Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeder 3 weken eerder bevallen voor doodzieke dochter..

+28
Antibes
Printje
MADDIE
L!ND@
Paper Crown
Lenthe
Alex
nina
Mint
Blond
mosio
Susan
Caribbeanlover
SleepingBeauty
Tania
tuttebel
Ayla
Fayebella
Tinus
juffie001
Olijfje
Jezzie
Minx
Raindrop
Lejow
Muurvlindertje
Curious
PluDan
32 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Moeder 3 weken eerder bevallen voor doodzieke dochter.. - Pagina 4 Empty Re: Moeder 3 weken eerder bevallen voor doodzieke dochter..

Bericht  MADDIE zo 8 jan 2012 - 8:35

Jeetje!! Heftig zeg!!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeder 3 weken eerder bevallen voor doodzieke dochter.. - Pagina 4 Empty Re: Moeder 3 weken eerder bevallen voor doodzieke dochter..

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 8:36

juffie001 schreef:
Olijfje schreef:Het mag duidelijk zijn dat smikkell het beter kan verwoorden dan ik Very Happy.

Natuurlijk bedoelde ik dat met die foto niet serieus. Dat zei ik alleen maar na de reactie van juffie001 dat die foto goud waard is. Ik dacht toch dat jullie dát wel zouden begrijpen..

Ik neem aan dat jij ook begijpt dat ik met mijn post niet alleen een foto bedoelde.
Bij Olijfje ging ook bijna iedereen er vanuit dat ze alleen die foto bedoelde.

Gast
Gast

Bericht  Olijfje zo 8 jan 2012 - 8:51

juffie001 schreef:
Olijfje schreef:Het mag duidelijk zijn dat smikkell het beter kan verwoorden dan ik Very Happy.

Natuurlijk bedoelde ik dat met die foto niet serieus. Dat zei ik alleen maar na de reactie van juffie001 dat die foto goud waard is. Ik dacht toch dat jullie dát wel zouden begrijpen..

Ik neem aan dat jij ook begijpt dat ik met mijn post niet alleen een foto bedoelde.

Dat wat ik zei was alleen maar een GRAPJE dat het alleen maar om een foto zou gaan, hopelijk snapt iedereen nu wel dat niemand er serieus over was.
Maar laten we hier nu over ophouden, okee? Anders zijn we hier om 22.00 nog over bezig.
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mint zo 8 jan 2012 - 9:21

Ik had dat van die gouden foto niet gelezen. Dacht dat je het serieus meende, dus excuses aan olijfje.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Susan zo 8 jan 2012 - 9:30

Ik vind het niet zo raar dat mensen die jouw reactie lazen geen rekening hielden met het feit dat je een grapje maakte, aangezien dit nou niet bepaald een onderwerp is waar je rekening houdt met grapjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Lejow zo 8 jan 2012 - 10:09

Susan schreef:Ik vind het niet zo raar dat mensen die jouw reactie lazen geen rekening hielden met het feit dat je een grapje maakte, aangezien dit nou niet bepaald een onderwerp is waar je rekening houdt met grapjes.

Inderdaad.. +1 dus ook..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  mosio zo 8 jan 2012 - 10:27

Lejow schreef:
Susan schreef:Ik vind het niet zo raar dat mensen die jouw reactie lazen geen rekening hielden met het feit dat je een grapje maakte, aangezien dit nou niet bepaald een onderwerp is waar je rekening houdt met grapjes.

Inderdaad.. +1 dus ook..

+1

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Minx zo 8 jan 2012 - 10:44

Wat ik de grens vind. Ik vind dit ook wel een beetje op de grens. Als het om broer of zus van een van de ouders gegaan zou hebben zou ik het te ver hebben gevonden. Ook bij een van de ouders van de ouders hoe verdrietig dat ook is. In dit geval zou de medische toestand van de moeder ook mee kunnen spelen. Dus ik vind als het om een kind of partner gaat of een medische indicatie en zolang het kan dus pas vanaf 37 weken acceptabel.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Printje zo 8 jan 2012 - 11:26

Tinus schreef:
juffie001 schreef:
Olijfje schreef:Ik vind het erg raar dat de artsen daar toestemming voor hebben gegeven. Ja natuurlijk is het heel zielig voor dat meisje van 10, maar daar ga je die baby toch niet voor uit de buik halen!

Ik vind het heel fijn dat de artsen daar toestemming voor gegeven hebben.
Nog 1 foto waar alle kinderen opstaan. Dat is meer dan goud waard.
Ik zou heel graag hetzelfde gewild hebben

+1

+1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Lenthe zo 8 jan 2012 - 11:32

Mint schreef:Ik had dat van die gouden foto niet gelezen. Dacht dat je het serieus meende, dus excuses aan olijfje.

+1!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Antibes zo 8 jan 2012 - 11:36

Eigenlijk vind ik het ook geen goede actie. Ik hoop maar dat de artsen van tevoren goed gekeken hebben naar de ontwikkeling, maar ik geloof niet dat je een kindje zonder medische indicatie eerder zou moeten halen.

Maar ik weet van mezelf dat ik een erg nuchter persoon ben en ik kan me de meer emotionele "foto van een hele gezin is goud waard"-instelling ook wel voorstellen. Ikzelf zou er waarschijnlijk minder waarde aan hechten en vandaar dat ik het ook erger vind om het kindje ervoor te halen natuurlijk.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Susan zo 8 jan 2012 - 21:45

Ik denk echt niet dat het alleen om de foto ging, maar ook om de risico's die het met zich mee zou brengen als het oudste kind net voor de bevalling zou overlijden. De moeder weet natuurlijk wel dat gaat gebeuren, maar niemand weet zeker hoe ze gaat reageren als het echt zo ver is, of ze dan niet tijdens de bevalling - die natuurlijk ook weer herinneringen boven brengt aan de geboorte van haar andere kind - compleet instort of helemaal hysterisch wordt of helemaal lamgeslagen is en niet meer wil. Dat risico zal waarschijnlijk ook meewegen. Ik vind het nogal jammer dat er zo op die foto wordt doorgehamerd eigenlijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 21:53

Susan schreef:Ik denk echt niet dat het alleen om de foto ging, maar ook om de risico's die het met zich mee zou brengen als het oudste kind net voor de bevalling zou overlijden. De moeder weet natuurlijk wel dat gaat gebeuren, maar niemand weet zeker hoe ze gaat reageren als het echt zo ver is, of ze dan niet tijdens de bevalling - die natuurlijk ook weer herinneringen boven brengt aan de geboorte van haar andere kind - compleet instort of helemaal hysterisch wordt of helemaal lamgeslagen is en niet meer wil. Dat risico zal waarschijnlijk ook meewegen. Ik vind het nogal jammer dat er zo op die foto wordt doorgehamerd eigenlijk.

Volledig mee eens.
Ik heb het nooit zo verteld, maar toen ik dus moest bevallen, wilde ik op een gegeven moment ook niet meer persen. Ik was al een uur bezig met persen thuis, elke keer zag je het hoofdje al, maar ineens gooide ik het bijltje er bij neer, en wilde ik echt niet meer. Ook omdat ik geen persdrang had, het was te zwaar op dat moment.
Het staat ook in het verslag beschreven.
Ik moest dus alsnog naar het ziekenhuis, en daar hebben ze me op weg geholpen met een infuus, maar ook daar duurde het nog een uur, en wilde ik ook echt niet meer.
De verloskundige zei later ook dat de situatie met mijn moeder wel een grote impact op me heeft gehad.
Dat zegt genoeg. En nogmaals, dan gaat het bij mij om mijn moeder.
Ik wil niet weten hoe het voelt als het om je eigen kind gaat....Dit was al erg genoeg.

Misschien bekijken anderen het heel nuchter, maar geloof me, als je in zo'n situatie terecht komt, denk je heel anders. Ik mag hopen dat jullie dit nooit mee maken.

Gast
Gast

Bericht  Aggi zo 8 jan 2012 - 22:57

Jemig wat heftig... vind het wel mooi en bijzonder dat het op deze manier nog kon, zodat het zusje nog kennis heeft kunnen maken met haar babyzusje.
37 weken is prima om een kind ter wereld te laten komen.
Denk wel dat de artsen hier goed naar hebben gekeken hoe het met de ongeboren baby was voor zover ze dat konden beoordelen...
Maar wat kan een leven hard zijn zeg... leven en dood zo dicht bij elkaar... phoe... die mensen hebben het zwaar zeg...
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 23:01

Jeetje heftig hoor, wel mooi dat de kindjes elkaar nog hebben kunnen zien.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette zo 8 jan 2012 - 23:41

Snoepy87 schreef:Jeetje heftig hoor, wel mooi dat de kindjes elkaar nog hebben kunnen zien.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 8:23

Jee, koude rillingen! Wat mooi dat ze elkaar nu gezien hebben. Wat goed dat de artsen toestemming hebben gegeven. Neem trouwens aan dat ze dat niet hadden gedaan als eht 'gevaarlijk' ongezond of onethisch was geweest.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 9 jan 2012 - 11:19

Ik vind het een beetje dubbel, ben het eens met smikkell en de laaste reactie van susan. Ik denk dat dit per geval bekeken moet worden en ik denk dat de artsen (en de familie) een weloverwogen beslissing hebben genomen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Ella ma 9 jan 2012 - 11:45

Jeanette schreef:
Snoepy87 schreef:Jeetje heftig hoor, wel mooi dat de kindjes elkaar nog hebben kunnen zien.

+1

+1
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: