Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hypotheek gesprek

+9
ShallY
rapa nui
Champagne
Rumble
NoName88
Kqip
Highway
Tsjip
ixis
13 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hypotheek gesprek - Pagina 3 Empty Re: Hypotheek gesprek

Bericht  Annie24 za 4 feb 2012 - 3:13

Bruce schreef:Het is bizar wat ze in Nederland allemaal voor garanties willen van je om een hypotheek te kunnen afsluiten, maar wij hebben een hypotheek afgesloten in België en daar vond ik het dan weer bizar makkelijk gaan. Vriend had vast contract, ik een jaarcontract. Ze vroegen wel of dat met uitzicht was op vast en dat heb ik naar waarheid met ja beantwoord, maar dat was meteen voldoende. Intentieverklaring? Nergens voor nodig! Ze wilden alleen van ons beiden de salarisstroken van de afgelopen 3 maanden hebben en dat was het.

Mijn zus wil in Rotterdam een huis gaan huren en van haar willen ze een contract van haar arbeidsovereenkomst hebben, allerlei bewijzen die aantonen dat ze haar huur het afgelopen jaar netjes heeft betaald (tot een verklaring met de handtekening van de huidige verhuurder aan toe) en nog allerlei bewijzen, en dan heeft ze nog niet eens een huis op het oog. Ze wil zich alleen maar inschrijven om huurhuizen te kunnen bezichtigen...

Dat van je zus is dan zeker niet bij Woonnet-Rijnmond? (alle woningcorporaties in de omgeving van R.otterdam) Daar is het zo dat je dat pas moet aangeven/inleveren ná de bezichtiging. Misschien dat zij zich heeft ingeschreven bij een kleine privé verhuurder waardoor ze dat nu al in moet leveren?!?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 4:05

Dat is bij een makelaarskantoor. Ze verdienen veel te veel om via de woningbouw iets te kunnen huren.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 4 feb 2012 - 4:31

Bruce schreef:Dat is bij een makelaarskantoor. Ze verdienen veel te veel om via de woningbouw iets te kunnen huren.

Aha, vandaar smile Ik werk zelf bij een woningcorporatie, vandaar dat ik het zo raar vond Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Racinda za 4 feb 2012 - 4:59

Champagne schreef:
Racinda schreef:
2CKC2 schreef:
Champagne schreef:
Racinda schreef:
Jolicious schreef:
2CKC2 schreef:
Jolicious schreef:Ik dacht ook altijd dat je het rood staan tijdelijk moest blokkeren als je een hypotheek op wilde nemen. Wij kunnen op 3 rekeningen nu nog rood staan, maar er is helemaal niks over gezegd bij de Rabobank. Niet in het gesprek in ieder geval. Vreemd?

Dat vraagt de bank straks als je hypotheek dossier wordt beoordeeld. Dan gaan ze kijken naar je BKR en dan kunnen zien of je bijv een lening hebt/roodstand/credit card. Degene die je dossier beoordeeld, kijkt per situatie. Je dossier wordt namelijk door meerdere afdelingen doorgekeken en soms komt het voor dat je pas op het allerlaatst zulke dingen moet opheffen.

Ah oké.

Bij BKR wordt er alleen gekeken of je ergens achterstand op hebt. Er wordt gekeken naar 7 soorten leningen. Het maakt niets uit of je een lening voor auto/studie hebt. Alleen als je hierop achterstand hebt of een betalingsregeling wordt daar een melding van gemaakt bij BKR. Rood staan tot een bepaald bedrag wordt zover ik weet niet vermeld bij BKR, vandaar dat de Rabobank dit ook niet gemeld heeft denk ik.

Een lening voor auto of dergelijke die je gewoon netjes aflost heeft als enige minpunt dat je minder kan lenen.
Nu wordt ik nieuwschierig.. Wat zijn de 7 soorten waar naar gekeken wordt?
Hypotheek
Lening
Roodstand
Telefooncontract
Postorderbedrijven
Ik kom tot 5

doorlopend krediet/aflopend krediet/hypotheek/postorderbedrijven/saneringskrediet/overige kredieten zoals zakelijke leningen. Ik had nog geleerd telecombedrijven maar die zijn er inderdaad nu uit. Totaal 6 dus.
Bedankt voor de info. Ben jij zelf werkzaam ben een bank? ( omdat je dit allemaal weet?)

Nee hoor ik ben makelaar/verzekeringsadviseur en aan het studeren voor hypotheekadviseur.
Racinda
Racinda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 40

Bericht  Isis za 4 feb 2012 - 5:16

Bruce schreef:Het is bizar wat ze in Nederland allemaal voor garanties willen van je om een hypotheek te kunnen afsluiten, maar wij hebben een hypotheek afgesloten in België en daar vond ik het dan weer bizar makkelijk gaan. Vriend had vast contract, ik een jaarcontract. Ze vroegen wel of dat met uitzicht was op vast en dat heb ik naar waarheid met ja beantwoord, maar dat was meteen voldoende. Intentieverklaring? Nergens voor nodig! Ze wilden alleen van ons beiden de salarisstroken van de afgelopen 3 maanden hebben en dat was het.

Mijn zus wil in Rotterdam een huis gaan huren en van haar willen ze een contract van haar arbeidsovereenkomst hebben, allerlei bewijzen die aantonen dat ze haar huur het afgelopen jaar netjes heeft betaald (tot een verklaring met de handtekening van de huidige verhuurder aan toe) en nog allerlei bewijzen, en dan heeft ze nog niet eens een huis op het oog. Ze wil zich alleen maar inschrijven om huurhuizen te kunnen bezichtigen...

Als je hier tegenwoordig iets wilt huren, worden van immokantoren ook allerlei bewijzen gevraagd, die ze eigenlijk niet mogen vragen owv wet op de privacy. Hoe lang geleden is het dat jij je lening bent aangegaan? Wij willen volgend jaar ook iets kopen en was me ook al aan het afvragen hoe streng de banken zijn tegenwoordig...
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 1:40

Isis schreef:

Als je hier tegenwoordig iets wilt huren, worden van immokantoren ook allerlei bewijzen gevraagd, die ze eigenlijk niet mogen vragen owv wet op de privacy. Hoe lang geleden is het dat jij je lening bent aangegaan? Wij willen volgend jaar ook iets kopen en was me ook al aan het afvragen hoe streng de banken zijn tegenwoordig...
Wij hebben vorig jaar januari/februari onze hypotheek afgesloten. Ik weet niet of er sindsdien nog veel is veranderd.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: