Hoe heeft je partner zich voorbereid op de bevalling?
+27
piene1983
Earane
Susan
Monnie
Pien
Nana
Laced
Ayla
SarahKey
Flip Fluitketel
Fearie
yes1984
Thunder
silly_85
kwak
Flower_L
Printje
duckie
koNijntje
Ezzer
CCC
Annie24
mickey
Océane
Tania
Dora
Lejow
31 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Hoe heeft je partner zich voorbereid op de bevalling?
Ik bedacht me dat vanmorgen ineens. Ik had het boekje van Kluun gekocht voor mijn vriend, maar hij is niet zo'n lezer dus dat ligt nog steeds dicht in de kast.
Ik ga ook niet naar zwangerschapsgym, waar hij mee zou kunnen naar een info avond..
Dus, hoe zou ik mijn vriend kunnen voorbereiden? Of wat kan hij zelf doen?
Ik heb namelijk het idee dat hij echt totaaaaal geen idee heeft wat er staat te gebeuren hehe. Hij bekende laatst wel dat hij het behoorlijk eng vindt (en ik zelf eigenlijk..)
Ik ga ook niet naar zwangerschapsgym, waar hij mee zou kunnen naar een info avond..
Dus, hoe zou ik mijn vriend kunnen voorbereiden? Of wat kan hij zelf doen?
Ik heb namelijk het idee dat hij echt totaaaaal geen idee heeft wat er staat te gebeuren hehe. Hij bekende laatst wel dat hij het behoorlijk eng vindt (en ik zelf eigenlijk..)
Laatst aangepast door Lejow op zo 15 jan 2012 - 1:58; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hoe heeft je partner zich voorbereid op de bevalling?
Bij de verloskundigepraktijk waar wij zaten hadden ze 1x in de maand een voorlichtingsavond over de laatste loodjes, de bevalling en de tijd erna. Geadviseerd werd dan dat de partners meegaan. Je ziet dan dat vooral de mannen vragen hebben.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Wij hebben de cursus Samen Bevallen gedaan en nu gaan we een korte vervolg/herhalingscursus daarop doen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Hij heeft zich niet voorbereid... Hij is ook geen lezer, en ik heb ook geen zwangerschapscursus gevolgd. Ondanks dat (hij gaf toe ook best zenuwachtig te zijn) heeft hij me goed geholpen m.a.w. gedaan wat ik zei Hij vond het vreselijk om te zien dat ik pijn had, maar dat heb ik niet aan hem gemerkt. Achteraf vond hij een bijzondere ervaring...
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Tania schreef:Wij hebben de cursus Samen Bevallen gedaan en nu gaan we een korte vervolg/herhalingscursus daarop doen.
Die hebben wij ook gedaan. Die is ook erg fijn, doe je echt met zijn 2-en
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Aquala schreef:Hij heeft zich niet voorbereid... Hij is ook geen lezer, en ik heb ook geen zwangerschapscursus gevolgd. Ondanks dat (hij gaf toe ook best zenuwachtig te zijn) heeft hij me goed geholpen m.a.w. gedaan wat ik zei Hij vond het vreselijk om te zien dat ik pijn had, maar dat heb ik niet aan hem gemerkt. Achteraf vond hij een bijzondere ervaring...
+1
Hij had wel twee boeken, maar die liggen nog steeds in de kast
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Wij hebben een cursus zwangerschapshaptonomie gedaan samen. Helaas voor niets, want een bevalling met van het begin tot het einde een weeenstorm kwam daar niet in voor
Ik zat zelf in de ontkenningsfase toen de weeenstorm begon. Het was hier juist mijn vriend die zei dat hij NU de vk ging bellen omdat hij vond dat de bevalling begonnen was. En ik maar heen en weer lopen door het huis terwijl ik liep te puffen, maar gewoon stug volhouden dat hij NIET moest bellen, want het was helemaal nog niet begonnen. Hoe kon hij nou weten dat het begonnen was terwijl ik dat zelf niet eens wist?
Tijdens de bevalling kon hij niets voor me doen. Ik was totaal van de wereld en heb er zelf niets van meegekregen. Hij blijkt zelf nog héérlijk een boerenkoolstampot gegeten te hebben naast me ongeveer 15 minuten voordat ik mocht gaan persen
Mijn vriend zei achteraf dat hij het vreselijk vond me zo te zien. Hij dacht echt serieus dat ik het niet zou overleven. Nadat Y. er was heeft hij onze vk (die toevallig toen ook in het ziekenhuis was, maar mijn bevalling werd inmiddels begeleid door de gynaecoloog) met Y. meegestuurd en hij is bij mij gebleven. Het was duidelijk dat het op dat moment beter ging met Y. dan met mij en hij zei achteraf dat hij voelde dat hij bij mij moest blijven en dat het met Y. wel goed zou komen.
Zolang je vriend niet snel flauwvalt door bloed zal het denk ik vast wel goed komen Hij wordt op dat moment ook geleefd en staat stijf van de adrenaline waarschijnlijk. Zolang hij het telefoonnummer van de vk weet komt het vast goed
Ik zat zelf in de ontkenningsfase toen de weeenstorm begon. Het was hier juist mijn vriend die zei dat hij NU de vk ging bellen omdat hij vond dat de bevalling begonnen was. En ik maar heen en weer lopen door het huis terwijl ik liep te puffen, maar gewoon stug volhouden dat hij NIET moest bellen, want het was helemaal nog niet begonnen. Hoe kon hij nou weten dat het begonnen was terwijl ik dat zelf niet eens wist?
Tijdens de bevalling kon hij niets voor me doen. Ik was totaal van de wereld en heb er zelf niets van meegekregen. Hij blijkt zelf nog héérlijk een boerenkoolstampot gegeten te hebben naast me ongeveer 15 minuten voordat ik mocht gaan persen
Mijn vriend zei achteraf dat hij het vreselijk vond me zo te zien. Hij dacht echt serieus dat ik het niet zou overleven. Nadat Y. er was heeft hij onze vk (die toevallig toen ook in het ziekenhuis was, maar mijn bevalling werd inmiddels begeleid door de gynaecoloog) met Y. meegestuurd en hij is bij mij gebleven. Het was duidelijk dat het op dat moment beter ging met Y. dan met mij en hij zei achteraf dat hij voelde dat hij bij mij moest blijven en dat het met Y. wel goed zou komen.
Zolang je vriend niet snel flauwvalt door bloed zal het denk ik vast wel goed komen Hij wordt op dat moment ook geleefd en staat stijf van de adrenaline waarschijnlijk. Zolang hij het telefoonnummer van de vk weet komt het vast goed
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Lejow toch, voorbereid...
We hebben gewoon heel veel erover gepraat, alles wat ik las en relevant vond besprak ik met hem. Ook zijn we samen naar de voorlichtingsavonden over de bevalling geweest van de verloskundige en het ziekenhuis. We gingen sowieso altijd samen naar de vk.
We hebben gewoon heel veel erover gepraat, alles wat ik las en relevant vond besprak ik met hem. Ook zijn we samen naar de voorlichtingsavonden over de bevalling geweest van de verloskundige en het ziekenhuis. We gingen sowieso altijd samen naar de vk.
Gast- Gast
Ik lees even mee! Mijn vriend bekende van de week ook dta hij het echt heel eng vind, en bang is om flauw te vallen. Meestal zijn hier de rollen omgedraaid, ik val snel flauw en hij probeerd me staande te houden tijdens medische gebeurtenissen haha! Ik heb me trouwens wel ingeschreven voor zwangerschapsyoga en daar zijn 2 bijeenkomsten dat hij mee moet. Ook het boekje van Kluun is hier gelezen, in eerste instantie bleef het in de kast liggen maar uiteindelijk heeft hij het zo uitgelezen. Maar goed, dit boekje is dan ook niet al te serieus bedoeld geloof ik...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Hier geen cursus gedaan, ook is hij geen lezer.
We hebben het er heel vaak over gehad. Hoe het zou zijn als de kleine zou komen, wat we dachten dat ons te wachten zou staan enz.
Op die manier was hij er toch wel op voorbereid!
We hebben het er heel vaak over gehad. Hoe het zou zijn als de kleine zou komen, wat we dachten dat ons te wachten zou staan enz.
Op die manier was hij er toch wel op voorbereid!
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Hij is mee geweest naar de verloskundige bij het bespreken van het bevalplan
Ook heb ik zwangertotaal gevolgd hier zat 1 avond bij samen met partner, daar werden er tips aangereikt om je vrouw te ondersteunen tijdens de bevalling.
Ook heb ik zwangertotaal gevolgd hier zat 1 avond bij samen met partner, daar werden er tips aangereikt om je vrouw te ondersteunen tijdens de bevalling.
Gast- Gast
haha, dat boekje had ik ook gehaald voor mijn vriend, ik had 'm zelf in 1 dag uit,
maar hij is nooit zo ver gekomen..
wij zijn samen naar de bevallingsbespreking geweest bij de verloskundige, deze was individueel (verder ging hij mee bij de intake en de echo's) en later was er nog een informatieavond over de bevalling. voor ons veel herhaling omdat wij de bevallingsbespreking al hadden gehad (er was al een eerdere bijeenkomst, maar daar konden we niet naar toe) en achteraf gezien was deze bijeenkomst 3 dagen voor de bevalling, dus alles zat lekker fris in ons gehuegen..
verder hebben we er thuis wel eens over gepraat, ik heb er redelijk wat over gelezen en dit ook weer met hem besproken.
maar hij is nooit zo ver gekomen..
wij zijn samen naar de bevallingsbespreking geweest bij de verloskundige, deze was individueel (verder ging hij mee bij de intake en de echo's) en later was er nog een informatieavond over de bevalling. voor ons veel herhaling omdat wij de bevallingsbespreking al hadden gehad (er was al een eerdere bijeenkomst, maar daar konden we niet naar toe) en achteraf gezien was deze bijeenkomst 3 dagen voor de bevalling, dus alles zat lekker fris in ons gehuegen..
verder hebben we er thuis wel eens over gepraat, ik heb er redelijk wat over gelezen en dit ook weer met hem besproken.
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
hier hadden ze ook elke maand een voorlichtingsavond en daar zijn we samen heen gegaan.... ben zelf niet naar zwangerschapscursus geweest en als ik daar wel heen ging dat betwijfel ik het nog of manlief mee zou gaan naar de partner avond
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Niet. Hij heeft gewoon alles op zich af laten komen. Wel heb ik heb wat informatie gegeven. Bijvoorbeeld hoe hij goed kon masseren bij heftige weeen enz
Gast- Gast
Helemaal niet eigenlijk, gewoon door samen te praten. Zo'n samen bevallen cursus is niets voor ons, heb zelf ook geen cursus gedaan En achteraf bleek ook maar dat het toch altjd anders gaat als je 'gepland' had..Mijn man lag doodziek in bed tijdens de bevalling en kon helemaal niets.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
0.0 en ik zelf ook vrij weinig. En ging perfect. Hij moest mij helpen door achter mij te zitten (zat op baarkruk), mijn voorhoofd koel en later nog instrumenten aangeven aan vk met hechten.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
freakielief schreef:Lejow toch, voorbereid...
Ah crap.. Even veranderen
Lejow- Lady Post-a-lot
Laurientje85 schreef:Hij is mee geweest naar de verloskundige bij het bespreken van het bevalplan
Wanneer hebben jullie het bevalplan met de VK besproken? Want ik ben bij de volgende afspraak 30 weken, en ze heeft het er eigenlijk nog nooit over gehad..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb zelfs nooit een bevalplan gehad. Zou ook eigenlijk niet weten wat ik ermee zou moeten haahhaha. Ik kan me over zulke dingen niet druk maken eigenlijk, ik kan me over 1001 dingen druk maken maar bij mijn bevalling wilde ik alleen gewoon dat hij gezond geboren werd. Kind eruit plan klaar;)
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Ik heb zelfs nooit een bevalplan gehad. Zou ook eigenlijk niet weten wat ik ermee zou moeten haahhaha. Ik kan me over zulke dingen niet druk maken eigenlijk, ik kan me over 1001 dingen druk maken maar bij mijn bevalling wilde ik alleen gewoon dat hij gezond geboren werd. Kind eruit plan klaar;)
Lejow- Lady Post-a-lot
achter af gezien heeft J. zich "ingelezen" op internet, iets wat hij tijdens de zwangerschap niet heeft toegegeven.
ik heb hem wel verteld dat ik misschien wel heel boos en naar tegen hem ging doen maar dat het niet persoonlijk was, gelukkig is dit niet gebeurt.
tijdens de bevalling heeft J. het super gedaan, hij heeft zelf mee zitten persen
ik heb hem wel verteld dat ik misschien wel heel boos en naar tegen hem ging doen maar dat het niet persoonlijk was, gelukkig is dit niet gebeurt.
tijdens de bevalling heeft J. het super gedaan, hij heeft zelf mee zitten persen
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Lejow schreef:Printje schreef:Ik heb zelfs nooit een bevalplan gehad. Zou ook eigenlijk niet weten wat ik ermee zou moeten haahhaha. Ik kan me over zulke dingen niet druk maken eigenlijk, ik kan me over 1001 dingen druk maken maar bij mijn bevalling wilde ik alleen gewoon dat hij gezond geboren werd. Kind eruit plan klaar;)
hahaha is echt zo. Nu had ik achteraf een superbevalling maar ik heb zoiets van ze doen maar wat ze denken dat goed is, mij interesseert het niet zolang hij er maar gezond uitkomt hahahaha. Ik zou echt niet weten wat ik in zo'n plan zou moeten zetten.
Printje- Lady Post-a-lot
Of je pijnbestrijding wilt ofzo denk ik?
Ik heb ook geen idee..
Ik heb ook geen idee..
Lejow- Lady Post-a-lot
Hier s er niet voorbereid, ze kwam 5 weken te vroeg met spoed keizersnede te wereld, daar s geen voorbereiding voor.
Ook hier werdt het boek dichtgelaten. Maar hij is wel altijd mee geweest naar de vk dus hij kon wel vragen wat hij wou.
Ook hier werdt het boek dichtgelaten. Maar hij is wel altijd mee geweest naar de vk dus hij kon wel vragen wat hij wou.
silly_85- Fluisteraar
- Aantal berichten : 87
Punten : 150
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb het bij mijn vk aangegeven of ik een bevalplan moest maken. Zij gaf aan dat dat alleen raadzaam is als je heel aparte wensen hebt, anders dan het "gangbare" zeg maar.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?
» Hoe ga je ermee om als je partner een burnout heeft?
» Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?
» Waarover heeft jouw partner klachten?
» Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...
» Hoe ga je ermee om als je partner een burnout heeft?
» Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?
» Waarover heeft jouw partner klachten?
» Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: