Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

+15
-Ieniemienie-
Annemie
Susan
PiP
Elsje
Jazzlyn
Coco
kletskousje
Tania
Filoria
Liadan
ShallY
Annie24
meisjesmama
Printje
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Printje wo 3 aug 2011 - 2:01

ook al weet ik dat het beter is voor hem, ik ook ff tijd voor mezelf heb, hem eerder ophaal blijf ik het moeilijk vinden om hem weg te brengen als ik gewoon vrij ben....
Hij gaat veel korter, ik vind het dan uiteindelijk toch wel lekker om ff tijd voor mezelf te hebben dus maar ik voel me er zo schuldig om.
Van mijn man 'moet' hij gaan omdat je gewoon betaald natuurlijk, ik nu 6 weken vrij heb en de bui al zie hangen als hij al die weken niet zou gaan maar toch....

Ik weet dat er meerdere meiden de kinderen gewoon wegbrengen maar hebben jullie daar ook moeite mee?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  meisjesmama wo 3 aug 2011 - 2:03

Ik breng ze ook weg hoor. Straks hebben we 3 weken waarvan we er 1 op vakantie gaan de andere 2 weken gaat onze jongste ook heen. Wel korter dan normaal maar wat je zegt je betaald er toch voor. Eerst had ik er wel moeite mee maar nu niet meer. Vind het wel lekker tijd voor mezelf.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Printje wo 3 aug 2011 - 2:04

Ik vind die tijd voor mezelf uiteindelijk ook heerlijk maar zie er altijd tegenop om hem dan weg te brengen. Ik denk dan altijd wat moet die juf niet denken... je bent vrij en brengt hem toch.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:04

Ja, ik heb daar ook moeite mee. Maar zoals je zelf al aangeeft is het wel het beste. Ik weet zeker dat Na.li niet meer wil als hij een paar weken thuis zou blijven. Ik zie nu wel hoeveel lol hij daar heeft dus ik vind het steeds minder erg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:06

Ik weet niet hoe het voelt enzo hoor, dus daar kan ik geen commentaar op geven ..
Maarrr, als jij 6 weken vrij bent, dan werk je neem ik aan in het onderwijs? Wij hebben bij ons op het kdv een onderwijsregeling, dan breng je je kind niet als je vakantie hebt, maar betaal je ook maar voor 40 weken in het jaar .. Is dat misschien iets? Weet niet of dat normaal is, maar wellicht scheelt het wat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Printje wo 3 aug 2011 - 2:07

Parels schreef:Ik weet niet hoe het voelt enzo hoor, dus daar kan ik geen commentaar op geven ..
Maarrr, als jij 6 weken vrij bent, dan werk je neem ik aan in het onderwijs? Wij hebben bij ons op het kdv een onderwijsregeling, dan breng je je kind niet als je vakantie hebt, maar betaal je ook maar voor 40 weken in het jaar .. Is dat misschien iets? Weet niet of dat normaal is, maar wellicht scheelt het wat?

Ik werk idd in het onderwijs. Die regeling ken ik niet maar klinkt erg goed...ga het morgen eens navragen. Maar aan de andere kant als hij 6 weken niet gaat vrees ik het ergste daarna. HIj heeft het er reuze naar zijn zin maar als hij zolang thuis geweest is heeft hij altijd ff moeite met afscheid nemen van mama.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  meisjesmama wo 3 aug 2011 - 2:07

De juffies van de oudste die begrepen me volkomen en hebben zelf ook een kindje.
De juffies van de jongste reageerde ook goed de 1ste keer. Die zeiden lekker toch even tijd voor jezelf en je betaalt toch of ze nou komt of niet.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:09

De juffen zeiden tegen mij juist dat het best goed is om je kind toch te brengen. Je hebt tijd voor jezelf en je kind houdt zijn/haar ritme.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Annie24 wo 3 aug 2011 - 2:11

Wij hadden ook 3 weken vrij en Y. is 3 van de 6x niet geweest omdat we toen op vakantie waren. Die andere 3x wel gewoon. Hij heeft het daar super naar zijn zin en papa en mama konden eens gezellig wat samen doen. We zijn naar de bios geweest, op ons gemakje wezen winkelen en het huis eens grondig van boven naar beneden gesopt. Toen waren de 3 dagen om Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:12

Wij hebben een gastouder en betalen dus echt alleen wanneer ik haar breng. Nu is ze er drie weken tussenuit (ik hoef zelf niet te werken en de GO heeft vakantie), straks heb ik nog 2 weken vakantie, maar gaat ze wel weer een paar uurtjes in de week naar de gastouder om weer te wennen en in het ritme te komen. Ik voel me daar ook heel schuldig over en ik breng haar met pijn in m'n hart weg, maar ik weet dat het tegenover haar ook niet eerlijk is om haar straks van het ene op het andere moment van 0 uur per week naar 27.5 uur in de week te laten gaan.

Ik heb dan ook heel erg het gevoel dat ik mijn tijd heel zinnig moet besteden, huishouden of andere dingen waar zij niet bij kan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:18

Ik heb er eerlijk gezegd niet veel moeite mee. Zij gaan met plezier en ik kan even bijkomen. Heerlijk toch?

Volgens mij zijn er best veel mensen die het zo doen tijdens de vakantie. Zonde om er niet van te genieten joh!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  ShallY wo 3 aug 2011 - 2:19

Ik werk zelf in de kinderopvang en begrijp het best dat ouders die zelf vrij zijn hun kind wel brengen die dag. Je betaald er inderdaad gewoon voor en een keer tijd voor jezelf is ook wel eens lekker. Wat ik niet snap is dat als de ouder vrij is of in dit geval op het moment geen werk heeft, het kind brengt en het pas om 5 voor 6!!! op komt halen terwijl we tot 6 uur open zijn.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:19

Oh gewoon brengen hoor. Ik werk op een kdv en snap het volkomen als je je kind brengt ook al ben je vrij.
ALs je nou weken vrij bent en je brengt je kind dan ook bijna elke dag ja dan vind ik het al anders. Maar zoals al gezegd je betaald er ook voor dus gewoon lekker brengen.
En die regeling van 6 weken is bij ons niet. 6 weken kan ook te lang zijn om daarna weer te moeten wennen. Kan voorstellen dat dat problemen op kan leveren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:22

Niet helemaal hetzelfde (want zoon zit niet op kdv) maar ik breng hem regelmatig weg op een zondag als ik eens een dag wil luieren. En zeker nu ik op dit moment niet zo lekker in mijn vel zit, kan ik minder hebben en dan is een dagje rust ook fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Liadan wo 3 aug 2011 - 2:24

Ik had daar ook altijd veel moeite mee. Maar toen ik met zwangerschapsverlof ging en zelf niet veel meer kon ondernemen met haar, heb ik haar toch steeds gebracht en voelde ik me niet schuldig. Nu ik bevallen ben en wel weer wat leuks kan gaan doen, voel ik me ook weer regelmatig schuldig dat ik haar weg breng en houd ik haar dus ook regelmatig een dag thuis. Maar ik denk dat het voor onze dochter wel goed is als we er toch een beetje ritme in houden en ze heeft het daar ook gewoon naar haar zin.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:24

Gewoon brengen. Je kindje ziet niet of je nu thuis op of je werk zit. Uiteindelijk zal de tijd voor jezelf ook voordelen hebben voor jullie band.
Ik breng Quinten ook 2 ochtenden naar de psz terwijl ik gewoon altijd thuis ben. Ik vind dit een goede manier om hem aan andere kinderen en regels te laten wennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Filoria wo 3 aug 2011 - 2:27

De juffen denken daar echt niks van hoor. Die zien dat wel vaker.

Kinderopvang is handig voor werkende ouders, maar ook goed voor het kind: die leert sociale vaardigheden etc. Zeker voor kinderen zonder broertjes en zusjes is dat fijn. Dat lijkt me een goede reden om je kleine toch weg te brengen, ookal ben je toevallig een dag vrij. + de routine die belangrijk is voor jonge kinderen. Die raken in de war als ze plotseling lang niet naar het dagverblijf gaan.

Vind het wel iets anders als je echt fulltime thuis zit. Dan zou ik eerder voor een peuterspeelzaal kiezen.

Hoe komt het trouwens dat je vrij bent Printje?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Printje wo 3 aug 2011 - 2:38

Filoria ik heb vakantie, heb juf vandaar 6 weken.

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Filoria wo 3 aug 2011 - 2:41

Oooh lekker! Lijkt me een zware baan, maar die vakantie is dan wel weer fijn he? Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Tania wo 3 aug 2011 - 2:49

ShallY schreef:Ik werk zelf in de kinderopvang en begrijp het best dat ouders die zelf vrij zijn hun kind wel brengen die dag. Je betaald er inderdaad gewoon voor en een keer tijd voor jezelf is ook wel eens lekker. Wat ik niet snap is dat als de ouder vrij is of in dit geval op het moment geen werk heeft, het kind brengt en het pas om 5 voor 6!!! op komt halen terwijl we tot 6 uur open zijn.

Misschien zijn ze dan wel lekker een dagje weg geweest. Gewinkeld, naar de sauna of misschien het huis een keertje grondig schoon gemaakt. Wat maakt het nou uit als jullie tot zes uur open zijn, dan zn ze toch op tijd.

Ik breng mijn zoontje regelmatig naar de gastouder als ik thuis ben of maar de halve dag weg ben. Ik wil dat hij minstens 1 keer in de week gaat. Soms hebben we een week geen oppas nodig omdat ik toevallig andere dagen moet werken, maar dan gaat hij toch. Ik vind het wel lekker een paar uurtjes of een dagje voor mezelf. Voel me er ook niet schuldig over, soms vind ik het alleen zo stil in huis.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  kletskousje wo 3 aug 2011 - 2:55

Ik had er in het begin ook altijd erg veel moeite mee, maar nu ik zwangerschapsverlof heb (en ook vakantie, ben ook juf) vind ik het veel minder erg. Zeker omdat ik nu ook even de tijd voor mezelf heb.
Ik kan nu die kleine dingetjes doen die anders niet lukken.

Ik haal er wel altijd op tijd op.. Maar dat komt omdat dat anders ook zo is.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 3:48

Ik breng mijn dochter ook nog steeds 3 dagen naar het kinderdagverblijf. Ze heeft het ontzettend naar haar zin en ik weet dat als ze een tijdje niet is geweest dat ze dan niet meer wil. Ik werk niet en waarschijnlijk gaat dat voorlopig ook niet gebeuren, maar als ik haar er nu bijvoorbeeld afhaal dan krijg ik die plek natuurlijk nooit weer. Misschien dat ze wel een dag minder gaat, puur uit financieel oogpunt, maar dat zie ik dan wel weer. Ik vind het wel lekker om een paar daagjes voor mezelf te hebben, ik merk dat ik dan ook op m'n gemak kan wassen, opruimen, schoonmaken, stofzuigen en dat is ook wel erg prettig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Coco wo 3 aug 2011 - 3:51

Ik zou willen dat ik dat zou kunnen, ik ben afgelopen maandag voor het eerst echt een dagje alleen wezen winkelen sinds hun geboorte (13,5 maand oud). Maar ik voelde mij zo schuldig...ondanks dat ze het met opa en oma reuze naar hun zin hebben.

Maar als ik het kon, zou ik het ook zeker doen als ik jou was, maar niet 6 volle weken, misschien een paar halve dagen in de week?
Ik moet het echt leren. Ik voel mij al schuldig als ik ga slapen als mijn ouders er zijn. laughcry
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Printje wo 3 aug 2011 - 3:52

Hij gaat sowieso altijd maar 2 dagen per week.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Jazzlyn wo 3 aug 2011 - 4:01

Nee, als wij vakantie hebben is onze zoon altijd thuis. Ik heb eerlijk gezegd geen last van hem tijdens het huishouden of wat dan ook. En daarbij ik voel me dan zo schuldig dat ik het toch niet fijn vind. Hier gaat hij dus alleen naar de oppas als ik moet werken.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben... Empty Re: Naar dagverblijf terwijl ik vrij ben...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum