Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ouders.

+53
Eris
Angela_1986
Mees
Beachgirl
Merai
Jeanette
Rouxxxe
Lady Starstruck
Oasis
Schaapke
Lady4
Silver
Bosjesvrouw
Flippin' Bitch
Caramba
Sweety
Tullow
marissie21
Jezzie
Ilargi
Coco
banjer49
Jasmine
Stuiterbal
Ella
Parisienne
Bliss
Bolleke
Muurvlindertje
Penélope
Mamsie
Japie
Flip Fluitketel
Snack a Jack
Burn
Roxi3
Sarah1985
Vanilla Queen
Caro
Suus
Esperanza
Tinus
Kqip
Caribbeanlover
Alex
Tsjip
_Lacey_
Noor
Lejow
Lenthe
Ibbeltje
patjuhhh
Rush
57 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Tullow do 12 jan 2012 - 22:28

Sweety schreef:Lijkt me ook moeilijk Tullow, hoe gaat het contact met je stiefvader?

Het contact met mijn stiefvader is gelukkig goed! Ik kan het soms nog beter met hem overweg dan met mijn moeder Wink

Fijn dat je zo'n goede band hebt met je vader. Toen die band met mijn vader een aantal jaar geleden niet had, heb ik zelfs een paar keer overwogen om het contact helemaal te verbreken. Mijn zusje heeft nu hetzelfde.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Bosjesvrouw do 12 jan 2012 - 22:41

Ik heb beide ouders nog. Afgelopen november waren ze 32 jaar getrouwd.
Ik heb met beide ouders een goede band.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Silver do 12 jan 2012 - 22:50

Bosjesvrouw schreef:Ik heb beide ouders nog. Afgelopen november waren ze 32 jaar getrouwd.
Ik heb met beide ouders een goede band.

+1, die van mij zijn de volgende week woensdag 32 jaar getrouwd.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Sweety do 12 jan 2012 - 22:53

Tullow schreef:
Sweety schreef:Lijkt me ook moeilijk Tullow, hoe gaat het contact met je stiefvader?

Het contact met mijn stiefvader is gelukkig goed! Ik kan het soms nog beter met hem overweg dan met mijn moeder Wink

Fijn dat je zo'n goede band hebt met je vader. Toen die band met mijn vader een aantal jaar geleden niet had, heb ik zelfs een paar keer overwogen om het contact helemaal te verbreken. Mijn zusje heeft nu hetzelfde.
Ook al zou ik me niet kunnen voorstellen dat ik het contact met mijn ouders zou verbreken, ik kan wel snappen dat er kinderen zijn die dat doen. Wel fijn dat je goed kan opschieten met je stiefvader! Je hoort wel vaker dat de stiefvader of stiefmoeder het moeilijk krijgen in een nieuw gezin, soms omdat ze teveel de nieuwe rol op zich willen nemen of zich juist afzijdig houden van die rol. Daarom vind ik het altijd leuk om dat te horen. smile
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 22:53

Ik heb mijn ouders gelukkig nog en ze zijn ook nog bij elkaar, morgen zijn ze 31 jaar getrouwd zelfs. We hebben altijd een fijn gezin gehad en nog steeds, daar ben ik heel blij mee. Of ik een goede band met ze heb vind ik moeilijk te zeggen. Er zijn geen ruzies of dingen, maar we lopen elkaars deur niet plat en ik bespreek ook lang niet alles met ze. We zijn allemaal sowieso niet zo praterig. Dus ja, wel een goede band, maar niet heel speciaal ofzo. Zelf voel ik me wel dichter bij mijn vader staan dan bij mijn moeder. Hoewel ik weer meer op haar lijk denk ik. Ach, ik weet dat ze van me houden, trots op me zijn, en dat ik altijd bij ze terecht kan. En andersom ben ik ook heel blij dat zij mijn ouders zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Tullow do 12 jan 2012 - 23:03

Sweety schreef:
Tullow schreef:
Sweety schreef:Lijkt me ook moeilijk Tullow, hoe gaat het contact met je stiefvader?

Het contact met mijn stiefvader is gelukkig goed! Ik kan het soms nog beter met hem overweg dan met mijn moeder Wink

Fijn dat je zo'n goede band hebt met je vader. Toen die band met mijn vader een aantal jaar geleden niet had, heb ik zelfs een paar keer overwogen om het contact helemaal te verbreken. Mijn zusje heeft nu hetzelfde.
Ook al zou ik me niet kunnen voorstellen dat ik het contact met mijn ouders zou verbreken, ik kan wel snappen dat er kinderen zijn die dat doen. Wel fijn dat je goed kan opschieten met je stiefvader! Je hoort wel vaker dat de stiefvader of stiefmoeder het moeilijk krijgen in een nieuw gezin, soms omdat ze teveel de nieuwe rol op zich willen nemen of zich juist afzijdig houden van die rol. Daarom vind ik het altijd leuk om dat te horen. smile

Het scheelt wel dat mijn stiefvader zelf ook al kinderen heeft bij een andere vrouw.
Mijn stiefmoeder heeft zelf geen kinderen en is ook 11 jaar jonger dan mijn vader. Tevens wil ze mijn vader voor zichzelf en ze liet ons (mij en mijn zusje) dan ook duidelijk merken dat ze ons helemaal niet leuk vond, maar dat deed ze alleen als mijn vader er niet bij was.
Bleh, stom stiefmonster!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Sweety do 12 jan 2012 - 23:08

Tullow schreef:

Het scheelt wel dat mijn stiefvader zelf ook al kinderen heeft bij een andere vrouw.
Mijn stiefmoeder heeft zelf geen kinderen en is ook 11 jaar jonger dan mijn vader. Tevens wil ze mijn vader voor zichzelf en ze liet ons (mij en mijn zusje) dan ook duidelijk merken dat ze ons helemaal niet leuk vond, maar dat deed ze alleen als mijn vader er niet bij was.
Bleh, stom stiefmonster!
Oh dus hij weet hoe dat voelt voor kinderen met gescheiden ouders. Dat is wel fijn. Ik vind dat altijd zo erg, dat een stiefmoeder ( in dit geval ) de vader voor zichzelf wil en dat ook duidelijk laat merken aan de kinderen. En dan altijd als de vader er zelf niet bij is. Krijg altijd de kriebels van dat soort dingen. Zeker een stom stiefmonster!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Lady4 do 12 jan 2012 - 23:30

Mijn ouders zijn nog altijd bij elkaar en inmiddels (volgens mij) 33 jaar getrouwd. Toen ik nog thuis woonde had ik een onwijs hechte band met mijn moeder en in mijn pubertijd een botstende band met mijn vader.

Mijn moeder is vier jaar geleden erg ziek geweest en daarna zijn er nog wat dingen gebeurd. Ik vind mijn moeder erg veranderd, ze is vaak somber, moe en heeft depressieve neigingen. Ik kan hier erg slecht mee omgaan en ik merk dat dit de band tussen ons heeft veranderd. Dat vind ik heel erg, maar ik ben tot nu toe nog niet in staat geweest om het te veranderen. De band met mijn vader is daarentegen de laatste jaren een stuk beter geworden, al moeten we niet al te lang in elkaars nabijheid verkeren. Wij lijken teveel op elkaar.

Kortgezegd is de band tussen mijn ouders goed, maar wel anders dan voorheen.

Vinden jullie het soms ook zo lastig om te accepteren dat je ouders ouder worden? Minder willen, kunnen, ondernemen, etc?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Caramba do 12 jan 2012 - 23:33

Ik merk wel aan mijn vader dat zijn kleinkinderen, als die bij hem zijn, soms iets teveel voor hem zijn.
verder merk ik weinig aan hem. Hij onderneemd veel dingen, dat naast zijn werk. Hij is dan ook liever op pad dan dat hij thuis zit.

Je moet hem vast wel kennen Lady :P
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Schaapke vr 13 jan 2012 - 0:09

Mijn ouders zijn al jaren gescheiden. Met mijn moeder heb ik heel goed contact, zij is ook opnieuw getrouwd. Nu alweer 7 jaar, maar mijn stiefvader is ernstig zieken dus weten we niet hoe lang hij nog te leven heeft en dus hoe lang ze nog samen zullen zijn :-(
Met mijn echte vader heb ik jaren geen contact meer. Dat wil hij niet.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Oasis vr 13 jan 2012 - 0:20

Mijn ouders zijn eind deze maand 29 jaar getrouwd en nog heel gelukkig samen. Ik heb een hele goede band met mijn ouders, en de dag dat ze er niet meer zijn weet ik echt niet wat ik moet doen. Ik kan en wil helemaal niet zonder ze Sad .
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 0:50

Mijn ouders zijn al 28 jaar getrouwd en ze zijn nog steeds een verliefd puberstel Wink

Ik heb echt een super goede band met beide ouders en ik moet er niet aan denken om ze te moeten missen !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Lady Starstruck vr 13 jan 2012 - 0:52

Mijn vader is overleden. Mijn moeder leeft gelukkig nog. Ik heb een goede band met haar. Ze heeft inmiddels sinds 2 jaar ook een vriend. En daar heb ik ook een goede band mee.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 0:56

Het lijkt me trouwens heel erg pijnlijk als de ouder besluit geen contact meer met je te willen. Hoeveel meer afgewezen kan je worden Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Rouxxxe vr 13 jan 2012 - 1:19

Mijn ouders zijn nog steeds samen, dit jaar zelfs alweer 35 jaar getrouwd! Ik heb met allebei een goeie band Ouders. - Pagina 5 561177
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Jeanette vr 13 jan 2012 - 1:21

Ik heb met mijn ouders ook een goede band. Ze zijn aankomend jaar ook 30 jaar getrouwd.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 1:24

Ik heb beide ouders nog en ze zijn ook al bijna 35 jaar samen! Ik heb opzich wel een goede band met ze, maar het blijft wel oppervlakkig. Dat is denk ik iets typisch voor onze familie. Niet zeuren, maar door gaan. Ik ben dan wel blij dat ik nu een vriend heb waar ik veel dingen kwijt kan. Verder ben ik echt een papa's kindje maar kunnen we elkaar soms ook behoorlijk in de haren vliegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Merai vr 13 jan 2012 - 3:47

Mijn ouders zijn twaalf jaar geleden gescheiden. Sinds die tijd is er veel gebeurd maar de laatste jaren zijn mijn vader en ik twee handen op een buik. We zien elkaar niet zoveel als we zouden willen door onze drukke agenda's en de afstand maar hebben wel veel contact. Hij heeft sinds anderhalf jaar een vriendin waar ik het erg goed mee kan vinden. Ze heeft absoluut geen moederrol maar ik kan wel met alles bij haar terecht. Mijn moeder is tien jaar geleden hertrouwd met een lieve maar beetje nietszeggende man. Met haar heb ik zo goed als geen contact door alles wat er in het verleden gebeurd is. Ik overweeg regelmatig om het contact helemaal te verbreken maar ben bang dat ik daar in de toekomst spijt van zou krijgen. Er is feitelijk niet zoveel verschil want ik zie haar maar een paar keer per jaar dus ik laat het nu maar zo. Ik heb ontzettend lieve schoonouders waar ik ook altijd bij terecht kan, dat voelt heel erg goed!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Beachgirl vr 13 jan 2012 - 4:07

Heb mijn beide ouders nog, zijn ruim 35 jaar getrouwd. Heb sinds ik op mezelf woon een hele goede band met ze. Dat was toen ik thuis woonde nog wel eens anders.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Beachgirl vr 13 jan 2012 - 4:10

Lady4 schreef:

Vinden jullie het soms ook zo lastig om te accepteren dat je ouders ouder worden? Minder willen, kunnen, ondernemen, etc?



Ik vind dat alleen moeilijk omdat ik weet dat als ik eenmaal kinderen heb (ik hoop binnen nu en 4 jaar) mijn ouders al ruim 60 zijn. Daar is niks mis mee, maar toen mijn zussen kinderen kregen waren ze een stuk jonger en actiever. Merk nu toch wel dat ze ouder worden.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Mees vr 13 jan 2012 - 4:13

Mijn moeder is vorig jaar overleden. Mijn ouders waren nog wel bij elkaar en bijna 27 jaar getrouwd. Ik had een hele goede band met mijn ouders en gelukkig is daar na de dood van mijn moeder niks aan veranderd. We zijn als gezin eigenlijk alleen maar hechter geworden.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 6:53

Mijn ouders zijn nog steeds samen, ze zijn dit jaar 35 jaar getrouwd. Hun huwelijk is goed.
Ik heb met beide ouders een goede band, hoewel de band met mijn moeder ingewikkelder is dan die met mijn vader. Soms erger ik me nl. dood aan mijn moeder en het is ook beter dat we niet te lang in elkaars gezelschap doorbrengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Angela_1986 vr 13 jan 2012 - 7:26

Mijn moeder is gestorven, enkele maanden nadat zij 25 jaar getrouwd was met mijn vader.

De band met mijn moeder was moeilijk; ze was regelmatig, psychisch, ziek en ik vond het lastig om daar mee om te gaan. Ik zette me in mijn puberteit dan ook erg tegen haar af, net zoals tegen mijn vader. Maar ik denk dat we wel van elkaar weten hoeveel we van elkaar houden!

Sinds ik uit huis ben gegaan is de band met zowel mijn vader als moeder wel beter geworden maar ik bleef het moeilijk vinden om met de ziekte van mijn moeder om te gaan. Nadat zij is gestorven, is de band met mijn vader nog verder verbeterd. Ik zou er niet aan moeten denken om hem ook te moeten missen!

Mijn vader heeft ondertussen een nieuwe relatie. Ik kan het goed met haar vinden maar ik zie hier absoluut niet als stiefmoeder en die rol wil ze ook niet vervullen. Hoe goed mijn band met haar ook is; ik heb maar één moeder en dat zal altijd zo blijven.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Eris vr 13 jan 2012 - 7:43

Mijn ouders zijn nog samen, al bijna 30 jaar. Ik heb met beide een goede en fijne band.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  bolus26 vr 13 jan 2012 - 8:34

mijn ouders zijn na 25 jaar samen te zijn 5 jaar geleden gescheiden omdat mijn vader op iemand anders verliefd werd.

Voor de scheiding had ik met beide ouders een goede band, na de scheiding is de band met mn moeder veel sterker geworden.

Mijn vader heeft het contact met mij zoveel mogelijk afgebouwd,iets wat ik heel erg vind maar waar ik me bij neer heb moeten leggen.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders. - Pagina 5 Empty Re: Ouders.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum