Moeder 3 weken eerder bevallen voor doodzieke dochter..
+28
Antibes
Printje
MADDIE
L!ND@
Paper Crown
Lenthe
Alex
nina
Mint
Blond
mosio
Susan
Caribbeanlover
SleepingBeauty
Tania
tuttebel
Ayla
Fayebella
Tinus
juffie001
Olijfje
Jezzie
Minx
Raindrop
Lejow
Muurvlindertje
Curious
PluDan
32 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Moeder 3 weken eerder bevallen voor doodzieke dochter..
Jeetje!! Heftig zeg!!!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Bij Olijfje ging ook bijna iedereen er vanuit dat ze alleen die foto bedoelde.juffie001 schreef:Olijfje schreef:Het mag duidelijk zijn dat smikkell het beter kan verwoorden dan ik .
Natuurlijk bedoelde ik dat met die foto niet serieus. Dat zei ik alleen maar na de reactie van juffie001 dat die foto goud waard is. Ik dacht toch dat jullie dát wel zouden begrijpen..
Ik neem aan dat jij ook begijpt dat ik met mijn post niet alleen een foto bedoelde.
Gast- Gast
juffie001 schreef:Olijfje schreef:Het mag duidelijk zijn dat smikkell het beter kan verwoorden dan ik .
Natuurlijk bedoelde ik dat met die foto niet serieus. Dat zei ik alleen maar na de reactie van juffie001 dat die foto goud waard is. Ik dacht toch dat jullie dát wel zouden begrijpen..
Ik neem aan dat jij ook begijpt dat ik met mijn post niet alleen een foto bedoelde.
Dat wat ik zei was alleen maar een GRAPJE dat het alleen maar om een foto zou gaan, hopelijk snapt iedereen nu wel dat niemand er serieus over was.
Maar laten we hier nu over ophouden, okee? Anders zijn we hier om 22.00 nog over bezig.
Olijfje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had dat van die gouden foto niet gelezen. Dacht dat je het serieus meende, dus excuses aan olijfje.
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vind het niet zo raar dat mensen die jouw reactie lazen geen rekening hielden met het feit dat je een grapje maakte, aangezien dit nou niet bepaald een onderwerp is waar je rekening houdt met grapjes.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ik vind het niet zo raar dat mensen die jouw reactie lazen geen rekening hielden met het feit dat je een grapje maakte, aangezien dit nou niet bepaald een onderwerp is waar je rekening houdt met grapjes.
Inderdaad.. +1 dus ook..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Susan schreef:Ik vind het niet zo raar dat mensen die jouw reactie lazen geen rekening hielden met het feit dat je een grapje maakte, aangezien dit nou niet bepaald een onderwerp is waar je rekening houdt met grapjes.
Inderdaad.. +1 dus ook..
+1
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10
Wat ik de grens vind. Ik vind dit ook wel een beetje op de grens. Als het om broer of zus van een van de ouders gegaan zou hebben zou ik het te ver hebben gevonden. Ook bij een van de ouders van de ouders hoe verdrietig dat ook is. In dit geval zou de medische toestand van de moeder ook mee kunnen spelen. Dus ik vind als het om een kind of partner gaat of een medische indicatie en zolang het kan dus pas vanaf 37 weken acceptabel.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Tinus schreef:juffie001 schreef:Olijfje schreef:Ik vind het erg raar dat de artsen daar toestemming voor hebben gegeven. Ja natuurlijk is het heel zielig voor dat meisje van 10, maar daar ga je die baby toch niet voor uit de buik halen!
Ik vind het heel fijn dat de artsen daar toestemming voor gegeven hebben.
Nog 1 foto waar alle kinderen opstaan. Dat is meer dan goud waard.
Ik zou heel graag hetzelfde gewild hebben
+1
+1
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Mint schreef:Ik had dat van die gouden foto niet gelezen. Dacht dat je het serieus meende, dus excuses aan olijfje.
+1!
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Eigenlijk vind ik het ook geen goede actie. Ik hoop maar dat de artsen van tevoren goed gekeken hebben naar de ontwikkeling, maar ik geloof niet dat je een kindje zonder medische indicatie eerder zou moeten halen.
Maar ik weet van mezelf dat ik een erg nuchter persoon ben en ik kan me de meer emotionele "foto van een hele gezin is goud waard"-instelling ook wel voorstellen. Ikzelf zou er waarschijnlijk minder waarde aan hechten en vandaar dat ik het ook erger vind om het kindje ervoor te halen natuurlijk.
Maar ik weet van mezelf dat ik een erg nuchter persoon ben en ik kan me de meer emotionele "foto van een hele gezin is goud waard"-instelling ook wel voorstellen. Ikzelf zou er waarschijnlijk minder waarde aan hechten en vandaar dat ik het ook erger vind om het kindje ervoor te halen natuurlijk.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik denk echt niet dat het alleen om de foto ging, maar ook om de risico's die het met zich mee zou brengen als het oudste kind net voor de bevalling zou overlijden. De moeder weet natuurlijk wel dat gaat gebeuren, maar niemand weet zeker hoe ze gaat reageren als het echt zo ver is, of ze dan niet tijdens de bevalling - die natuurlijk ook weer herinneringen boven brengt aan de geboorte van haar andere kind - compleet instort of helemaal hysterisch wordt of helemaal lamgeslagen is en niet meer wil. Dat risico zal waarschijnlijk ook meewegen. Ik vind het nogal jammer dat er zo op die foto wordt doorgehamerd eigenlijk.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ik denk echt niet dat het alleen om de foto ging, maar ook om de risico's die het met zich mee zou brengen als het oudste kind net voor de bevalling zou overlijden. De moeder weet natuurlijk wel dat gaat gebeuren, maar niemand weet zeker hoe ze gaat reageren als het echt zo ver is, of ze dan niet tijdens de bevalling - die natuurlijk ook weer herinneringen boven brengt aan de geboorte van haar andere kind - compleet instort of helemaal hysterisch wordt of helemaal lamgeslagen is en niet meer wil. Dat risico zal waarschijnlijk ook meewegen. Ik vind het nogal jammer dat er zo op die foto wordt doorgehamerd eigenlijk.
Volledig mee eens.
Ik heb het nooit zo verteld, maar toen ik dus moest bevallen, wilde ik op een gegeven moment ook niet meer persen. Ik was al een uur bezig met persen thuis, elke keer zag je het hoofdje al, maar ineens gooide ik het bijltje er bij neer, en wilde ik echt niet meer. Ook omdat ik geen persdrang had, het was te zwaar op dat moment.
Het staat ook in het verslag beschreven.
Ik moest dus alsnog naar het ziekenhuis, en daar hebben ze me op weg geholpen met een infuus, maar ook daar duurde het nog een uur, en wilde ik ook echt niet meer.
De verloskundige zei later ook dat de situatie met mijn moeder wel een grote impact op me heeft gehad.
Dat zegt genoeg. En nogmaals, dan gaat het bij mij om mijn moeder.
Ik wil niet weten hoe het voelt als het om je eigen kind gaat....Dit was al erg genoeg.
Misschien bekijken anderen het heel nuchter, maar geloof me, als je in zo'n situatie terecht komt, denk je heel anders. Ik mag hopen dat jullie dit nooit mee maken.
Gast- Gast
Jemig wat heftig... vind het wel mooi en bijzonder dat het op deze manier nog kon, zodat het zusje nog kennis heeft kunnen maken met haar babyzusje.
37 weken is prima om een kind ter wereld te laten komen.
Denk wel dat de artsen hier goed naar hebben gekeken hoe het met de ongeboren baby was voor zover ze dat konden beoordelen...
Maar wat kan een leven hard zijn zeg... leven en dood zo dicht bij elkaar... phoe... die mensen hebben het zwaar zeg...
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Jeetje heftig hoor, wel mooi dat de kindjes elkaar nog hebben kunnen zien.
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Jeetje heftig hoor, wel mooi dat de kindjes elkaar nog hebben kunnen zien.
+1
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jee, koude rillingen! Wat mooi dat ze elkaar nu gezien hebben. Wat goed dat de artsen toestemming hebben gegeven. Neem trouwens aan dat ze dat niet hadden gedaan als eht 'gevaarlijk' ongezond of onethisch was geweest.
Gast- Gast
Ik vind het een beetje dubbel, ben het eens met smikkell en de laaste reactie van susan. Ik denk dat dit per geval bekeken moet worden en ik denk dat de artsen (en de familie) een weloverwogen beslissing hebben genomen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Jeanette schreef:Snoepy87 schreef:Jeetje heftig hoor, wel mooi dat de kindjes elkaar nog hebben kunnen zien.
+1
+1
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Eerder bevallen ook eerder werken?
» Vroeg ingedaald is eerder bevallen?
» Band tussen moeder en dochter
» "Op zoek naar beer voor doodzieke Thom" > Thom overleden :(
» Moeder geeft dochter (7) liposuctie cadeau!
» Vroeg ingedaald is eerder bevallen?
» Band tussen moeder en dochter
» "Op zoek naar beer voor doodzieke Thom" > Thom overleden :(
» Moeder geeft dochter (7) liposuctie cadeau!
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: