Hoe heeft je partner zich voorbereid op de bevalling?
+27
piene1983
Earane
Susan
Monnie
Pien
Nana
Laced
Ayla
SarahKey
Flip Fluitketel
Fearie
yes1984
Thunder
silly_85
kwak
Flower_L
Printje
duckie
koNijntje
Ezzer
CCC
Annie24
mickey
Océane
Tania
Dora
Lejow
31 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoe heeft je partner zich voorbereid op de bevalling?
Net als ik, niet. Tuurlijk bereid je je op een bepaalde manier wel voor, maar we hebben het echt allemaal op het moment zelf gezien/gedaan.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
We zijn samen naar een voorlichtingsavond geweest in het ziekenhuis i.s.m. de verloskundigenpraktijk.
Daarnaast was er 1 partneravond bij de cursus die ik heb gedaan.
Verder vroeg hij af en toe iets aan mij. En we hebben wat dingen besproken. Hij is verder niet dingen gaat opzoeken of lezen ofzo.
Daarnaast was er 1 partneravond bij de cursus die ik heb gedaan.
Verder vroeg hij af en toe iets aan mij. En we hebben wat dingen besproken. Hij is verder niet dingen gaat opzoeken of lezen ofzo.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Ik had mijn vriend de survivalgids voor vaders gegeven, die heeft ie helemaal gelezen. Hij zat op internet te lezen en las de Wij jonge ouders. Hij heeft zich er wel echt in verdiept en wist soms meer als ik.
Misschien is die Iphone app voor vaders wat voor hem, als ie een Iphone heeft natuurlijk.
Misschien is die Iphone app voor vaders wat voor hem, als ie een Iphone heeft natuurlijk.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Mijn man is meegeweest naar de partneravond van de zwangerschapsgym, voorlichtingsavond over borstvoeding en een aantal keer meegeweest naar de verloskundige. Verder heeft hij zich niet voorberei. Het is niet echt een lezer. En als ik bevallingsverhalen op tv aan het kijken was moest ik altijd gauw gaan schakelen naar een andere zender. Uiteindelijk heeft hij me prima bijgestaan tijdens de bevalling.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Lejow schreef:Laurientje85 schreef:Hij is mee geweest naar de verloskundige bij het bespreken van het bevalplan
Ook heb ik zwangertotaal gevolgd hier zat 1 avond bij samen met partner, daar werden er tips aangereikt om je vrouw te ondersteunen tijdens de bevalling.
Wanneer hebben jullie het bevalplan met de VK besproken? Want ik ben bij de volgende afspraak 30 weken, en ze heeft het er eigenlijk nog nooit over gehad..
Het is bij mijn verloslundige praktijk standaard, dit is met de afspraak met 33 weken ongeveer.. Ze neemt dan wat dingetjes met je door over de bevalling, hoe je er op dat moment tegenover staat en hoe je denkt over bepaalde dingen (pijnbestrijding, ingrepen en dergelijke)
Gast- Gast
Ok, dan wacht ik het nog even af
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wij zijn samen naar een informatiebijeenkomst over bevallen in het ziekenhuis geweest en voor de rest niets.
Hij is ook geen lezer.
Hij is wel erg zenuwachtig maar hij vertrouwd op mij. Ook al weet ik ook niet wat er staat te verwachten maar ik ben wel de rustigste van ons twee. Hij kan helemaap hieperen en panieken.
En ik probeer zoveel mogelijk antwoord te geven op zijn vragen.
Hij is wel erg bezig met de andere dingen voor bereiden. Hij helpt mee schoonmaken, heeft het bed al tijdje terug op klossen gezet, hoes over het matras gedaan, wandelwagen en maxi cosi in de auto gewurmd om uit te proberen en dat soort dingen.
De laatste weken gaat hij nu mee naar de gyn. Die beantwoord ook vragen welke ik hem stel en dan luisterd hij mee en weet ook bv wanneer we het ziekenhuis moeten bellen.
Hij is ook geen lezer.
Hij is wel erg zenuwachtig maar hij vertrouwd op mij. Ook al weet ik ook niet wat er staat te verwachten maar ik ben wel de rustigste van ons twee. Hij kan helemaap hieperen en panieken.
En ik probeer zoveel mogelijk antwoord te geven op zijn vragen.
Hij is wel erg bezig met de andere dingen voor bereiden. Hij helpt mee schoonmaken, heeft het bed al tijdje terug op klossen gezet, hoes over het matras gedaan, wandelwagen en maxi cosi in de auto gewurmd om uit te proberen en dat soort dingen.
De laatste weken gaat hij nu mee naar de gyn. Die beantwoord ook vragen welke ik hem stel en dan luisterd hij mee en weet ook bv wanneer we het ziekenhuis moeten bellen.
Niet, al is hij de laatste keer mee geweest toen de afspraak voor inleiden werd gemaakt, maar inhoudelijk is de bevalling niet besproken. Mocht wel, maar aangezien ik al genoeg bevallingen heb meegemaakt wist ik hoe het zou gaan.
Ja, een Ipad gekocht om de tijd door te komen. En hij geen held, maar vond het erg meevallen. Je zit zo vol adrenaline.
Ging de eerste paar uurtjes nog wel een aantal keer beneden roken tegen de spanning, maar toen het serieus werd niet meer. Volgens mij.
De 2 uur dat ik naast bed weeen stond weg te puffen en niet kon liggen ben ik niet echt bewust geweest van zijn aanwezigheid, was totaal in mezelf.
Ja, een Ipad gekocht om de tijd door te komen. En hij geen held, maar vond het erg meevallen. Je zit zo vol adrenaline.
Ging de eerste paar uurtjes nog wel een aantal keer beneden roken tegen de spanning, maar toen het serieus werd niet meer. Volgens mij.
De 2 uur dat ik naast bed weeen stond weg te puffen en niet kon liggen ben ik niet echt bewust geweest van zijn aanwezigheid, was totaal in mezelf.
Gast- Gast
Ik geloof dat hij via internet wel het een en ander gelezen heeft, maar ik heb geen cursus gedaan, dus daarvan geen partneravond gehad. Wel 1 avond naar een voorlichtingsavond geweest maar toen was ik pas 12 weken zwanger. Hij is wel alle afspraken met de verloskundige meegeweest, en baalde ook echt toen hij 1x niet mee kon ivm werk. Daar stelde hij ook gewoon vragen enzo.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Haha stofzuiger, speciaal een ipad ervoor gekocht
Mijn man is meegeweest naar zo'n informatiebijeenkomst in het ziekenhuis, maar na een normale- stuit- tweelingbevalling en keizersnede gezien te hebben ging hij bijna van z'n stokkie
Mijn man is meegeweest naar zo'n informatiebijeenkomst in het ziekenhuis, maar na een normale- stuit- tweelingbevalling en keizersnede gezien te hebben ging hij bijna van z'n stokkie
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
haha ja een ipad
Kom ik aan met een pak twixen en marsen
Kom ik aan met een pak twixen en marsen
Die kocht hij trouwens toen ik in V lag, de kans dat we daar nog weken zouden zitten was op dat moment heel erg groot. En het stond al heel lang op zijn lijstje, dus vond dat ie die maar aan moest schaffen, had zo te doen met hem.
Gast- Gast
Mijn man heeft zich dmv lezen (nee niet die van Kluun) een beetje voor bereid, maar ik denk dat het voor mannen als vrouwen hetzelfde is..het gewoon op je af laten komen!
Wel deden we alles samen, samen de VK, later na de gynecoloog en op de dag dat ik werd ingeleid was hij vrij + 2weken er na, zodat we ook echt samen als gezinnetje konden bij komen en ons verder ontwikkelen..
De 1e weken was het wel erg wennen natuurlijk, en klungelde we aardig wat af, maar moet zeggen hij doet het steeds beter!
En dat voor iemand die eigenlijk niet zo van de kinderen was en nu..geweldig om te zien!
Wel deden we alles samen, samen de VK, later na de gynecoloog en op de dag dat ik werd ingeleid was hij vrij + 2weken er na, zodat we ook echt samen als gezinnetje konden bij komen en ons verder ontwikkelen..
De 1e weken was het wel erg wennen natuurlijk, en klungelde we aardig wat af, maar moet zeggen hij doet het steeds beter!
En dat voor iemand die eigenlijk niet zo van de kinderen was en nu..geweldig om te zien!
Gast- Gast
we hebben het er regelmatig over gehad, met name de laatste weken voor de bevalling, maar van nature weet hij wel wat hij moet doen. Hij deed het ook super, ik heb 'm slechts één keer afgesnauwd omdat hij in mijn oor ademde en ik ben één keer in paniek geraakt toen hij naar de auto van de VK rende om de baarkruk te pakken en ik hem mistte. Verder was het voldoende dat hij aanwezig was.
Gast- Gast
Tania schreef:Wij hebben de cursus Samen Bevallen gedaan
+1
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Ik heb een cursus gedaan en hij is 1 avond mee geweest naar de partneravond. Verder heeft hij wat dingen op internet gelezen en heeft hij gewoon veel aan mij gevraagd. Van hoe ik tegen bepaalde dingen aankeek, wat ik wel en niet lekker vond... Ook heb ik een geboorteplan geschreven en dit met hem en de vk besproken, van alle punten die in dat plan stonden is er maar 1 waarheid geworden en dat is dat hij de navelstreng door heeft geknipt. De rest is allemaal anders gelopen....
Voor een volgende bevalling zou ik ook alles veel meer over me heen laten komen, het enige wat ik wel weet is dat ik wat meer foto's van tijdens de bevalling wil en van de navelstreng doorknippen!!!
Voor een volgende bevalling zou ik ook alles veel meer over me heen laten komen, het enige wat ik wel weet is dat ik wat meer foto's van tijdens de bevalling wil en van de navelstreng doorknippen!!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Mijn man is mee geweest naar de voorlichtingsavond vanuit de vk praktijk en is 1 keer mee geweest naar de zwangerschapscursus. Lijkt mij dat ze in de meeste vk praktijken toch wel die avonden organiseren?
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Monnie schreef:Mijn man is mee geweest naar de voorlichtingsavond vanuit de vk praktijk en is 1 keer mee geweest naar de zwangerschapscursus. Lijkt mij dat ze in de meeste vk praktijken toch wel die avonden organiseren?
Hier niet...
Ik heb allebei de vorige keren een cursus gedaan en daar is hij ook mee naartoe geweest. Verder veel vragen aan mij gesteld. Op het moment zelf was hij bij de eerste ook degene die vond dat we het ziekenhuis moesten bellen, terwijl ik nog in ontkenning was. Ik vond dat hij het prima deed! Vooral bij de tweede wat toch wel erg hectisch was, bleef hij heel rustig terwijl ik in paniek was en dat was fijn.
Gast- Gast
Monnie schreef:Lijkt mij dat ze in de meeste vk praktijken toch wel die avonden organiseren?
ook hier niet...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Monnie schreef:Lijkt mij dat ze in de meeste vk praktijken toch wel die avonden organiseren?
ook hier niet...
Bij ons was dat ook bij geen van beide praktijken zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Monnie schreef:Mijn man is mee geweest naar de voorlichtingsavond vanuit de vk praktijk en is 1 keer mee geweest naar de zwangerschapscursus. Lijkt mij dat ze in de meeste vk praktijken toch wel die avonden organiseren?
Hier niet..geen voorlichtingsavond gehad.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Susan schreef:Pien schreef:Monnie schreef:Lijkt mij dat ze in de meeste vk praktijken toch wel die avonden organiseren?
ook hier niet...
Bij ons was dat ook bij geen van beide praktijken zo.
hier was het 'nieuw', de eerste bijeenkomst konden we niet en de 2e was vlak voor de bevalling.
geen idee of ze het nu iedere maand organiseren, was wel de bedoeling begreep ik..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Pien schreef:Monnie schreef:Lijkt mij dat ze in de meeste vk praktijken toch wel die avonden organiseren?
ook hier niet...
Hier ook niet, daarvoor moesten wij naar het ZH.
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Pien schreef:Monnie schreef:Lijkt mij dat ze in de meeste vk praktijken toch wel die avonden organiseren?
ook hier niet...
Hier zijn er ook 2 bijeenkomsten in het ziekenhuis. Een in oktober, en 1 in april. In oktober was ik strontziek, en in april ben ik tonnetje rond/lig ik te bevallen/ben ik al bevallen, dus daar heb ik ook niet veel aan hehehe
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Anniej_S schreef:Pien schreef:Monnie schreef:Lijkt mij dat ze in de meeste vk praktijken toch wel die avonden organiseren?
ook hier niet...
Hier zijn er ook 2 bijeenkomsten in het ziekenhuis. Een in oktober, en 1 in april. In oktober was ik strontziek, en in april ben ik tonnetje rond/lig ik te bevallen/ben ik al bevallen, dus daar heb ik ook niet veel aan hehehe
Hier was het 1x in de 3maand ofzo..had er dus op het laatst niks aan, dus toen het werd gezegd bij de VK zijn we gelijk gegaan, was toen 20 weken..en zo boeiend vond ik het niet, ik had er in mijn ogen niet veel aan
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?
» Hoe ga je ermee om als je partner een burnout heeft?
» Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?
» Waarover heeft jouw partner klachten?
» Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...
» Hoe ga je ermee om als je partner een burnout heeft?
» Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?
» Waarover heeft jouw partner klachten?
» Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: