Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groepsactiviteit/ spel?

+6
Burn
rapa nui
Nora
lieke89
silly-one
minoessepoes
10 plaatsers

Ga naar beneden

Groepsactiviteit/ spel? Empty Groepsactiviteit/ spel?

Bericht  minoessepoes ma 12 sep 2011 - 20:49

Hallo,

Ik ben op zoek naar inspiratie. Wij gaan elk jaar met onze vriendengroep een weekendje weg, dit jaar is dat in Oktober en ik moet het mee organiseren. We doen op zaterdag meestal een activiteit die wat mag kosten, zo hebben we eens een biertapcursus gehad, highland games gedaan, een boottocht, gps wandeltocht, bierproeverij, boerengolf enz.
Op zondag doen we dan ook altijd nog een activiteit, hoeft geen uren te duren, dat is meestal een spel en kost niks tot weinig. Andere jaren hebben we " wie is de mol" gespeeld, een speurtocht gedaan waarbij je uiteindelijk een telefoonnummer bij elkaar had en we door kregen in welke kroeg ze zaten, een dropping, dat soort dingen.

Nu moet ik dus wat verzinnen en ik weet het echt niet, ik vind het al een lastige gok qua weer en ik vind het ook moeilijk om iets te bedenken. We zijn ongeveer met 15 a 20 mensen, het moet leuk zijn, maar niet te fanatiek en het moet dus niks of weinig kost.

Wie is er creatief/ heeft scouting ervaring, of wat dan ook en vind het leuk om even met me mee te denken?

Dankjewel alvast!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groepsactiviteit/ spel? Empty Re: Groepsactiviteit/ spel?

Bericht  silly-one ma 12 sep 2011 - 21:00

Ik weet niet in wat voor omgeving jullie zitten, maar een beetje een outdoor parcours uitzetten.
Ik weet nog wel dat ik voor het CIOS dat een keer had en dat we zo een kampvuurtje moesten maken en daarop een eitje bakken, van palen en touw een vlot maken, over een touwbrug heen klimmen ( met maar 1 of 2 touwen). Was super gaaf en je wordt er ook wel vies van, maar een douche na afloop maakt het helemaal top.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes ma 12 sep 2011 - 21:26

Dat is opzich wel een idee maar ik zoek eigenlijk meer een spel.
Op zondag is iedereen vaak brak van de avond ervoor stappen, dan ontbijten we rond een uur of 11, aankleden, doen we een activiteit en eten we aan het eind van de middag nog iets simpels zoals een broodje hamburger of iets dergelijks en dan gaan we rond een uur of 4 op huis aan. Als dan nog 20 mensen moeten douchen gaat het allemaal te lang duren.
We zitten ergens in een groepaccomodatie, maar ik ken de omgeving daar zelf ook niet, dus wat dat betreft vind ik het ook een beetje lastig inschatten of dat daar kan.

Ik hoorde laatst over leven Cluedo, maar ik kan me niet zo goed voorstellen hoe je dat daadwerkelijk doet. Of een moordspel of weet ik het, haha maar ik zoek iets in die richting.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one ma 12 sep 2011 - 21:46

De groep is klein maar je kan ook aan levend stratego gaan denken en dan een beetje op een aangepaste versie. Weet wel dat ik dat als kind super vet vond om te doen. Door het bos struimen en dan op zoek naar de vlag en dan hopen dat je niemand tegen komt om een nieuw kaartje te halen haha.

Zal eens even een boek gaan zoeken in mijn kast waar nog wel leuke ideeën in staan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one ma 12 sep 2011 - 21:54

Totemroof

Groepsactiviteit/ spel? Totemroof
Ook
Totemroof is een spel voor spanning en tactiek. Net als Levend Stratego
speel je dit in een bosrijke ruige omgeving. Je kunt het met 2 of meer
groepen spelen. Doel is zoveel mogelijk totems te roven van de andere
groep.

Maak twee groepen die even groot zijn. Elke groep heeft een
eigen kleur lintjes: die bind je om je bovenarm. De rest van de lintjes
blijven achter bij één of twee begeleiders. Iedere groep maakt met een
groot lint (zo'n 20 meter) ergens op het spelterrein (liefst een bos)
een cirkel. Zorg dat de andere groep niet weet waar dat is. In deze
kring komen de totems van de groep te staan. De totems, stokken van
circa 50 cm, zijn versierd met een lintje in de kleur van de groep. Je
mag de totems zelf niet verstoppen. De totems moeten duidelijk zichtbaar
in de cirkel staan. Het aantal totems is gelijk aan het aantal spelers
in de groep. Bij de cirkels staan ook begeleiders.

Doel is nu om
bij de andere kring een totem te roven en die in je eigen kring te
zetten. Maar... als je getikt wordt, moet je je lintje inleveren bij de
tikker en moet je direct bij de begeleider een nieuw lintje halen. De
tikker moet het lintje meteen inleveren bij de begeleider in de eigen
kring. De tikker mag dus geen lintjes verzamelen!. Word je getikt
terwijl je net een totem hebt geroofd, dan moet je ook die totem
inleveren. De tikker brengt deze totem, samen met het lintje van de
speler, naar de eigen kring.
Spelers mogen niet in de eigen kring
komen. Tikken gebeurt dus buiten de kring. Spelers zijn veilig als ze in
de kring van de tegenstander zijn. Je mag alleen totems van de
tegenstander roven. Je eigen totems terugroven bij de tegenstander mag
niet.

Puntentelling:
per veroverd lintje 1 punt.
Per veroverde totem 3 punten.
Per behouden eigen totem 5 punten.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes ma 12 sep 2011 - 21:57

silly-one schreef:De groep is klein maar je kan ook aan levend stratego gaan denken en dan een beetje op een aangepaste versie. Weet wel dat ik dat als kind super vet vond om te doen. Door het bos struimen en dan op zoek naar de vlag en dan hopen dat je niemand tegen komt om een nieuw kaartje te halen haha.

Zal eens even een boek gaan zoeken in mijn kast waar nog wel leuke ideeën in staan.

Super dat je zo meedenkt! Dank je!

Ik heb dat vroeger inderdaad ook weleens gedaan, maar kan me eigenlijk niet meer zo goed herinneren hoe dat ging. Vanavond maar eens google!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  lieke89 ma 12 sep 2011 - 22:28

Ik weet niet in welke omgeving je zit maar in Bergen op Zoom kan je een step-spel doen. dan wordt je onderverdeeld in 2 groepen en step je met je eigen groepje de hele stad door en moet je tijdens de tocht allerlei vragen beantwoorden. Misschien hebben ze dat wel in veel meer steden? Verder zijn er in oktober ook maisdoolhoven te bezoeken. is natuurlijk ook wel leuk met een grote groep. Vooral als 1 iemand de rest moet vinden.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Nora ma 12 sep 2011 - 22:35

Met mijn vriendengroep doen we wel eens weerwolven. Ik weet niet of je dat kent? Op internet staan wel alle regels (oa http://www.aboriginemundi.com/index.php/2009/06/weerwolven-kaarten/). Is wel echt een spelletje waarvoor je gewoon kan thuis blijven, en ik weet niet of je dat wel wil.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  minoessepoes ma 12 sep 2011 - 22:38

Nora schreef:Met mijn vriendengroep doen we wel eens weerwolven. Ik weet niet of je dat kent? Op internet staan wel alle regels (oa http://www.aboriginemundi.com/index.php/2009/06/weerwolven-kaarten/). Is wel echt een spelletje waarvoor je gewoon kan thuis blijven, en ik weet niet of je dat wel wil.

Dat kende ik nog niet, maar mijn mede organisator kwam er mee op de proppen en het staat nu op het programma voor de vrijdag avond!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes ma 12 sep 2011 - 22:40

Bedankt voor het meedenken allemaal!

We zitten in de buurt van Venlo, ik ken de omgeving daar eigenlijk helemaal niet Embarassed
Dingen zoals het steppen en het maisdoolhof vind ik leuke ideeen, maar dat is meer iets wat we op de zaterdag gaan doen, een activiteit die wat mag kosten en dat gaan de jongens uitzoeken. Ik ben belast met de zondag invulling en dat moet meer iets van een spel zijn, wat dus weinig tot niks kost.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one ma 12 sep 2011 - 23:46

Konijnenjacht.

• Spelduur: 30 minuten
  • Opstelling: Twee partijen in een stuk bos
  • Aantal spelers: 8 - 16 - 32 - 64
  • Materiaal: Lintjes, fluit en horloge
Verdeel de spelers in 2 partijen van c.a. 15 spelers (konijnen en jagers). De konijnen, voorzien
van een lint verstoppen zich in het bos. Tijdens het spel mogen ze zich verplaatsen. De jagers
proberen de konijnen te vangen. Zodra een konijn getikt is, geeft hij/zijn zijn/haar lint af aan de
jager en gaat terug naar het verzamelpunt. Na ongeveer 15 minuten wisselen de partijen van
functie.

Lekker in de kindersfeer, maar dat is vaak super leuk om te doen Very Happy

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  rapa nui ma 12 sep 2011 - 23:50

Geen zinnige inbreng maar was wel benieuwd of je nog een originele verblijfplek hebt gevonden? Daar was je volgens mij begin van dit jaar naar op zoek. Is het een standaard groepsaccomodatie geworden of is het nog iets speciaals geworden?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Burn ma 12 sep 2011 - 23:53

Ik ga even nadenken! En even zoeken op de computer, misschien hebben we daar wel iets! smile

Levend Cluedo is wel leuk, maar vergt wel wat voorbereidingstijd!
Levend Ganzenbord..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Chocolate Cookie ma 12 sep 2011 - 23:59

Levend stratego is ook tof! Maar ik weet niet of dat veel voorbereiding ofzo nodig heeft... smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  silly-one di 13 sep 2011 - 0:01

Chocolate Cookie schreef:Levend stratego is ook tof! Maar ik weet niet of dat veel voorbereiding ofzo nodig heeft... Groepsactiviteit/ spel? 561177

Op zich niet je moet alleen alle kaartjes maken met de rollen die er zijn.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Burn di 13 sep 2011 - 0:07

Levend Cluedo valt inderdaad wel mee..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  minoessepoes di 13 sep 2011 - 0:15

rapa nui schreef:Geen zinnige inbreng maar was wel benieuwd of je nog een originele verblijfplek hebt gevonden? Daar was je volgens mij begin van dit jaar naar op zoek. Is het een standaard groepsaccomodatie geworden of is het nog iets speciaals geworden?

Nee het is helaas een standaard accomodatie geworden. Het was echt lastig omdat het allemaal niet te duur mag zijn en niet te ver weg en in een gebied waar we niet al vaker waren geweest enz. En ik moet het ook organiseren met twee redelijk koppige heren. Maar we hebben accomodatie in een voor ons nieuwe gebied terwijl het voor de meeste maar een uurtje rijden is, dus dat is ook nog goed te doen om er vrijdag na het werk nog heen te rijden.

Ik heb gezegd dat ik me zou buigen over de zondag invulling en de maaltijden en de rest laat ik een beetje aan de heren over!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes di 13 sep 2011 - 0:18

Dank allemaal voor het meedenken trouwens!

Ik zie de groep nog niet direct al "konijnen" achter elkaar aan rennen. Ik denk dat het iets meer een spel moet zijn waar ook nog over na gedacht moet worden.

Ik zoek inderdaad iets in de richting van de stratego of de Cluedo. Maar vooral bij de Cluedo zie ik het niet zo voor me, hoe het precies gespeeld wordt en wat er allemaal voorbereid moet worden.

Dat het voorbereiden wat meer werk is vind ik trouwens niet zo'n probleem, daar heb ik nog meer dan een maand voor en dat kan ik lekker op mijn gemak doen 's avonds.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Burn di 13 sep 2011 - 1:40

Bij levend Cluedo moet je zorgen dat in de groep er meerdere mensen een rol krijgen. Bijv. een kok, jager of iets wat in het thema past wat jij die dag hebt.
En deze mensen hebben allemaal iets met de moord te maken.
Maar nu moet de rest van de groep er achter komen wie de echte moordenaar is.
Dit kunnen ze doen dooreen half uur lang, aan alle verdachten vragen te stellen.

Ook moeten ze op deze manier het moordwapen en de locatie te weten komen.

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Muppit di 13 sep 2011 - 5:14

minoessepoes schreef:
Nora schreef:Met mijn vriendengroep doen we wel eens weerwolven. Ik weet niet of je dat kent? Op internet staan wel alle regels (oa http://www.aboriginemundi.com/index.php/2009/06/weerwolven-kaarten/). Is wel echt een spelletje waarvoor je gewoon kan thuis blijven, en ik weet niet of je dat wel wil.

Dat kende ik nog niet, maar mijn mede organisator kwam er mee op de proppen en het staat nu op het programma voor de vrijdag avond!

Superleuk =D!
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364

Bericht  sonly di 13 sep 2011 - 5:19

Of iets als klootschieten? Moet je alleen de kloten regelen en een route verzinnen. Dat zou je daar in principe kunnen doen, of je gaat met de hele groep, om de beurt gooien en verzint tijdens het gooien de route.

sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  Filoria di 13 sep 2011 - 8:33

Weerwolven van Wakkerdam! Is een heel tof spel waarbij je erachter moet zien te komen wie de weerwolven zijn die 's nachts de burgers opeten. Zie wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_van_Wakkerdam

Qua voorbereiding hoef je het spel alleen te kopen en de spelregels een keer door te lezen. Het kost ongeveer 7,50 per setje. Als je met 15-20 man speelt zou ik twee setjes kopen.

Je kunt het spel binnen of buiten spelen. Het is handig als je in een kring kunt zitten, elkaar goed kunt zien, maar het is ook tof als je het donker/licht kunt maken op de een of andere manier. Er zijn namelijk dagen en nachten.
Het duurt ongeveer een halfuur per spelletje. Omdat het eerste spelletje vaak een beetje uitvogelen is, is het leuk om meerdere spelletjes op een avond te doen.

Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Filoria di 13 sep 2011 - 8:48

oeps, ik zie nu pas dat het idee al geopperd was. Sorry!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria di 13 sep 2011 - 8:56

Ik heb een keer een handelsspel gedaan waarbij je (bijvoorbeeld) 5 groepjes van 4 teamleden hebt. Alle teams hebben een eigen 'honk' (dat kan in een buiten of binnenruimte zijn. Het is handig als elk team een tafel heeft). Elk team begint met een stapel 'grondstoffen' kaartjes. Bijvoorbeeld 10 bakstenen, 5 platen ijzer en 3 computerchips.

Met bepaalde grondstoffen kun je bepaalde producten maken. Een team begint nooit met een combinatie van grondstoffen waarmee je een eindproduct kunt maken. Je kunt bijvoorbeeld geen computer maken zonder plastic, dus bovenstaand team kan nog geen computer maken. Voor een huis heb je bakstenen en glas nodig. Daarom MOET je wel met andere teams ruilen.

De truc is dat je zo slim mogelijk ruilt. Zodat je zoveel mogelijk producten kunt maken.

Ik kan op internet zo gauw geen kant en klaar spel vinden, maar dit is typisch een spel dat je zelf kunt maken. Je kunt in plaats van computers en huizen (pluk ik even uit de lucht :p) ook met voedsel spelen. Dat je bijvoorbeeld appels, bloem en suiker nodig hebt om appeltaart te bakken.

Oja: je kunt eventueel ook doen dat bepaalde producten waardevoller zijn dan andere. Lasagne is dan bijvoorbeeld 5 punten en pasta pesto 2 punten.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: