Kat kopen terwijl ik een allergie heb?
+17
RioolSpook
Ooh La La!
SarahKey
Pompoen
*Purple*
Minx
Teddyaapje
CCC
kwak
Rovine
shadow
Gizmo
Lady Starstruck
Stuiterbal
TukTuk
Blond
PluDan
21 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Kat kopen terwijl ik een allergie heb?
Wij hebben elke winter last van muizen. En ik vind dat echt verschrikkelijk! Nu ben ik allergisch voor katten maar lees ik dat er bepaalde soorten zijn waar mensen met een allergie minder of geen last van hebben. Heeft iemand hier ervaring mee? Want dat zou volgens mij nog de beste oplossing zijn.
Gast- Gast
Re: Kat kopen terwijl ik een allergie heb?
Uhhhm echt een oplossing heb ik niet.
Ik weet wel dat ik zelf ook altijd enorm allergisch was voor katten. Zat altijd te hoesten, proesten en te snotteren en kreeg er altijd enorme huil ogen van.
Maar ik ben zo ontzettend gek van katten dat ik er zelf met alle geweld 2 wilde hebben.
En nu heb ik er dus 2 en.... heb ik nergens last meer van .
Ik weet wel dat ik zelf ook altijd enorm allergisch was voor katten. Zat altijd te hoesten, proesten en te snotteren en kreeg er altijd enorme huil ogen van.
Maar ik ben zo ontzettend gek van katten dat ik er zelf met alle geweld 2 wilde hebben.
En nu heb ik er dus 2 en.... heb ik nergens last meer van .
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Zo'n naaktkat! En hoe gaat het met katten als je er medicijnen voor slikt?
En het werkt hoor, een kat. Sinds wij onze kat hebben, hebben we geen muizen meer gezien.
En het werkt hoor, een kat. Sinds wij onze kat hebben, hebben we geen muizen meer gezien.
Gast- Gast
Tenzij de kat ze natuurlijk vangt en ze jou als blijk van liefde gaan brengen. Want dat doet mijn kat namelijk.
Ook vogels en kikkers worden hier regelmatig geofferd.
Ook vogels en kikkers worden hier regelmatig geofferd.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn vriend was ook altijd heel allergisch, maar sinds we 2 katten in huis hebben heeft hij weinig last er van! Alleen als hij gekrabt wordt, dan wordt de plek er omheen wel rood en dikker.
We hebben overigs gewoon 2 rasloze katten, dus hebben niet speciaal naar een ras gezocht waar hij minder last er van zou hebben.
We hebben overigs gewoon 2 rasloze katten, dus hebben niet speciaal naar een ras gezocht waar hij minder last er van zou hebben.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb trouwens ook niet naar het ras gekeken, maar gewoon gekeken naar welke kat mij leuk leek .
PluDan- Kletskop
Ik heb ook een allergie voor katten.
Ik had het zelfs heel extreem ik hoefde maar in de buurt of in dezelfde ruimte te zijn zonder te aaien en mijn ogen zwollen op.
Tot ik zonder keuze 3 jaar lang tussen 3 katten heb gewoond. Mijn allergie is verdwenen. Ik heb zelf nu ook een kitten sinds een week en ik heb nergens last van.
Hooguit dadelijk in de zomer maar dan heb ik vooral ook hooikoorts en dan kan het zijn dat ik wat overgevoelig ben. Maar dan heb ik ook mijn medicijnen weer.
Dus leven tussen de katten haalt je allergie weg
Ik had het zelfs heel extreem ik hoefde maar in de buurt of in dezelfde ruimte te zijn zonder te aaien en mijn ogen zwollen op.
Tot ik zonder keuze 3 jaar lang tussen 3 katten heb gewoond. Mijn allergie is verdwenen. Ik heb zelf nu ook een kitten sinds een week en ik heb nergens last van.
Hooguit dadelijk in de zomer maar dan heb ik vooral ook hooikoorts en dan kan het zijn dat ik wat overgevoelig ben. Maar dan heb ik ook mijn medicijnen weer.
Dus leven tussen de katten haalt je allergie weg
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Mijn nichtje heeft 2 katten met ontzettend lang haar, maar mensen met een allergie voor katten reageren niet op deze katten. Mijn moeder bijv. is zwaar allergisch voor katten maar kan gewoon bij mijn nichtje in huis zitten zonder dat ze gaat niezen en jeukende ogen krijgt. Ze heeft 2 katten van een bijzonder ras, maar weet even niet meer wat voor een ras het is. Misschien is dat wat voor jou?
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Hmm, er is inderdaad wel een kattenras met haar waar allergische mensen tegen kunnen. Kan er ook niet opkomen! Weet alleen nog dat ik daarover heb gelezen in de Viva waar Sara Kroos erover schreef in haar colum. Zal eens kijken of ik wat kan vinden online.
Edit; helaas kan het niet vinden.
Edit; helaas kan het niet vinden.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
het ligt eraan waar je allergisch voor bent. Of het de haren of de schilfers zijn. Ook wordt er wel gezegd dat er katten zijn waar je niet allergisch op zou reageren maar van de andere kant hoor ik hier ook berichten van dat dit niet waar zou zijn.
Ikzelf zou het risico niet nemen.
Ikzelf zou het risico niet nemen.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Het zijn Siberische katten.
Het fijne van dit ras is het feit dat deze katten een hypo - allergeen vacht hebben, wat zover bekend is enkel bij het Siberische ras voorkomt.
Wat houdt dit nu in, bij alle katten zit in het speeksel het proteïne FELD -1 dit is een proteïne wat door het schoonlikken op de vacht terecht komt en hierdoor krijgen ze een soort roos, hele kleine schilvers die niet uit de lucht te filteren zijn. En zo ook door heel je huis verspreid liggen..
Mensen die dus een allergische reactie krijgen van katten die de schilvers bij zich hebben kunnen dus vaak wel een Siberische kat / Neva Masquerade houden zonder dat ze daar ooit last van hoeven te hebben.
Dat houdt in voor ons, dat veel mensen die allergische zijn, zijn dus allergisch voor deze schilvers. Het is wetenschappelijk bewezen in de Verenigde Staten door een laboratorium, dat de Siberische kat inderdaad minder Feld-1 proteïne heeft dan andere rassen.
Hiervan is een opsomming gemaakt met een duidelijke uitslag over welke katten meer het Feld-1 proteïne bezitten. De uitslag hiervan treft u hieronder.
Geslacht Ras Afmeting is mg/g van monster
mannelijk gemixt ras 62.831
mannelijk Siberische Kat 2.001
vrouwelijk Abbessijn 384,50
vrouwelijk Siberische Kat 205,50
Uit dit onderzoek kan worden afgeleid dat bij de ras onzuivere katten het Feld-1 proteïne als hoogste word gescoord. Maar zolang er geen 0,0 staat is er dus een kans aanwezig dat mensen die allergisch zijn ook op minimale waarde kunnen reageren. Het is belangrijk om te weten dat het nog niet wetenschappelijk is bewezen dat men inderdaad minder reageert op de Siberische kat, dit staat nog in de kinderschoenen. Bij ons is er wel bekend dat er mensen zijn die inderdaad in veel mindere maten tot geen last hebben van een Siberische kat dan bij een ras onzuivere kat.
Het is echter zo dat niet iedereen die allergisch is voor katten dit ras kunnen houden want op het moment dat je een allergische reactie krijgt die veroorzaakt wordt door IGE late trigger dan zal dit ras dus geen uitkomst bieden.
Het is dus wel van belang bij het aanschaffen van dit soort katten dat men heel goed weet of dat de persoon allergisch is voor de vacht schilvers.
Wat betekend hypo - allergeen, dat betekent dus niet allergie vrij! Hypo betekent "minder", niet "vrij van".
Ik wil er ook eentje.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Wat een pracht beesten Rovine!
PluDan- Kletskop
Pippa schreef:Zo'n naaktkat! En hoe gaat het met katten als je er medicijnen voor slikt?
hahaha
Laatst aangepast door Elodie op ma 9 jan 2012 - 8:48; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
mijn man is allergisch voor bijna alles wat 4 poten heeft, wij hebben ook een kat.
hij heeft 2 week jeuk gehad en wat snotterig en daarna was het over!
tja.. om het nu te gaan proberen en het geval dat het niet gaat de kat weer weg doen kan eigenlijk ook niet.
hij heeft 2 week jeuk gehad en wat snotterig en daarna was het over!
tja.. om het nu te gaan proberen en het geval dat het niet gaat de kat weer weg doen kan eigenlijk ook niet.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Mijn vriend is ook allergisch voor katten... Wij hebben 1 kat en hij heeft nu nergens meer last van, eerste weken is even doorzetten... Hierdoor worden rtouwens wel zijn andere allergieen meer geprikkeld: honden, pinda's ed. Hiervoor heeft hij dan wel medicijnen. Wegdoen was hier geen optie omdat ik de katten al had...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ik weet eigenlijk helemaal niet of ik allergisch ben voor de schilfers of de haren. Heb er altijd al last van maar bij sommige meer dan bij andere alleen dacht ik dat het aan de schoonmaak in desbetreffende huizen lag..
Reageer er vaak wel extreem op.. Rode waterige ogen en jeuk maar vooral héél erg benauwd en dat is vervelend. Maar heb er helemaal geen medicijnen voor joh..wist niet dat dat bestaat? Ik pak dan altijd mn puffer die ik voor astma heb en dat werkt ook een klein beetje..
Reageer er vaak wel extreem op.. Rode waterige ogen en jeuk maar vooral héél erg benauwd en dat is vervelend. Maar heb er helemaal geen medicijnen voor joh..wist niet dat dat bestaat? Ik pak dan altijd mn puffer die ik voor astma heb en dat werkt ook een klein beetje..
Gast- Gast
Ja er bestaan verschillende tabletjes voor.... Mijn vriend gebruikt Aerius geloof ik... Voor zijn astma gebruikt hij elke dag een ontstekingsremmer dacht Tulmicort ofzo...
CCC- Ratel
Wel opvallend trouwens dat het bij veel mensen dus overgaat zodra ze een paar weken in huis zijn... Goed nadenken of ik dat wil proberen.
Als ik allergisch ben voor schilfers, dan is een naakt kat natuurlijk net zo erg.. Maar denk dat het, nu ik erover nadenk, toch de haren zijn. Ik heb dat ook bij paarden..zat laatst in het circus op de achterste rij en ging kapot!
Als ik allergisch ben voor schilfers, dan is een naakt kat natuurlijk net zo erg.. Maar denk dat het, nu ik erover nadenk, toch de haren zijn. Ik heb dat ook bij paarden..zat laatst in het circus op de achterste rij en ging kapot!
Gast- Gast
OK! Ja ik gebruik ook een ontstekingsremmer maar heb ook een puffer die ik kan gebruiken als er wat opkomt en die gebruik ik dan ook maar pilletjes zullen wellicht ook voor de ogen en niezen werken..chococupcake schreef:Ja er bestaan verschillende tabletjes voor.... Mijn vriend gebruikt Aerius geloof ik... Voor zijn astma gebruikt hij elke dag een ontstekingsremmer dacht Tulmicort ofzo...
Gast- Gast
Elodie schreef:OK! Ja ik gebruik ook een ontstekingsremmer maar heb ook een puffer die ik kan gebruiken als er wat opkomt en die gebruik ik dan ook maar pilletjes zullen wellicht ook voor de ogen en niezen werken..chococupcake schreef:Ja er bestaan verschillende tabletjes voor.... Mijn vriend gebruikt Aerius geloof ik... Voor zijn astma gebruikt hij elke dag een ontstekingsremmer dacht Tulmicort ofzo...
Ja klopt idd... Mijn vriend heeft naast de ontstekingsremmers ook zo'n blauwe... even denken, Ventolin ofzo geloof ik...
Ja je moet wel even goed nadenken of je het ervoor over hebt, niet iedereen heeft dat je eraan went.... Wij hebben het huis er dan ook zoveel mogelijk op aangepast... Zo min mogelijk textiel, dus luxaflex of andere gordijnen wat je goed kan schoonhouden, de trap heb ik afgelopen zomer tapijtvrij gemaakt en de slaapkamer houden we ook katvrij...
CCC- Ratel
Ik ben ook allergisch voor katten, zonder mijn vaste dosis Xyzal ben ik nergens. Nu is het wel zo dat ik er niet benauwd van word, bij mij stroomt er gewoon vocht uit al mijn gezichtsgaten in zo'n tempo dat het niet grappig meer is. Daarbij dan veel jeuk en irritatie. Ik heb 2 (normale) katten en slik elke dag 1 pilletje. Als ik het vergeet krijg ik ongeveer 12 uur nadat ik hem vergat pas last, al is het wel belangrijk ze regelmatig in te nemen.
Zolang ik andere allergenen mijd gaat het prima.
Zolang ik andere allergenen mijd gaat het prima.
Rovine- Ratel
Benauwd ervan worden is wel heel vervelend. Dat heb ik als ik in de buurt van een cavia ben. Daar ben ik extreem allergisch voor. Raar want een konijn b.v. weer helemaal niet. En honden ook totaal niet.
Maar idd ik hoor vaker dat de allergie over gaat wanneer mensen een tijdje in de buurt van katten zijn.
Maar wat doe je als je allergie niet over gaat ? En je toch een katje hebt aangeschaft ? Zou erg jammer zijn als je hem dan weer weg moet doen.
Maar idd ik hoor vaker dat de allergie over gaat wanneer mensen een tijdje in de buurt van katten zijn.
Maar wat doe je als je allergie niet over gaat ? En je toch een katje hebt aangeschaft ? Zou erg jammer zijn als je hem dan weer weg moet doen.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Kun je geen kat lenen van iemand, en even kijken hoe dat gaat bij jou in huis? En je hebt er allemaal medicijnen voor, die je kunnen helpen, mocht je echt graag een kat willen.
Gast- Gast
Misschien kun je inderdaad een logeerpoesje nemen voor een tijdje. Dat is geen garantie overigens, ik ben veel allergischer voor katers dan poezen. Mijn vriend had de poes al voordat hij mij leerde kennen, dus die heb ik al uit kunnen proberen. Kater kwam er later bij, maar voor hem ben ik duidelijk allergischer. Als hij er niet was kon ik het misschien zelfs wel af zonder medicatie.
Rovine- Ratel
Stella_ schreef:Benauwd ervan worden is wel heel vervelend. Dat heb ik als ik in de buurt van een cavia ben. Daar ben ik extreem allergisch voor. Raar want een konijn b.v. weer helemaal niet. En honden ook totaal niet.
Ik haal dan sowieso wel pilletjes. Maar dan nog weet ik idd niet voor 100% of het gaat. Een logeerpoes zou op zich wel een goed idee zijn maar ken alleen mensen die een poes hebben tegen de muizen dus die willen m vast niet kwijt haha.. of poezen die gewend zijn om naar buiten te gaan en dat is hier geen goed idee.
Het liefst koop ik er een uit een asiel.. heb een heel schattige witte poes gezien die doof is.
Pakken kittens eigenlijk ook al muizen? En doet elke kat dat? Als ie maar niet de vis uit de kom grijpt haah!
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wel kopen.. niet kopen.. wel kopen.. Aaahhhh
» Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let
» Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...
» Uitgaan terwijl je een vriend hebt?
» Allergie
» Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let
» Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...
» Uitgaan terwijl je een vriend hebt?
» Allergie
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: