Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

+20
koNijntje
Thunder
Flip Fluitketel
Jelin
Bruintje Beer
Fearie
Liadan
PiP
Novalee
studiebol
blondje1313
Mida4you
Tania
SarahKey
Mamsie
duckie
Susan
Nana
meisjesmama
rapa nui
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  rapa nui ma 18 jul 2011 - 9:25

Zat me dit even af te vragen nav. het topic van Pien met de vraag op hoeveel dagen vrij je man recht heeft na de bevalling en de opmerking van velen dat 2 dagen wel erg weinig is. Ik heb vooral mannelijke collega's en als ik die na een geboorte feliciteer en vraag of ze nog extra vrij nemen dan zeggen ze eigenlijk allemaal: nee, laat mij maar aan het werk zijn en de kraamhulp niet in de weg lopen. Ik ben er vanavond toch weer.

Dus heb vaak het idee dat de man zelf er niet zo veel behoefte aan heeft om in de kraamtijd ook thuis te zijn ook al zouden ze wel extra vrij kunnen nemen. Sommigen nemen na de kraamtijd nog een paar dagen vrij maar de meesten werken gewoon door.

Bij mij op het werk komt vaderschapverlof ook amper voor, er is nu 1 collega die er gebruik van maakt.

Hoe was dat bij jullie?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 9:27

Ik denk juist dat heel veel mannen er wel behoefte aan hebben. Je hele leven verandert van de een op de andere dag! Mijn vriend heeft 2 weken vrij genomen, meer kon niet. Maar hij had daar ook echt behoefte aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  meisjesmama ma 18 jul 2011 - 9:28

In beide gevallen was mijn man 2 dagen vrij daarna ging hij aan het werk tot de kraamverzorgster weg ging en dan kwam hij thuis. En na die 8 dagen was hij de ene keer 3 en de andere keer 2 weken vrij.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Nana ma 18 jul 2011 - 9:29

Mijn man heeft beide keren 3 weken na de kraamweek vakantie opgenomen. Heerlijk zo hadden we tussen alle kraamvisite tijd om van elkaar te genieten en te wennen aan onze nieuwe situatie.


Laatst aangepast door Nana op ma 18 jul 2011 - 9:31; in totaal 1 keer bewerkt
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 9:30

Zoals ik in het andere topic al aangaf heeft mijn vriend 2 keer zorgverlof en ouderschaps verlof opgenomen. Bij S.enna was dat 4 weken en bij M.ara was dat bijna 3 weken, daarna heeft hij in Juni vorig jaar ook nog 4 weken zorgverlof opgenomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 9:31

Mijn man gaat drie weken vrij nemen na de geboorte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 9:38

Mijn man heeft bij H. twee weken vrij gehad.
Dat wa sook wel nodig want pas met 3 weken kon ik zelf weer een beetje lopen laughcry

Nu heeft hij 4 of 5 weken vrij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  rapa nui ma 18 jul 2011 - 9:41

Zit me nu even af te vragen / te bedenken of het er bij mij mij op het werk dan ook mee te maken heeft dat we zo wie zo aan de bouwvak gebonden zijn (4 weken dicht) en met de kerst ook 2 weken vrij/dicht zijn. Dus een weekje vakantie opnemen na de bevalling zal dan ook wel het maximale zijn wil je nog wat dagen over houden. Maar zorgverlof/vaderschapverlof komt dan nog steeds amper voor.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Susan ma 18 jul 2011 - 9:50

Dion heeft beide keren meerdere weken vrijgenomen. Hij vond het juist heel belangrijk om erbij te zijn toen de kraamverzorgster er was omdat hij ook graag alle informatie direct van haar wilde krijgen en wilde leren hoe hij Ezra het beste kon verzorgen. De tweede keer wist hij dat allemaal al, maar toen was het allemaal wat drukker omdat Ezra er al was, dus toen was het ook erg prettig dat hij vrij was. Sowieso kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je liever gaat werken als je kind net geboren is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  duckie ma 18 jul 2011 - 9:56

hier was mn man vrij op de dag van de geboorte en de dag erna (voor de aangifte) dit was woensdag en donderdag, vrijdag is hij gaan werken en toen was hij het weekend nog thuis ook samen met de kraamhulp om zo ook een aantal dingen te leren. toen de kraamhulp wegging heeft hij bijna nog 2 weken vrij gehad om lekker samen te genieten
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 9:56

Susan schreef:Dion heeft beide keren meerdere weken vrijgenomen. Hij vond het juist heel belangrijk om erbij te zijn toen de kraamverzorgster er was omdat hij ook graag alle informatie direct van haar wilde krijgen en wilde leren hoe hij Ezra het beste kon verzorgen. De tweede keer wist hij dat allemaal al, maar toen was het allemaal wat drukker omdat Ezra er al was, dus toen was het ook erg prettig dat hij vrij was. Sowieso kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je liever gaat werken als je kind net geboren is.

Mijn ex-zwager ging iedere dag voordat de kraamverzorgster kwam de deur uit, en hij kwam terug als ze weer weg was. Hij vond haar niet zo aardig, en hij kon er niet tegen dat iemand de hele dag in zijn huis was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 9:57

Susan schreef:Dion heeft beide keren meerdere weken vrijgenomen. Hij vond het juist heel belangrijk om erbij te zijn toen de kraamverzorgster er was omdat hij ook graag alle informatie direct van haar wilde krijgen en wilde leren hoe hij Ezra het beste kon verzorgen. De tweede keer wist hij dat allemaal al, maar toen was het allemaal wat drukker omdat Ezra er al was, dus toen was het ook erg prettig dat hij vrij was. Sowieso kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je liever gaat werken als je kind net geboren is.

Dat had mijn man ook inderdaad bij H.
Het is allemaal nieuw. En op de één of andere manier weten mannen van nature niet hoe een luier om moet zonder dat het er aan alle kanten langs gaat :P
Laat staan hoe ze een baby aan moet kleden/badderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Mamsie ma 18 jul 2011 - 9:57

2 a 3 weken
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  SarahKey ma 18 jul 2011 - 18:05

Mama_van2 schreef:
Susan schreef:Dion heeft beide keren meerdere weken vrijgenomen. Hij vond het juist heel belangrijk om erbij te zijn toen de kraamverzorgster er was omdat hij ook graag alle informatie direct van haar wilde krijgen en wilde leren hoe hij Ezra het beste kon verzorgen. De tweede keer wist hij dat allemaal al, maar toen was het allemaal wat drukker omdat Ezra er al was, dus toen was het ook erg prettig dat hij vrij was. Sowieso kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je liever gaat werken als je kind net geboren is.

Mijn ex-zwager ging iedere dag voordat de kraamverzorgster kwam de deur uit, en hij kwam terug als ze weer weg was. Hij vond haar niet zo aardig, en hij kon er niet tegen dat iemand de hele dag in zijn huis was.

Ik heb zo'n bruin vermoeden dat dit hier ook gaat gebeuren. Mijn man is sociaal niet sterk en kan er zo slecht tegen als er vreemden over de vloer is. Heb het hem al verteld dat ze een week hier is. ' Oh nee he... waarom dat nu weer!'. Dus ik denk dat mijn man die week nog gaat werken en daarna een week vrij neemt. En als ik het héél goed plan, beval ik voor zijn weekje februarivakantie zodat hij sowieso al 1 week vrij was dan heeft hij twee weken vrij.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Tania ma 18 jul 2011 - 18:36

Mijn man was uiteindelijk ruim drie weken vrij na de geboorte van J. omdat er ook nog wat feestdagen invielen. Op zich was het wel prettig maar hij vond het veel te lang. Hij kan niet zo goed thuis zitten en echt veel weg konden we toen natuurlijk nog niet. Er is hier 1 dag een kraamverzorgster geweest en hij vond het vreselijk, hij kan er ook echt niet tegen als er een vreemde in huis is die komt helpen.

Ik denk ook dat nadat ons tweede kindje geboren is, hij sowieso geen vrij neemt als er een kraamverzorgster is (als ik weer in het ziekenhuis lig wel). Daarna neemt hij misschien een paar dagen vrij maar ik denk dat we aan het eind van mijn verlof lekker op vakantie gaan als alles goed gaat. Dus dan neemt hij dan vrij.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 18:38

Ik ben op woensdag bevallen en mijn man was woe-do-vrij-za-zo vrij, op maandag is hij weer gaan werken de kraamhulp was er toen nog.. Toen de kraamhulp op woensdag weg ging was hij weer donderdag en vrijdag en t weekend thuis.. De weken erna heeft hij gewoon gewerkt tot aan de zomer vakantie van vier weken (ik ben half april bevallen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Mida4you ma 18 jul 2011 - 18:53

Mijn man had 2 dagen vrij. Daarna moest hij nog 1 week aan het werk en had daarna 2 weken vrij. Dit hadden we expres zo gedaan omdat je in die ene week toch de kraamverzorgster in huis heb.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 18:54

Ros heeft na de geboorte van Indy tot 2 weken vrij genomen.. Bij Merle hadden we onwijs veel geluk toen heeft hij uit eindelijk 10 weken thuis gezeten vanwege de vorst. Hij is stratenmaker. Dit was een zeer grote luxe. Al vonden we het beide ook erg prettig toen hij ging werken omdat ik toen pas een echt ritme kon opbouwen (in de ochtend dan)....
De 3e komt weer in de december, dus hij zal dan 2 weken vrij nemen ongeveer en daarna 2 weken van wegen kerst en oud/nieuw.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  blondje1313 ma 18 jul 2011 - 18:55

Mijn man gaat in de bouwvak 1,5 week van de 3 doorwerken om zo in oktober vrij te kunnen nemen als de kleine er is. Hoe en wat precies hebben we het nog niet over gehad.
Na mijn verlof ga ik de rest van het schooljaar 2,5 dag werken en blijft mijn man fulltime werken, het schooljaar erop ga ik 3,5 werken en hij 4, hij wil ook echt wel genieten van ons meisje.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  studiebol ma 18 jul 2011 - 19:01

Mijn vriend heeft na de bevalling sowieso 4 weken vrij genomen. Dat vind ik al een erg fijn idee, en op zich heeft hij volgens mij nog wel vakantie dag dus mocht het nodig zijn kan hij misschien nog wel langer vrij nemen maar dat hangt wel heel erg van het werk af.

Ik heb wel meteen tegen mijn vriend gezegd dat het mij handig leek dat hij die week dat de kraamverzorgster er is ook gewoon vrij neemt zodat zij hem ook dingen kan uitleggen en hij niet alles van mij hoeft te horen. Dit leek hem ook wel een goed iee.. toen we er achter kwamen dat het er 2 waren hebben we hier helemaal niet over getwijfeld!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 19:18

Bij de 1e beviel ik op woensdag, dus is hij na het weekend weer gaan werken, om zijn dagen te sparen. Daarna heef hij vrij genomen.

Bij de 2e was het allemaal wat drukker, en heeft hij een week vrij genomen. (toen ben ik ook woensdags bevallen, dus donderdag en vrijdag was hij al vrij, toen weekend, en daarna nog een week vrij.)

Bij de laatste keer kreeg hij zorgverlof ivm mijn keizersnee en meerdere kleine kinderen, en na bijna 3 weken is hij weer gaan werken. (kost anders ook weer extra loon, je krijgt dan toch minder uitbetaald, en geld is ook wel lekker natuurlijk, om te hebben.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 19:28

Mijn vriend had 2 weken vrij genomen, en die tijd was heel fijn en ook nodig om aan elkaar te wennen enzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Novalee ma 18 jul 2011 - 19:33

Mijn vriend neemt zo'n 3,5 week vrij. Af en toe zal hij wel een ochtendje naar kantoor gaan, maar niet teveel. Dat kan nu gelukkig omdat het de vakantieperiode is. Wij vonden het allebei belangrijk dat hij er ook bij zou zijn als de kraamverzorgster er is zodat hij ook alles goed leert. We hebben beide namelijk 0,0 ervaring met baby's. En daarnaast wil hij die eerste periode gewoon heel bewust meemaken, de tijd gaat toch al hardstikke snel.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  PiP ma 18 jul 2011 - 19:34

wij hadden bij de 1e het geluk dat mijn man in de vorstvelet zat voor 2 maanden.
Dat was echt perfect, zelf zou hij hier niet voor kiezen, maar voor minimaal 2 tot 4 weken.

Mijn kraamverzorgster gaf ook aan dat veel mannen vrij nemen als de kraamverzorgster weer weg was, terwijl de man ook nog van alles moeten weten en het fijn is dat beide ouders informatie krijgen. Zij vindt het dus verstandig dat de man iig een paar dagen vrij is tijdens de kraamperiode.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Liadan ma 18 jul 2011 - 19:35

Mijn vriend was beide keren 3 weken vrij na de bevalling. We hadden allebei niet anders gewild, voor hem veranderde ook alles en ook hij wilde zijn kinderen rustig leren kennen en alles meemaken de eerste tijd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum