Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

+12
Polly
RYW
Flippin' Bitch
Marie
Blond
Benthe
Lavendel
Muurvlindertje
Antibes
Zora
Rovine
TGR
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. - Pagina 2 Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Mermaid ma 6 feb 2012 - 3:26

Wat bij mij heel erg hielp was een duidelijk overzicht maken van alles wat ik nog moest doen. Bleek iets nog een groot stuk te zijn het dan opsplitsen in kleinere taken.
Maar ik ben nou eenmaal zo'n nerd die dingen afstrepen fijn vind en waarbij dat al motiverend kan werken.

heel veel succes in ieder geval.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. - Pagina 2 Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 3:41

Ik ben ook al een jaar bezig, het schiet niet op..
Met mn scriptie lukt het me maar niet om de theorie voor elkaar te krijgen, het is extra lastig want ik heb niet hoeven stage lopen. Ik dacht juist dat het dan makkelijk zou zijn maar juist niet..
Verder moet ik nog 4 toetsen doen, die zijn in april. Op zn vroegst kan ik in april dus klaar zijn.. Als ik van de zomer nog steeds mn scriptie niet klaar heb ga ik mn stage overnieuw doen denk ik, want dit schiet gewoon niet op zo :S

Gast
Gast

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 5:57

Dat is balen Yasmin! Ik dacht dat jij al klaar was. Zit je nu nog fulltime aan de studie of werk je ook?

En off-topic: welke plaatsen heb jij bezocht in Midden-Amerika die je de moeite waard vond? Vooral voor Nicaragua weet ik nog niet echt wat mijn plannen zijn, en ik vraag me ook af of je je onveilig hebt gevoeld daar in je eentje?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 8:54

Ik had al klaar moeten zijn ja.. Maar op mn stage heb ik niks gedaan, ging er onvoorbereid heen, ik dacht: ach komt wel goed allemaal.. niet dus.
Ik heb nu een nieuwe begeleider en nu ga ik er weer helemaal voor smile

In Nicaragua zijn ze minder gewend aan toeristen, en is ook nogal een macho cultuur. Onveilig voelde ik me niet echt, maar meer.. hmm hoe zeg je dat, als je daar loopt als vrouw alleen is het om de 100 meter: psst pssst psst chica!! En dan met allemaal gebaren erbij. Na een paar dagen was ik dat echt helemaal zat. Ik zorgde er altijd voor dat ik met mannelijke reizigers was.
Ik ben geweest naar Granada en Leon en dat eiland, Ometepe ofzo? Oh en San Juan del sur, heel toeristisch maar erg leuk, veel backpackers daar.
Ik heb daar ook van een vulkaan afgegleden met zo'n board, dat kan je doen in Granada of Leon(één van de 2), was echt super. Het is erg goedkoop daar, voor 2 euro omgerekend heb je avondeten en een fles cola smile Hoe gaat het met je stage in Brazilie? Of ben je daar inmiddels al klaar mee?

Panama vond ik zelf echt geweldig, kanaal moet je echt bezoeken daar en de hoofdstad, Panama city, hilarisch die bussen daar. Costa Rica is ook aan te raden, de jungle is echt super daar!

Gast
Gast

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 9:07

Oh dat is dan wel zonde, maar in ieder geval heb je een leuke tijd gehad Very Happy En nu dus weer fulltime aan de studie, nou dan moet het toch wel goedkomen dit keer, veel succes!

Nicaragua klinkt goed, al geloof ik wel dat het daar oppassen is, maar ik ga altijd wel graag naar dat soort backpackers bestemmingen. Van een vulkaan afglijden klinkt goed!! En het is goedkoop, erg fijn Very Happy
In Costa Rica heb ik geziplined en geraft, erg leuk en smaakt naar meer! Het kanaal in Panama heb ik genoeg gezien, maar Panama City staat zeker op mijn lijstje en ook Bocas del Toro! Nou zeg, heb er al helemaal zin in.

Maar nu eerst dus nog aan de studie...

Oh ja, en ik ben klaar met mijn stage, ben net terug in NL en blijf nu 2 maanden hier. Best lang voor mijn doen, dus ook wel eens leuk om genoeg tijd te hebben om iedereen te zien, al vind ik het verschrikkelijk koud.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Printje ma 6 feb 2012 - 10:14

Ik heb mijn scriptie vd Pabo in 4 maanden afgerond.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne ma 6 feb 2012 - 11:29

Polly schreef:Parisienne, ik kan me helemaal voorstellen dat dat niet zo makkelijk is! Het probleem is dus ook dat je vaak afgeleid bent op de dagen dat je zou moeten werken, ook vanwege de vermoeidheid natuurlijk. Het zou wel ontzettend zonde zijn als je die boete moet betalen... Tot wanneer heb je de tijd? Op welke dagen ben je eigenlijk van plan om aan je scriptie te werken? Hup, aan de slag nu Very Happy

Het is inderdaad wel vermoeiend, maar ik MOET het gewoon afmaken. Ik heb tot juni de tijd, dan wil ik alles ingeleverd hebben en mijn scriptie eind juni verdedigd hebben. Voor de zomervakantie dus. Mocht mijn verdediging of scriptie onvoldoende zijn heb ik eventueel nog een kans in augustus. Hier ga ik natuurlijk niet vanuit!

Ik heb op maandag en woensdag altijd vaste oppas. Op maandag kan ik thuiswerken, dan haalt mijn stiefmoeder N. op. Op woensdag past mijn moeder bij ons thuis op, dan ga ik dus naar school om daar te werken omdat we thuis geen kamer overhebben waar ik rustig kan zitten. Ik ben laatst op woensdag naar mijn moeder gegaan. Daar heb ik rustig boven gezeten in mijn oude kamer terwijl mijn moeder beneden op N. paste. Dit ging ook prima. 's Middags een lekkere lunch, tussendoor een kopje thee.. toch fijner dan in een saaie school Wink Dit ga ik dus denk ik vaker doen op woensdag. Ik heb ook nog het geluk dat mijn vriend 's avonds en 's nachts werkt. Ik kan dus eigenlijk elke dag (behalve donderdag, dan is hij naar school) nog een paar uurtjes 's middags naar school om daar te werken. Woon 10 minuten bij de Hogeschool vandaan, dus voor een paar uurtjes op zich prima te doen.

Het enige probleem is dat ik die cirkel van 'bijna niets doen' moet doorbreken. Als ik eenmaal lekker op dreef ben gaat het vast lukken en is de motivatie sterk aanwezig. Alleen waarom is dat zo moeilijk?! Sad
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 12:02

Polly schreef:
Djin, logisch dat je het dan niet trekt om nóg een jaar collegegeld te betalen... Je MOET het dus gewoon halen, je hebt weinig andere keuze. Het zou ontzettend zonde zijn om een studie niet af te kunnen maken nadat je er zoveel tijd en moeite in hebt gestoken, en waarom twijfel je eraan of het je wel gaat lukken? Dat gaat goedkomen hoor, dat moet gewoon Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. - Pagina 2 561177

Ik ga ook nu weer aan de slag...

Voornamelijk tijd. Ik werk fulltime, heb een huis te onderhouden en wil ook nog een sociaal leven hebben, dus school moet sowieso in de avonduren en in de weekenden. Aan de ene kant heb ik nooit echt veel om diploma's gegeven, ik had ook leuk werk zonder diploma en ik zal mijn werk nu echt niet anders of beter doen als ik dat papiertje wel heb, maar het gaat om het idee.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 13 feb 2012 - 21:20

hier nog iemand die het afstuderen maar niet voor elkaar krijgt, bij mij is de harde deadline voor het collegejaar van 2012-2013, anders krijg ik namelijk die afstudeerboete van 3000 euro en die kan ik gewoon écht niet betalen. Ik ben nu ongeveer een jaar bezig sinds beginnen stage waar ik praktisch niets aan mn scriptie heb kunnen doen. Op dit moment ben ik bezig met mijn theorie, maar vind het zoooo super lastig.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Benthe ma 13 feb 2012 - 21:45

Atelier Madame schreef:hier nog iemand die het afstuderen maar niet voor elkaar krijgt, bij mij is de harde deadline voor het collegejaar van 2012-2013, anders krijg ik namelijk die afstudeerboete van 3000 euro en die kan ik gewoon écht niet betalen. Ik ben nu ongeveer een jaar bezig sinds beginnen stage waar ik praktisch niets aan mn scriptie heb kunnen doen. Op dit moment ben ik bezig met mijn theorie, maar vind het zoooo super lastig.

Dit is precies mijn verhaal, ook al ben ik vrijwel klaar met mijn theorie gelukkig. Dat had ook niet veel langer moeten duren, want ik was er echt helemaal klaar mee. Ik begin nu met de volgende fase van mijn onderzoek en dat geeft weer wat meer motivatie.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Atelier Madame ma 13 feb 2012 - 21:46

Benthe schreef:
Atelier Madame schreef:hier nog iemand die het afstuderen maar niet voor elkaar krijgt, bij mij is de harde deadline voor het collegejaar van 2012-2013, anders krijg ik namelijk die afstudeerboete van 3000 euro en die kan ik gewoon écht niet betalen. Ik ben nu ongeveer een jaar bezig sinds beginnen stage waar ik praktisch niets aan mn scriptie heb kunnen doen. Op dit moment ben ik bezig met mijn theorie, maar vind het zoooo super lastig.

Dit is precies mijn verhaal, ook al ben ik vrijwel klaar met mijn theorie gelukkig. Dat had ook niet veel langer moeten duren, want ik was er echt helemaal klaar mee. Ik begin nu met de volgende fase van mijn onderzoek en dat geeft weer wat meer motivatie.

heb je nog goede tips om me zo snel mogelijk door die stomme theorie heen te slaan? :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Benthe ma 13 feb 2012 - 22:00

Atelier Madame schreef:
Benthe schreef:

heb je nog goede tips om me zo snel mogelijk door die stomme theorie heen te slaan? :P

Zo snel mogelijk nog wel :P , snel is ook niet echt mijn sterktste punt. Maar ik zou vooral zeggen; hou zo goed mogelijk bij wat je waar allemaal gelezen hebt, zodat je het snel weer erbij kunt pakken en gewoon stug doorgaan want er komt echt een einde aan. En laat het eens aan iemand lezen die niet uit het vakgebied komt, dat kan namelijk hele nieuwe inzichten geven, of dingen aantonen waar je zelf steeds overheen kijkt, omdat je zelf zo bekend bent met de theorie.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: