Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat kopen terwijl ik een allergie heb?

+17
RioolSpook
Ooh La La!
SarahKey
Pompoen
*Purple*
Minx
Teddyaapje
CCC
kwak
Rovine
shadow
Gizmo
Lady Starstruck
Stuiterbal
TukTuk
Blond
PluDan
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kat kopen terwijl ik een allergie heb? - Pagina 2 Empty Re: Kat kopen terwijl ik een allergie heb?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:00

Mijn kat vangt geen muizen, maar de muizen ruiken hem wel, dus die laten zichzelf ook niet meer zien! En kittens? Ja hoor, die pakken alles wat beweegt! Kat kopen terwijl ik een allergie heb? - Pagina 2 394967

Je woont niet zo in de buurt, anders mocht je die van ons wel een weekje lenen (ga ik op vakantie!)

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat kopen terwijl ik een allergie heb? - Pagina 2 Empty Re: Kat kopen terwijl ik een allergie heb?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:06

Weekje België? Kom je makkelijk langs ons :P

Hoe zit dat dan eigenlijk als ik de poezen niet in de slaapkamers laat.. gaan de muizen daar dan zitten? laughcry Of werkt het dan waarschijnlijk wel als bescherming voor een heel huis? Wink

Beesten uit het asiel zijn trouwens nog vrij prijzig.. dat is ook stom. Op marktplaats wordt er zat gratis aangeboden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:08

Zit je bij een longarts elodie?
Vraag een x een allergietest aan!

Ontstekingstemmers werken trouwens niet tegen allergieen. Dan moet je een combi hebben of een luchtwegverwijder. Welke gebruik je?

Aerius werkt vaak goed bij allergieen, maar ook de 'gewone' tabletjes vd kruidvat kunnen al veel doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:09

Maar bij het asiel weet je vaak wel meer hoe & wat, en heb je 'garantie', dat heb je via marktplaats niet. Ik heb daarom bewust voor het asiel gekozen. Ik was 80 euro voor hem kwijt, maar hij had wel alle vaccinaties gehad, was gechipt & ze wisten alles over zijn gezondheid te vertellen.

En een muis durft echt niet meer in huis met een kat hoor, dan hoeft die niet in de slaapkamer te komen, als je dat niet prettig vindt.

Haha, ik zal het vriend eens voorleggen, om even richting Belgie te gaan voor een week!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:13

Nee geen longarts.
Ik gebruik gewoon standaard ontstekingsremmer (weet niet hoe die heet maar paarse diskus) en de luchtwegverwijder (ventolin) als ik last heb.

Allergietesten zijn volgens mij niet zo betrouwbaar. Heel vroeger eens laten doen en daar kwam uit dat ik mezelf beter in huis op kon sluiten en vooral geen groente, fruit, brood en melk eten/drinken Laughing

Echt ik ben blij dat ik weet dat ik die pilletjes gewoon bij de drogist kan halen! Echt raar dat ik dat niet wist eigenlijk..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:16

De allergietesten die wij uitvoeren zijn erg betrouwbaar hoor.
Flixotide diskus toevallig?

Succes met je tabletjes Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:16

Haha, je hebt ook allergie testen op huisdieren etc, die zijn wel betrouwbaar volgens mij hoor!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:17

Pippa schreef:Maar bij het asiel weet je vaak wel meer hoe & wat, en heb je 'garantie', dat heb je via marktplaats niet. Ik heb daarom bewust voor het asiel gekozen. Ik was 80 euro voor hem kwijt, maar hij had wel alle vaccinaties gehad, was gechipt & ze wisten alles over zijn gezondheid te vertellen.

En een muis durft echt niet meer in huis met een kat hoor, dan hoeft die niet in de slaapkamer te komen, als je dat niet prettig vindt.

Haha, ik zal het vriend eens voorleggen, om even richting Belgie te gaan voor een week!

Dat zijn wel goede punten ja. Dan maar wat (meer) geld. Maar een kitten vindt L denk ik wel leuk.. Nouja we kijken nog wel even!

Ja doen, haha! Of Dusseldorf! Dat is ook heel leuk Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:20

Kittens heb je ook in het asiel! En let daarmee wel op dat je echt thuis moet zijn en tijd moet hebben om dat kleine monster tot keurige Elodie kat op te voeden. Maar voor L zal het wel erg leuk zijn, dat zeker.

St, noem dat nou niet, daar wilde ik graag nog heen. Wel goede reden, want ik wil jou graag zien!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:24

Oja zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om een kitten steeds uit de gordijnen te halen.. Ach L is toch al blij met zn vis!

Dat zou leuk zijn! DUSSELDORF, DUSSELDORF, DUSSELDORF. DUSSELDORF, DUSSELDORF!!!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:28

Elodie schreef:Oja zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om een kitten steeds uit de gordijnen te halen.. Ach L is toch al blij met zn vis!

Dat zou leuk zijn! DUSSELDORF, DUSSELDORF, DUSSELDORF. DUSSELDORF, DUSSELDORF!!!

Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:31

Waar werk jij eigenlijk Prinsesbo? In het ziekenhuis? Heb ik dan een doorverwijzing nodig?

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 9 jan 2012 - 10:35

Mijn vriend was allergisch voor huisdieren (alles met haar) en heeft astmatische bronchitis. Hij had er al jaren geen last meer van gehad en gingen we er vanuit dat hij over zijn allergie heen gegroeid was. Aangezien ik altijd een kat had gehad en die heel erg miste toen we samenwoonden, hebben we een kitten in huis gehaald...hadden we dat maar nooit gedaan...hij is nu allergischer dan ooit; rode, tranende, jeukende ogen, niezen, benauwd, enz. en daarvoor hoeven we niet lang ergens op visite te zijn waar ze een huisdier hebben. Gelukkig wilden mn ouders ons lieve katje wel adopteren.

Medicatie gebruiken lijkt mij eerlijk gezegd niet echt heel gezond, daarmee onderdruk je het probleem maar los je de oorzaak niet op.

Degene die niet meer allergisch waren nadat ze een dier in huis haalden zijn waarschijnlijk nooit allergisch geweest maar overgevoelig. De symptomen zijn vaak hetzelfde maar de reactie van het lichaam is anders. Een allergie kan niet overgaan.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:37

Welke reactie is anders dan? Ben ik wel benieuwd naar!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 9 jan 2012 - 10:43

Precies weet ik het ook niet meer. Het heeft met de reactie van je lichaam te maken. Bij een allergie maakt het echt antistoffen aan en bij overgevoeligheid krijg je wel dezelfde verschijnselen (zoals bijv. niezen, last van ogen) maar worden er geen antistoffen aangemaakt. Misschien dat er hier iemand is die iets van biologie studeert en het beter kan uitleggen?!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Minx ma 9 jan 2012 - 10:49

Weet ook niet precies maar bij een echt allergie word het zeg maar steeds erger je maakt dan dus die antistoffen aan en telkens als je met de allergeen in contact komt maak je meer stoffen aan. Wat ik zou doen is eens bij fokkers van verschillende rassen langs gaan, en goed op je reactie letten. Daarbij zijn er inderdaad katten waar mensen minder op reageren. En als je geen kitten wilt kun je altijd een herplaatser zoeken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 12:13

Teddyaapje schreef:Mijn vriend was allergisch voor huisdieren (alles met haar) en heeft astmatische bronchitis. Hij had er al jaren geen last meer van gehad en gingen we er vanuit dat hij over zijn allergie heen gegroeid was. Aangezien ik altijd een kat had gehad en die heel erg miste toen we samenwoonden, hebben we een kitten in huis gehaald...hadden we dat maar nooit gedaan...hij is nu allergischer dan ooit; rode, tranende, jeukende ogen, niezen, benauwd, enz. en daarvoor hoeven we nieKOt lang ergens op visite te zijn waar ze een huisdier hebben. Gelukkig wilden mn ouders ons lieve katje wel adopteren.

Medicatie gebruiken lijkt mij eerlijk gezegd niet echt heel gezond, daarmee onderdruk je het probleem maar los je de oorzaak niet op.

Degene die niet meer allergisch waren nadat ze een dier in huis haalden zijn waarschijnlijk nooit allergisch geweest maar overgevoelig. De symptomen zijn vaak hetzelfde maar de reactie van het lichaam is anders. Een allergie kan niet overgaan.

Dus jouw vriend komt niet graag meer bij zn schoonouders.. laughcry

Bij mij is het de ene keer erger dan de andere keer maar het wordt niet steeds erger ofzo..wisselt gewoon. Toch best n risico om n kat te nemen..

Gast
Gast

Bericht  *Purple* ma 9 jan 2012 - 12:22

Ik heb ook wel eens gehoord dat als allergisch bent je na een paar weken 'imuun' wordt voor je eigen huisdier.
*Purple*
*Purple*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 93
Registratiedatum : 19-12-11

Bericht  Pompoen ma 9 jan 2012 - 12:43

Elodie schreef:Wij hebben elke winter last van muizen. En ik vind dat echt verschrikkelijk! Nu ben ik allergisch voor katten maar lees ik dat er bepaalde soorten zijn waar mensen met een allergie minder of geen last van hebben. Heeft iemand hier ervaring mee? Want dat zou volgens mij nog de beste oplossing zijn.

Mijn tante heeft tegenwoordig een Noorse Boskat, haar zoontje was erg allergisch maar hiervan heeft hij totaal geen last!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 18:19

Elodie schreef:Wij hebben elke winter last van muizen. En ik vind dat echt verschrikkelijk! Nu ben ik allergisch voor katten maar lees ik dat er bepaalde soorten zijn waar mensen met een allergie minder of geen last van hebben. Heeft iemand hier ervaring mee? Want dat zou volgens mij nog de beste oplossing zijn.

Een kat kopen omdat je muizen hebt? Al eens gedacht aan het weren van muizen? Ze zullen ergens binnenkomen... Ik zou daar geen kat voor in huis nemen in ieder geval.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey ma 9 jan 2012 - 18:56

Zusje schreef:

Een kat kopen omdat je muizen hebt? Al eens gedacht aan het weren van muizen? Ze zullen ergens binnenkomen... Ik zou daar geen kat voor in huis nemen in ieder geval.

Ik ook niet, vooral niet als je echt allergisch bent.

Ik ben ook allergisch voor katten en geen haar op mijn hoofd die er maar even aan denkt om een kat in hjuis te nemen. En als er een kat zou komen dan voor het plezier en niet voor muizen.
Straks heb je een katje uit het asiel en kun je er toch niet tegen, moet het weer terug. Dat is gewoon zielig.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 19:21

Elodie schreef:Waar werk jij eigenlijk Prinsesbo? In het ziekenhuis? Heb ik dan een doorverwijzing nodig?

Ja van huisarts.
Maar omdat je al astma bekend bent moet dat geen probleem zijn.

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! ma 9 jan 2012 - 21:17

Stella_ schreef:Ik heb ook een allergie voor katten.
Ik had het zelfs heel extreem ik hoefde maar in de buurt of in dezelfde ruimte te zijn zonder te aaien en mijn ogen zwollen op.

Tot ik zonder keuze 3 jaar lang tussen 3 katten heb gewoond. Mijn allergie is verdwenen. Ik heb zelf nu ook een kitten sinds een week en ik heb nergens last van.
Hooguit dadelijk in de zomer maar dan heb ik vooral ook hooikoorts en dan kan het zijn dat ik wat overgevoelig ben. Maar dan heb ik ook mijn medicijnen weer.

Dus leven tussen de katten haalt je allergie weg Very Happy

+1 Ik kan alleen onze kat niet heel uitgebreid knuffelen, dan jeukt m'n hele gezicht en moet ik me echt wassen voor dat gevoel weer weg gaat... Maar verder heb ik er geen last meer van buiten de hooikoorts periode.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Teddyaapje ma 9 jan 2012 - 22:39

Elodie schreef:
Teddyaapje schreef:Mijn vriend was allergisch voor huisdieren (alles met haar) en heeft astmatische bronchitis. Hij had er al jaren geen last meer van gehad en gingen we er vanuit dat hij over zijn allergie heen gegroeid was. Aangezien ik altijd een kat had gehad en die heel erg miste toen we samenwoonden, hebben we een kitten in huis gehaald...hadden we dat maar nooit gedaan...hij is nu allergischer dan ooit; rode, tranende, jeukende ogen, niezen, benauwd, enz. en daarvoor hoeven we nieKOt lang ergens op visite te zijn waar ze een huisdier hebben. Gelukkig wilden mn ouders ons lieve katje wel adopteren.

Dus jouw vriend komt niet graag meer bij zn schoonouders.. laughcry

Bij mij is het de ene keer erger dan de andere keer maar het wordt niet steeds erger ofzo..wisselt gewoon. Toch best n risico om n kat te nemen..

Onze kat is inmiddels overleden helaas (waarschijnlijk onder een auto gekomen) maar mijn ouders hebben hun eigen kat nog en een hond...mijn vriend komt nooit meer langer dan een uur bij mijn ouders, en dat eigenlijk al liever niet idd, zijn pufje gaat altijd mee (terwijl hij die eigenlijk nooit meer nodig heeft). In de zomer kunnen we gelukkig wel wat langer blijven omdat we dan buiten kunnen zitten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 7:07

Zusje schreef:

Nee nog niet aan gedacht Rolling Eyes

Ik heb vallen en gif staan maar ze blijven komen. Vorige winter alle gaten zoveel mogelijk dicht gemaakt.. Ik heb een oud huis en je hoort ze sowieso lopen tussen het plafond. Daarnaast zijn ze bij de buren aan het verbouwen en ligt alles open. Dus ja, het is gewoon echt niet te verhelpen.

En ik haal niet zomaar een kat in huis en als we het doen zijn we daar heel lief voor dus ik zie het probleem niet Wink

Kan trouwens misschien de kat van een collega krijgen. En als het niet gaat dan kan ie weer terug smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: