Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

+6
Minx
Arwyn
Bay
_Nina
Gizmo
ShallY
10 plaatsers

Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  ShallY wo 1 aug 2012 - 8:49

Ik drink alleen nog maar water, eet maximaal 3 boterhammen per dag, eet groente en nauwelijks tot geen aardappelen dus ben echt goed op mijn voeding aan het letten maar ik lijk alleen maar aan te komen. Echt deprimerend.
Waarschijnlijk komt het dan toch omdat ik weinig aan beweging doe. Ik heb gewoon de puf niet na een dag werken om nog te gaan hardlopen of te gaan wandelen (en vooral nu ik sinds een week of 2 nauwelijks tot weinig slaap 's nachts) en wat ook tegenstaat is dat ik alles alleen moet doen aangezien ik hier niemand ken. Naar een sportschool ga ik niet want dat vind ik te duur en daar heb ik het geld niet voor.

Nu heb ik me wel weer voorgenomen om vanaf morgen toch het hardlopen op te gaan pakken maar ik voel me ook altijd zo voor schut lopen en ik weet nu toch al dat ik het niet volhoud en na een paar lessen weer stop. (heb echt een hekel aan hardlopen)

Maar raar vind ik het wel dat ik alleen maar aankom. Misschien dat ik toch vocht vasthoud.

Aanstaande maandag hoop ik langs de huisarts te kunnen en dan zal ik het haar gelijk eens vragen.
Hebben meer meiden hier last van gehad?! Of eventueel nog tips zodat ik toch wat aan beweging doe?

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Gizmo wo 1 aug 2012 - 8:52

Hoeveel ben je aangekomen?

Kan inderdaad vocht zijn, heb ik ook met warm weer. Ook ben ik zwaarder als ik ongesteld moet worden.

Eet je trouwens niet te weinig? Te weinig eten kan afvallen ook tegenwerken.

Anders inderdaad maar vragen aan de huisarts.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  _Nina wo 1 aug 2012 - 8:54

Eet je niet gewoon te weinig? Dan gaat je lichaam namelijk reserves opslaan.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Bay wo 1 aug 2012 - 8:55

Wat gizmo al zegt misschien eet je wel te weinig. Volgens mij heb je verschillende site's waar je je eetlijstje kan invullen dan kan je zien hoeveel kcal enzo. Wellicht kan je daar eens naar kijken.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  ShallY wo 1 aug 2012 - 8:56

Gizmo schreef:Hoeveel ben je aangekomen?

Kan inderdaad vocht zijn, heb ik ook met warm weer. Ook ben ik zwaarder als ik ongesteld moet worden.

Eet je trouwens niet te weinig? Te weinig eten kan afvallen ook tegenwerken.

Anders inderdaad maar vragen aan de huisarts.

4 á 5 kilo ongeveer.
En ik ben sinds november niet meer ongesteld geweest nadat ik gestopt ben met de pil, dus daar kan ik het niet (of misschien wel) op gooien.
Wat zou ik dan nog moeten eten?!! Want ik eet netjes een ontbijt, middag en avondeten en een tussendoortje.

Ik zal eens op zo'n site kijken, kan nooit geen kwaad!

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Gizmo wo 1 aug 2012 - 9:00

ShallY schreef:
Gizmo schreef:Hoeveel ben je aangekomen?

Kan inderdaad vocht zijn, heb ik ook met warm weer. Ook ben ik zwaarder als ik ongesteld moet worden.

Eet je trouwens niet te weinig? Te weinig eten kan afvallen ook tegenwerken.

Anders inderdaad maar vragen aan de huisarts.

4 á 5 kilo ongeveer.
En ik ben sinds november niet meer ongesteld geweest nadat ik gestopt ben met de pil, dus daar kan ik het niet (of misschien wel) op gooien.
Wat zou ik dan nog moeten eten?!! Want ik eet netjes een ontbijt, middag en avondeten en een tussendoortje.

Ik zal eens op zo'n site kijken, kan nooit geen kwaad!

Ook dat kan weinig zijn, hangt er vanaf wat je dan allemaal eet.
Mocht je eetpatroon goed zijn, dan zou ik toch echt aan de huisarts vragen. Wij kunnen geen diagnose stellen Wink Geen idee of het te maken kan hebben met niet ongesteld worden, wellicht hou je daardoor vocht vast, geen idee eigenlijk.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Arwyn wo 1 aug 2012 - 9:05

Hoezo ben je sinds november niet meer ongesteld geweest?
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Gizmo wo 1 aug 2012 - 9:06

Arwyn schreef:Hoezo ben je sinds november niet meer ongesteld geweest?

Idea To... Heb je weleens een testje gedaan?
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 9:23

Gizmo schreef:
Arwyn schreef:Hoezo ben je sinds november niet meer ongesteld geweest?

Idea To... Heb je weleens een testje gedaan?
Dat zou eventueel wel die extra kilo's kunnen verklaren..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Minx wo 1 aug 2012 - 10:45

Niet slapen is ook niet goed voor het afvallen. En
Heb je idd wel eens een test gedaan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Beachgirl wo 1 aug 2012 - 11:37

Volgens mij eet je gewoon te weinig... (spuit 11 ik weet het).

3 boterhammen is voor een volwassen vrouw echt te weinig. En je mag best meer (gezonde!) tussendoortjes eten, je moet eigenlijk om de 2/3 uur iets eten om je stofwisseling op gang te houden.

Verder ben je niet heel gedetailleerd in wat je eet dus specifieke tips heb ik niet.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Lavendel wo 1 aug 2012 - 19:45

Beachgirl_24 schreef:Volgens mij eet je gewoon te weinig... (spuit 11 ik weet het).

3 boterhammen is voor een volwassen vrouw echt te weinig. En je mag best meer (gezonde!) tussendoortjes eten, je moet eigenlijk om de 2/3 uur iets eten om je stofwisseling op gang te houden.

Verder ben je niet heel gedetailleerd in wat je eet dus specifieke tips heb ik niet.

Nee joh, dat is onzin. Je kunt genoeg andere dingen eten. Ontbijt en lunch hoeven niet perse uit brood te bestaan. Koolydraten zijn snelle dikmakers, dus meer dan 3 zou ik er niet eten op een dag. Als je in de ochtend bijvoorbeeld kwark met fruit (en muesli) eet, en tijdens de lunch 2/3 boterhammen heb je er genoeg gehad hoor voor de dag. Je kunt ook wel 2 boterhammen eten en een salade of soepje erbij. Of volkoren/spelt knackebrod.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 19:58

Als het geen zwangerschap is, kan het dan een schijnzwangerschap zijn? Ik heb dat na de bevalling gehad met ook die klachten. Hield gewoon vocht vast ook.

Zo niet, laat je schildklier eens testen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Gizmo wo 1 aug 2012 - 20:15

Lavendel schreef:
Beachgirl_24 schreef:Volgens mij eet je gewoon te weinig... (spuit 11 ik weet het).

3 boterhammen is voor een volwassen vrouw echt te weinig. En je mag best meer (gezonde!) tussendoortjes eten, je moet eigenlijk om de 2/3 uur iets eten om je stofwisseling op gang te houden.

Verder ben je niet heel gedetailleerd in wat je eet dus specifieke tips heb ik niet.

Nee joh, dat is onzin. Je kunt genoeg andere dingen eten. Ontbijt en lunch hoeven niet perse uit brood te bestaan. Koolydraten zijn snelle dikmakers, dus meer dan 3 zou ik er niet eten op een dag. Als je in de ochtend bijvoorbeeld kwark met fruit (en muesli) eet, en tijdens de lunch 2/3 boterhammen heb je er genoeg gehad hoor voor de dag. Je kunt ook wel 2 boterhammen eten en een salade of soepje erbij. Of volkoren/spelt knackebrod.

Even nieuwsgierig, kan je dit wellicht onderbouwen?

Naar aanleiding van een gesprek met een vriendin van me, alweer jaar terug. Zij deed HBO opleiding Voeding en Dieetiek, en zegt dat je koolhydraten gewoon nodig hebt om te functioneren. Je hersens leven erop.

Door alle afval methodes krijg ik ook eerder het gevoel dat het andersom is; zo min mogelijk koolhydraten/veel eiwitten, dan van je snel af. Het is volgens mij echt persoonlijk, genoeg mensen die toch echt niet dik worden van 6 boterhammen per dag.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 20:33

Dat vind ik ook altijd zo vreemd. Je hebt inderdaad gewoon koolhydraten nodig. Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is als je een bepaald iets helemaal gaat schrappen zoals je vaak ziet in crashdieeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Lavendel wo 1 aug 2012 - 21:00

Luce schreef:Dat vind ik ook altijd zo vreemd. Je hebt inderdaad gewoon koolhydraten nodig. Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is als je een bepaald iets helemaal gaat schrappen zoals je vaak ziet in crashdieeten.

Tuurlijk heb je ze nodig en zijn dieten zonder niet gezond. Dat merk je op zo'n moment al wel aan je stoelgang. Maar ze zitten ook in muesli, fruit, rijst, aardappels etc. Als je 3 boterhammen eet en daarbuiten ook normaal eet je echt wel genoeg koolydraten.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Lousanne wo 1 aug 2012 - 21:03

Wat is er van weet, is dat je natuurlijk koolhydraten wel nodig hebt. Maar je hebt koolhydraten die snel worden afgebroken en dus voor een snelle stijging van je bloedsuikerspiegel zorgen (zogenaamde hoogglycemische index), en koolhydraten die langzamer worden afgebroken en voor een langzame stijging van je bloedsuikerspiegel zorgen (laagglycemische index). En die laatste groep is beter voor je, omdat hierbij je bloedsuikerspiegel meer constant blijft en niet gaat pieken. Deze koolhydraten zitten vooral in (de meeste soorten) fruit, groenten, bonen, maar ook dus in bijvoorbeeld volkoren tarwemeel, zilvervliesrijst, quinoa (andere graansoort). Dus wat dat betreft is (volkoren) tarwebrood zeker wel een goede keus. De slechte koolhydraten zitten met name in witbrood, witte pasta, snoepjes, koekjes etc.

De reden waarom hierboven denk ik gezegd wordt dat tarwebrood niet goed is omdat ze het boek van Amber Albarda hebben gelezen, waarin staat dat veel mensen niet goed tegen de gluten in tarwebrood kunnen, en daarom beter andere graansoorten kunnen eten (spelt, boekweit, quinoa etc.)

Maar voor het afvallen is tarwebrood niet slecht hoor.


Laatst aangepast door Lousanne op wo 1 aug 2012 - 21:24; in totaal 1 keer bewerkt
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Lavendel wo 1 aug 2012 - 21:12

Nee het is sowieso niet slecht, maar als je wilt afvallen heb je ook niet heel veel boterhammen nodig. Anders gaat het gewoon niet zo snel. Dan is 3 echt wel genoeg, want je haalt koolydraten ook genoeg uit andere dingen. Het ging mij specifiek even om de post van beachgirl dat 3 per dag veel te weinig is.

Ik snap de opmerking van Luce en Gizmo ook wel, ik zette het er ook wel heel zwart wit in, het gaat inderdaad voornamelijk om de ongezonde koolydraten wat snelle dikmakers zijn, witbrood, witte pasta etc. En in het algemeen, teveel koolydraten bespoedigen afvallen gewoon niet echt.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Tiana wo 1 aug 2012 - 21:45

Misschien kun je anders eens van een aantal dagen opschrijven wat je gegeten hebt?
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let Empty Re: Ik kom alleen maar aan terwijl ik op voeding let

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum