Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat kopen terwijl ik een allergie heb?

+17
RioolSpook
Ooh La La!
SarahKey
Pompoen
*Purple*
Minx
Teddyaapje
CCC
kwak
Rovine
shadow
Gizmo
Lady Starstruck
Stuiterbal
TukTuk
Blond
PluDan
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Kat kopen terwijl ik een allergie heb? - Pagina 3 Empty Re: Kat kopen terwijl ik een allergie heb?

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 11:11

Cool

Laatst aangepast door Zusje op do 12 jan 2012 - 7:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat kopen terwijl ik een allergie heb? - Pagina 3 Empty Re: Kat kopen terwijl ik een allergie heb?

Bericht  RioolSpook di 10 jan 2012 - 12:19

Niet alle katten vangen muizen.

Heb er hier 5 rondlopen, en maar 1 vangt muizen. De rest spelen ermee, maar doen er niks mee. Dus dan moet je ook maar hopen dat je een kat krijgt die wle muizen vangt.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 16:39

Zusje schreef:Waar heb je de gaten mee afgedicht?
Kat kopen terwijl ik een allergie heb? - Pagina 3 827601

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 18:23

king

Laatst aangepast door Zusje op do 12 jan 2012 - 7:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 19:03

RioolSpook schreef:Niet alle katten vangen muizen.

Heb er hier 5 rondlopen, en maar 1 vangt muizen. De rest spelen ermee, maar doen er niks mee. Dus dan moet je ook maar hopen dat je een kat krijgt die wle muizen vangt.

Een kat hoeft niet perse muizen weg te vangen natuurlijk. Hij kan ze ook al wegjagen. Ik zeg niet dat een kat niet zal werken. Ik vind het alleen geen reden om een kat te nemen, zeker niet als je allergisch bent. Wat nu als je allergie niet over gaat of het gaat sowieso gewoon niet. Doe je dat beestje dan weer net zo makkelijk weg?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:25

Uhm met wit spul wat je erin spuit en hard wordt... nerd
Maar in mijn huis zijn ook echt niet alle gaatjes te dichten eigenlijk..het is zoveel mogelijk gedaan maar zal vast niet alles verhelpen.

Ik bedenk me net dat ik ook even met mn pa moet overleggen ..hij past elke week op mn zoon als ik 's avonds op school zit maar is echt nog veel allergischer;)

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 23:56

Mijn kat (die overigens al jaren bij mijn ouders woont nu) vangt ook nauwelijk muizen. Een keer heeft hij een nog levende vogel mee naar binnen genomen, heel de vloer vol bloed en ik moest die rondstrompelende vogel gaan pakken (heb uiteindelijk mijn ex gebeld die de vogel heeft gepakt en dood gemaakt, hij was echt heel zielig bijna dood).

Volgens mij heeft hij 2x een muis gevangen, in een jaar of 6. Nu is hij 8 en doet vrij weinig meer, katten zijn best luie beesten (vooral de wat oudere gecastreerde katers).
Mijne is een Brits korthaar, ik heb wel ooit iemand op visite gehad met een allergie, die geen last van Bob bleek te hebben.

Als je een naaktkat overweegt, moet je daar wel goed over nadenken. Ze hebben heel veel verzorging nodig. Je moet ze wassen, anders kunnen ze ontstekingen krijgen door het vuil tussen de huidplooien en als ze naar buiten gaan moet je ze insmeren, anders kunnen ze verbranden. Ook zijn ze duur en wordt geadviseerd die katten binnen te houden, omdat ze vaak gestolen worden. Ze schijnen wel een heel fijn karakter te hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 2:14

Naaktkat was ook meer een grapje:)

gatver wat vies en zielig voor die vogel...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 2:19

Elodie schreef:Naaktkat was ook meer een grapje:)

gatver wat vies en zielig voor die vogel...

Ik heb dat serieus overwogen, zo'n naaktkat. Ze zijn eigenlijk superlelijk (ik zie het al voor me, al die mensen die hier over de stoep voorbij komen en die rare kat voor het raam zien zitten Very Happy ). Ik had dus een Brits korthaar, en werd echt helemaal gestoord van de haren. Die zaten echt overal, hij hoefde maar naar je broek te kijken bij wijze van spreken en je kon je broek weer in de was gooien.
Maar ik heb geen aparte bijkeuken ofzo, en de kamer en keuken in 1 ruimte, dus kan de kattenbak nergens kwijt. Ik heb ook maar een klein halletje en dan zou de kat meteen naar boven kunnen, wat ik niet wil. Dus bij nader inzien toch maar geen dieren meer voor mij.

Gast
Gast

Bericht  Monte wo 11 jan 2012 - 2:39

Als je echt een kat wilt zou je eens kunnen kijken naar een siberische kat. Het schijnt dat mensen met allergie daar veel minder last van hebben dan een gewone kat. Heb het even opgezocht en hier kun je dat lezen:
http://www.siberischekattenstichting.nl/Gezondheid%20Allergie.htm
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  shadow wo 11 jan 2012 - 2:59

moet je wel geen katten hebben als de katten van mij,smile die komen juist met de levende muizen binnen. Brengen ze je ook dan luid miauwend en vinden het fantastisch als je de muizen gaat vangen.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 3:14

Ik heb een kat en ben allergisch, ik heb aanvallen van niezen en opgezette keel en mijn ogen gaan tranen. Alleen ik heb soms 5 keer per dag zo' n aanval en dan weer 2 dagen niet, of maar een. Dus dat is bij mij heel wisselend. Bij mij is het ineens komen opzetten, want heb mijn poes al 6 jaar, alleen het laatste half jaar heb ik er zo' n last van.

En mijn vader heeft het altijd ontzettend erg gehad, die kon mijn huis niet in of hapte naar adem, dus dat zou ik inderdaad even overleggen met je vader. Maar sinds dat ik het dus veel erger heb, heeft mijn vader het juist weer minder. Dus die kan nu op visite komen zonder naar lucht te happen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 3:15

Oh ja over het practische, mijn poes brengt levende en dode muizen, eekhoorns, kikkers, en ratten (die alleen als ze dood zijn, die zijn echt mega eng!). Maar vaak dus ook gewoon levende dieren, om mee te spelen, of om aan mij te geven omdat ik zo lief ben!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Clapperdie wo 11 jan 2012 - 7:36

Weet niet of het al genoemd is maar je kan dan beter een langharige kat nemen dan een kortharige.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 6:58

Elodie schreef:Uhm met wit spul wat je erin spuit en hard wordt... nerd
Maar in mijn huis zijn ook echt niet alle gaatjes te dichten eigenlijk..het is zoveel mogelijk gedaan maar zal vast niet alles verhelpen.

Ik bedenk me net dat ik ook even met mn pa moet overleggen ..hij past elke week op mn zoon als ik 's avonds op school zit maar is echt nog veel allergischer;)

Klinkt als pur of iets knaagbaars in ieder geval. Als ik jou was zou ik die dichtgemaakte gaten nog eens nakijken of ze niet opengeknaagd zijn. Hoezo is niet alles te dichten? Als ik zo'n last zou hebben in mijn huis dan zou ik alles op zijn kop zetten om te dichten. Stop de gaatjes dicht met staalspons en gooi daar spul overheen. Staalspons vinden ze onprettig om te knagen.

Niet quoten, haal het straks weer weg.

Gast
Gast

Bericht  Lenthe do 12 jan 2012 - 7:46

Zusje schreef:*
Waarom wil je dit niet gequote hebben? Staat toch niets raars in?
Ik zou zelf geen kat kopen tegen muizen, ik zou inderdaad proberen de gaten te dichten waardoor de muizen binnen komen. Mijn moeder is allergisch en als zij in een ruimte komt waar een hond of kat is, heeft ze er na een paar uur al last van. Als ze al verkouden is, is ze de hele dag benauwd als er dieren in de buurt zijn. Je moet er toch niet aan denken om daar de komende 10 jaar last van te hebben.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 7:47

Niets raars nee, ik heb zo mijn reden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: