Testament / voogden; bij overlijden ouders
+9
loesje
studiebol
Roodkapje
Mamsie
Coco
kwak
Parisienne
RiLiJu
PapillonRose
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Testament / voogden; bij overlijden ouders
Ja wij hebben testamenten op laten stellen.
Mochten wij komen te overlijden gaan de kinderen naar mijn moeder, of naar mijn broertje en schoonzusje als mijn moeder niet meer in staat zou zijn om voor de kinderen te zorgen. Ze weten hier van, mijn schoonouders waren geen optie dit omdat mijn schoonmoeder zwaar suiker heeft en ze niet in staat zou zijn om voor de kinderen te zorgen.
Ook heb ik uit laten sluiten dat stel wij allemaal zouden overlijden dat de kinderen naar mijn vader zouden gaan.
Mochten wij komen te overlijden gaan de kinderen naar mijn moeder, of naar mijn broertje en schoonzusje als mijn moeder niet meer in staat zou zijn om voor de kinderen te zorgen. Ze weten hier van, mijn schoonouders waren geen optie dit omdat mijn schoonmoeder zwaar suiker heeft en ze niet in staat zou zijn om voor de kinderen te zorgen.
Ook heb ik uit laten sluiten dat stel wij allemaal zouden overlijden dat de kinderen naar mijn vader zouden gaan.
Gast- Gast
Wij hebben het ook vast laten liggen. Mijn zus en vriend krijgen dan de verantwoording over de kinderen en mijn schoonvader beheert dan de financiele kant. Dat weten ze beide.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Ja ik heb dit vast laten leggen bij een notaris toen mijn dochter 3 maanden oud was.
Mijn ouders zijn vastgesteld als voogd mocht er iets met mij gebeuren,mocht het zover komen dat mijn ouders dit niet meer kunnen door overlijden of ziekte dan gaat ze naar haar peetome,mijn broertje.
Ook heb ik vast laten leggen dat alles wat ik bezit voor mijn dochter is als ik kom te overlijden,maar er staat ook in dat als dochter overlijd dat alles wat zij bezit dan naar mij gaat. Mochten wij beide tegelijk komen te overlijden dan gaat alles naar mijn ouders en van daaruit mag het verdeelt worden over wie wat wil.
Mijn ex/haar vader is uitgesloten evenals zijn ouders en broertje,ik heb toen met hem overlegd en hij wilde er niks van weten,prima.
Als ik overlijd en mijn dochter is dan oud genoeg om zelf te beslissen dan mag ze trouwens zelf bepalen waar ze heen wil als ze nog niet voor zichzelf kan zorgen,dat kan dan inderdaad ook haar vader zijn die niet in het testament staat.
Was een duur grapje toen,maar ben erg blij dat het geregeld is.
Mijn ouders zijn vastgesteld als voogd mocht er iets met mij gebeuren,mocht het zover komen dat mijn ouders dit niet meer kunnen door overlijden of ziekte dan gaat ze naar haar peetome,mijn broertje.
Ook heb ik vast laten leggen dat alles wat ik bezit voor mijn dochter is als ik kom te overlijden,maar er staat ook in dat als dochter overlijd dat alles wat zij bezit dan naar mij gaat. Mochten wij beide tegelijk komen te overlijden dan gaat alles naar mijn ouders en van daaruit mag het verdeelt worden over wie wat wil.
Mijn ex/haar vader is uitgesloten evenals zijn ouders en broertje,ik heb toen met hem overlegd en hij wilde er niks van weten,prima.
Als ik overlijd en mijn dochter is dan oud genoeg om zelf te beslissen dan mag ze trouwens zelf bepalen waar ze heen wil als ze nog niet voor zichzelf kan zorgen,dat kan dan inderdaad ook haar vader zijn die niet in het testament staat.
Was een duur grapje toen,maar ben erg blij dat het geregeld is.
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
- Hebben jullie dit goed geregeld, waarom wel/niet?
Nog niet, maar dat gaan we binnenkort wel doen!
- Naar wie gaan de kids?
In de eerste instantie naar mijn ouders en als mijn ouders het niet meer zouden kunnen dan naar mijn broertje.
- Zijn de door jullie gewenste voogden op de hoogte?
Uiteraard! Beetje vreemd als ze opeens voor een voldongen feit staan als ons iets overkomt. En we willen het nu juist allemaal goed regelen zodat, mocht ons iets overkomen, ons kindje goed opgevangen wordt.
- Is dit vastgelegd bij een notaris?
Gaan we binnenkort dus doen. Dan staat het officieel vast hoe wij het willen.
- Weet jij wat er gebeurd als je dit niet vastlegt?
Ja, dan krijgt bureau jeugdzorg in de eerste instantie de voogdij en zal de rechter beslissen wie uiteindelijk de vogdij zal krijgen. (bijv opa en oma)
Nog niet, maar dat gaan we binnenkort wel doen!
- Naar wie gaan de kids?
In de eerste instantie naar mijn ouders en als mijn ouders het niet meer zouden kunnen dan naar mijn broertje.
Uiteraard! Beetje vreemd als ze opeens voor een voldongen feit staan als ons iets overkomt. En we willen het nu juist allemaal goed regelen zodat, mocht ons iets overkomen, ons kindje goed opgevangen wordt.
Gaan we binnenkort dus doen. Dan staat het officieel vast hoe wij het willen.
Ja, dan krijgt bureau jeugdzorg in de eerste instantie de voogdij en zal de rechter beslissen wie uiteindelijk de vogdij zal krijgen. (bijv opa en oma)
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Roodkapje schreef:
- Naar wie gaan de kids? Ik hoop naar mijn zussen en absoluut niet mijn schoonfamilie.. Ik las dat je ook mensen kon uitsluiten bij iemand, toch??
Klopt. Ik heb vast laten leggen dat ik niet wil dat mijn zoon naar zijn biologische vader gaat. Mij is toen verteld dat dit geen 100% zekerheid geeft maar dat daar dan wel serieus naar gekeken wordt.
Maar dat is natuurlijk wel een andere situatie dan verdere familie. Ook al ben ik de enige die het ouderlijkgezag heeft.
Gast- Gast
-Hebben jullie dit goed geregeld, waarom wel/niet?
Nog niet officieel, iedere keer zeggen we dat moeten we echt regelen maar helaas nog steeds niet gedaan.
- Naar wie gaan de kids?
Naar mijn broer. We willen allebei niet dat ze naar een van onze ouders gaan, niets verkeerd met de ouders maar we vinden dat ze opa&oma horen te blijven en bovendien vind ik het leeftijdsverschil dan te groot.
Ja uiteraard
Nee nog niet
Geen idee.
Nog niet officieel, iedere keer zeggen we dat moeten we echt regelen maar helaas nog steeds niet gedaan.
- Naar wie gaan de kids?
Naar mijn broer. We willen allebei niet dat ze naar een van onze ouders gaan, niets verkeerd met de ouders maar we vinden dat ze opa&oma horen te blijven en bovendien vind ik het leeftijdsverschil dan te groot.
Ja uiteraard
Nee nog niet
Geen idee.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Bij overlijden ouders, wat gebeurt er met de kinderen?
» Hoe om te gaan met overlijden?
» Testament
» testament
» Testament Voogdij
» Hoe om te gaan met overlijden?
» Testament
» testament
» Testament Voogdij
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: