Moeder 3 weken eerder bevallen voor doodzieke dochter..
+28
Antibes
Printje
MADDIE
L!ND@
Paper Crown
Lenthe
Alex
nina
Mint
Blond
mosio
Susan
Caribbeanlover
SleepingBeauty
Tania
tuttebel
Ayla
Fayebella
Tinus
juffie001
Olijfje
Jezzie
Minx
Raindrop
Lejow
Muurvlindertje
Curious
PluDan
32 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Moeder 3 weken eerder bevallen voor doodzieke dochter..
In dit geval dus niet Beetje dubbel, je post zo!Ayla schreef:
+1 en voor hetzelfde geld had die baby zich 1 dag later aangediend, dus zo slecht is het niet. Uitgerekende datum hebben wij verzonnen he, het is niet dat alles na uitgerekende datum beter is, een baby bepaald zelf wanneer hij of zij geboren wordt, kan met 37 weken zijn kan met 42 weken zijn.
Gast- Gast
Maar als je weet dat het vanaf 37 weken niet schadelijk is en je krijgt de kans om je zieke dochter van 10 haar kleine babyzusje nog te kunnen laten zien en vast te houden.... Waarom dan niet??
Gast- Gast
Maar dan krijg je de discussie 'Waar leg je de grens'.Youandi schreef:Maar als je weet dat het vanaf 37 weken niet schadelijk is en je krijgt de kans om je zieke dochter van 10 haar kleine babyzusje nog te kunnen laten zien en vast te houden.... Waarom dan niet??
Gast- Gast
Vind het helemaal niet zo gek eigenlijk. Het kind is ziek, zal komen te overlijden. Op die leeftijd krijg je ook bewust mee dat je nog een broertje/zusje krijgt.. nou als dat dan je 'wens' is en de baby houdt er niets aan over.. PLUS het feit dat straks de sterfdag van je ene kind op de geboortedag van je andere kind kan vallen.. Nooit leuk. Is het altijd een trieste dag waarop je geboren bent.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Smikkell schreef:Maar dan krijg je de discussie 'Waar leg je de grens'.Youandi schreef:Maar als je weet dat het vanaf 37 weken niet schadelijk is en je krijgt de kans om je zieke dochter van 10 haar kleine babyzusje nog te kunnen laten zien en vast te houden.... Waarom dan niet??
Dat hoeft niet persé, want vanaf 37 weken mag je thuis bevallen en is je kind 'rijp' voor de buitenwereld, dus die grens is duidelijk. Lijkt me.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar dan krijg je de discussie 'Waar leg je de grens'.Youandi schreef:Maar als je weet dat het vanaf 37 weken niet schadelijk is en je krijgt de kans om je zieke dochter van 10 haar kleine babyzusje nog te kunnen laten zien en vast te houden.... Waarom dan niet??
Gelukkig hoeft niemand van dit forum die grens te bepalen, er zijn artsen die dat beslissen.
Maar de grens in wanneer wel (-> blijkbaar wel wanneer een zusje overlijdt) en wanneer niet. Doe je dit ook als de vader gaat overlijden? En de ope? je lievelingszus? Je overgrootmoeder?Youandi schreef:Smikkell schreef:Maar dan krijg je de discussie 'Waar leg je de grens'.Youandi schreef:Maar als je weet dat het vanaf 37 weken niet schadelijk is en je krijgt de kans om je zieke dochter van 10 haar kleine babyzusje nog te kunnen laten zien en vast te houden.... Waarom dan niet??
Dat hoeft niet persé, want vanaf 37 weken mag je thuis bevallen en is je kind 'rijp' voor de buitenwereld, dus die grens is duidelijk. Lijkt me.
En dan misschien daarna niet alleen bij overlijden maar ook bij andere gebeurtenissen? Zodat je bij een bruiloft kan zijn of omdat je dan nog even kan bevallen voor de verhuizing?
Ik weet dat dit opeens grote stappen zijn en een verhuizing niet te vergelijken is met het overlijden van een kind, maar waar ligt de grens? Als er nu al kinderen gehaald worden omdat ze worden verwacht en niet wachten tot wanneer het kindje zelf komt.
Ik vind het een mooie gedachte en misschien zou ik de keus zelf ook maken hoor. Dat je kindjes elkaar nog even zien is heel veel waard en maakt het overlijden misschien een ietsie pietsie dragelijker. Maar de vraag blijft wel -> waar lift de grens?
Laatst aangepast door Smikkell op zo 8 jan 2012 - 7:31; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar de grens in wanneer wel (-> blijkbaar wel wanneer een zusje overleidt) en wanneer niet. Doe je dit ook als de vader gaat overleiden? En de ope? je lievelingszus? Je overgrootmoeder?Youandi schreef:Smikkell schreef:Maar dan krijg je de discussie 'Waar leg je de grens'.Youandi schreef:Maar als je weet dat het vanaf 37 weken niet schadelijk is en je krijgt de kans om je zieke dochter van 10 haar kleine babyzusje nog te kunnen laten zien en vast te houden.... Waarom dan niet??
En dan misschien daarna niet alleen bij overleiden maar ook bij andere gebeurtenissen? Zodat je bij een bruiloft kan zijn of omdat je dan nog even kan bevallen voor de verhuizing?
Ik weet dat dit opeens grote stappen zijn en een verhuizing niet te vergelijken is met het overleiden van een kind, maar waar ligt de grens? Als er nu al kinderen gehaald worden omdat ze worden verwacht en niet wachten tot wanneer het kindje zelf komt.
Ik vind het een mooie gedachte en misschien zou ik de keus zelf ook maken hoor. Dat je kindjes elkaar nog even zien is heel veel waard en maakt het overleiden misschien een ietsie pietsie dragelijker. Maar de vraag blijft wel -> waar lift de grens?
Smikkell, je weet het prima te verwoorden, maar ik denk dat er serieus geen enkele aanstaande moeder haar kind eerder laat halen voor een bruiloft/verhuizing. Die dingen zijn niet ernstig genoeg, namelijk.
Dit kan ook gebeuren als je het kindje haalt. Het kind wordt drie weken eerder gehaald, dus dan heeft het oudere zusje geen drie weken meer. Die kan dus nog steeds op de dag van de bevalling overlijden lijkt me.2CKC2 schreef:Vind het helemaal niet zo gek eigenlijk. Het kind is ziek, zal komen te overlijden. Op die leeftijd krijg je ook bewust mee dat je nog een broertje/zusje krijgt.. nou als dat dan je 'wens' is en de baby houdt er niets aan over.. PLUS het feit dat straks de sterfdag van je ene kind op de geboortedag van je andere kind kan vallen.. Nooit leuk. Is het altijd een trieste dag waarop je geboren bent.
Ik ben het wel eens dat een kind van 10 heel bewust meemaakt dat de moeder in verwachting is en een zusje/broertje verwacht. Moet heel mooi voor haar zijn om dit nog mee te kunnen maken. Maar wat als het kindje hier vier weken eerder voor moest komen? Kan het dan ook? Of vijf? Het maakt haar wens niet minder groot.
Laatst aangepast door Smikkell op zo 8 jan 2012 - 7:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Nou, hou het dan even bij het overlijden van mensen? Bij je ouders? Schoonouders? Grootouders? Tantes? Je zus of broer?2CKC2 schreef:Smikkell schreef:Maar de grens in wanneer wel (-> blijkbaar wel wanneer een zusje overlijdt) en wanneer niet. Doe je dit ook als de vader gaat overlijden? En de ope? je lievelingszus? Je overgrootmoeder?Youandi schreef:Smikkell schreef:Maar dan krijg je de discussie 'Waar leg je de grens'.Youandi schreef:Maar als je weet dat het vanaf 37 weken niet schadelijk is en je krijgt de kans om je zieke dochter van 10 haar kleine babyzusje nog te kunnen laten zien en vast te houden.... Waarom dan niet??
En dan misschien daarna niet alleen bij overlijden maar ook bij andere gebeurtenissen? Zodat je bij een bruiloft kan zijn of omdat je dan nog even kan bevallen voor de verhuizing?
Ik weet dat dit opeens grote stappen zijn en een verhuizing niet te vergelijken is met het overlijden van een kind, maar waar ligt de grens? Als er nu al kinderen gehaald worden omdat ze worden verwacht en niet wachten tot wanneer het kindje zelf komt.
Ik vind het een mooie gedachte en misschien zou ik de keus zelf ook maken hoor. Dat je kindjes elkaar nog even zien is heel veel waard en maakt het overlijden misschien een ietsie pietsie dragelijker. Maar de vraag blijft wel -> waar lift de grens?
Smikkell, je weet het prima te verwoorden, maar ik denk dat er serieus geen enkele aanstaande moeder haar kind eerder laat halen voor een bruiloft/verhuizing. Die dingen zijn niet ernstig genoeg, namelijk.
Laatst aangepast door Smikkell op zo 8 jan 2012 - 7:33; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hier in het ziekenhuis vinden ze het niet verantwoord om voor de 36 weken in te leiden tenzij medisch noodzakelijk, ik denk dat dat in zo'n geval een grens is.
Gast- Gast
Ow, en ik denk dat er wel zeker mensen zijn die het fijn vinden als ze twee weken eerder zouden bevallen i.v.m. een verhuizing of bruiloft. En die dat ook wel zeggen: "van mij mag het nu wel komen". Uiteraard maken ze die keus niet echt, omdat het niet gebruikelijk is en de arts er niet mee ingaat.
Maar nu is een arts ingegaan met een zaak van overleiden. Na een paar van deze gevallen went met aan het idee dat je kindjes ook wel wat eerder laat komen en dan? Dan is een kind net voor de verhuizing laten komen, zodat je niet tussen de dozen bevalt en wat actiever bent niet eens zo gek gedacht.
Maar nu is een arts ingegaan met een zaak van overleiden. Na een paar van deze gevallen went met aan het idee dat je kindjes ook wel wat eerder laat komen en dan? Dan is een kind net voor de verhuizing laten komen, zodat je niet tussen de dozen bevalt en wat actiever bent niet eens zo gek gedacht.
Gast- Gast
De grens wat betreft het aantal weken, maar niet de grens voor welke zaken wel en welke zaken niet.Stofzuiger schreef:Hier in het ziekenhuis vinden ze het niet verantwoord om voor de 36 weken in te leiden tenzij medisch noodzakelijk, ik denk dat dat in zo'n geval een grens is.
Gast- Gast
Medische noodzaak. Als het welzijn van of de moeder of het kind in gevaar is dan wordt er eerder ingeleid.Smikkell schreef:De grens wat betreft het aantal weken, maar niet de grens voor welke zaken wel en welke zaken niet.Stofzuiger schreef:Hier in het ziekenhuis vinden ze het niet verantwoord om voor de 36 weken in te leiden tenzij medisch noodzakelijk, ik denk dat dat in zo'n geval een grens is.
Gast- Gast
Maar het overlijden van een zusje is geen medische noodzaak.Stofzuiger schreef:Medische noodzaak. Als het welzijn van of de moeder of het kind in gevaar is dan wordt er eerder ingeleid.Smikkell schreef:De grens wat betreft het aantal weken, maar niet de grens voor welke zaken wel en welke zaken niet.Stofzuiger schreef:Hier in het ziekenhuis vinden ze het niet verantwoord om voor de 36 weken in te leiden tenzij medisch noodzakelijk, ik denk dat dat in zo'n geval een grens is.
Laatst aangepast door Smikkell op zo 8 jan 2012 - 7:30; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Het kan wel het welzijn van moeder en kind in gevaar brengen gezien de spanning die het mee brengt. Maar of dat voldoende is zal per situatie en per persoon bekeken worden neem ik aan. Ik kan me voorstellen dat als je door de spanning bijv een te hoge bloeddruk krijgt, niet meer kan eten en ondervoed raakt dat gevaarlijk zijn.Smikkell schreef:Maar het overlijden van een zusje is geen medische noodzaak.Stofzuiger schreef:Medische noodzaak. Als het welzijn van of de moeder of het kind in gevaar is dan wordt er eerder ingeleid.Smikkell schreef:De grens wat betreft het aantal weken, maar niet de grens voor welke zaken wel en welke zaken niet.Stofzuiger schreef:Hier in het ziekenhuis vinden ze het niet verantwoord om voor de 36 weken in te leiden tenzij medisch noodzakelijk, ik denk dat dat in zo'n geval een grens is.
Rust nemen is in zo'n situatie ook niet mogelijk, bij verhuizen wel.
Gast- Gast
Smikkell, zou je overleiden ook gewoon als 'overlijden' willen typen?
Gast- Gast
Ik denk dat ze bij de vader of de broer/zus van het kindje een grens zouden moeten stellen.
Gast- Gast
Youandi schreef:Smikkell, zou je overleiden ook gewoon als 'overlijden' willen typen?
Ja, dat wil ik wel..
Gast- Gast
daar schaam ik mij niet voor hoor.Smikkell schreef:Door die ene uitspraak? Over kinderlijk gesprokenMint schreef:inderdaad.. volgens mij mist olijfje empatisch vermogen_MamaRosa_ schreef:Olijfje schreef: Maar om dan een baby eruit te halen om nog even op de foto te kunnen..
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Smikkell schreef:Youandi schreef:Smikkell, zou je overleiden ook gewoon als 'overlijden' willen typen?
Ja, dat wil ik wel..
Dankje, je bent een schatje
Gast- Gast
Lijkt me vreselijk, ik hoop het zelf nooit mee te maken. Bah, ik heb er kippenvel van!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn aangetrouwde nicht mocht geen geplande bevalling toen mijn opa bijna klaar was met leven. Resultaat was dat zij beviel toen opa doodging en de familie nu denkt dat de ziel van opa in dat kind zit en de crematie moest voor haar worden gefilmd. Bizar, ze was al 41weken zwanger.
Gast- Gast
Het mag duidelijk zijn dat smikkell het beter kan verwoorden dan ik .
Natuurlijk bedoelde ik dat met die foto niet serieus. Dat zei ik alleen maar na de reactie van juffie001 dat die foto goud waard is. Ik dacht toch dat jullie dát wel zouden begrijpen..
Natuurlijk bedoelde ik dat met die foto niet serieus. Dat zei ik alleen maar na de reactie van juffie001 dat die foto goud waard is. Ik dacht toch dat jullie dát wel zouden begrijpen..
Olijfje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 289
Punten : 296
Olijfje schreef:Het mag duidelijk zijn dat smikkell het beter kan verwoorden dan ik .
Ik neem aan dat jij ook begijpt dat ik met mijn post niet alleen een foto bedoelde.
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Eerder bevallen ook eerder werken?
» Vroeg ingedaald is eerder bevallen?
» Band tussen moeder en dochter
» "Op zoek naar beer voor doodzieke Thom" > Thom overleden :(
» Moeder geeft dochter (7) liposuctie cadeau!
» Vroeg ingedaald is eerder bevallen?
» Band tussen moeder en dochter
» "Op zoek naar beer voor doodzieke Thom" > Thom overleden :(
» Moeder geeft dochter (7) liposuctie cadeau!
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: