Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onzeker...!

+20
**_pearl_**
Limburg85
blondje1313
Flower_L
Tania
Didi
Ayla
Pussycat
Happydobby
Darius
Paper Crown
nillis
LotteK
Parisienne
Viva
pindaatje
Supertalentje
Susan
frolic
joyce0606
24 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Onzeker...!

Bericht  joyce0606 ma 16 jan 2012 - 2:01

over veel dingen eigenlijk!

maar vooral over de borstvoeding...K is nu ruim 9,5 week oud en heeft alleen nog maar BV gehad.....maar constant krijg ik te horen van mijn moeder, oma, zus dat het niet deugd...

ik zou te weinig voedingstoffen hebben, ik kan hem beter bij voeren...en als hij al één kraai geeft heeft hij honger, zelfs als hij net een uur geleden heeft gegeten en hij laat zich even horen (vaak zit er wat dwars) dan heeft hij natuurlijk honger, want (het word letterlijk gezegt) ik honger hem uit!!



K heeft vanacht een hele slechte nacht gehad, hij sliep uiteindelijk om half 5 en werd kwart voor 6 wakker..ik heb dus ook helemaal niet geslapen, om 6 uur heeft hij gegeten en om 10 uur weer, toen heb ik hem in de box gelegd op zijn buik (want dat wil hij wel slapen), gewoon zodat hij aan zijn rust kan komen, mijn moeder en oma komt binnen en hoppa trek hem zo uit de box (hij lag thank god net een half uur te slapen) en wakker.....dan moet iemaar even met de bal gaan spelen en de blokken omgooien...want dat is zo leuk dat hij dat kan....kortom hij ligt net weer een half uurtje en ik moet hem u weer wakker maken voor zijn fles!

ik wat ben ik een schijterd, ik durf er niets van te zeggen...in ieder geval niet tegen mijn oma, ze is 81 heeft 10 kinderen opgevoed, en ziet hem niet heel vaak.

zo hoorde ik ook dat zaterdag mijn zus (in een onbewaakt moment van mijzelf) hem slagroom heeft lopen voeren ??!!!??! nou ik sta gewoon perplex, het is misschien niet het vreslijkste van de wereld, maar ik wil dat gewoon NIET! hij krijgt uitsluitend BV en daarmee basta!

nou hoorde ik het vandaag pas tussen neus en lippen door.

ik voel me zo onbegrepen in de zeik genomen, alsof ik mijn kind laat uithongeren enzo......ik kan wel janken zeg....vooral het idee dat hij straks naar mijn moeder gaat, en ik bijna nu al weet dat ze hem flesvoeding erbij gaat geven, en lekker op chocoladekoekjes laat sabbelen zonder dat ik het weet.....

overigens heeft het geen zin om te zeggen dat ik het niet wil, want dan doen ze het toch zonder te zeggen...

het liefts zeg ik echt mijn baan op en blijf ik thuis! maar financieel is dit niet haalbaar
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  frolic ma 16 jan 2012 - 2:05

Bah dat is naar hé .. kan weinig nuttige tips geven alleen ene oor in andere uit..

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  joyce0606 ma 16 jan 2012 - 2:08

frolic schreef:Bah dat is naar hé .. kan weinig nuttige tips geven alleen ene oor in andere uit..

ik doe dat ook wel, maar na ruim 2 maanden komt het mijn strot uit! ik merk dat ik niet meer zo sterk in mijn schoenen sta, en misschien hebben ze wel gelijk? alleen is het nergens op gebaseerd!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Susan ma 16 jan 2012 - 2:09

Je zus heeft hem slágroom gevoerd? Ik zou echt uit mijn vel springen van kwaadheid en ze zou hem ook voorlopig alleen nog zien waar ik bij ben.

Die opmerkingen vind ik trouwens ook echt niet kunnen. Je hongert hem uit? Kom op zeg. Dat zij kennelijk voor flesvoeding hadden gekozen, prima, fijn voor ze, maar dat geeft ze nog niet het recht om jou maar gewoon te schofferen. Ik zou ieder gesprek daarover direct afkappen. Wat een respectloos gedoe.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Supertalentje ma 16 jan 2012 - 2:10

Volgens mij ben je helemaal niet onzeker en weet je heel goed wat je wel/niet wilt! Het is alleen jammer dat anderen dat blijkbaar niet horen...

Ga je trouwens gewoon de BV kolven voor als ie bij je moeder is? Ze zal toch niet jouw zuurgekolfde BV weggooien en op eigen houtje een pak KV gaan halen om hem dat te geven?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  pindaatje ma 16 jan 2012 - 2:11

Jeetje, wat vervelend zeg! Ik heb geen nuttige tips voor je, maar wel een Onzeker...!  699888 , want ik kan me voorstellen dat je je inderdaad vreselijk rot eronder voelt, en ertegen op ziet om hem daar achter te laten als je weer moet werken..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 2:12

Tuurlijk heb jij gelijk.. Kom nou.

Een baby van 2 maanden heeft gewoon genoeg aan exclusief borstvoeding hoor. Sterker nog, het is het allerbeste wat jij je kindje kan geven. Het is belachelijk dat je moeder en zus hem dingen als chocoladekoekjes en slagroom voeren. Wat bezielt ze, dat arme ventje is nog maar twee maanden.

Jij moet op je strepen gaan staan. Als hij in de box ligt, dan blijft de rest van hem af, tenzij jij zegt dat ze hem op mogen pakken, punt. Ik zou daarbij echt op zoek gaan naar andere opvang, als mijn moeder hem zonder mijn toestemming flesvoeding zou gaan geven en aan chocoladekoekjes zou laten sabbelen, dan heeft ze al haar krediet bij mij verspeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Susan ma 16 jan 2012 - 2:15

Rejoy. schreef:Tuurlijk heb jij gelijk.. Kom nou.

Een baby van 2 maanden heeft gewoon genoeg aan exclusief borstvoeding hoor. Sterker nog, het is het allerbeste wat jij je kindje kan geven. Het is belachelijk dat je moeder en zus hem dingen als chocoladekoekjes en slagroom voeren. Wat bezielt ze, dat arme ventje is nog maar twee maanden.

Jij moet op je strepen gaan staan. Als hij in de box ligt, dan blijft de rest van hem af, tenzij jij zegt dat ze hem op mogen pakken, punt. Ik zou daarbij echt op zoek gaan naar andere opvang, als mijn moeder hem zonder mijn toestemming flesvoeding zou gaan geven en aan chocoladekoekjes zou laten sabbelen, dan heeft ze al haar krediet bij mij verspeeld.

+1

Oh ja, en ze hebben géén gelijk. Ik neem aan dat je gewoon naar het consultatiebureau gaat waar je kind gewogen en gemeten wordt. Als hij niet goed groeit hoor je het daar. Als je beter kunt overstappen op flesvoeding hoor je het ook daar.

Ik vind het gedrag van je oma, moeder en zus echt onbegrijpelijk. Zijn ze nou helemaal gek om een jonge moeder zo aan het wankelen te brengen!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  frolic ma 16 jan 2012 - 2:16

Ik zou ook wel op zoek gaan naar andere opvang , het gaat niet werken als je je kind ergens naartoe moet brengen wat je niet vertrouwd.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Susan ma 16 jan 2012 - 2:16

Ik zou ook echt andere opvang zoeken hoor. Een gastouder, een oppas aan huis. Iemand die zo tegen je grenzen in gaat, daar voel jij je niet prettig bij, al is het duizend keer je moeder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  joyce0606 ma 16 jan 2012 - 2:17

Supertalentje schreef:Volgens mij ben je helemaal niet onzeker en weet je heel goed wat je wel/niet wilt! Het is alleen jammer dat anderen dat blijkbaar niet horen...

Ga je trouwens gewoon de BV kolven voor als ie bij je moeder is? Ze zal toch niet jouw zuurgekolfde BV weggooien en op eigen houtje een pak KV gaan halen om hem dat te geven?

ze zal het niet weggooie en wel geven, maar gewoon extra flessen geven met flesvoeding..

ik had hem uitgeschreven bij de kdv, omdat ik daar echt geen goed gevoel bij had. maar nu...ik denk dat hij het beste af is bij mij..maar goed dat denkt iedere moeder Onzeker...!  561177
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  frolic ma 16 jan 2012 - 2:19

Je krijgt wel wat als je thuis bent , ik krijg in totaal een 500 euro pm om niks te doen van de belastingdiest

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  joyce0606 ma 16 jan 2012 - 2:21

frolic schreef:Je krijgt wel wat als je thuis bent , ik krijg in totaal een 500 euro pm om niks te doen van de belastingdiest

is dat het kindsgebonen budget?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 2:21

Ik ben het eens met Susan en Rejoy, als ik jou was zou ik andere opvang regelen want je gaat je kind niet met een fijn gevoel wegbrengen straks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  frolic ma 16 jan 2012 - 2:23

Kindgebonden budget , vt's , zorgtoeslag etc etc komt bij mij op een 500 euro pm , ligt er dan aa hoeveel je man verdiend

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 2:26

joyce0606 schreef:
frolic schreef:Je krijgt wel wat als je thuis bent , ik krijg in totaal een 500 euro pm om niks te doen van de belastingdiest

is dat het kindsgebonen budget?

volgens mij is dat wat ze vroeger 'aanrechtpremie' noemden, maar ik geloof dat dat er af is voor 'nieuwe' moeders die thuisblijfmoeder zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 2:27

Joyce, volgens mij moeten we een meeting gaan regelen tussen jouw familieleden en mijn schoonmoeder, dat gaat denk ik enorm klikken wegens exact dezelfde ideeen!

Ik word ook gek van de constante kritiek op borstvoeding, voeden op verzoek (ze vind dat ik voedingen maar moet aanpassen op de tijdstippen dat zij op bezoek wil komen), dat de kinderen hier teveel slapen en te weinig huilen (?) volgens haar, belachelijk zo'n draagdoek etcetera.

Ik heb de oplossing nog niet gevonden: ja, sinds kort de bel eraf halen op dagen dat ik een onverwacht bezoekje vermoed :P .

Probeer het bespreekbaar te maken en slagroom voeden zonder jouw medeweten bij zo'n ontzettend jonge baby vind ik wel redelijk schandalig eerlijk gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  frolic ma 16 jan 2012 - 2:29

Nee hoor dat is er niet af , heb je gewoon recht op zolang je man genoeg belasting betaald.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 2:31

Ik zie nu dat dat ook je kinderopvang gaat worden (had het hele topic nog niet gelezen). Een tip uit eigen ervaring: zorg dat je voor die tijd over de grondbeginselen van de opvoeding op één lijn zit. Ook al is je moeder het niet overal mee eens, weet zeker dat ze wel jullie lijn volgt.

Wij hebben mijn schoonmoeder een hele tijd wel als oppas aangehouden ondanks totaal uit elkaar lopende ideeen over opvoeding, maar dat is heel onprettig afgelopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Viva ma 16 jan 2012 - 2:35

Heel lastig zeg, deze situatie.

Bedenk alleen wel, als jouw kindje gewoon genoeg weegt, hij ook waarschijnlijk genoeg heeft aan het beste voeding wat hij kan krijgen; borstvoeding!

Probeer van te voren op 1 lijn te komen met je moeder.
Misschien kan het helpen haar mee te nemen naar het cb, als ze daar ook vinden dat hij genoeg voeding krijgt.

Als je moeder echt bij zou voeden, zou ík naar een gastouder gaan kijken!
Je houdt wel minder loon over, maar je kindje wordt wel (op) gevoedt zoals jij dat wilt!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Parisienne ma 16 jan 2012 - 2:39

Oh wat vervelend voor je! Ik zou in jouw plaats ook echt vreselijk kwaad zijn! Iedereen die maar denkt dat ze het beter weten.. bah!

Allereerst zou ik echt op zoek gaan naar een andere manier van opvang. Als ik niet zeker zou weten dat mijn kind wordt verzorgd op de manier zoals ik het het graag zou hebben dan zou ik me hier totaal onprettig bij voelen. Niet alle dingen zullen altijd gaan zoals jij wil, maar de grote lijnen (wat betreft voeding, regels, opvoeding, slaappatroon, etc.) dienen zij te doen zoals jij wenst. Slagroom geven aan een kind van 2 maanden.. hoe durven ze?! Een kindje zomaar uit de box oppakken.. nogmaals: hoe durven ze?! Ik heb zo'n hekel aan zulke mensen.. mensen die hun gedachten over opvoeding opdringen en jouw gedachten op een respectloze maar enigszins subtiele manier 'de grond in boren'.

Ik zou echt proberen om voor jezelf (en je kindje) op te komen. Probeer op een vriendelijke maar serieuze toon te zeggen dat je dit niet wilt hebben. Luisteren ze niet, zeg dan dat je klaar bent met het onderwerp en er niet meer over wilt praten. Laat ze niet gauw merken dat je je onzeker voelt, maar laat ze juist duidelijk zien dat jij denkt dat jij je kindje het beste kent en dat jij heel goed weet wat wel en niet goed is. De tijden zijn veranderd, vroeger was alles anders, nu is er zoveel meer bekend over baby's/kinderen, hun gezondheid, etc. Jij weet veel meer dan zij, zeker als het gaat om je eigen kindje!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  LotteK ma 16 jan 2012 - 2:42

Ik vind het ook schandalig dat je oma, je moeder en je zus, zich zo uitlaten over jouw keuze om borstvoeding te geven. Hoe moeilijk ook, probeer je er niks van aan te trekken en volg gewoon je eigen plan. Ik zou mijn zus er overigens nog wel op aan spreken als ik jou was. Het is toch te idioot voor woorden om een 9 weken oude baby slagroom te geven!?
En als ik jouw was zou ik ook ander opvang zoeken. Lijkt me niet dat je met een gerust hart aan het werk gaan als ze bij jouw moeder is.

En over de "aanrechtpremie" dat is iets anders als de toeslagen en bijvoorbeeld het kind gebonden budget.
De aanrechtpremie is een belastingsvrije voet waar iedereen recht op heeft. Als je werkt betekent het dat je over een bepaald bedrag geen belasting hoeft te betalen/belasting terug krijgt, als je niet werkt zou je deze belasting dus niet terugkrijgen, omdat je geen belasting hoeft te betalen. Vroeger was het dus zo, dat voornamelijk moeders die thuis waren bij de kinderen gebruik maakten van de regelen om die belasting terug te krijgen, vandaar de naam "aanrechtpremie".
Maar voor zover ik begrepen heb, is deze regeling er idd per 2012 uit. Je kan alleen aanspraak maken op die belastingvrije voet als je daadwerkelijk werkt en een salaris ontvangt.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  nillis ma 16 jan 2012 - 2:47

Hier zou ik zo boos om worden. Het lijkt me goed om uit te spreken naar je moeder hoe jij het wilt hebben. Helemaal als ze ook gaat oppassen. is ze het hier niet mee eens dan zou ik kijken naar andere opvang.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  joyce0606 ma 16 jan 2012 - 2:48

ik vind het moeilijk om er met mijn moeder over te hebben, ze heeft vanaf het begin al zitte zeiken dat hij naar het kdv zou gaan, en ze wil heel graag op hem passen, ze is gastouder en krijg er dus ook geld voor!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Paper Crown ma 16 jan 2012 - 2:53

Joyce, het is jouw kind en je moet echt je grenzen duidelijk aangeven. Ik zie dat ook bij een nichtje van mij die al moeder is geworden (ze is 20) daar komt oma en overgroot oma ook even 'de les lezen'. Dat zijn 2 pittige tantes en ik zie dan dat mijn nichtje niet weet hoe ze erop moet reageren, maar dat is ook niet goed!

Oma en je moeder hebben nog genoeg tijd om hem te verwennen met lekkers als een koekje en een beetje slagroom als hij ouder is, laat ze maar afwachten! Heeft je zus geen kinderen? Ik weet namelijk dat uit de tijd dat onze moeders mama werden dat dingen anders waren. Je zus zou dus beter kunnen weten!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker...!  Empty Re: Onzeker...!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum