Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onzeker...!

+20
**_pearl_**
Limburg85
blondje1313
Flower_L
Tania
Didi
Ayla
Pussycat
Happydobby
Darius
Paper Crown
nillis
LotteK
Parisienne
Viva
pindaatje
Supertalentje
Susan
frolic
joyce0606
24 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Paper Crown ma 16 jan 2012 - 2:53

joyce0606 schreef:ik vind het moeilijk om er met mijn moeder over te hebben, ze heeft vanaf het begin al zitte zeiken dat hij naar het kdv zou gaan, en ze wil heel graag op hem passen, ze is gastouder en krijg er dus ook geld voor!

Dan zou ze toch beter moeten weten denk ik!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  joyce0606 ma 16 jan 2012 - 2:54

mijn zus heeft een kindje van 3 en 6



ik wou dat ik de ballen had... en ik zeg ook wel dat ik wil dat hij alleen maar bv krijgt...maar achter mijn rug om gebeuren er andere dingen...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Darius ma 16 jan 2012 - 2:59

O wat vervelend, ik kan er zelfs boos om worden!

Iedereen zegt hier dat je er wat van moet zeggen: en dat moet je zeker doen. Ook al is het gewoon ontzettend moeilijk! Mijn moeder heeft er ook gewoon ontzettend een handje van. Zo zei ze met Sinterklaas toen ik zelf wat wortels aan het koken was: 'waarom geef je hem geen potje?' En toen zei ik dat ik dat zonde van het geld vind want hij eet er nog geen drie happen van. En mijn moeder vond het toen nodig om minachtend te zeggen: 'Je moet hem niet zo verwennen'. O, ik kan er nog boos om worden, ze heeft me zo in de zeik genomen, en ik heb er gewoon niets van gezegd. Ik trek wel mijn eigen plan, maar ik heb wel over me heen laten lopen, bah.

Nou, dat was even mijn frustratie. Als ik jou was, zou ik echt tegen je moeder zeggen hoe jij het wilt hebben, klaar. Misschien moet je maar eens flink boos worden, maar dan toon je wel aan dat jij de moeder bent van je kind en dat je moeder zich moet schikken naar haar rol van oma en oppas. En anders gewoon aangeven dat je op zoek gaat naar een andere oppas. Je moeder vraagt dan vast: 'Waarom?' En dan kun jij zeggen: 'Ik ben niet tevreden over de gang van zaken.' Dan heb je een ingang.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Happydobby ma 16 jan 2012 - 2:59

Susan schreef:

ja, en ze hebben géén gelijk. Ik neem aan dat je gewoon naar het consultatiebureau gaat waar je kind gewogen en gemeten wordt. Als hij niet goed groeit hoor je het daar. Als je beter kunt overstappen op flesvoeding hoor je het ook daar.

Ik vind niet dat het cb zich daarmee mag bemoeien, als je kindje niet goed groeit moeten ze je adviseren naar een LK te gaan, maar ze mogen je niet onzeker maken wat je bv betreft en je adviseren kv te gaan geven.

Joyce, hier ook problemen met mijn schoonmoeder, als ik er niet bij bent gebeuren er rare dingen. Niet kwa borstvoeding maar wel met andere dingen, nou hebben wij de opvangen samen geregeld maar als ik jou verhaal hoor zou ik gaan zoeken naar een gastouder/kdv.

Mijn schoonmoeder beweerd ook dat ik een slechte moeder en bla bla, ik probeer er niet op in te gaan. Dan hebben hun pech want ze hebben pas 1 keer op mogen passen omdat ik moest werken en mijn vriend naar een concert was, ik ga M. daar dus ook niet naar toe brengen omdat wij iets samen willen doen, ik vertrouw het niet.

En wat betreft de bv, ik ben ook lang onzeker geweest, maar ik heb nu een goed groeiende vrolijke baby die wel wat smal is. Maar hij heeft energie voor tien.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Pussycat ma 16 jan 2012 - 3:01

Zucht waarom kunnen mensen gewoon niet elkaar hun gang laten gaan...
Iedereen denkt het altijd maar beter te weten.

Het is verdorie JULLIE kind niet die van je oma, moeder, zus whatever.
Ze moeten jullie regels opvolgen en willen ze dat niet? Prima maar dan komen ze daar ook niet zonder toezicht sowieso.
Ik word daar echt zo moe van.
Hier helaas ook veel problemen ermee (gehad).
En is het niet dit dan is het wel weer dat wat anderen weer niet zint...

Ik zou mijn kind per direct ergens anders heen brengen waar ze wel naar mij luisteren.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 3:05

Ik denk altijd maar zo: als ik al niet voor mijn kind op kom dan doet niemand het. Ik zou er echt iets van zeggen. Jij bent degene die beslist hoe het gaat en wat hij krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  joyce0606 ma 16 jan 2012 - 3:06

ik snap ook niet dat mensen gewoon zeggen dat je een slechte moeder zou zijn, alsof zij zo perfect waren....

ik ben ook van plan degroente en fruit hapjes zelf te maken...



jullie hebbe trouwens allemaal gelijk, ik heb nu wel weer even de kracht gekregen om er wat van te zeggen. en anders wil ik dat ze hier in huis gaat opassen, zodat ze ook niet de verleiding heeft om foute dingen te geven/doen...


Laatst aangepast door joyce0606 op ma 16 jan 2012 - 3:07; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 3:06

Jeetje, ik vind het echt bizar wat ik hier soms lees op Yes over moeders en schoonmoeders. Waar bemoeien ze zich mee..?

Ik zou ook meteen op zoek gaan naar andere opvang. Je wilt haar toch niet op laten passen als ze zo doet? Mijn schoonmoeder is ook gastouder en past ook op, maar doet niks wat ik niet wil hoor.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Ayla ma 16 jan 2012 - 3:29

Joyce eerlijk waar, waarom wil je haar nog op laten passen? Ik pas wel op hem Wink Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk een andere opvang proberen te regelen, ik zou mijn kind daar niet achter willen/durven laten. Bovendien, als hij straks al chocolade koekjes en zoete troep krijgt, zit jij met een kind wat de longen uit zijn lijf schreeuwt van de krampjes. Dankje koekkoek. Ik word plaatsvervangend boos!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Didi ma 16 jan 2012 - 3:47

Slagroom aan een kind van 9,5 week :shock: en dan tegen jou zeggen dat je het niet goed doet? Als ik jou was zocht ik naar een andere oppas/opvang o.id. Mijn moeder zou echt wel op mogen passen maar alleen als ze doet wat ik wil. En anders gaat het feest mooi niet door.

En je doet het toch hartstikke goed, als hij lekker groeit op je BV dan is dat toch voldoende.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Susan ma 16 jan 2012 - 3:53

Jolicious schreef:Jeetje, ik vind het echt bizar wat ik hier soms lees op Yes over moeders en schoonmoeders. Waar bemoeien ze zich mee..?


En in dit geval ook zussen en oma's.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Tania ma 16 jan 2012 - 4:00

Ik was denk ik echt heel boos geworden. Slagroom?? Wat denkt je zus wel niet. Laat ze dat lekker bij haar eigen kinderen doen. En als ik nu al wist dat mijn moeder dingen ging doen die ik echt niet zou willen zou ik haar ook niet op laten passen. Dan zou ik heel ongemakkelijk op mijn werk zitten. Dan liever een gastouder of kinderdagverblijf.
Gewoon duidelijk maken wat je ervan vindt hoor! Het is jouw kindje en jij beslist wat er wel en niet gebeurd. En dat je oma 60 jaar geleden ook 10 kinderen heeft opgevoed is leuk en aardig maar nu heb jij een kindje en hoe jij daarmee omgaat heeft daar niks mee te maken. 60 Jaar geleden deden ze zoveel dingen die nu echt niemand meer in z'n hoofd zal halen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 4:24

joyce0606 schreef:
Supertalentje schreef:Volgens mij ben je helemaal niet onzeker en weet je heel goed wat je wel/niet wilt! Het is alleen jammer dat anderen dat blijkbaar niet horen...

Ga je trouwens gewoon de BV kolven voor als ie bij je moeder is? Ze zal toch niet jouw zuurgekolfde BV weggooien en op eigen houtje een pak KV gaan halen om hem dat te geven?

ze zal het niet weggooie en wel geven, maar gewoon extra flessen geven met flesvoeding..

ik had hem uitgeschreven bij de kdv, omdat ik daar echt geen goed gevoel bij had. maar nu...ik denk dat hij het beste af is bij mij..maar goed dat denkt iedere moeder Onzeker...!  - Pagina 2 561177

Mag ik hier als pedagogisch leidster even op inspringen?
Op het kdv (tenminste bij ons) worden de ritmes van baby's gevolgd, en als hij alleen bv krijgt en volgens jou er genoeg aan heeft, geven ze dat en volgen ze jouw instructies. Ikzelf geef nooit iets aan de kindjes, of doe nooit iets wat de ouders niet willen. Als ze een groentehap ofzo mogen, dan hoor ik dat vanzelf. Als hij van 2 naar 1 slaapje gaat, maar het moeilijk volhoudt, prima, dan hou ik hem zoveel mogelijk wakker. En als dat niet is gelukt zal ik je uitleggen waarom niet. Ik doe NIKS zonder overleg met de ouders.


K. huilt vrij veel toch? Heb je daar al eens met iemand over gesproken? Een huisarts, een kinderarts? Misschien is er iets (geen idee wat overigens) wat je over het hoofd ziet, logisch ook want je bent geen deskundige. En anders een osteopaat, misschien zit er een wervel verkeerd en is het zo opgelost! Hoor daar hele goede dingen over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Flower_L ma 16 jan 2012 - 7:40

Rejoy. schreef:Tuurlijk heb jij gelijk.. Kom nou.

Een baby van 2 maanden heeft gewoon genoeg aan exclusief borstvoeding hoor. Sterker nog, het is het allerbeste wat jij je kindje kan geven. Het is belachelijk dat je moeder en zus hem dingen als chocoladekoekjes en slagroom voeren. Wat bezielt ze, dat arme ventje is nog maar twee maanden.

Jij moet op je strepen gaan staan. Als hij in de box ligt, dan blijft de rest van hem af, tenzij jij zegt dat ze hem op mogen pakken, punt. Ik zou daarbij echt op zoek gaan naar andere opvang, als mijn moeder hem zonder mijn toestemming flesvoeding zou gaan geven en aan chocoladekoekjes zou laten sabbelen, dan heeft ze al haar krediet bij mij verspeeld.

+1 !

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  blondje1313 ma 16 jan 2012 - 9:19

Joyce, ik sluit me bij de rest aan wat betreft de opvang, als je je niet prettig voelt bij je moeder moet je K daar echt niet heen brengen!
(En slagroom, waar ben je dan met je hoofd zeg, dat weet toch iedereen dat je dat niet aan een baby geeft!)

Maar je geeft nu voor de tweede keer hier aan dat K het beste/alleen slaapt als hij op zijn buik ligt. Is het geen optie om dat dan maar te proberen? Je zou eventueel als je het eng vindt een nanny-care matje aan kunnen schaffen, maar ook baby's hebben een reflex dat ze hun hoofd opzij doen om adem te kunnen halen. En als je K in zijn bedje legt om te slapen zullen ze hem er toch niet uithalen (niet dat het goed te praten is dat ze hem wel uit de box halen vind ik hoor, jij bent de moeder en jij bepaalt of en wie hem uit de box mogen halen!)

En, je doet het hartstikke goed, K mag blij met je zijn!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  joyce0606 ma 16 jan 2012 - 9:22

ik heb al zo'n matje, dus dat komt mooi uit

ik heb het tegen mijn man gezegt en die was helemaal over de zeik, morgen ga ik een gesprek aan met mijn moeder...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Susan ma 16 jan 2012 - 9:29

Kan je man daar ook bij zijn, dan sta je wat sterker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Viva ma 16 jan 2012 - 23:12

Ben benieuwd wat er uit het gesprek komt!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Limburg85 ma 16 jan 2012 - 23:19

Succes met het gesprek!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  **_pearl_** di 17 jan 2012 - 0:43

heey meid

jij bent de mama en jij weet het beste wat goed is voor je kleine.
jij kent zijn huiltjes en weet wanneer hij echt honger heeft .en ik neem aan dat ze bij de wijk anders ook wel hadden gezegt hij groeit niet goed genoeg of zo misschien moet je hem bij gaan voeden .

misschien hebben ze zoveel comentaar omdat ze graag een fles willen geven maar dat is geen rede om zo te doen tegen jou .

veel succes met je gesprek meid Onzeker...!  - Pagina 2 699888
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  joyce0606 di 17 jan 2012 - 2:40

inmiddels een gesprek aangegaan.

Mijn moeder was erbij toen mijn zus hem slagroom gaf, ze heeft tegen mijn zus gezegt dat ze dat niet moest doen, en toch deed ze het, daar is het laatste woordnog niet over gezegt.

ik heb mijn moeder op haar hart gedrukt dat ik van dat soort dingen niet gedient ben, en dat hij uitsluitend borstvoeding krijgt..en mocht hij echt honger blijven houden mag ze echt wel meer/vaker wat voeding geven, maar alleen borstvoeding!

ik heb haar gezegt dat hij goed groeit, en niet van lucht 250/300 gram per week aankomt, dus er is niets mis met mijn voeding.

ze gaf mij gelijk, en heeft mij beloofd dat hij echt alleen borstvoeding krijgt...ik vertrouw haar hierin en wil haar een kans geven, maar wel duidelijk gemaakt zodra ik een vermoeden heb dat er andere dingen gebeuren het meteen over is...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  mickey di 17 jan 2012 - 2:47

Goed van je dat je het gesprek bent aangegaan! Hopelijk heeft het geholpen en respecteert ze jouw wensen. Hij groeit inderdaad goed, dus hij krijgt zeker genoeg binnen.
En ik zou het inderdaad ook nog met je zus over de slagroom hebben. Ik zou echt pissig zijn als iemand dat bij F zou doen... Evil or Very Mad
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Fearie di 17 jan 2012 - 3:04

Wat fijn te horen dat het gesprek goed is gegaan, heb net alles doorgelezen en mijn bloed kookte zo ongeveer haha. Ik kan er niet met de kop bij dat andere mensen (ook al is het je familie) zo neerbuigend doen terwijl ze trots op je moeten zijn !

Mijn schoonmoeder, schoonzus of eigen zusje (of iemand anders) hoeven dat soort dingen niet te doen, want dan zet ik ze zonder pardon de deur uit.

Ik hoop dat je een goed gevoel aan het gesprek hebt overgehouden en dat je je zoontje straks met een gerust hart kan achterlaten bij je moeder. En echt, bij enige twijfel, weghalen.
Toen ik las dat ze gastouder is, dacht ik net als alle andere dames dat ze beter moet weten.

Je moet echt trots zijn op het feit dat je je kindje groot krijgt met borstvoeding en als jij zelf groente/fruithapjes wil gaan klaarmaken is alleen maar goed dat je dat doet, ik ga het ook doen (heb ook al een aantal scheve gezichten gekregen van anderen - teveel gedoe en een potje is makkelijker, etc etc).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 3:08

Wat goed van je! En als je kleine honger heeft had je dat zeker wel gemerkt. En zo goed groeien doet hij idd niet van de lucht!! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Ayla di 17 jan 2012 - 3:12

Goedzo joyce! Zie je wel dat je het kan!

Ja Fearie, en 3kwart van het potje weggooien is niet zonde... Hoeveel moeite kost het nou om een appeltje, peertje, stronkje bloemkool/brocolli, etc. even te pureren...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  - Pagina 2 Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum