Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

+12
Polly
RYW
Flippin' Bitch
Marie
Blond
Benthe
Lavendel
Muurvlindertje
Antibes
Zora
Rovine
TGR
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  TGR wo 18 jan 2012 - 3:59

Ik ben heel slecht met dingen afronden als er geen deadlines zijn en die zijn er nu dus niet. Ik had een jaar geleden al klaar kunnen zijn met afstuderen, maar toen begon ik net met mijn onderzoek. In januari 2011 mijn relatie verbroken, in februari verhuisd en begonnen met afstuderen.

Intussen alle interviews en informatie verzameld en het is allemaal nagenoeg af.

15 augustus 2011 zou ik mijn scriptie inleveren en verdedigen. Mijn vader overleed echter 6 augustus en dat gooide nogal wat roet in het eten.

Nu is het half januari 2012, sinds november vorig jaar ben ik weer begonnen, maar iedere keer moet ik weer denken aan vorig jaar. Het schiet gewoon niet op. Daarbij heb ik ook het concentratievermogen van een hamster. Het is welgeteld misschien een week werk, maar ik krijg mezelf er niet lang genoeg tegelijk aan.

Hoe heb jij je scriptie afgerond en hoelang deed jij erover?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Rovine wo 18 jan 2012 - 4:13

1,5 jaar heb ik erover gedaan. Deels door vervelende gebeurtenissen en daarna me er moeilijk toe kunnen zetten. Ook ik kan me ongeveer 5 minuten concentreren voor ik weer iets anders ga doen.

Mijn redding is een docent geweest die zich ineens realiseerde dat ik thuis zat de worstelen met dat ding. Hij heeft me een deadline gegeven. Die deadline was in mijn ogen onhaalbaar, maar hij heeft me op een strak regime gezet met veel tussentijdse afspraken. Ik had die druk van buitenaf echt even nodig, toen ineens kon ik die laatste beetjes wel in 2 weken afronden.

Ik weet niet of je met een afstudeergroep (hoe heet dat ook alweer) mee moet doen, maar als het goed is studeert er in februari wel weer een zwik af. Docenten zijn denk ik wel bereid je nu even een weekje intensief te begeleiden, langere studeerders kosten geld.

Die laatste week heb ik als heel zwaar ervaren maar ben erg blij dat ik zo voor het blok gezet ben. Anders was ik nu waarschijnlijk nog niet afgestudeerd.

(niet quoten)


Laatst aangepast door Rovine op wo 18 jan 2012 - 4:15; in totaal 1 keer bewerkt
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Zora wo 18 jan 2012 - 4:13

Ik had dit soort problemen nooit, kwam altijd gewoon in een soort flow en had alles ruim om tijd af, ook mijn BA-scriptie. Met mijn MA-scriptie lukte het inderdaad ook niet. De flow kwam niet, ik stelde alles heel lang uit, en ik kreeg niets op papier. Ik had vanuit mijn begeleider ook niet echt een deadline, maar voor mezelf wel, want wilde niet nog een keer collegegeld betalen.

Ik heb jammer genoeg niet echt tips. De flow van het echt erin zitten heb ik bij mijn MA-scriptie nooit gekregen, maar elke dag worstelde ik wel weer wat op papier. Het opgeven om er echt helemaal in te zitten heeft bij mij dus wel geholpen. Het ging niet vanzelf, maar ik kreeg het wel af.

Oh en het data verzamelen duurde een paar maanden. Het echte schrijven denk ik 3 weken.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Antibes wo 18 jan 2012 - 4:16

Oh wat moeilijk en herkenbaar. Ik kan ook niet goed zonder deadlines afronden, mijn scriptie (wat literatuusstudie was voor stage) is ook januari 2012 geworden ipv juli 2011.

Heb helaas ook totaal geen advies, ik ben vooral zielsgelukkig dat ik een afstudeerPROJECT moet doen..

Wellicht kun je eens soort externe deadline vinden in iets dat je dan en dan wilt doen, maar waarvóór dit af moet zijn?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Muurvlindertje wo 18 jan 2012 - 4:18

Ik heb er een half jaar over gedaan.

Tip: maak je eigen deadlines en een planning. Bijv: over een week is dit en dit af.
Over 2 weken .......
etc
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 4:22

Muurvlindertje schreef:Ik heb er een half jaar over gedaan.

Tip: maak je eigen deadlines en een planning. Bijv: over een week is dit en dit af.
Over 2 weken .......
etc
Zo heb ik het ook gedaan. Mijn toenmalige man hield mijn planning ook bij en schopte me regelmatige de studeerkamer in. En nu met een nieuwe studie, zelfde drama.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Lavendel wo 18 jan 2012 - 4:23

Is er iemand die in hetzelfde schuitje zit en die jou mee kan trekken? Het kan goed werken als je met zn 2'en naar de bieb gaat en elkaar motiveert.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Benthe wo 18 jan 2012 - 4:38

Heel herkenbaar. Ik ben inmiddels ook al bijna een klein jaar bezig met mijn scriptie en die is voorlopig ook nog niet af. Ik heb er weken tussen zitten dat het goed gaat en ik aardig opschiet, maar soms wil het ook helemaal voor geen meter.

Bij mij vorige studie maakt ik echt keiharde afspraken met mijn begeleider, zodat ik wel moest. Dat werkte voor mij heel goed. Heb jij niet een begeleider die je hier bij kan helpen? Want een week werk is natuurlijk echt heel weinig, dus ik zou nu echt een manier zoeken op dit te kunnen afmaken.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Blond wo 18 jan 2012 - 4:59

Ik herken het ook niet, maar ik heb altijd alles ruim voor een deadline af. En deadlines geef ik mezelf.

En inderdaad tussentijds ook deadlines. Maand x literatuurstudie af, maand x methode gedeelte af, etc. Maar ik ben dan ook een geordend persoon en bij mij werkt het zo goed. Voor hetzelfde geld moet jij op een andere manier werken om in de 'flow' te komen. Vind je je onderzoek wel boeiend? Dat wil ook meehelpen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Marie wo 18 jan 2012 - 23:54

Ik had hetzelfde met mijn bachelor-scriptie. Ik heb uiteindelijk gewoon een eindgesprek gepland (=verdediging) met mijn begeleider en daarvoor MOET alles gewoon af zijn. Als je nu eens over anderhalf/twee weken gewoon je verdediging plant en dan gewoon iedere dag consequent bij de uni gaat zitten van 9 tot 5 moet het toch wel lukken?

ps. Dit is niet de leukste manier om te doen, maar soms MOET je gewoon even..
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Flippin' Bitch do 19 jan 2012 - 1:57

Ik heb er ook zoveel moeite mee gehad. Was er echt van overtuigd dat ik nooit mijn diploma zou halen. Uiteindelijk had ik iemand die me steeds een schop onder mijn kont gaf, er steeds naar vroeg, adviseerde om niet meer te doen dan nodig was. Nam ook steeds mijn kalender/agenda mee naar haar, waar zij mij ook hielp met wat realistisch was en wat niet... (ik werkte toen tegen de 50 uur per week, 2 banen, veel reizen). Uiteindelijk heb ik die scriptie op het laatste nippertje geschreven: 3 nachten in 1 maand niet geslapen, maar op koffie en redbull typen typen typen... In de ochtend dat ik 'm voor de laatste kans kon inleveren heb ik 'm af gekregen.

Vraag dus hulp als je er niet uitkomt, iemand waarvan je kunt accepteren als diegene je een schop onder je kont geeft...
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Zora do 19 jan 2012 - 9:44

Heb je nog wat aan de gegeven tips TGR?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  TGR do 19 jan 2012 - 9:45

Zora schreef:Heb je nog wat aan de gegeven tips TGR?


Ja ik heb mijn begeleider weer gemaild en stuur m eind deze maand mijn concept.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 1:50

Het lukt mij ook niet Sad Ik raak al half in paniek als ik er aan denk. Ik kan heel slecht tegen druk en moeten presteren. Mijn ouders lopen me ook te pushen, waardoor ik eigenlijk alleen maar ga denken: ik schrijf me nu uit, dan verspil ik geen geld.

Soms denk ik wel eens: Was er maar niks gebeurd, dan had ik nu gewoon een diploma gehad, want het liep allemaal super tot halverwege jaar twee. Maar goed, je hebt bepaalde dingen niet zelf in de hand.

Ik moet ook per se dit jaar afstuderen, anders kan ik het niet meer betalen en ik zou het echt zo zonde vinden om dan geen diploma te hebben. Ik hoop heel erg dat m'n contract verlengd wordt, dat zou al een enorm grote zorg minder zijn en dan kan ik me wat meer op studeren richten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  RYW za 21 jan 2012 - 7:59

Bij mij heeft een crisisstrenge deadline geholpen. De scriptiebegeleider ging met pensioen, en ik moest binnen een maand klaar zijn. De knop ging om, ik werkte zo'n 60 uur per week in totaal (moest ook gewoon nog fulltime werken) en binnen een maand had ik het af. Dat zorgde gewoon echt dat de boel in werking ging en ik ook geen ruimte had in mijn hoofd om ergens anders aan te denken. Ik heb mezelf op het laatst ook echt huilend aan de laatste loodjes gezet, ik wilde écht niet meer, maar ik heb het toch geforceerd en het is gelukt.

Het is denk ik per mens verschillend, maar net wat er voor jou werkt. Wat heb je al wel geprobeerd en wat nog niet?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  TGR za 21 jan 2012 - 8:01

RYW schreef:Bij mij heeft een crisisstrenge deadline geholpen. De scriptiebegeleider ging met pensioen, en ik moest binnen een maand klaar zijn. De knop ging om, ik werkte zo'n 60 uur per week in totaal (moest ook gewoon nog fulltime werken) en binnen een maand had ik het af. Dat zorgde gewoon echt dat de boel in werking ging en ik ook geen ruimte had in mijn hoofd om ergens anders aan te denken. Ik heb mezelf op het laatst ook echt huilend aan de laatste loodjes gezet, ik wilde écht niet meer, maar ik heb het toch geforceerd en het is gelukt.

Het is denk ik per mens verschillend, maar net wat er voor jou werkt. Wat heb je al wel geprobeerd en wat nog niet?

Ik weet slecht wat werkt, maar ik lever eind deze maand in wat ik dan heb, vanaf daar kan ik met het commentaar verder.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 8:44

Ik ben tegen verwachtingen in nog best goed bezig geweest vandaag. Heb eerst gecheckt wat ik nog moest doen voor m'n afstudeerprojecten en dat bleek verrassend weinig te zijn. Daarna heb ik m'n mail gecheckt en bleek dat ik bepaalde databasebestanden niet hoef in te leveren. Daar was ik erg blij mee tot ik erachter kwam dat ik die vorig jaar al had gemaakt :P Morgen ga ik weer fanatiek verder!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Polly zo 5 feb 2012 - 11:39

Hallo lotgenoten, zijn jullie nog steeds bezig aan jullie scriptie? Ik ben twee weken geleden begonnen en heb er, zoals ik al verwacht had, ONTZETTEND veel moeite mee, ik vind het oersaai. De discipline is ver te zoeken maar gelukkig werk ik snel tijdens mijn korte concentratiemomenten, dus op zich loop ik tot dusver op schema. Ik krijg vier maanden de tijd om mijn scriptie te schrijven, maar ik ga het in 2 maanden doen.
Misschien kunnen we elkaar motiveren? Succes in ieder geval.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Parisienne zo 5 feb 2012 - 11:50

Ik heb ook motivatie nodig! Ben in februari 2010 begonnen met afstuderen, maar bleek toen zwanger te zijn. Vol goede moed ging ik aan de slag, omdat ik dacht dit goed te combineren was met een zwangerschap. Helaas gooide de vele complicaties tijdens mijn zwangerschap roet in het eten. Ben er na twee maanden mee gestopt en heb 'verlof' genomen tot februari 2011. Ben vorig jaar begonnen, wel met een nieuw onderwerp.

Ben nu dus een jaar bezig, maar opschieten wil het niet echt. Vind het zwaar om het te combineren met mijn gezinsleven en huishouden. Heb twee volle dagen oppas waarop ik dus veel kan doen aan mijn scriptie. Helaas komt het er gewoon niet van, ik ga die dagen dan toch vaak andere dingen doen. Doordat mijn dochter niet bepaald goede nachten (door)slaapt ben ik ook gewoon doodop van vermoeidheid. Voel me lusteloos.. zelfs een afwas is al teveel om te doen. Maar ik wil het zo graag afmaken.. sterker nog: ik MOET het afmaken dit schooljaar, anders ben ik officieel een langstudeerder en moet ik die boete gaan betalen. Het is te behalen, maar dan moet ik wel wat gaan doen!

Ik heb echt een schop onder mijn kont nodig.. Sad
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 12:08

Ik heb mijn afstudeerprojecten ingeleverd en ben me aan het voorbereiden op wat ik dit blok moet doen. Ik ben alleen best bang dat het me niet lukt om alles dit schooljaar af te krijgen en dan moet ik stoppen met m'n studie, omdat ik het volgend jaar niet meer kan betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Parisienne zo 5 feb 2012 - 12:11

@ Dijn82: waarom zou je het volgend jaar niet meer kunnen betalen? Val je dan ook onder de langstudeerders-regel?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 12:33

Ja, dus dan wordt het echt te duur voor me. Ik krijg vanaf mijn vierde jaar al geen stufi meer (ook geen lening en ov), dus ik heb vanaf toen al gewerkt om m'n collegegeld te betalen. Het laatste halfjaar van het vierde jaar kon dit niet i.v.m. onbetaalde stages, dus toen heb ik van m'n spaargeld geleefd. Nu werk ik fulltime, maar ik moet m'n spaargeld weer opbouwen, want door een verhuizing is dat helemaal gekelderd tot het nulpunt.

Als het me dit jaar niet lukt om af te studeren, ga ik sparen voor m'n collegegeld, zodat ik het over een tijd alsnog af kan ronden, want ik wil gewoon per se dat diploma hebben! Tot nu toe blijf ik positief en ga ik er gewoon vanuit dat het me gaat lukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 12:34

Of ik zoek gewoon een sugar daddy Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  TGR zo 5 feb 2012 - 21:31

Ahh dat is ff kut Sad, Dijn.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 2:32

Parisienne, ik kan me helemaal voorstellen dat dat niet zo makkelijk is! Het probleem is dus ook dat je vaak afgeleid bent op de dagen dat je zou moeten werken, ook vanwege de vermoeidheid natuurlijk. Het zou wel ontzettend zonde zijn als je die boete moet betalen... Tot wanneer heb je de tijd? Op welke dagen ben je eigenlijk van plan om aan je scriptie te werken? Hup, aan de slag nu Very Happy

Djin, logisch dat je het dan niet trekt om nóg een jaar collegegeld te betalen... Je MOET het dus gewoon halen, je hebt weinig andere keuze. Het zou ontzettend zonde zijn om een studie niet af te kunnen maken nadat je er zoveel tijd en moeite in hebt gestoken, en waarom twijfel je eraan of het je wel gaat lukken? Dat gaat goedkomen hoor, dat moet gewoon smile

Ik ga ook nu weer aan de slag...
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar. Empty Re: Afstuderen: Ik krijg het niet voor elkaar.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum