Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom zijn jullie niet perfect

+18
Flower_L
Bolleke
RiLiJu
koNijntje
PapillonRose
Pien
Linda
frolic
RYW
Roodkapje
Susan
Printje
Tania
Darius
maiadebij
bolus26
*Troela*
missy.
22 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Waarom zijn jullie niet perfect - Pagina 3 Empty Re: Waarom zijn jullie niet perfect

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:49

Omdat ik niet ontkom aan het geven van kv naast de papfles van 22 uur omdat mijn bv weer een dip heeft.

Omdat ik moeite heb met het goed verdelen van de aandacht, degene die het hardste huilt krijgt het meeste

Omdat ik ze zelf weinig in bad doe, door de week doet de thuiszorg het 2x en in het weekend doen we het om de beurt

Omdat ik richting een flinke winterdip ga en dat niet bevorderlijk is voor mijn energiepijl en humeur

Enz...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zijn jullie niet perfect - Pagina 3 Empty Re: Waarom zijn jullie niet perfect

Bericht  Susan zo 15 jan 2012 - 9:50

Printje schreef:

hhahahaha zoiets zou ik ook kunnen doen. Ik vind al dat speelgoed ook vaak allemaal zelf nog veel te leuk:oops: Het is maar goed dat ik geen dochter heb, dan ging ik helemaal los met barbies, poppen etc.

Oh, ik koop ook rustig Barbies en poppen voor Ezra.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flower_L zo 15 jan 2012 - 9:52

vroeger had ik altijd ideeën hoe ik mijn kindje(s) op zou voeden. Nu ik daadwerkelijk een kindje heb, blijkt de praktijk anders. Ik ben trots op ons ventje, in hoe hij het doet en hoe gelukkig hij zich uit (en hopelijk ook voelt). Ik heb momenteel veel moeite met de uren die ik werk (32) en dat ik L daarom tekort doe. Hij vind het superleuk op het kdv waar hij 3 dagen naartoe gaat, en hij leert ook veel dingen. Maar die tijd is hij niet bij ons. Helaas is dit niet het moment om terug te gaan in uren.

Over kleine dingen kan ik mij niet meer zo druk maken. In het begin wel. Was heel bang dat ik een heel dikke papzak als baby kreeg, terwijl mensen in mijn omgeving juist zeiden dat babys dikke wangen moesten hebben. Dan kwamen weer de twijfels...'gaf ik hem wel genoeg' en kwam ik in conflict met eigen ideeën. Ook vond ik het altijd verschrikkelijk wanneer mijn vriend L de fles gaf voor de tv (ivm onrustige omgeving etc etc etc...), terwijl ik net nog met hem beneden op de bank lag tv te kijken, omdat hij niet kon slapen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Printje zo 15 jan 2012 - 9:53

Susan schreef:
Printje schreef:

hhahahaha zoiets zou ik ook kunnen doen. Ik vind al dat speelgoed ook vaak allemaal zelf nog veel te leuk:oops: Het is maar goed dat ik geen dochter heb, dan ging ik helemaal los met barbies, poppen etc.

Oh, ik koop ook rustig Barbies en poppen voor Ezra.

Ow maar dat zou ik ook gerust doen als ik merk dat R dat leuk vindt. Tot nu toe belanden poppen in zijn loopwagen..hij propt net zolang door totdat het (eigenlijk niet) past hahahaha. Laatst had hij de pop erin geduwd en hing de kop van het popje nog uit het klepje vd loopwagen zeg maar en meneer ging gewoon bovenop het klepje zitten..hahaha hij moet nog iets doen aan zijn poppenskills :P
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan zo 15 jan 2012 - 9:55

Ezra is juist erg gek op poppen, ze moeten altijd allemaal op een rijtje liggen en dan gaat hij hun haren aaien en naar ze kijken en zo. Alleen de babypoppen van Yrsa laat hij met rust, die hebben geen haar, maar zij heeft een pop met lange rode haren en die moet ook altijd bij zijn poppenharem.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  joyce0606 zo 15 jan 2012 - 9:59

- dat ik soms K zijn vitamine D en K niet geef gewoon omdat ik geen in heb...

- Dat ik onredelijk kan zijn naar mijn man toe, gewoon omdat ik moe ben

- Dat ik niet elke keer alles uitkook, eigenlijk kook is alles 1x per dag uit en tussendoor spel ik het met heet water om.

- dat K zijn pyjama soms de heledag aan heeft, wederom lack of zin.

- Dat ik misschien te veel aan mijzelf denk, aangezien hierboven alleen maar ik, ik en ik staat!! Embarassed
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Printje zo 15 jan 2012 - 9:59

Susan schreef:Ezra is juist erg gek op poppen, ze moeten altijd allemaal op een rijtje liggen en dan gaat hij hun haren aaien en naar ze kijken en zo. Alleen de babypoppen van Yrsa laat hij met rust, die hebben geen haar, maar zij heeft een pop met lange rode haren en die moet ook altijd bij zijn poppenharem.

Wat lief van E zeg. misschien wordt hij later wel kapper als hij de haren zo mooi vindt. Stiekem lijkt het me ook wel leuk als R dadelijk poppen wil hebben, kan ik zelf ook lekker mee tutten hahhaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:14

Linda schreef:Ik zit te vaak te laptoppen als ze wakker is, terwijl ik eigenlijk beter iets gezelligs met haar zou kunnen doen. En ik ben een echte huismus, vind het heerlijk om binnen te zitten, daardoor komt dl misschien te weinig buiten.

ooh, dat dus! Dat vind ik nog het ergst van mezelf. Morgen ga ik alleen de computer aanzetten als ze in bed ligt. (al zou ik dan beter het huishouden kunnen doen, maar we moeten langzaam beginnen hè).

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:40

joyce0606 schreef:- dat ik soms K zijn vitamine D en K niet geef gewoon omdat ik geen in heb...

- Dat ik niet elke keer alles uitkook, eigenlijk kook is alles 1x per dag uit en tussendoor spel ik het met heet water om.

- Dat ik misschien te veel aan mijzelf denk, aangezien hierboven alleen maar ik, ik en ik staat!! Embarassed

Huh, maar puntje drie: moet er echt zó vaak uitgekookt worden? Bij D. deed ik het één keer in de maand of zo en dan tussendoor met een warm sopje en 's avonds in de vaatwasser.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 zo 15 jan 2012 - 11:02

joyce0606 schreef:- dat ik soms K zijn vitamine D en K niet geef gewoon omdat ik geen in heb...

Gekkie, jij denkt echt niet teveel aan jezelf!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 11:07

Dat uitkoken deed ik ook bijna nooit. Gewoon mee in de vaatwasser. Man, elke dag uitkoken: wat een werk. Als het een pasgeborene is oké, maar na een paar weken hoeft dat toch niet meer?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 1:24

*ik gooi de flessen en spenen gewoon in de vaatwasser, de 1ste week heeft de kraamverzorgster ze flink uitgekookt. Alleen nieuwe flessen steriliseer ik.
*ik gebruik kraanwater om flessen aan ta maken
*als ze om 5 uur wakker wordt, loop ik 1x erheen om een speen erin te doen, als ze die niet wil of blijft huilen slaapt ze verder in mijn armen.
*ik ben bewust begonnen met flesvoeding, puur omdat ik helemaal niks met borstvoeding geven heb en het mezzelf echt niet zag doen.
*als ik mezelf opmaak, dan kijkt L op deze leeftijd al naar de tv, ze vind de lichtschakeringen fantastisch
*ze slaapt ook nog wel in de box
*soms als ik snel ga shoppen, gaat ze gewoon in de maxicosi mee, puur omdat ik te lui ben om heel die reiswieg mee te nemen, ze ligt er niet langer dan 2 uur in trouwens
*als ze gespuugt heeft, verschoon ik haar echt niet helemaal steeds, dan kijk ik het even aan, met een kindje met reflux is dat niet te doen

Gast
Gast

Bericht  koNijntje ma 16 jan 2012 - 1:30

Parel schreef:*ik gooi de flessen en spenen gewoon in de vaatwasser, de 1ste week heeft de kraamverzorgster ze flink uitgekookt. Alleen nieuwe flessen steriliseer ik.

daar is toch helemaal niets mis mee?
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 1:35

koNijntje schreef:
Parel schreef:*ik gooi de flessen en spenen gewoon in de vaatwasser, de 1ste week heeft de kraamverzorgster ze flink uitgekookt. Alleen nieuwe flessen steriliseer ik.

Als je het hier wilt doen zoals het hoort, gebruik je bar-le-duc ofzo of uitgekookt afgekoeld water in een pannetje en gooi je elke dag de magnetronsterilisator aan Wink

Gast
Gast

Bericht  Parisienne ma 16 jan 2012 - 1:54

- ik ben te laks met de vitamine D, die vergeet ik geregeld
- ik raak soms iets te snel geïrriteerd
- ik ben niet altijd even consequent
- ik geef N. soms te snel een potje als ik geen zin heb om te koken (en voor mezelf dus een pizza heb ofzo)
- de tv staat hier overdag te vaak aan, niet alleen voor N. maar ook voor mezelf
- N. krijgt soms water/thee/limonade uit een flesje of rietjesbeker omdat ik op dat moment even geen zin heb om te oefenen met een gewone beker (omdat ik haar dan weer droge kleding aan moet doen)
- koekjes of een zakje knijpfruit gebruik ik ook wel eens als 'zoethoudertje'

Edit: ik bedenk me net dat ik N. veel te veel 'verwen' door steeds maar speelgoed en kleding voor haar te kopen. Vind alles zelf zo leuk.. Embarassed

Soms ben ik gewoon een beetje te laks/lui, maar verder ben ik over het algemeen een heel goede mama hoor! Laughing

Laatst aangepast door Parisienne op ma 16 jan 2012 - 2:28; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Niene ma 16 jan 2012 - 2:01

*Ik kan heel laks zijn,en als ik even tijd voor mezelf wil haar voor de tv te zetten of een spelletje laten doen op de iPhone
*Als ze s'nachts wakker word neem ik haar meteen bij me in bed omdat ik geen zin heb 10x op en neer te lopen
*Ben heel laks met de vitamines,vergeet het gewoon
*Ben soms snel geiriteerd,en kan dan flink snauwen als ze weer eens aan het zeuren is
*Hou haar nog wel eens zoet met wat lekkers,koekje/fruit/snoepje
*Ik doe altijd de afwas met haar voor de tv en zelf de ipod aan,even opladen en 10 minuten niks

Verder doe ik het volgens mij wel redelijk oke Waarom zijn jullie niet perfect - Pagina 3 827601
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 2:10

Parel schreef:
koNijntje schreef:

Als je het hier wilt doen zoals het hoort, gebruik je bar-le-duc ofzo of uitgekookt afgekoeld water in een pannetje en gooi je elke dag de magnetronsterilisator aan Wink
Dan ben ik wel benieuwd wat je met 'hier' bedoelt Very Happy waar je woont, of de mensen in je directe omgeving?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 2:55

Parel schreef:
koNijntje schreef:

Mijn kraamverzorgster (en het CB trouwens) zei dat je in NL gewoon kraanwater kon gebruiken omdat het hier gewoon goed schoon is. Ik heb nooit Bar le Duc of gekookt water gebruikt.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 4:40

Parisienne schreef:- ik ben te laks met de vitamine D, die vergeet ik geregeld
- ik raak soms iets te snel geïrriteerd
- ik ben niet altijd even consequent
- ik geef N. soms te snel een potje als ik geen zin heb om te koken (en voor mezelf dus een pizza heb ofzo)
- de tv staat hier overdag te vaak aan, niet alleen voor N. maar ook voor mezelf
- N. krijgt soms water/thee/limonade uit een flesje of rietjesbeker omdat ik op dat moment even geen zin heb om te oefenen met een gewone beker (omdat ik haar dan weer droge kleding aan moet doen)
- koekjes of een zakje knijpfruit gebruik ik ook wel eens als 'zoethoudertje'

Edit: ik bedenk me net dat ik N. veel te veel 'verwen' door steeds maar speelgoed en kleding voor haar te kopen. Vind alles zelf zo leuk.. Embarassed

Soms ben ik gewoon een beetje te laks/lui, maar verder ben ik over het algemeen een heel goede mama hoor! Laughing

Hahhaa, ik had dit kunnen schrijven!
Bij ons staat sowieso de hele dag de pc of tv aan, met muziek op ofzo.
En ik twijfel er niet aan dat ze doodverwend gaat worden en op dr 3de al met een DS loopt ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 4:43

Jolicious schreef:
Parel schreef:
koNijntje schreef:

Mijn kraamverzorgster (en het CB trouwens) zei dat je in NL gewoon kraanwater kon gebruiken omdat het hier gewoon goed schoon is. Ik heb nooit Bar le Duc of gekookt water gebruikt.

De kraamzorg, het kdv waar ik werk (al snap ik dat wel weer, omdat je dan voor andermans kinderen zorgt) en idd het 'opgelegde' tegenwoordig, van 'vroeger deden we het zo en zo'. Als beginnende moeder kan ik nogal makkelijk van de leg gebracht worden Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: