Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

testament

5 plaatsers

Ga naar beneden

testament Empty testament

Bericht  peach do 27 okt 2011 - 1:08

hebben jullie die? en hoeveel koste dat bij jullie?
ik moet nog steeds de notaris daar voor bellen
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

testament Empty Re: testament

Bericht  Fearie do 27 okt 2011 - 1:15

Wij hebben het nog niet geregeld, willen dat wel gaan doen en het kost hier 200 euro. Je kunt op internet notarissen vergelijken voor de goedkoopste he smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 1:16

Ja wij hebben er allebei een, kostte totaal 300 euro.

Gast
Gast

Bericht  Issa do 27 okt 2011 - 2:26

Wow dat die prijzen zo verschillen zeg, ik was ervanuit gegaan dat dat overal gelijk was... Heb er 350 euro voor betaald.
Issa
Issa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 129
Registratiedatum : 18-10-11

Bericht  Floor do 27 okt 2011 - 2:28

Misschien een domme vraag, maar waarom een testament? Om voogdij te regelen als jullie er niet meer zijn of wat anders?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Issa do 27 okt 2011 - 2:31

Ik heb het inderdaad om de voogdij te regelen. Ben alleenstaande moeder, en wil dat vastligt waar de kinderen heengaan als er iets met mij gebeurt.
Issa
Issa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 129
Registratiedatum : 18-10-11

Bericht  Novalee do 27 okt 2011 - 3:02

Wij hebben ook allebei een testament, dat hebben we gedaan toen we een huis kochten. We hebben het dus niet speciaal vanwege onze dochter voor de voogdij enzo maar ook om vast te leggen wat er met onze bezittingen etc moet gebeuren als een van ons of wij beiden overlijden. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf samen met een vriend dus hebben we ook vast gelegd dat ik geen aanspraak kan maken op zijn helft mocht hij overlijden.

Het loont erg om prijzen te vergelijken want er kunnen aardige verschillen inzitten. Voor ons was het gratis omdat ik een half jaar op dat notariskantoor heb gewerkt. Is die baan toch nog ergens goed voor geweest Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Floor do 27 okt 2011 - 3:32

Wij hadden altijd testamenten en daarin was alles vastgelegd (testamenten en samenlevingscontract) maar nu zijn we al weer een tijd getrouwd. zijn die testamenten dan nu nog geldig of niet (of is het niet nodig nu we getrouwd zijn).
voelt zich echt dom nu, dat ik daar nu pas aan denk
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee do 27 okt 2011 - 4:59

Een testament blijft altijd geldig, tenzij je een nieuwe laat opstellen. Dan wordt daarin verklaard dat de vorige niet meer geldt. Het is zeker nog wel nuttig als je getrouwd bent. Je kunt wel even nakijken of het aangepast moet worden als je straks een kindje hebt. Vaak wordt er al met allerlei situaties rekening gehouden, bijvoorbeeld als je ongehuwd kinderloos overlijdt, als je gehuwd kinderloos overlijdt, als je ongehuwd met kind overlijdt et cetera. Mocht je er zelf niet uitkomen dan kun je een afspraak maken bij de notaris voor advies. Dit is vaak gratis.

Ik dacht dat een samenlevingscontract overbodig wordt als je trouwt, maar dit weet ik niet zeker.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Floor do 27 okt 2011 - 7:23

het samenlevingscontract is inderdaad 'vervallen' dat hadden we eerst maar we zijn later getrouwd.
Ik zal eens nakijken wat er precies ook al weer in de testamenten is geregeld mbt kinderen (weet dat we er wel dingen over hebben vastgelegd toen, lang geleden)
Bedankt voor je uitleg!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud