijn! Want wij hebben 50% aflossingsvrij, en een spaarhypotheek. Offerte en voorlopig koopcontract is al getekend, maar 1 juni zitten we pas bij de notaris.

Vanaf welke datum gaat die nieuwe regeling in dat er geen hypotheekrente aftrek is voor aflossingsvrije hypotheken, weet iemand dat?
Het geldt voor hypotheken vanaf 2013. Wij hebben ook de helft spaar en de helft aflossingsvrij.

Ja heb het net ook gevonden, gelukkig maar! We konden het wel betalen, maar zouden er flink op achteruit gaan qua financien. Ben weer opgelucht smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 0:17

Champagne schreef:
Jolicious schreef:
Champagne schreef:Hoe is het met iedereen? Wij hebben vandaag de belastingpapieren ontvangen voor de rente aftrek.. Zo ondertekenen en opsturen. Volgens mij hebben we op tijd een hypotheek afgesloten.. Het wordt er volgend jaar echt niet beter op.

Waar gaat dit toch over? Ik heb nooit wat hoeven ondertekenen voor de belastingdienst...?
Om de hypotheekrente teruggave te ontvangen elke maand moet je de voorlopige aanslag 2012 invullen. De hypotheker heeft het voor ons ingevuld en wij moeten het ondertekenen en opsturen. Hoe hebben jullie het dan geregeld?

Ik heb dat gewoon aangevraagd via internet. En kreeg het de maand erop al, samen met de voorlopige teruggave die ik al kreeg. Hoefde echt niks te tekenen hoor? Heb je een link naar een website ofzo? Straks mis ik iets essentieels ofzo haha. Mijn hypotheekverstrekker heeft daar ook niks over gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 19 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 19 van 29 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 24 ... 29  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum