Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bij elkaar op de kamer of niet?

+6
Susan
ShallY
Mamsie
Lavendel
Darius
Coco
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Coco ma 19 sep 2011 - 19:23

Hebben jullie kinderen bij elkaar op de kamer slapen? Tot welke leeftijd houd je dat zo? En hoe bevalt dat?

Zoals het er nu naar uit ziet gaan wij volgende maand verhuizen en ik twijfel of ik ze beiden wel een eigen kamer zal geven. Het verhuizen op zich zal al een verandering voor ze zijn natuurlijk, een eigen kamer is dan misschien ook iets teveel van het goede. En ze vinden het ook wel gezellig samen op een kamer.
Ik heb zelf nooit een kamer gedeeld en heb dus ook geen idee hoe dat is, al denk ik dat er niets mis mee is zolang ze het samen naar hun zin hebben!?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Darius ma 19 sep 2011 - 19:28

Ik heb wel eens gehoord dat ze vanaf een jaar of zes wat meer privacy willen, dus dan zou het nu prima kunnen, mits ze elkaar niet wakker houden enzo.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 19:56

Wij hebben ze nu nog apart liggen, maar aangezien ik zwanger ben willen we ze over een jaar ongeveer wel bij elkaar leggen. Afgelopen weekend hebben ze drie nachten bij elkaar gelegen en dat ging prima. Ik heb zelf tot mijn 7e ongeveer een kamer gedeeld met mijn broertje, had op zich ook nog wel langer gekund.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 20:28

De oudste 2 liggen sinds december ongeveer samen, ivm de komst van de tweeling, en dat gaat heel goed. Over een paar jaar gaan zij wel weer apart, en komen de jongste 2 op die kamer samen. En dat zal ook zo blijven tot ze uit huis gaan, want meer kamers zijn er niet.
De jongste 2 liggen nu ook al samen, en dat zal dus zo blijven, alleen gaan ze dan naar een grotere kamer.

Ik heb zelf tot ik uit huis ging een kamer gedeeld met mijn zus en zusje, al sinds mijn 11e, en dat is eigenlijk altijd wel goed gegaan. Tuurlijk hadden we wel eens ruzie, maar we konden er toch niks aan veranderen, want ook daar waren er geen kamers meer over. Alleen mijn broertje sliep alleen, de rest, 6 meiden, lagen bij elkaar.

Ik zou trouwens een jongen en een meisje niet te lang op 1 kamer willen houden, denk dat dat toch wat lastiger wordt op een gegeven moment. Nu gaat dat nog prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 20:30

Gaan jullie naar Turkije verhuizen ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 23:24

Ik heb van mijn 2e tot 18e samen met een zusje op de kamer geslapen, en vond het over het algemeen alleen maar gezellig! Laatste jaar had ik wel een kamertje alleen.

Onze jongens slapen nu natuurlijk nog samen, en zo lang dat goed gaat wil ik dat wel zo houden.

Een jongen en een meisje hou je niet tot hun 18e op dezelfde kamer denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Lavendel ma 19 sep 2011 - 23:34

Ik ben van een tweeling (tweelingzus) en wij hebben altijd tot we op kamers gingen bij elkaar op de kamer gelegen. Tot we een jaar of 10 waren hebben we zelfs samen in een tweepersoonsbed geslapen. Op een gegeven moment gingen we verbouwen en kregen we een nieuwe kamer. We mochten kiezen toen, of een eigen kleinere kamer of samen een grotere kamer. We hebben toen dat laatste gekozen.

We hebben nooit veel op onze kamer gespeeld omdat we in de kamer een grote 'speelhoek' hadden. We sliepen er eigenlijk alleen en dat ging prima, half uurtje keten/praten/boekjes lezen en dan was dat ook weer gebeurd.
Later hadden we in onze kamer een grote ronde tafel staan waar we samen huiswerk aan maakten met in het midden de radio aan. Ik vond het nooit vervelend. Af en toe wilde de een de radio aan en de andere niet, nou prima dan deed je oordopjes in. We deden ook hetzelfde niveau op de middelbare school dus konden elkaar veel helpen. Behoefte aan meer privacy hebben we nooit echt gehad. We zijn beide niet zo op onszelf. En als dat wel zo was omdat we bijvoorbeeld elkaar de tent weer eens uitvochten dan zat de een in de woonkamer en de ander op de slaapkamer.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Coco ma 19 sep 2011 - 23:45

Mama_van2 schreef:Gaan jullie naar Turkije verhuizen ?
Nee, daar zou ik nooit willen wonen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Mamsie ma 19 sep 2011 - 23:48

Hier slapen de oudste 2 ook al best lang samen. Ze wouden samen slapen dus prima. Als de zolder verbouwd is krijgen ze alle 2 een eigen kamer naast elkaar en moeten ze een badkamertje samen delen.
De jongste gaat dan naar de kamer waar zij nu zitten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  ShallY ma 19 sep 2011 - 23:52

Ik heb tot mijn 23ste met mijn (2ling)zus een kamer gedeeld. Ik vond het heel erg gezellig en was ook niet anders gewend. Het was wel eens lastig met leren..ik leerde het liefst in een stille kamer en mijn zus met muziek aan. En zij keek graag tv voor ze ging slapen en ik niet maar sliep daar wel doorheen.

Ik vond het echt heel leuk. Mijn broer en zus hebben trouwens ook een tijdje een kamer gedeeld (ook 2ling) maar zodra ze wat ouder werden is mijn jongste broertje bij mijn oudere broer op de kamer gegaan en mijn zus had een kamer voor haar alleen.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Susan ma 19 sep 2011 - 23:53

Dus je ouders hebben twee tweelingen en nog een zoon? Dat is leuk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Coco ma 19 sep 2011 - 23:59

We hebben dan wel meerdere slaapkamers, dus als het niet meer gaat of de pret eraf is gaan we ze gewoon splitsen denk ik. Of een speelkamer zodat als er vriendjes en vriendinnetjes zijn, ze wel apart van elkaar kunnen spelen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  _Femme di 20 sep 2011 - 0:01

Mijn tante heeft 2 tweelingen, de oudste zijn 2-eiige meisjes en de jongste zijn 1-eiige jongens. De meisjes kunnen elkaar vaak wel schieten dus die slapen apart, de jongens kunnen bijna niet zonder elkaar dus die slapen samen.

Ik denk dat je het gewoon uit moet proberen, het ligt aan de karakters van de kinderen hoe ze ermee omgaan.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 0:11

Ik denk dat ik ze straks niet eens uit elkaar zou kunnen krijgen, als ik nu al merk hoe ze elkaar missen. Ze liggen nog samen in een bedje, en laten direct merken als de ander weg is, of nog moet komen. Zodra ze weer samen zijn, pakken ze elkaars handje, of lenen elkaars duim, zo lief! I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Happydobby di 20 sep 2011 - 0:21

Mijn vriend is ook een 1 eiige tweeling en heeft tot 12 jaar samen met zijn tweeling broer een kamer gehad, toen ze 12 waren hadden ze genoeg kamers om iedereen een eigen kamer te geven dus vanaf toen niet meer.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 0:25

Wat lief MR. Ik heb bij mijn jongens niet het idee dat ze van elkaar bestaan 'afweten'. Behalve dat ze altijd tegelijk honger hebben en tegelijk poepen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Thunder di 20 sep 2011 - 0:27

Als mijn kinderen bij de opa's en oma's zijn, slapen ze ook altijd samen. Dat gaat prima, op vakantie's ook. Thuis slapen ze apart, maar als ze later samen zouden willen, zou ik dat geen probleem vinden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 1:03

ProudMama schreef:Wat lief MR. Ik heb bij mijn jongens niet het idee dat ze van elkaar bestaan 'afweten'. Behalve dat ze altijd tegelijk honger hebben en tegelijk poepen.

Dat komt misschien nog wel als ze wat 'wijzer' zijn. Hier was het in het begin alleen huilen als ze elkaar niet hadden, maar nu merk ik echt dat ze op elkaar reageren. Ze pakken echt meteen elkaars handje, lachen naar elkaar, pakken speelgoed van elkaar. Echt heel leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 1:10

_MamaRosa_ schreef:
ProudMama schreef:Wat lief MR. Ik heb bij mijn jongens niet het idee dat ze van elkaar bestaan 'afweten'. Behalve dat ze altijd tegelijk honger hebben en tegelijk poepen.

Dat komt misschien nog wel als ze wat 'wijzer' zijn. Hier was het in het begin alleen huilen als ze elkaar niet hadden, maar nu merk ik echt dat ze op elkaar reageren. Ze pakken echt meteen elkaars handje, lachen naar elkaar, pakken speelgoed van elkaar. Echt heel leuk.
Hier lagen ze alleen maar te huilen vandaag, heb ze net in hun inbakerslaapzak samen in 1 bedje gelegt en het is warempel stil :shock: .
Zonder inbakeren slaan ze elkaar wakker, dus daarom deed ik het nooit, misschien toch maar vaker doen. Ziet er ook schattig uit, 2 koppies onder die dekens vandaan, 1 groot en 1 klein koppie I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 1:21

Zoiets?
Very Happy

De 1e, toen waren ze 3 dagen oud... I love you


*


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op di 20 sep 2011 - 6:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 1:53

Even snel gemaakt mijn mijn telefoon:


Laatst aangepast door ProudMama op di 20 sep 2011 - 7:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  _Femme di 20 sep 2011 - 1:55

Ah dat is echt te schattig I love you

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 2:12

Lief! Nou, als het zo gaat, lekker doen toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Lavendel di 20 sep 2011 - 2:13

aah samen is lief!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 2:20

_MamaRosa_ schreef:Lief! Nou, als het zo gaat, lekker doen toch?
Ja, precies, als ze dan lekkerder slapen... Eerst ging het niet omdat ze elkaar sloegen doordat ze nog geen goede motoriek hadden, maar met inbakeren is dat over Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer of niet? Empty Re: Bij elkaar op de kamer of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum