Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

+14
Appeltje
loura
Antibes
Snoes
Rush
Lady4
Rovine
SuperGrover
Blond
Caresses
Susan
RYW
Caroow
Poubelle
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Poubelle wo 12 sep 2012 - 9:11

Stel, je komt op een festival een groep jongens tegen en 1 daarvan vind je leuker dan gewoon.
Je zoekt 'm op op fb, gaat berichten en later ook whatsappen.
Het is leuk, sommige berichten kunnen flirterig opgevat worden en het gesprek gaat ook over eerdere relaties.
De meeste mensen hebben het dan over een ex-vriend (vrouwen, meestal) of een ex-vriendin (meestal mannen Wink).
Wat denk jij als iemand het heeft over een 'toenmalige partner'?
Denk je dan 'oh, die zou het ook over iemand van hetzelfde geslacht kunnen hebben', of denken ik en een vriendin een beetje gek?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Caroow wo 12 sep 2012 - 9:12

Ik dacht bij de topictitel al dat het ging om iemand van hetzelfde geslacht.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  RYW wo 12 sep 2012 - 9:15

Ik denk dat niet gelijk. Ik denk dan aan 'iets serieuzer dan alleen maar verkering' als in: wat langere relatie, of zo. Kan met beide geslachten.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Susan wo 12 sep 2012 - 9:17

Ik denk dan nog niks. Iemand die homoseksueel is kan het toch net zo goed gewoon over zijn ex-vriend hebben?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 9:19

RYW schreef:Ik denk dat niet gelijk. Ik denk dan aan 'iets serieuzer dan alleen maar verkering' als in: wat langere relatie, of zo. Kan met beide geslachten.

+1

Ik gebruik voor sommige de term ex-vriend(je) en er is toch één die ik mijn toenmalige partner noem, omdat ik met deze persoon heb samengewoond, een samenlevingscontract had en een hondje voor langere tijd (jaren).


Laatst aangepast door Maura op wo 12 sep 2012 - 9:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Caresses wo 12 sep 2012 - 9:19

RYW schreef:Ik denk dat niet gelijk. Ik denk dan aan 'iets serieuzer dan alleen maar verkering' als in: wat langere relatie, of zo. Kan met beide geslachten.

Dit is ook wat ik denk.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Blond wo 12 sep 2012 - 9:20

Ik zou niet verder denken dan ex-vriendin.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 9:21

Ik zeg dat ook. Zie niet wat er mis mee is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  RYW wo 12 sep 2012 - 9:23

Ik zit me nu af te vragen hoeveel mensen er denken dat ik lesbisch ben omdat ik het wel eens over 'mijn partner' heb gehad Wink

Ik heb weleens een telefonische verkoop meegemaakt, de verkoper vroeg of ik een partner had, en toen ik ja zei werd er gevraagd of ik geen mooie boxershorts voor HEM wilde kopen, of HIJ geen interesse had in een motrtijdschrift en of HIJ graag kookt. Toen kon ik het ook niet laten en heb gezegd: meneer, mijn partner is een vrouw Wink hij schrok zich rot Wink

Maar dat even terzijde.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Susan wo 12 sep 2012 - 9:46

Ik heb wel eens meegemaakt met iemand met wie ik regelmatig zakelijk contact had, maar ook wel eens een praatje maakte, dat ik het vermoeden had dat ze een relatie had met een vrouw, maar het toch niet helemaal zeker wist. Ik durfde het niet rechtstreeks te vragen omdat ik bang was dat ze dat ongepast vond, maar ik vond het ook stom om het dan maar over haar man of vriend te hebben, dus had ik het ook altijd over 'je partner'.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  SuperGrover wo 12 sep 2012 - 11:10

Soms is er wel een verschil in gebruik. "Ik zat vorig jaar op een terras met mijn ex" en "ik zat vorig jaar op een terras met mijn toenmalige partner", ik vind dat daar een betekenisverschil in zit. In het eerste lijkt het voor mij alsof de relatie op dat tijdstip al verbroken was, terwijl in de tweede zin het duidelijk is dat de ex toen nog geen ex was.

Als iemand overigens echt structureel 'mijn partner' gebruikt, dan ga ik wel twijfelen over of het over hetzelfde geslacht gaat.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 11:17

In sommige situaties gebruik ik ook mijn partner. Hij is niet meer mijn vriend, maar man roept op mijn leeftijd vaak vragen en oordelen op. Daar heb ik niet altijd zin in en vermijd ik dus met 'mijn partner'.
Ik zou het dus niet zien als iemand van het andere geslacht, maar een serieuze relatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 17:24

Chance schreef:Ik zou niet verder denken dan ex-vriendin.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 17:24

RYW schreef:Ik zit me nu af te vragen hoeveel mensen er denken dat ik lesbisch ben omdat ik het wel eens over 'mijn partner' heb gehad Wink

Ik heb weleens een telefonische verkoop meegemaakt, de verkoper vroeg of ik een partner had, en toen ik ja zei werd er gevraagd of ik geen mooie boxershorts voor HEM wilde kopen, of HIJ geen interesse had in een motrtijdschrift en of HIJ graag kookt. Toen kon ik het ook niet laten en heb gezegd: meneer, mijn partner is een vrouw Wink hij schrok zich rot Wink

Maar dat even terzijde.

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Rovine wo 12 sep 2012 - 18:19

RYW schreef:Ik zit me nu af te vragen hoeveel mensen er denken dat ik lesbisch ben omdat ik het wel eens over 'mijn partner' heb gehad Wink

Ik heb weleens een telefonische verkoop meegemaakt, de verkoper vroeg of ik een partner had, en toen ik ja zei werd er gevraagd of ik geen mooie boxershorts voor HEM wilde kopen, of HIJ geen interesse had in een motrtijdschrift en of HIJ graag kookt. Toen kon ik het ook niet laten en heb gezegd: meneer, mijn partner is een vrouw Wink hij schrok zich rot Wink

Maar dat even terzijde.

Mijn ex werd eens opgebeld of mevrouw R. (zijn achternaam) thuis was voor een lingerieverkoop. Hij zei toen dat hij ook niet wist of zijn moeder thuis was.

Ik zou ook denken aan iemand van hetzelfde geslacht, al hoeft het niet.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Lady4 wo 12 sep 2012 - 20:38

Ik moet zeggen dat ik dan ook gelijk aan iemand van hetzelfde geslacht denk.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Rush wo 12 sep 2012 - 20:44

Ik dacht niet aan iemand van hetzelfde geslacht. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Snoes wo 12 sep 2012 - 21:29

Ik zou gewoon denken dat hij het over zijn ex-vriendin heeft.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Antibes wo 12 sep 2012 - 21:42

Ik denk dan ook aan een erg serieuze vorige relatie. Maar ik snap het ook niet, want "ex" is toch ook voor mannen en vrouwen mogelijk. Ik ken eigenlijk niemand die ex-vriend(in) zegt namelijk.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  RYW wo 12 sep 2012 - 21:51

Antibes schreef:Ik denk dan ook aan een erg serieuze vorige relatie. Maar ik snap het ook niet, want "ex" is toch ook voor mannen en vrouwen mogelijk. Ik ken eigenlijk niemand die ex-vriend(in) zegt namelijk.

Inderdaad, ik hoor dat alleen maar zeggen door een collega die gescheiden is, en daarna een vriendin heeft gehad waarmee het uit is. Die zegt 'ex-vrouw' en 'ex-vriendin' om te onderscheiden om welke ex het gaat. Maar in andere context hoor ik dat nauwelijks.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  loura wo 12 sep 2012 - 21:58

Ik zeg dat ook hoor en dan bedoel ik gewoon een ex vriend.. Volgens mij een vrij normaal woord!
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Appeltje wo 12 sep 2012 - 22:14

Snoes schreef:Ik zou gewoon denken dat hij het over zijn ex-vriendin heeft.

Dat zou ik idd ook denken.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 23:59

Ik zou denken een ex van het andere geslacht. Ik zeg het ook wel eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Twellie do 13 sep 2012 - 0:35

Ik denk aan een serieuze eerdere relatie, ik had geen enkele associatie met iemand van hetzelfde geslacht.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  JustMeDaan do 13 sep 2012 - 4:47

SuperGrover schreef:Soms is er wel een verschil in gebruik. "Ik zat vorig jaar op een terras met mijn ex" en "ik zat vorig jaar op een terras met mijn toenmalige partner", ik vind dat daar een betekenisverschil in zit. In het eerste lijkt het voor mij alsof de relatie op dat tijdstip al verbroken was, terwijl in de tweede zin het duidelijk is dat de ex toen nog geen ex was.

Hier denk ik dan aan als iemand dat gebruikt.
Voor mij woorden om duidelijk te maken dat diegene in de genoemde situatie nog samen met die persoon was.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'? Empty Re: Wat denk jij als iemand het heeft over 'toenmalige partner'?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum