Hoe heeft je partner zich voorbereid op de bevalling?
+27
piene1983
Earane
Susan
Monnie
Pien
Nana
Laced
Ayla
SarahKey
Flip Fluitketel
Fearie
yes1984
Thunder
silly_85
kwak
Flower_L
Printje
duckie
koNijntje
Ezzer
CCC
Annie24
mickey
Océane
Tania
Dora
Lejow
31 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoe heeft je partner zich voorbereid op de bevalling?
Ik heb mijn man ook het boek van Kluun gegeven en daar heeft hij al wel in gelezen. Verder gaat hij mee naar de partneravond van zwangerschapsgym en 2 voorlichtingsavonden (borstvoeding en samen voorbereiden op de bevalling). Oh ja, zag in de bibliotheek het boek 'Vader worden voor dummies', dus hij heeft nog meer leesvoer .
Earane- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10
Wij gaan de cursus Samen Bevallen volgen. Toen ik aangaf een cursus te willen gaan doen kwam mijn vriend met deze cursus. Hij is erg onzeker over alles omtrent de bevalling en hij wil graag meer weten zodat hij het idee heeft dat hij mij kan helpen en zodat ik het idee heb dat ik weet dat hij weet wat hem te wachten staat. Haha, wat een zin! Mijn vriend kan nogal in paniek raken als hij het overzicht niet heeft en samen denken we dat deze cursus met name hem hierbij kan helpen. Het kost nogal wat, maar dan heb je ook wat... Daarnaast gaat hij zoveel mogelijk mee naar de gyn en heb ik ons opgegeven voor een avond over borstvoeding in het ziekenhuis en een avond over bevallen in het ziekenhuis ook in het ziekenhuis.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Piene; waarschijnlijk weet je het al, maar je kan eventueel kijken of je (een deel) van je zorgverzekering terug krijgt voor Samen Bevallen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Echt waar? Dat wist ik niet, thx! Zal er morgen eens over bellen, stel dat het kan dan zou dat toch fijn zijn.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Mijn vriend is 2 x meegeweest naar een partner avond op de zwangerschaps gym waar ik destijds op zat.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb een zwangerschapscursus gedaan en hij is toen meegeweest naar de partneravond. Verder heeft hij het hoofdstuk over bevallen gelezen uit het Babyboom zwangerschapsboek. Uit zichzelf heeft hij, nog voor mij, ook Duik in je weeën gelezen. Daarnaast hebben we er gewoon samen over gepraat.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
We hebben er voornamelijk veel over gepraat, en ik heb een online geboorteplan ingevuld.
Deze hebben we samen met de verloskundige besproken en zij heeft ons ook een beetje uitgelegd hoe het gaat. Hier hebben we best wat aan gehad.
Voor de rest was het go with the flow, we hadden ons op alles voorbereid, maar niet op dat het zo snel zou gaan. Uiteindelijk hebben we de bevalling in een roes beleefd, dat is wel jammer.
Deze hebben we samen met de verloskundige besproken en zij heeft ons ook een beetje uitgelegd hoe het gaat. Hier hebben we best wat aan gehad.
Voor de rest was het go with the flow, we hadden ons op alles voorbereid, maar niet op dat het zo snel zou gaan. Uiteindelijk hebben we de bevalling in een roes beleefd, dat is wel jammer.
Gast- Gast
Mijn vriend heeft zich niet voorbereid. Ik had dat boekje van KLuun voor hem gekocht die heeft hij gelezen.. en dat was het.
Ik heb wel een cursus gevolgd maar heb maar 3 "lessen" gehad want toen belande ik in het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis zijn we wel een week lang voorbereid op wat als de meiden geboren zijn. We wisten precies waar ze heen zouden gaan wat er zou gebeuren wie er bij zouden zijn.. allemaal duidelijk.
Maar de bevalling zelf.. nee daar heeft hij zich niet op voorbereid en ik ook niet ontzettend goed, maar daar heb ik geen last van gehad.Ik had wel heel duidelijk tegen mijn vriend gezegd, dat hij op het moment van de bevalling gewoon naar mij moest luisteren en doen wat ik van hem vroeg.. en dat hij dan niet eigenwijs gaat zitten doen:D
Ik heb wel een cursus gevolgd maar heb maar 3 "lessen" gehad want toen belande ik in het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis zijn we wel een week lang voorbereid op wat als de meiden geboren zijn. We wisten precies waar ze heen zouden gaan wat er zou gebeuren wie er bij zouden zijn.. allemaal duidelijk.
Maar de bevalling zelf.. nee daar heeft hij zich niet op voorbereid en ik ook niet ontzettend goed, maar daar heb ik geen last van gehad.Ik had wel heel duidelijk tegen mijn vriend gezegd, dat hij op het moment van de bevalling gewoon naar mij moest luisteren en doen wat ik van hem vroeg.. en dat hij dan niet eigenwijs gaat zitten doen:D
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Mijn vriend destijds heeft zich zelf ingelezen op internet, niet alleen over de bevalling maar over de gehele zwangerschap en wat er elke week ontwikkelde bij het kindje in mijn buik. Hij vond het zo interessant, is heel leergierig en houdt van lezen.
We hebben ook nog de cursus Samen Bevallen gedaan, met die groep hebben we nog steeds een hele hechte band, dat is wel leuk. Was iedere week echt weer lachen!
We hebben ook nog de cursus Samen Bevallen gedaan, met die groep hebben we nog steeds een hele hechte band, dat is wel leuk. Was iedere week echt weer lachen!
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
studiebol schreef:Mijn vriend heeft zich niet voorbereid. Ik had dat boekje van KLuun voor hem gekocht die heeft hij gelezen.. en dat was het.
Hehe Studie, mijn vriend durfde niet eens eigenwijs te doen, zo'n tiran was ik! Hij mocht zijn hand niet wegtrekken, want daar moest ik mijn nagels in kunnen zetten en toen hij me aaide riep ik 'afblijven!' Gaf hem een woeste blik en sloeg zijn hand weg haha
Hij vond het overigens wel heel indrukwekkend. Hij wilde niks ervan zien, maar heeft uiteindelijk bijna alles kunnen zien doordat hij zat dichtbij waar het allemaal gebeurde.
*edit* Hij voelde zich wel verschrikkelijk machteloos, en het verschrikkelijk om mij pijn te zien lijden, maar voor geen goud wilde hij het van me overnemen haha er is een reden waarom alleen vrouwen kunnen baren
Gast- Gast
Parel schreef:studiebol schreef:Mijn vriend heeft zich niet voorbereid. Ik had dat boekje van KLuun voor hem gekocht die heeft hij gelezen.. en dat was het.
Hehe Studie, mijn vriend durfde niet eens eigenwijs te doen, zo'n tiran was ik! Hij mocht zijn hand niet wegtrekken, want daar moest ik mijn nagels in kunnen zetten en toen hij me aaide riep ik 'afblijven!' Gaf hem een woeste blik en sloeg zijn hand weg haha
Hij vond het overigens wel heel indrukwekkend. Hij wilde niks ervan zien, maar heeft uiteindelijk bijna alles kunnen zien doordat hij zat dichtbij waar het allemaal gebeurde.
*edit* Hij voelde zich wel verschrikkelijk machteloos, en het verschrikkelijk om mij pijn te zien lijden, maar voor geen goud wilde hij het van me overnemen haha er is een reden waarom alleen vrouwen kunnen baren
Haha ik had van te voren echt wel heel duidelijk gemaakt dat hij dat gewoon niet moest gaan doen op dat moment! dat heeft hij ook niet gedaan. Haha wij hebben niet echt heel veel met elkaar gepraat op dat moment. De verpleegkundige heeft me geholpen met het puffen, tja die les moest ik nog krijgen:D ze was erg aardig. En mijn vriend heb ik gewoon fijn geknepen. Hij zegt nu wel dat hij het niet had willen missen en het wel heel indrukwekkend vond.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Het enigste wat ik hem zei vooraf was als ik zou gaan gillen bij de bevalling hij zou moeten zeggen dat ik me niet zo moet aanstellen hahahaha Overigens weet ik niet hoe ik gereageerd zou hebben als hij het echt gezegd had haahha. Ik vind dat gillen zo vreselijk als ik dat op tv zie hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hij heeft zich volgens mij niet speciaal voorbereid. Maar wist op het moment zelf wel wat hij moest doen. Hij kreeg instructies van de gyn hoe ik moest puffen en hij hielp me daarmee op weg.
Ik heb zelf ook nooit een cursus gevolgd trouwens.
Ik heb zelf ook nooit een cursus gevolgd trouwens.
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?
» Hoe ga je ermee om als je partner een burnout heeft?
» Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?
» Waarover heeft jouw partner klachten?
» Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...
» Hoe ga je ermee om als je partner een burnout heeft?
» Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?
» Waarover heeft jouw partner klachten?
» Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: