Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

katten en allergie

+9
Teddyaapje
banjer49
Snoes
Rovine
minoessepoes
Minx
TukTuk
Pien
JD
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

katten en allergie Empty katten en allergie

Bericht  JD ma 28 feb 2011 - 5:13

ik had niet echt een idee in welke pijler ik deze topic moest plaatsen...

maar vraagje....

Zijn er hier mensen met een kattenallergie, die toch met een kat in 1 huis wonen?
Bijvoorbeeld omdat je vriend al een kat had ofzo....?
en zo ja, ben je er daardoor overheen gegroeid? of neem je medicijnen om de allergie te onderdrukken?

Ik vraag het omdat ik heeeeeeeeel erg graag een kat wil. Ik ben gemiddeld 6 avonden in de week alleen thuis, en dan lijkt het me zo leuk om een kat te hebben, toch iets levends in huis zeg maar...
Alleen vriendlief is allergisch voor katten (niet voor honden en alle overige dieren), hij heeft vroeger thuis wel altijd 2 katten gehad.
Er zijn mensen die zeggen dat je gewoon een kat kunt nemen, dat ht de eerste tijd lastig zal zijn, maar je er daarna vanzelf aan went? of zal ie elke dag medicijnen moet nemen om zn allergie te onderdrukken?

natuurlijk zullen jullie zeggen: neem dan gewoon geen kat,
maar t punt is juist dat hij het zelf superleuk vind en er ook wel graag 1 wil....
we twijfelen dus alleen een beetje, omdat we het zielig vinden om zo'n beestje straks weg te moeten doen omdat het niet gaat....dilemma dilemma;)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Pien ma 28 feb 2011 - 5:17

*Marietje* schreef:

natuurlijk zullen jullie zeggen: neem dan gewoon geen kat,
dat is wel het laatste wat ik je zou adviseren. de kans is namelijk erg groot dat als hij echt allergisch is dat dat niet went en jullie over een korte tijd het dier weer ergens anders onder moeten brengen!

een allergie kun je wel over heen groeien, misschien is het een optie om eens aan een asiel in de buurt te vragen of je voor 2 weken een oppaskat mag? een soort logeerkat zeg maar... dus nog niks officieels, geen verbintenis, geen verplichting.. desnoods hang je een briefje bij supermarkten op, misschien gaat iemand binnenkort op vakantie en kun je op zijn of haar katje passen bij jullie in huis?

hou er wel rekening mee dat je meubels het wel flink te leiden hebben onder een kat!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  TukTuk ma 28 feb 2011 - 5:19

Mijn vriend is allergisch en we hebben 2 katten in huis. Hij heeft er alleen last van als ze dicht bij zn gezicht / ogen komen, of als ze hem (per ongeluk) krabben, die krassen worden dan veel roder en geïrriteerder dan bij mij.

Verder heeft hij er weinig last van!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Minx ma 28 feb 2011 - 5:31

Er zijn bepaalde kattenrassen waar mensen minder snel op reageren. Dan zijn het wel raskatten dus je betaald er wel wat meer voor. Je zou ook op zoek kunnen gaan naar "fokker" waar je eens mag kijken met je vriend om te zien hoe dat gaat.

Als je perse 1 kat wil zou ik op zoek gaan naar een herplaatser, want goede fokkers plaatsen katten niet snel alleen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  JD ma 28 feb 2011 - 5:34

ja we willen er sowieso maar 1. een vriendin van mij heeft 2 katten, we komen daar gergeld. Op het moment zelf heeft hij nergens last van, hij gaat ze ook niet uit de weg maar aait ze gewoon enzo. maar als we thuiskomen krijgt hij traanogen en niesbuien....
dat van een "kat op proef" bij het asiel is wel een idee, dankje
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 5:37

Als je veel thuis bent plaatsen de meeste fokkers wel katten alleen hoor, degene die ik ben tegengekomen in ieder geval wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  JD ma 28 feb 2011 - 5:40

Darcy schreef:Als je veel thuis bent plaatsen de meeste fokkers wel katten alleen hoor, degene die ik ben tegengekomen in ieder geval wel.

wij werken precies contra dus er is altijd iemand thuis. alleen doe mij maar gewoon een kat uit het asiel...ik wil er graag een, maar wil er geen honderden euro's voor neer tellen....gewoon een lekkere simpele lapjeskat of rode kater is leuk zat;)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 5:42

*Marietje* schreef:
Darcy schreef:Als je veel thuis bent plaatsen de meeste fokkers wel katten alleen hoor, degene die ik ben tegengekomen in ieder geval wel.

wij werken precies contra dus er is altijd iemand thuis. alleen doe mij maar gewoon een kat uit het asiel...ik wil er graag een, maar wil er geen honderden euro's voor neer tellen....gewoon een lekkere simpele lapjeskat of rode kater is leuk zat;)

Ah ja, dan moet je geen raskat nemen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  minoessepoes ma 28 feb 2011 - 5:45

Mijn broer is allergisch voor katten en dan echt heel erg. Hij wordt dan heel erg benauwd en je ziet zijn keel ook opzwellen, ogen worden rood en doorlopen, snotneus en overal jeuk.
Hij was laatst ergens waar hij daar ook last van kreeg, bleek dat ze geen kat hadden maar wel de bank overgenomen hadden van mensen die een kat hadden en dus echt maanden later zat mijn broer erop en had hij er last van.

Zijn vriendin heeft ook katten, wel buiten katten, die had ze al voordat ze hem kende. Maar mijn broer kan niet naar haar toe zonder medicijnen in te nemen. Ze zijn al een paar jaar samen maar het wordt niet beter, al ziet hij haar alleen in het weekend en zit hij dus niet continue in het kattenhuis, misschien scheelt dat iets qua er langzaam tegen kunnen. Maar zover ik weet kan je een allergie ook opbouwen, dus dat kans dat het alleen maar erger wordt zit er ook in! Tegen de tijd dat ze gaan samenwonen gaan de katten dus ook niet mee, want het is geen doen om continue medicijnen in te gaan nemen daarvoor.

Als je vriend dus echt erg allergisch is zou ik ook geen "leen"kat nemen, want ik zou het risico niet nemen dat die huidschilfers in het vloerkleed, de bank en gordijnen blijven zitten en dat hij er nog maanden last van houdt. Ik zou zeggen gewoon niet doen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Minx ma 28 feb 2011 - 5:56

Ik lees regelmatig mee op kattenplaza. En juist herplaatsers worden vaak goedkoper als de kittenprijs weg gedaan. Vaak voor de castratie en chipkosten. Het duurt misschien wat langer maar dan zou je wel een kat hebben waar het karakter van bekend is en waar je vriend beter tegen kan.

(hier bij mijn vriend lopen ook twee hele zielige (vandaag gecastreerd)huis tuin en keuken katten rond dus ik weet hoe leuk ze zijn. 1 van de twee forumt nu ook mee. Hij probeert de cursor te vangen)
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 7:35

Mijn man is zeer allergisch geweest. Maar toen wij gingen samen wonen hebben we kort daarna toch twee katten aangeschaft. Ik had heel plechtig beloofd elke dag te stofzuigen en te stoffen angel

Maar het is niet nodig. Hij heeft er totaal geen last van.

Mijn schoonvader is ook erg allergisch maar hij heeft er al last van als hij bij ons een stap binnenzet terwijl hij altijd belt vooraf. Hij weet dat we dan de stofzuiger er doorheen halen en stoffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Rovine ma 28 feb 2011 - 8:48

Ik ben allergisch en heb 2 katten. Nu lijkt het veel erger te zijn voor katers, altijd als ik bij iemand op bezoek kwam die 3 katers had liepen de tranen en het snot me over de wangen. En dan geen woord meer uit kunnen brengen van de niesbuien. Op een gegeven moment hebben ze pilletjes gekregen van iemand die ook allergisch was, dus nam ik er altijd eentje direct wanneer ik binnenkwam daar.

Mijn vriend had al een poes, die heeft ook een vrij ruige vacht en was altijd de hort op, dus nooit last van. De poes is nogal eenkennig, dus ik wilde erg graag er nog eentje bij, ondanks mijn allergie. Op dat moment slikte ik overigens al dagelijks medicijnen omdat we in een beschimmeld pand woonden. Toen we verhuisden ben ik daarmee gestopt.

Na een paar maanden kwam onze kleine etterbak bij ons wonen en direct moest ik weer aan de medicijnen. Ik moet ze dagelijks op een vaste tijd slikken, anders werken ze niet. Ik kan dus niet wachten tot ik begin te niezen.

Nu ik dagelijks mijn medicijnen op een vast tijdstip slik gaat het prima. Wel is het in de weekeindes erger, omdat ik dan meer thuis ben. Als ik niet fulltime zou werken zou het niet zo lekker gaan denk ik. We hebben wel nagedacht over mijn allergie en soms deprimeert het me ook wel. Maar ik ben gek op onze kater en als het te erg zou worden zou ik denk ik toch proberen een andere oplossing te vinden dan hem weg te doen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 8:51

Ik heb een kattenallergie en heb twee katten. In het begin heb ik er best wel veel last van gehad, heb er ook niet speciaal medicijnen voor genomen ofzo. Maar nu gaat het eigenlijk prima, ik moet ze alleen niet op bed hebben.
Gek genoeg heb ik bij sommige andere katten (of in een ruimte waar meer dan 2,3 katten zitten) wel last. Maar van mijn eigen latten dus niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Snoes ma 28 feb 2011 - 8:53

Pien schreef:

hou er wel rekening mee dat je meubels het wel flink te leiden hebben onder een kat!
Dat hoeft absoluut niet zo te zijn. Wij hebben nu bijna 5 maanden een kitten (die nu bijna 8 maanden is) en onze meubels hebben hier niets onder te lijden.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Rovine ma 28 feb 2011 - 8:56

Die van ons heeft als motto "een dag niet gesloopt, een dag niet geleefd". Hij wordt steeds creatiever in zijn sloopwerkzaamheden en heeft schijt aan alle opvoedpogingen. Zelfs dingen op 2 meter hoogte zijn niet veilig en op moment van typen is hij een lampje uit de inbouwkast aan het peuteren.

Je kunt het dus treffen, maar je kunt ook een etterbak zoals de onze in huis halen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Pien ma 28 feb 2011 - 9:03

Snoes schreef:
Pien schreef:

hou er wel rekening mee dat je meubels het wel flink te leiden hebben onder een kat!
Dat hoeft absoluut niet zo te zijn. Wij hebben nu bijna 5 maanden een kitten (die nu bijna 8 maanden is) en onze meubels hebben hier niets onder te lijden.
dan heb je het getroffen, wij hebben inmiddels 3 kittens gehad die alle 3 de nodigde kattenkwaad uit hebben gehaald...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 9:05

Onze katten hebben mijn vorige huis echt volledig gesloopt. Behang van de muren, planten van de vensterbank (potten kapot en planten geknakt), halen aan de bank en de stoelen, kleed ondergepiest, stoelen idem dito. Erg fijn.

Sinds we hier wonen en ze naar buiten gaan hebben we nergens last meer van. Echt ideaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Snoes ma 28 feb 2011 - 9:06

Ik weet niet of het scheelt of het een raskat is of niet?
Anders hebben wij gewoon heel veel geluk met de onze smile

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  banjer49 ma 28 feb 2011 - 9:47

Snoes schreef:
Pien schreef:

hou er wel rekening mee dat je meubels het wel flink te leiden hebben onder een kat!
Dat hoeft absoluut niet zo te zijn. Wij hebben nu bijna 5 maanden een kitten (die nu bijna 8 maanden is) en onze meubels hebben hier niets onder te lijden.

hier net zo, heb 2 katten gehad (ondertussen nog maar één) die ik nu heb is bijna 7 maar hij heb nog nooit aan mijn meubels gekrabd, als je hem dat als kitten afleerd, weten ze wel dat het niet mag, hier krabt de kat aan de krabpaal of aan de matten die in de gang liggen

en inderdaad als je elke dag stofzuigd en zorgt dat de katten niet op je slaapkamer komen, dan heeft je vriend er waarschijnlijk geen last van
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 9:49

Mijn moeder heeft een jaar of 7 een relatie gehad met iemand die allergisch was voor katten maar hij is er overheen gegroeid!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 10:12

Ik heb zelf geen kattenallergie, maar wel hooikoorts en zomers neemt mijn kat allerlei pollen mee in haar vacht. Dan ben ik ook 'opeens' allergisch voor mijn kat, wat heel vervelend is. Maar om daarom mijn kat weg te doen (of niet naar buiten te laten) is voor mij geen overweging. Allergisch ben ik toch al voor genoeg, dan neem ik toch maar medicijnen in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  JD ma 28 feb 2011 - 10:18

hmm als ik al jullie reacties zo lees, dan denk ik dat het op zich wel het proberen waard is, al ga ik dan denk ik el eerst bij het asiel vragen of ik een kat "op proef" mag nemen...

Mn vriend is niet zwaar allergisch...het slaat niet op zn keel ofzo. Ik ben sowieso niet van plan om de katten boven te laten, echt alleen beneden en buiten, en zeker niet op bed. Ze kunnen hier ook gewoon lekker naar buiten, en bovendien ben ik altijd al erg schoonmakerig en stofzuigerig haha, dus dat komt ook vast goed...

en wat meubels betreft, ik denk datj e heel veel kunt afleren als kitten ja. mn vriendin heeft dat ook gedaan, elke keer als ze iets deden wat niet mocht, spoot ze ze even 1x een beetje nat met de plantenspuit, en ze leerden het zo af...
Maar ik weet niet of ik wel een kitten wil, misschien gewoone een lieve asielkat, maar dan wel weer eentje waar de achtergrond een beetje van bekend is...

bedankt voor de reacties in ieder geval!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 10:25

*Marietje* schreef:
en wat meubels betreft, ik denk dat je heel veel kunt afleren als kitten ja. mn vriendin heeft dat ook gedaan, elke keer als ze iets deden wat niet mocht, spoot ze ze even 1x een beetje nat met de plantenspuit, en ze leerden het zo af...

bedankt voor de reacties in ieder geval!

Ik wil je niet ontmoedigen, maar onze katten bleven staan omdat ze de waterstraal lekker vonden. Dat soort dwaze katten heb je er ook tussen zitten :P

Overigens houden wij onze katten ook beneden en ze vinden het heerlijk om buiten te zijn. Dat scheelt ook voor mijn dochter, zij heeft astma. Als blijkt dat zij last heeft van de katten ben ik wel genoodzaakt om ze weg te doen (uiteraard met veel pijn in het hart ....).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  JD ma 28 feb 2011 - 10:27

@alex, dat is waar haha...het blijven tenslotte beesten he... natuurlijk heb ik het loefst een kt die de hele dag in de vensterbank in het zonnetje ligt en af en toe komt knuffelen, maar dat weet je nooit... zelfde verhaal met honden. Vriend wil liever een hond, maar dat vind ik echt niks... hij is elke avond aan het werk, wat betekent dat ik in mn eentje s avonds die hond uit moet laten, en bovendien vind ik het in de toekomst met kinderen niet zo fijn en praktisch...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Pien ma 28 feb 2011 - 10:33

banjer49 schreef: als je hem dat als kitten afleerd, weten ze wel dat het niet mag

ik vind dit wel erg zwart wit gezien! natuurlijk hebben wij het ze als kittens afgeleerd, maar tijdens het spelen sjeesen ze langs de trappen/ de stoelen/ de bank/ de planten... en wij zijn echt streng voor onze katten, ze luisteren ook echt heel goed, maar dat speelse zit er gewoon in!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en allergie Empty Re: katten en allergie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum