Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Testament Voogdij

+5
studiebol
SarahKey
Fearie
*Troela*
Star007
9 plaatsers

Ga naar beneden

Testament Voogdij  Empty Testament Voogdij

Bericht  Star007 vr 24 feb 2012 - 11:38

Ik vraag me af of er hier ouders zijn die bij de notaris vast hebben laten leggen naar wie de kinderen gaan, als zij overlijden. Wij willen dit graag vast laten leggen, maar kan niet echt vinden wat dit ongeveer kost.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Testament Voogdij  Empty Re: Testament Voogdij

Bericht  *Troela* vr 24 feb 2012 - 11:43

http://www.degoedkoopstenotaris.nl/notaristarieven/voogdij?ref=adwords&gclid=COSc0cLXt64CFZAe3godLmRVqg

Kan dus best veel prijsverschil in zitten, dus goed om even rond te bellen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Star007 vr 24 feb 2012 - 11:44

Oh dankje, ik ga meteen even rondneuzen Testament Voogdij  561177
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Star007 vr 24 feb 2012 - 11:55

Ik lees dat ik kan kiezen tussen voogdij 1 persoon of voogdij 2 personen. Snap m niet helemaal scratch Moeten mijn vriend en ik allebei een testament voor de voogdij op laten maken? Aangezien wij allebei de voogdij hebben.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 12:02

Ik denk dat het gaat over het feit dat je haar aan 1 persoon toewijst of aan 2 personen. Dus of bijv alleen je moeder, of je vader en je moeder.

Het is een klap geld, wij hebben een briefje gemaakt met naar wie wij willen dat ze gaat mochten we overlijden, dat beiden ondertekend en in 'haar' dossier gedaan thuis. Misschien niet officieel, maar het is er wel. Sowieso weten de mensen om ons heen naar wie ze gaat (mijn zus of mijn moeder) dus mocht het niet rechtsgeldig zijn is dat sowieso al besproken.

Gast
Gast

Bericht  Star007 vr 24 feb 2012 - 12:30

Oke, dat zou het inderdaad wel eens kunnen betekenen. Nou ik denk dat we wel 2 personen willen aanwijzen. Mijn broer en mijn schoonbroer. Ik wil gewoon absoluut niet dat ze naar mijn ouders of mijn schoonouders gaat. Ze zijn hartstikke lief allemaal hoor ( meestal dan :P ) , maar ten eerste zijn ze in mijn ogen te oud voor nog een (jong) kind en ten tweede hebben wij totaal andere ideeen bij de opvoeding als onze ouders.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie vr 24 feb 2012 - 19:22

Is het niet zo dat als het niet is vastgelegd in een officieel testament dat een ander briefje of verklaring van de ouders niet rechtsgeldig is en dat dus de kinderbescherming vervolgens beslist wat er met je kind gebeurt.

Die vergelijkingssite is trouwens echt een aanrader, de notaris in ons dorp is toevallig een van de goedkoopste in de omgeving maar het kan ook zo 100 euro schelen met een ander.

Voor diegene die niet een van hun familieleden gekozen hebben als voogd, wie hebben jullie dan en waarom heb je die keuze gemaakt?
Wij hebben niet de mogelijkheid om familie te benoemen als voogd vanwege diverse redenen en zijn dus aangewezen op onze vriendenkring. Nu zijn we al ruim voor de geboorte van D aan het zoeken naar een voogd en hebben we de keuze liggen op 2 van onze vriendinnen (maar die hebben zelf ook al beide een gezin). Twijfel, twijfel dus.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SarahKey vr 24 feb 2012 - 19:32

Wij willen dit ook vast gaan leggen. Kost wel wat maar dan heb je het wel goed geregeld. Een papiertje in een doos bij de baby's spullen is niet rechtsgeldig. En dan kunnen je nabestaanden nog gedoe krijgen.

Wij willen wel familie vragen, al is er maar 1 persoon die wij daar geschikt voor vinden. Ouders vallen hier ook af.
Maar we moeten diegene nog vragen.

Ik zou nooit vrienden vragen, of je moet ze al je hele leven kennen. (Zou eerder nog voor nicht of neef gaan als je die hebt en contact mee hebt)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Fearie vr 24 feb 2012 - 19:41

Het zijn van vrienden van mijn vriend en die kennen elkaar al meer als 10 jaar, dus wat dat betreft zit het wss wel goed. Zijn ook een redelijk hechte groep en daarbij, mocht het contact verslechteren kunnen we er voor kiezen om het te laten aanpassen.
Een neef/nicht van mijn kant is geen optie, zijn allemaal 18 jaar of jonger. En van mijn vriend's kant hebben we er weinig mee (dat zouden dan de kinderen van mijn schoonmoeders zussen worden) we spreken ze maar hooguit 2x in het jaar.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey vr 24 feb 2012 - 20:02

Dan houd familie idd op.
Wel moeilijk om dan te beslissen wie dan het beste is voor je kind.
Maar als je vrienden al meer als 10 jaar kent zit het wel snor.
Hier ook een hechte vriendengroep, maar de vriend die ik dan het meeste vertrouw is nog van het bloemetjes buiten zetten leventje.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Fearie vr 24 feb 2012 - 20:05

De meeste vrienden van ons hebben allemaal ook afgelopen jaar een kindje gekregen dus dat is wel erg leuk, zitten allemaal in dezelfde fase. Maar toch is het een moeilijke keuze (ook al kun je hem over een paar jaar weer wijzigen, maar toch).
Nog maar eens goed over na denken smile

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol vr 24 feb 2012 - 20:51

Wij zijn hier vorige week mee bezig geweest.

Wij hebben wel gezegd dat als ons iets overkomt dat de meiden dan naar mijn ouders moeten, en dat zij moeten kijken of zij er voor zorgen of dat zij een goed plekje voor ze zoeken. Maar we hebben het nu ook vast laten leggen.. door een hoop gedoe met mijn schoonouders, wil ik niet dat mijn ouders met hun ruzie moeten maken over de meiden mocht ons iets gebeuren. Nu ligt het gewoon vast en kan er niet moeilijk over gedaan worden. Mijn ouders staan dus vermeld in de testamenten als dat zij de voogdij over de kinderen krijgen. Mijn ouders weten dit natuurlijk wel dit hebben we met ze besproken.

Ook hebben wij mijn vader/ouders als bewindvoeder benoemd. De meiden erven dan natuurlijk al onze bezittingen en we willen niet dat ze dat ineens gaan verbrassen in de kroeg ofzo, dus vandaar de bewindvoeder.

Wat het kost weet ik eigenlijk niet, we zijn naar de notaris gegaan waar de rest ook gewoon vast is gelegd, dus ik heb niet uitgezocht wat het kost.

Waarom wij voor familie hebben gekozen is omdat wij iemand toch meteen met twee meiden op zadelen in dezelfde leeftijd enzo. Kan je dat van vrienden verwachten? Ik vond het sowieso een moeilijke keuze. De broer van mijn vriend vind ik echt niet geschikt die heeft zo onstabiele relatie met zijn vriendin dat ik daar echt mijn kinderen niet wil laten zijn. Mijn zus.. tja zou kunnen ze doet alles voor de meiden, maar ik had er toch ook niet een goed gevoel over... vandaar gewoon mijn ouders.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Kat1980 vr 24 feb 2012 - 21:16

Wij hebben dit inderdaad bij een notaris vast laten leggen, maar zou eerlijk gezegd niet meer weten wat het gekost heeft. We hebben namelijk tegelijkertijd een testament laten maken.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 23:18

Wij hebben alles in 1x afgesloten toen we gingen samen wonen. Het enige wat we gedaan hebben (weet niet meer tijdens of na de zwangerschap) dat Y. geboren was en wanneer. Het stond dus zoiezo al vast als er wat met 1 van ons (of beiden) naar mijn ouders gaan. Mijn schoonouders leven niet meer.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen za 25 feb 2012 - 1:54

Wij gaan dit binnenkort regelen. Wij willen dat ze in eerste instantie naar mijn ouders gaat maar als die om welke reden dan ook dit niet aan zouden kunnen dan gaat ze naar goede vrienden van ons. We willen zowel mijn ouders als die vrienden in ons testament laten vermelden zodat het voor iedereen duidelijk is.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  chipa za 25 feb 2012 - 3:06

Star007 schreef:Ik lees dat ik kan kiezen tussen voogdij 1 persoon of voogdij 2 personen. Snap m niet helemaal scratch Moeten mijn vriend en ik allebei een testament voor de voogdij op laten maken? Aangezien wij allebei de voogdij hebben.

Zowel jij als je partner moeten zo'n akte laten opstellen. Het is dus niet zo dat je voor iedere voogd apart een akte moet laten maken.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  chipa za 25 feb 2012 - 3:08

Parel schreef:Ik denk dat het gaat over het feit dat je haar aan 1 persoon toewijst of aan 2 personen. Dus of bijv alleen je moeder, of je vader en je moeder.

Nee dat klopt dus niet. Advies is wel om (indien je ouders voogd worden) je hun niet gezamelijk voogdij geeft maar iedere ouder apart. Als je niet genoeg geld nalaat voor de verzorging van je kind(eren) dan kunnen ouders gezamelijk geen steun van de overheid krijgen. Apart kunnen zij dit wel.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Monnie za 25 feb 2012 - 3:28

Wij moeten dit ook nog regelen. Schuif het steeds voor me uit, omdat ik gewoon niet weet wie ik zou moeten kiezen als voogd. Mijn man blijft ook maar twijfelen. Lastig...

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven