Hoe spel ik dit correct?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe spel ik dit correct?
Op 24 maart 1961 is .... geboren, dus dit jaar wordt ... 50 jaar, een halve eeuw, een goede reden voor een knalfeest. Jullie zijn van harte welkom op:
Is dit goed of moet het zijn werd, en word?
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Re: Hoe spel ik dit correct?
Wordt volgens mij. Oh wacht, en ook gewoon is, want hij is en blijft nog steeds in '61 geboren.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik neem aan dat dit voor een uitnodiging is voor iemand die 50 jaar wordt en dus een feestje gaat geven.
In dat geval is het dus wordt tenzij je het hebt over iemand die 2 weken geleden bijvoorbeeld 50 jaar is geworden en dat je ter ere daarvan nog een feestje gaat geven. Dan is het wel werd, hij is immers al jarig geweest.
In dat geval is het dus wordt tenzij je het hebt over iemand die 2 weken geleden bijvoorbeeld 50 jaar is geworden en dat je ter ere daarvan nog een feestje gaat geven. Dan is het wel werd, hij is immers al jarig geweest.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Hmmm, ja das is wel waar.
Mari schreef:Op 24 maart 1961 is .... geboren, dus dit jaar wordt ... 50 jaar, een halve eeuw, een goede reden voor een knalfeest. Jullie zijn van harte welkom op:
Iets of iemand IS geworden/geweest/geboren/verschoond
Iets of iemand WORDT/ LEEFT / REDT / VERSCHOONT
Hij/zij wordt 50 jaar; tegenwoordige tijd en vorig jaar WERD hij/zij 50 jaar; verleden tijd.
Gast- Gast
Ik blijf het toch altijd zo lastig vinden om het goed neer te zetten.
Het is inderdaad een uitnodiging dit is een deel van de tekst die verstuurd gaat worden.
Dus is blijft is en wordt is ook correct?
Pfff ik ben echt een spelmuts hoor
Het is inderdaad een uitnodiging dit is een deel van de tekst die verstuurd gaat worden.
Mari- Prater
Je hebt het helemaal goed Mari, tenzij de beste man dus al jarig is geweest, dan moet wordt werd worden. Hmmm, beetje kromme zin
Trisha schreef:Mari schreef:Op 24 maart 1961 is .... geboren, dus dit jaar wordt ... 50 jaar, een halve eeuw, een goede reden voor een knalfeest. Jullie zijn van harte welkom op:
Iets of iemand IS geworden/geweest/geboren/verschoond
Iets of iemand WORDT/ LEEFT / REDT / VERSCHOONT
Hij/zij wordt 50 jaar; tegenwoordige tijd en vorig jaar WERD hij/zij 50 jaar; verleden tijd.
Wat Trisha zegt.
Gast- Gast
Mari schreef:Ik blijf het toch altijd zo lastig vinden om het goed neer te zetten.
Exact! In deze combinatie wel ja Wordt je vader 50? Mijn vader ook, maar dan 2 maanden later. Heb vandaag zijn werk gebeld om vrij te regelen voor een weekendje weg . Leuk die voorbereidingen
Winegum- Prater
Winegum schreef:Mari schreef:Ik blijf het toch altijd zo lastig vinden om het goed neer te zetten.
Exact! In deze combinatie wel ja Wordt je vader 50? Mijn vader ook, maar dan 2 maanden later. Heb vandaag zijn werk gebeld om vrij te regelen voor een weekendje weg . Leuk die voorbereidingen
Wat een leuk idee, waar gaat hij naar toe? Mijn vader wil perse een groot feest, haha familieman, nu alles regelen.
Mari- Prater
Haha ook leuk toch! Wij geven ook een (klein) feestje, maar van mijn vader hoeft het allemaal niet saaie oude vent Haha. Maar we gaan met het gezin een weekendje naar Eindhoven.Mari schreef:Winegum schreef:Mari schreef:Ik blijf het toch altijd zo lastig vinden om het goed neer te zetten.
Wat een leuk idee, waar gaat hij naar toe? Mijn vader wil perse een groot feest, haha familieman, nu alles regelen.
Succes met alle voorbereidingen
Winegum- Prater
Wordt....werd alleen als die persoon al jarig is geweest en aangezien er 24 maart staat ga ik daar niet vanuit.
Gast- Gast
De uitnodigingen zijn besteld (met een D, hihi) dus ik kan niks meer veranderen, topic kan dicht.
Thanks voor de input.
Thanks voor de input.
Mari- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Damn you auto correct
» Spel: Pim Pam Pet
» n.a.v plaatsnamen spel
» Groepsactiviteit/ spel?
» Spel: Pim Pam Pet