Moeder 3 weken eerder bevallen voor doodzieke dochter..
+28
Antibes
Printje
MADDIE
L!ND@
Paper Crown
Lenthe
Alex
nina
Mint
Blond
mosio
Susan
Caribbeanlover
SleepingBeauty
Tania
tuttebel
Ayla
Fayebella
Tinus
juffie001
Olijfje
Jezzie
Minx
Raindrop
Lejow
Muurvlindertje
Curious
PluDan
32 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Moeder 3 weken eerder bevallen voor doodzieke dochter..
_MamaRosa_ schreef:Tania schreef:Olijfje schreef:Ik vind het erg raar dat de artsen daar toestemming voor hebben gegeven. Ja natuurlijk is het heel zielig voor dat meisje van 10, maar daar ga je die baby toch niet voor uit de buik halen!
Waarom vind je dat raar?
Je mag er toch vanuit gaan dat de artsen van tevoren hebben gekeken hoe het met de gezondheid van de baby gaat, of er geen groeiachterstanden zijn enz. 37 weken is officieel ook niet te vroeg. Ik denk dat het gezonder is voor het babytje om nu geboren te worden dan dat ze nog in meoders buik had gezeten terwijl haar zusje dood gaat. Die hoeveelheid stress en verdriet zou voor het babytje wel is veel slechter kunnen zijn. En dan de moeder, bevallen terwijl je je andere kind de dag daarvoor begraven hebt, dat is bijna onmenselijk.
Helemaal mee eens. Stijf staan van de stress, angst, verdriet lijkt me ook niet echt bevordelijk. Ik stond aan het graf toen mijn dochtertje 2 weken was, nou, dat was vreselijk zwaar kan ik je vertellen. Dat kun je bijna niet aan op zo'n moment, laat staan als het je dochtertje is...
Denk niet dat heel superveel verschil uitmaakt of je je moeder weg moet brengen die net 45 geworden is, of je dochter die net 10 is... Het is allebei veel te jong. Een ouder zou zijn of haar kind niet af moeten geven, dat dan weer wel.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Tania schreef:Olijfje schreef:Ik vind het erg raar dat de artsen daar toestemming voor hebben gegeven. Ja natuurlijk is het heel zielig voor dat meisje van 10, maar daar ga je die baby toch niet voor uit de buik halen!
Waarom vind je dat raar?
Je mag er toch vanuit gaan dat de artsen van tevoren hebben gekeken hoe het met de gezondheid van de baby gaat, of er geen groeiachterstanden zijn enz. 37 weken is officieel ook niet te vroeg. Ik denk dat het gezonder is voor het babytje om nu geboren te worden dan dat ze nog in meoders buik had gezeten terwijl haar zusje dood gaat. Die hoeveelheid stress en verdriet zou voor het babytje wel is veel slechter kunnen zijn. En dan de moeder, bevallen terwijl je je andere kind de dag daarvoor begraven hebt, dat is bijna onmenselijk.
Wat dacht je van niet op de begrafenis kunnen zijn omdat je ligt te bevallen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Heel naar idd, maar vraag me af of dat wel goed is voor die baby. Raar dat artsen daar toestemming voor geven.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Mooi dat de artsen hebben meegewerkt, die doen dit natuurlijk ook niet als het niet verantwoord is.
Mamarosa:
Mamarosa:
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Heel naar idd, maar vraag me af of dat wel goed is voor die baby. Raar dat artsen daar toestemming voor geven.
In nederland worden er ook een hoop kinderen geboren met een geplande keizersnee. Dit omdat de moeder niet in staat is om het kind ter wereld te brengen.
Dan hoor je ook niet snel iemand vragen of het voor het kind wel gezond is. Wat hier ook al eerder aangegeven word alles tussen de 37 en 42 weken is normaal.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Mamarosa
Ik vind het een heel bijzonder verhaal. Kreeg er kippenvel van toen ik het las vannacht en de foto erbij zag.
Ik vind het een heel bijzonder verhaal. Kreeg er kippenvel van toen ik het las vannacht en de foto erbij zag.
Gast- Gast
Tania schreef:Olijfje schreef:Ik vind het erg raar dat de artsen daar toestemming voor hebben gegeven. Ja natuurlijk is het heel zielig voor dat meisje van 10, maar daar ga je die baby toch niet voor uit de buik halen!
Waarom vind je dat raar?
Het lijkt me helemaal niet goed voor die baby. Misschien is 37 weken de baby al helemaal gegroeid, maar het lijkt mij beter als dat kind zelf geboren wordt, dat hij niet voor niets nog 3 weken blijft zitten.
Ik denk trouwens dat die moeder de hele zwangerschap al in de stress zat hoor, ze wisten toch al dat dat meisje dood ging?
Natuurlijk zou het echt zielig zijn als dat meisje dood zou gaan voor die baby was geboren, maar zulke dingen gebeuren gewoon, heel triest. Maar om dan een baby eruit te halen om nog even op de foto te kunnen..
Olijfje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 289
Punten : 296
Genoeg kinderen worden om uiteenlopende reden met 38 weken met een geplande keizersnede geboren. In een ideale situatie wacht men tot een kind zich uit zichzelf aandient, maar veel situaties zijn nou eenmaal niet ideaal en deze is zelfs zeer verre van ideaal. Aller risico's, alle voors en tegens zullen uitvoerig afgewogen zijn en ik snap de beslissing heel goed. 37 weken is en blijft gewoon a terme en een moeder die lamgeslagen van verdriet om het verlies van gaat kind een zwangerschap moet uitdragen en een kind op de wereld moet zetten lijkt mij een grotere risicofactor dan een paar weken eerder geboren worden. En dat vonden die artsen blijkbaar ook.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Erg fijn dat die artsen daar aan mee wilden helpen. Ik denk niet dat het heel ongezond is voor het kindje.
Olijfje ik vind jou reactie wat hard. Ik vraag me dan altijd af of je reactie nog hetzelfde is als het je zelf overkomt. Niet dat ik dat wens hoor dit gun je niemand.
Olijfje ik vind jou reactie wat hard. Ik vraag me dan altijd af of je reactie nog hetzelfde is als het je zelf overkomt. Niet dat ik dat wens hoor dit gun je niemand.
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10
Ik vind de reacties van Olijfje meer een beetje kinderlijk.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Olijfje schreef: Maar om dan een baby eruit te halen om nog even op de foto te kunnen..
Gast- Gast
Wat heftig voor dat gezin. Dan merk je pas dat leven en dood echt naast elkaar staan.
MamaRosa
MamaRosa
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
inderdaad.. volgens mij mist olijfje empatisch vermogen_MamaRosa_ schreef:Olijfje schreef: Maar om dan een baby eruit te halen om nog even op de foto te kunnen..
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn kinderen zijn nog eerder als 3 weken (4 weken + 1 dag) te vroeg gehaald, hebben er echt niks aan overgehouden.
Ik vind het mooi dat artsen hiervoor kiezen, zodat de moeder, hoe kort het misschien maar is, al haar kinderen in haar armen kan hebben en de zusjes elkaar toch even zien.
Ik vind het mooi dat artsen hiervoor kiezen, zodat de moeder, hoe kort het misschien maar is, al haar kinderen in haar armen kan hebben en de zusjes elkaar toch even zien.
Gast- Gast
Mint schreef:inderdaad.. volgens mij mist olijfje empatisch vermogen_MamaRosa_ schreef:Olijfje schreef: Maar om dan een baby eruit te halen om nog even op de foto te kunnen..
+1. Ik snap heel goed hoe belangrijk dit voor dat gezin kan zijn. Voor de ouders, maar ook voor het doodzieke kind, dat ze toch nog even haar zusje heeft vast kunnen houden.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Olijfje schreef: Maar om dan een baby eruit te halen om nog even op de foto te kunnen..
+1.. echt werkelijk waar. Hoe kan je nou zulke uitspraken doen?
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Heftig hoor mamarosa.
Poe!
(weet niet zo goed wat ik hiermee wil, wel mijn respect aan je tonen)
Poe!
(weet niet zo goed wat ik hiermee wil, wel mijn respect aan je tonen)
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
juffie001 schreef:_MamaRosa_ schreef:Olijfje schreef: Maar om dan een baby eruit te halen om nog even op de foto te kunnen..
Inderdaad.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Alex schreef:juffie001 schreef:_MamaRosa_ schreef:Olijfje schreef: Maar om dan een baby eruit te halen om nog even op de foto te kunnen..
Inderdaad.
Ja inderdaad, dat was de reden om de baby te halen.. Om nog even op de foto te kunnen "say cheeeeese"
Vind het ook een rare uitspraak!
Edit: verder eens met Susan
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Zou de begrafenis dan doorgaan denk je?Fairytale schreef:Tania schreef:Olijfje schreef:Ik vind het erg raar dat de artsen daar toestemming voor hebben gegeven. Ja natuurlijk is het heel zielig voor dat meisje van 10, maar daar ga je die baby toch niet voor uit de buik halen!
Waarom vind je dat raar?
Wat dacht je van niet op de begrafenis kunnen zijn omdat je ligt te bevallen.
Gast- Gast
Ik denk het niet.
Het is onmenselijk om de moeder niet bij de begrafenis te laten zijn.
Het is onmenselijk om de moeder niet bij de begrafenis te laten zijn.
Gast- Gast
Door die ene uitspraak? Over kinderlijk gesprokenMint schreef:inderdaad.. volgens mij mist olijfje empatisch vermogen_MamaRosa_ schreef:Olijfje schreef: Maar om dan een baby eruit te halen om nog even op de foto te kunnen..
Gast- Gast
Uiteraard niet alleen voor een foto. Denk dat Olijfje dat zelf ook wel snapt en niet zo bedoeld en zeker niet zelf bedacht zou hebben. Komt denk eerder door de reactie op haar post...Lenthe schreef:Ja inderdaad, dat was de reden om de baby te halen.. Om nog even op de foto te kunnen "say cheeeeese"Alex schreef:Inderdaad.juffie001 schreef:+1.. echt werkelijk waar. Hoe kan je nou zulke uitspraken doen?_MamaRosa_ schreef:Olijfje schreef: Maar om dan een baby eruit te halen om nog even op de foto te kunnen..
Vind het ook een rare uitspraak!
Edit: verder eens met Susan
juffie001 schreef:Olijfje schreef:Ik vind het erg raar dat de artsen daar toestemming voor hebben gegeven. Ja natuurlijk is het heel zielig voor dat meisje van 10, maar daar ga je die baby toch niet voor uit de buik halen!
Ik vind het heel fijn dat de artsen daar toestemming voor gegeven hebben.
Nog 1 foto waar alle kinderen opstaan. Dat is meer dan goud waard.
Ik zou heel graag hetzelfde gewild hebben
Gast- Gast
Ayla schreef:Tinus schreef:juffie001 schreef:Olijfje schreef:Ik vind het erg raar dat de artsen daar toestemming voor hebben gegeven. Ja natuurlijk is het heel zielig voor dat meisje van 10, maar daar ga je die baby toch niet voor uit de buik halen!
Ik vind het heel fijn dat de artsen daar toestemming voor gegeven hebben.
Nog 1 foto waar alle kinderen opstaan. Dat is meer dan goud waard.
Ik zou heel graag hetzelfde gewild hebben
+1
+1 en voor hetzelfde geld had die baby zich 1 dag later aangediend, dus zo slecht is het niet. Uitgerekende datum hebben wij verzonnen he, het is niet dat alles na uitgerekende datum beter is, een baby bepaald zelf wanneer hij of zij geboren wordt, kan met 37 weken zijn kan met 42 weken zijn.
Nou, daar zeg je het eigenlijk al, toch? Ik vind het ook enigszins apart dat ze de baby eerder gehaald hebben.
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Eerder bevallen ook eerder werken?
» Vroeg ingedaald is eerder bevallen?
» Band tussen moeder en dochter
» "Op zoek naar beer voor doodzieke Thom" > Thom overleden :(
» Moeder geeft dochter (7) liposuctie cadeau!
» Vroeg ingedaald is eerder bevallen?
» Band tussen moeder en dochter
» "Op zoek naar beer voor doodzieke Thom" > Thom overleden :(
» Moeder geeft dochter (7) liposuctie cadeau!
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: