Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Testament

+14
Sanne
Filoria
Printje
studiebol
Fiwen
Dora
Annie24
Annemie
Fearie
Slakje
Aagje!
Susan
koNijntje
nillis
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Testament Empty Testament

Bericht  nillis di 9 jul 2013 - 1:31

Ik ben even benieuwd hoe jullie zorg hebben geregeld als 1 van jullie beide of jullie allebei wat overkomt. Wij zijn namelijk niet getrouwd en vriend heeft wel erkenning en gezag straks over beide kinderen, maar hebben jullie daarnaast ook nog een testament over hoe kinderen en financiën geregeld moeten zijn. Wij hebben wel een samenlevingscontract, maar die is van 8 jaar geleden en niet echt up to date.
Hoe hebben jullie dit?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  koNijntje di 9 jul 2013 - 1:45

wij hebben na de geboorte van de oudste wel de voogd gevraagd of zij voogd wilde zijn, maar dit hadden we verder niet vastgelegd.
tijdens de 2e zwangerschap zijn we getrouwd en hierna hebben we ook een testament opgesteld bij de notaris.
ben je wel een paar honderd euro lichter, maar goed ALS er dan wat gebeurd heb je het geregeld..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Susan di 9 jul 2013 - 1:58

Wij hebben het wel geregeld, alleen moet ons testament eigenlijk een keer worden herzien in verband met een scheiding in de familie. We zijn er nu nog niet uit wie we voor die persoon in de plaats erop willen, dus dat moeten we eerst bedenken. Die persoon is overigens optie nummer 4. Mijn ouders staan sowieso op 1 en 2. We moeten nu een nieuwe vierde optie verzinnen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Aagje! di 9 jul 2013 - 2:29

Wij hebben wel gevraagd aan schoonzus of ze voogd willen zijn, maar nog steeds niet geregeld! Moet toch maar een keer gebeuren.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Gast di 9 jul 2013 - 2:39

*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Slakje di 9 jul 2013 - 4:44

Nee, wij hebben niks geregeld...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Fearie di 9 jul 2013 - 5:16

Voogdij hebben we wel gevraagd maar niet vastgelegd.  Financieel is het toch zo dat als je getrouwd bent en ons wat overkomt dat de kids alles erven.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Annemie di 9 jul 2013 - 6:14

Wij hebben ook nog niks geregeld, klopt het dat je je ouders niet meer als voogd kan nemen als ze boven een bepaalde leeftijd zijn? Niet dat we onze ouders als voogd nemen, maar vroeg het me af.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Annie24 di 9 jul 2013 - 7:03

Op 1/2 mijn ouders en op 3/4 mijn zwager en schoonzus.

Ik vind het wel heel erg belangrijk dat het zwart op wit staat want wil niet dat er aan Y. getrokken wordt als wij er niet meer ziijn. Dan moet het gewoon duidelijk zijn zonder gezeur en tussenkomst van een rechter.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Dora di 9 jul 2013 - 7:19

Wij zijn getrouwd, maar verder hebben we niks geregeld voor als we er beide niet zouden zijn. Dit moeten we toch maar een rap gaan doen.
We hebben het dus pas in onze vriendenkring meegemaakt dat het helemaal fout kan dreigen te gaan.

Vader heeft het kind erkent en aangegeven. Ze zouden gaan trouwen als het kindje bijna 7 maanden zou zijn, maar een maand voor de bruiloft is de moeder komen te overlijden. Een hoop getouwtrek met jeugdzorg en de kinderbescherming erbij. Want haar ouders wilde dus hun kleinkind opeisen (even zeer kort uitgelegd, verhaal is te lang om het zomaar even te tikken en hier online te gooien).
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Fiwen di 9 jul 2013 - 7:19

Wij hebben het vorig jaar allemaal laten vastleggen. Wij vinden het belangrijk dat als er iets gebeurd dat J goed terecht komt en dat ze ook meteen naar de mensen gaat die wij gekozen hebben om voor haar te zorgen en dat er geen (kinder)rechter aan te pas hoeft te komen. En mijn schoonfamilie verwacht dat ze naar bepaalde mensen xou gaan maar dat willen we absoluut niet dus dat was ook een hele belangrijke reden voor ons om alles goed vast te laten leggen.
Wij hebben ook 2 personen (1e en 2e keus) vast staan om de financiële zaken in de hand te houden. Onze 2e voogd is namelijk mijn beste vriendin met haar man maar ik vind het wel een fijn idee als het financiële zaken binnen de familie blijven.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  studiebol di 9 jul 2013 - 7:24

 Wij hebben een samenlevingscontract al is die ook niet meer echt up to date en testamenten. Sinds vorig jaar hebben we daar in opgenomen wat we willen dat er gebeurd met de kinderen als wij overlijden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Printje di 9 jul 2013 - 7:27

Wij hebben, heel stom, nog steeds niets vastgelegd. Wij zijn wel getrouwd maar stel dat er iets met ons beiden gebeurd, super stom maar nog niets vastgelegd dus.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Filoria di 9 jul 2013 - 7:39

Dora, wat heftig! Maar het is goedgekomen dus?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Fearie di 9 jul 2013 - 7:46

Dora, dat lijkt me echt my worst nightmare als me wat zou overkomen.

@Voogdij vraag, moet je een stel aanwijzen als voogden? Wij hebben namelijk 2 vrouwen gevraagd, beiden hebben een relatie met een man en zelf ook kinderen. We hebben dit gedaan met achterliggende gedachte dat als ze uit elkaar zouden gaan wij nog steeds zouden willen dat een van beide vrouwen voor onze kinderen kunnen zorgen/dan wel bepalen wat voor onze kinderen goed is.
En hoe doen jullie dat met het financiële gedeelte? Stel je een bewindvoerder aan, zoja, een bekende of de voogden zelf?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Dora di 9 jul 2013 - 7:47

Ja gelukkig wel. Maar het is wel heel heftig geweest. De pappa was zijn aanstaande al kwijt en zou bijna zijn kind ook nog eens kwijt raken.

Hij heeft ons ook gevraagd om surrogaat-mama te worden. En hij is een beetje surrogaat-papa voor onze meiden. Goed geregeld toch?


Laatst aangepast door Dora op di 9 jul 2013 - 8:27; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : tikfout aangepast)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  koNijntje di 9 jul 2013 - 7:48

fearie: bij ons is de voogd dezelfde persoon als de bewindvoerder, maar dit hoeft niet dezelfde te zijn.
wij hebben 'maar' 1 voogd vastgelegd, zij heeft wel een partner, maar die hebben we verder niet benoemd of zo..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Filoria di 9 jul 2013 - 7:54

Dora schreef:Ja gelukkig wel. Maar het is wel heel heftig geweest. De pappa was zijn aanstaande al kwijt en zou bijna zijn kind ook nog eens kwijt raken.

Hij heeft ons ook gevraagd om surrogaat-mama te worden. En hij is een Bertje surrogaat-papa voor onze meiden. Goed geregeld toch?
Dat klinkt goed ja. Het lijkt me heel zwaar voor hem allemaal, wat fijn dat hij julie als steun heeft!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  studiebol di 9 jul 2013 - 8:11

 Wat heftig dat die grootouders hun kleinkind opeisen.. dat doe je toch niet naar je schoonzoon/zoon toe... Nou ja goed ik weet natuurlijk ook niet wat het precieze verhaal is verder.

Fearie, wij hebben een bewindvoerder laten vast leggen als is dat bij ons dezelfde persoon als de voogd.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Fearie di 9 jul 2013 - 8:12

@ Konijntje en Studie, hebben jullie de bewindvoerder tot een bepaalde leeftijd van jullie kids aangesteld? Ik zat zelf te denken aan ongeveer 21/25 jaar namelijk.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  koNijntje di 9 jul 2013 - 8:26

Fearie schreef:@ Konijntje en Studie, hebben jullie de bewindvoerder tot een bepaalde leeftijd van jullie kids aangesteld? Ik zat zelf te denken aan ongeveer 21/25 jaar namelijk.

 ja, tot 23
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  studiebol di 9 jul 2013 - 8:28

 Volgens mij ook 23... slecht he weet dat al niet eens meer zeker. 21 sowieso maar ik dacht dus eigenlijk wel 23
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Sanne di 9 jul 2013 - 8:53

Wij hebben niets vastgelegd in een testament. Wel heb ik mijn moeder gevraagd de zorg voor onze dochter op zich te nemen dan wel ervoor te zorgen dat zij goed terecht komt, indien mijn moeder er zelf de mogelijkheid niet meer toe heeft.

Het is niet zo dat een voogd in het testament per direct de verantwoordelijkheid krijgt. Ook dan moet de voogd zich nog bereid verklaren bij de rechtbank. En als je niets hebt geregeld, dan kan niemand zomaar het kind opeisen. De kinderrechter gaat kijken of de ouders ergens hun wensen kenbaar hebben gemaakt (bijvoorbeeld door erover te praten of doordat ze het hebben opgeschreven in een ondertekende verklaring). In de meeste gevallen gaat het gewoon goed.

Voor degenen die dus niets hebben vastgelegd, kan het geen kwaad om het in een handgeschreven verklaring op te schrijven en die verklaring bijvoorbeeld bij je ouders neer te leggen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Sophiee di 9 jul 2013 - 9:20

Wij hebben het een tijdje terug laten vastleggen. Mijn ouders op nummer 1 en de broer van mijn vriend en zijn vrouw op nummer twee. Mijn zus zal daar ook nog bijkomen als ze wat meer vastigheid in haar leven heeft. Mijn vader hebben we aangesteld als bewindvoerder, tot de leeftijd van 21 jaar.

Onze notaris vertelde overigens dat als er niets officieel geregeld is voor de kinderen, ze tot de rechtszaak in een pleeggezin verblijven. Alleen dát al maakte dat wij snel een testament hebben opgemaakt.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  SarahKey di 9 jul 2013 - 18:38

Wij hebben al wel mijn broer en vrouw gevraagd voor als er wat gebeurt met ons allebei, maar nog niet vast laten leggen. Dit wil ik wel snel doen want ik wil niet dat S naar de grootouder(s) of andere oom en tante gaat.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Empty Re: Testament

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum